GÜNDEM - 18 Ekim 2017 Çarşamba 12:07

İşitme, görme ve bedensel engelli öğrencilere müjde

A
A
A
İşitme, görme ve bedensel engelli öğrencilere müjde

Bilecik'te Engelsiz Matematik Eğitim Platformu (ENMEP) Projesi ile işitme, görme ve bedensel engelli öğrenciler Microsoft platformu üzerinden eğitim verilmesi amaçlanıyor.

Bilecik Şeyh Edebali Kültür ve Kongre Merkezi’nde Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen ENMEP Proje Açılışı ve Microsoft Eğitim Tanıtım Toplantısı Bilecik Vali Yardımcısı Mustafa Kemal Özgün, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Muhammet Akgül, Bilecik İl Milli Eğitim Müdürü Fazilet Durmuş, şube ve okul müdürleri ile öğretmenler katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın söylenmesiyle başlayan programda İl Milli Eğitim Müdürlüğü tanıtım filmi izlendi.

Açılış konuşması yapan İl Milli Eğitim Müdürü Fazilet Durmuş, proje hakkında bilgi vererek, "Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından hazırlanan proje ile Bilecik ili merkez ve merkeze bağlı ilçelerde, orta öğretim okulları, Halk Eğitim Merkezleri ve üniversitelerde eğitim gören ya da mezun olmuş işitme, görme ve bedensel engelli öğrenciler için orta öğretim matematik müfredatı esas alınarak üniversite ve E-KPSS gibi ulusal sınavlar ile okul sınavlarında matematik derslerindeki başarılarını artırmak için mekandan bağımsız olarak ve engel durumları dikkate alınarak, internet ve bilgisayar aracılığıyla, Microsoft platformu üzerinden eğitim verilmesi amaçlanıyor. Bir milletin bir ve beraber olarak ortak hedeflere yürümesi, milli bir bilince sahip olmasının da ancak nitelikli bir eğitim sayesinde olacak. Eğitim denince akla, koşarak okuluna giden sağlıklı öğrencilerin geldiğini ancak engelli öğrencilerin de bu ülke için verebileceğimiz çok şey var. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre ülkemizde yaklaşık 8.5 milyon engelli bulunuyor. 8.5 milyon engelli nüfusunun 1 milyon 158 bininin 18 yaşın altında ve bu genç engelli nüfusun sadece yüzde 4.18’inin eğitim olanağı bulunuyor. Milli Eğitim Bakanlığı 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı istatistiklerine göre örgün eğitimdeki engelli öğrenci sayısının 306 bin 205" dedi.

"ENMEP projesini hayata geçiriyoruz"
Engelli bireylerin herkesten fazla eğitime ihtiyacı olduğunu vurgulayan Fazilet Durmuş, günümüzde uzaktan eğitimle, eğitim teknolojilerini kullanarak onlara rahatlıkla ulaşabileceğimizi, onları hayatın içine katmak için bu imkanları kullanmamız gerektiğini söyleyerek sözlerine şöyle devam etti;
“Günlük yaşamımızda sıkılıkla kullandığımız matematik; problem çözme, eleştirel düşünme, akıl yürütme gibi becerilerin de gelişmesine katkı sağlar. Bu nedenle ayrım yapmaksızın tüm öğrencilerin matematik öğrenmeleri gerekmektedir. Ancak matematik dersleri fiziksel engellilerin başarılı olamayacağı dersler olarak görülmektedir. Matematik öğretiminde onların ihtiyaçlarına yönelik materyallerin ve kaynakların azlığı ile birlikte branş öğretmenlerinin de özel eğitim hakkındaki tecrübe eksikliği, bu durumu daha da zorlaştırmaktadır. İşte biz, engelli öğrencilerimizin matematik konusundaki bu sıkıntılarından yola çıkarak, matematikle aralarındaki engelleri kaldırmak için ENMEP projesini hayata geçiriyoruz. Proje sayesinde eğitim ve öğretimde, geleceğe hazırlanmada önemli bir yeri olan matematik dersinin, bilgi ve iletişim teknolojilerinden biri olan internet üzerinden etkileşimli uzaktan eğitim ile sunulması, fiziksel engelli bireylerin matematiğe erişim imkanı sağlanarak akademik başarılarının ve istihdamlarının artmasına yönelik bir çalışma yapılması planlanmaktadır. Bu proje, orta öğretim kurumlarında, Halk Eğitim Merkezlerinde ve üniversitelerde öğrenim gören ya da mezun olmuş; üniversite sınavlarına, E-KPSS’ye hazırlanan, matematik dersindeki başarısını artırmak isteyen bedensel engelliler için büyük yararlar sağlayacaktır."

