EKONOMİ - 03 Nisan 2018 Salı 12:21

Kullanıcı dostu siteler sıralamasında Morhipo.com ilk üçte

A
A
A
Kullanıcı dostu siteler sıralamasında Morhipo.com ilk üçte

Google, EMEA bölgesinde 15 ülkeden toplam 465 sitenin kullanıcı deneyimi stratejilerini mercek altına aldı. Morhipo.com kullanıcıların aradıkları ürünü kolayca bulabilmelerinin yanı sıra her aşamada doğru şekilde yönlendirilmeleri konularında Google’dan tam puan aldı ve kullanıcı deneyimi sıralamasında Türkiye’deki en iyi üç siteden biri seçildi.

Markaların en iyi mobil site kullanılabilirlik ve hız örneklerini anlamalarını amaçlayan Google, kimlerin mobil platformda uzmanlaştığını ve kimlerin arayı kapatması gerektiğini belirlemek için on beş EMEA ülkesinde seyahat, perakende ve finans sektörlerinde faaliyet gösteren ve en çok ziyaret edilen 465 siteyi mercek altına aldı. Perakende sektöründeki hız ve kullanım kolaylığını belirten kullanılabilirlik skorlarına bakıldığında Morhipo.com yüzde 76’lık oranıyla Türkiye’de en iyi performansa sahip ilk üç marka arasına girmeyi başardı. Türkiye’deki perakende sektörünün genel ortalaması ise yüzde 65 olarak belirlendi. 

İki dalda tam puan 

Google raporu, tüm markaları ayrıntılı şekilde ve farklı kategori başlıkları altında da değerlendirdi. Otomatik tamamlama, yazım düzeltme ve sonraki adıma başarılı bir şekilde yönlendirme konularını kapsayan 'bulunabilirlik' kategorisinde Morhipo.com yüzde 100 başarı gösterdi. Aynı zamanda, kullanılan indirimlerin ve ödenmesi gereken tutarın net bir şekilde açıklanması ve kullanıcının her aşamada kolay şekilde yönlendirilmesi özelliklerinin incelendiği 'dönüşüm' kategorisinde de Morhipo.com, yüzde 100’lük başarı puanı ile sınıfının en iyi markası konumuna yerleşti.

Perakende sektörü için kullanıcı deneyimi stratejilerinin önemini vurgulayan Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban, “Amacımız, koşulsuz müşteri mutluluğu ilkesiyle her müşteri için kişiselleştirilmiş en iyi kullanıcı deneyimini sunmak. Operasyonel kararlarımızı almadan önce mutlaka müşterilerimizin neye ihtiyacı olduğunu belirliyoruz. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için veri odaklı tasarım kullanıyoruz; kullanılabilirlik testleri, kullanıcı yorumları ve a / b testleri önemli UX kaynaklarımızdan bazıları. Sitemiz üzerinde gerçekleştirdiğimiz hızlı ödeme seçeneği ve kargo sayfaları gibi geliştirmeler geçen yıla oranla sadık müşteri sayımızı yüzde 14 oranında artırmamızı sağladı. Google Performance X’ten aldığımız destekle mobil uygulamamızın da görünümünü geliştirdik, bu sayede dönüşüm (CR) oranlarımızda da 1,8 kat başarı yakaladık. Ana hedefimiz müşterilerimize modayı en hızlı ve kolay şekilde ulaştırabilmek. Bunun için kullanıcı deneyimimizi sürekli geliştiriyoruz” dedi.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Satın almaya son, kıyafetlerini dönüştürüp yenileyecekler Antalya’da Muratpaşa Belediyesi, ‘Bahçede Yaşam Var’ etkinlikleri kapsamında kıyafetlerin geri dönüşümü konusunda atölye çalışması düzenledi. Etkinliğe katılan vatandaşlar, yeni kıyafet satın almadan yenilemeyi ‘Gardroplarımızdaki Olimpik Havuzlar’ başlıklı atölyede öğrendi. Muratpaşa Belediyesi’nin çevre duyarlılığına dikkat çekmek amacıyla 2023’te başlatılan Bahçede Yaşam Var etkinlikleri farklı konularla devam ediyor. Muratpaşa Belediyesi Başkan Vekili Canan Keleş’in katıldığı etkinlik, Demircikara Mahallesi Şirinler Parkı’nda düzenlendi. Kot pantolon üretimi için 7 bin 500 litre su kullanılıyor Tekstil ürünlerini konu alan ‘Gardroplarımızdaki Olimpik Havuzlar’ başlıklı atölye, Akdeniz Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mine Aydoğan’ın anlatımıyla gerçekleşti. Aydoğan, Birleşmiş Milletler’in (BM) 2019’da yayınladığı raporuna göre küresel giyim üretimde tek bir kot pantolon üretimi için 7 bin 500 litre su kullanıldığının altını çizdi. Mine Aydoğan, giyim alanında hızla artan tüketim kültürünün azaltılması ve kıyafetlerin geri dönüştürülmesinin çevre korumada önemli bir unsur olduğunu söyledi. Aydoğan ayrıca çeşitli teknikler kullanarak geri dönüştürdüğü kıyafet koleksiyonunun yapım aşamalarını da katılımcılarla paylaştı. ‘Bahçede Yaşam Var’ etkinlikleri devam edecek Muratpaşa Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Ceren Şahin, 2023’te başlattıkları ‘Bahçede Yaşam Var’ etkinliklerini kent sakinleriyle buluşturarak devam ettirmeyi planladıklarını söyledi. Şahin, “Geri dönüştürülebilir her türlü atıkla ilgili nasıl tasarruf sağlayabilir, nasıl tekrar kullanabiliriz, geri dönüşüme gitmeden önce evlerimizde nasıl tasarrufa teşvik edebiliriz diye çalışıyoruz” şeklinde konuştu. “Öğrendiğim tekniklerle, kıyafetlerimi yenileyeceğim” Etkinliğe sosyal medya hesapları üzerinden haberdar olarak katıldıklarını ifade eden Dilek İnce, kızının ikinci el sürdürülebilirlik mağazası olduğunu ve bu atölyede yeni teknikler öğrenerek faydalı olacağı heyecanını taşıyarak geldiğini söyledi. Farklı yenileme tekniklerini bu çalışma sayesinde öğrendiğini aktaran İnce, "Hocamız kıyafetlerini kendisi yapmış, bayıldık, şahane. Evimde dün akşam kıyafet toparlıyordum. Şimdi burada öğrendiğim tekniklerle, onları yenileyeceğim" diye konuştu. Aydoğan, yenileme tekniklerinin yanı sıra pantolonları bluz, şalları etek, pareoları fular gibi farklı formlarda kullanarak, kıyafet çeşitliliğinin alışveriş yapmaya gerek duymadan sağlanabileceğini gösterdi.