"Bu ülkeye önemli katkılar sunacağına inanıyoruz.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü 'Eğitimde kaybedilebilecek tek bir fert yoktur' inancıyla hareket ettiklerini anlatan Durmuş, "Çünkü iyi bir eğitim almış her öğrencimizin, her gencimizin bu ülkeye önemli katkılar sunacağına inanıyoruz. Engelsiz Matematik Platformu Projemiz de bu inancımızın bir sonucu olarak, fiziksel engelli öğrencilerimize ulaşacağımız, onların hayatında fark oluşturacağımız bir proje olacaktır" dedi.
Konuşmanın ardından program Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü Sevgi Evleri Sitesi Perkisyon Ekibi, gösterileri, Microsoft Türkiye Erişilebilirlik Ekibi Program Test Direktörü Duygu Kayaman, “Erişilebilir Eğitim Teknolojileri” konulu konuşmasıyla devam etti. Kendisi de görme engelli olan Kayaman, engellilerin hayatını kolaylaştırmak için çalışmalar yaptığını söyledi. Üniversiteden mezun olduktan sonra Microsoft Şirketinde çalışmaya başladığını ve engellilerin hayatını kolaylaştırmak için “Kütüphanem” uygulamasını geliştirdiklerini ifade etti.

Microsoft Türkiye Eğitim Sektörü Direktörü Anıl Çekiş ise; “Erişilebilir Bir Dünyada Teknolojiyle Öğrenme” konulu konuşmasını gerçekleştirdi. Çekiç, üniversitede okuduğu yıllardan bu zamana gelinceye kadar teknoloji alanında geldiğimiz noktaya dikkat çekti. Gelişmelerin, engelli vatandaşlar için de daha büyük fırsatlar ve kolaylıklar getirdiğini ifade etti.

Genel Microsoft Çözümleri etkinliğinin tanıtımıyla ilgili bir sunum yapan İsmet Benli, Microsoft ürünlerinin eğitim alanında kullanımı, eğitim hizmetleri ve günlük hayatı kolaylaştırıcı özellikleri hakkında bilgiler verdi. Dünyada bilgisayar ve yazılım sektörünün geldiği nokta hakkında açıklamalarda bulundu.
Program, toplantıya katılan Microsoft Eğitim Ekibi temsilcilerine hediye takdimiyle sona erdi.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adıyaman Depremde yaşadıklarını unutmak için sanata yöneldi Adıyaman’da 6 Şubat depremlerinde evi yıkılan ve çok sayıda akrabasını kaybeden 3 çocuk annesi Nazan Taştan Yapıcı, öğretmenlik mesleğini bırakarak seramik ustası oldu. Asrın felaketinden önce özel okulda ve kurs merkezinde öğretmenlik yapan Nazan Taştan Yapıcı, depremde evi yıkılınca ailesiyle Mersin’e yerleşti. Bir yıl Mersin’de yaşadıktan sonra tekrar memleketi Adıyaman’a dönen Yapıcı, öğretmenlik yerine seramik ve çini sanatına yöneldi. Depremin acılarını unutmak için başlarda terapi amaçlı başladığı seramik ve çini sanatında ustalaşan Yapıcı, öğretmenlik mesleğini bırakarak atölye kurdu. Kendi elleriyle yaptığı eserlere şekil veren ve bunları vitrin ve raflara dizerek satışını yapan Yapıcı, bir taraftan da başka kadınlara bu sanatı öğretmeye başladı. Çocuk ve eğitim üzerine kitap da yazan Nazan Taştan Yapıcı’nın hayatı depremden sonra değişti. Öğretmenliği bırakıp sanata yönlendiğini söylendiğini söyleyen Nazan Taştan Yapıcı, "Deprem sürecinde öğretmenlik mesleğini icra ediyordum. Depremden sonra hepimizin bir çıkış yolu araması gibi Mersin’e gittik. Bir yıl oraya yerleştik. Çocuklarım vardı. Sonra bir yıldan sonra memlekete dönmek zorunda kaldık. Sonra dönünce seramik sanatıyla, çini sanatıyla, öğretmenlik mesleği arasında gidip geldim. Hatta bir sürede devam ettim öğretmenliğe. Ancak sonrasında sanatın daha ağır bastığını gördüm. Çünkü belki depremden sonra yaşadığım tramvaydı, o acılarla o üzüntülerle inanılmaz derece ruhumu rehabilite ediyordu. Bana çok iyi geliyordu çini ve seramikle uğraşmak. Ve neden olmasın ki dedim? Başkaları da neden faydalanmasın? Başkaları da neden iyi gelmesin? Bana iyi geldiyse başkalarına da iyi gelebilir diye düşündüm. Bunu bir mesleğe dönüştürmeye karar verdim. Hali hazırda zaten gerekli eğitimleri almıştım. Ondan sonra işyeri açma kararı aldım. Çevremdeki insanların desteğiyle beraber. Sonra işyerini açtıktan sonra böyle güzel bir konseptimiz oldu. İnsanlar gelip burada isterlerse çini ve seramik yapabiliyorlar. Yardım isterlerse yardımcıda olabiliyorum veya ürün satın alıp götürebiliyorlar. Bende hem gelenlere yardımcı oluyorum, hem ürün yapıp satışını yapıyorum" dedi. Zozan Tümüç isimli vatandaş, "Sanatıyla da buluşturduğu eserleri görmek, böyle tanımak, iç detayını öğrenmek böyle bana çok şey kattı açıkçası. Buraya geldikten sonra bir çalışma yaptım. Bir bardak boyama yaptım. Bir de kendimce bir sevgi tabağı hazırladım. Kendi el emeğimle. Kendisi bu süreçte bana yardımcı oldu. Açıkçası çok keyif aldım. Tekrar da gelip yapmayı istiyorum. Fırsat buldukça ilk geldiğim yer açıkçası burası" diye konuştu.