SPOR - 18 Şubat 2024 Pazar 21:49 | Son Güncelleme : 18 Şubat 2024 Pazar 23:20

Taha Akgül: "Serbest güreşte tarihi günler yaşıyoruz"

Taha Akgül: "Serbest güreşte tarihi günler yaşıyoruz"

Avrupa şampiyonu güreşçi Taha Akgül, Serbest Güreş Milli Takımı'nın tarihi günler yaşadığını belirterek, yazın düzenlenecek olimpiyatlarda altın madalya almak istediklerini söyledi.

Romanya'da düzenlenen Avrupa Güreş Şampiyonası'nda serbest stil 125 kiloda Taha Akgül, finalde Gürcü Geno Petriashvili'yi 5-4 yenerek altın madalya kazandı. Müsabakanın ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan milli güreşçi Taha Akgül, "11. şampiyonluk, çok özveri ve emek var. Hanımımla, arkadaşlarıma konuşamıyorum, yemek yiyemiyorum. Çok zorlu bir süreç. Yükümüz çok ağır. 10 ile 11 arasında benim için çok büyük fark yok. Ne olursa olsun biz bir şampiyonaya giriyorsak, emek veriyorsak orada altın madalya ile bitirmek en büyük hedefimiz. Misyonumuz, görevimiz var. Grekoromen şampiyon oldu. Serbest takım olarak şampiyon olduk. Kadınlar ikinci oldu. Serbest güreşte tarihi günler yaşıyoruz. Olimpiyat önemli. Hafta kampa gireceğiz, çalışmalara devam. Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.

Bu yaz düzenlenecek Olimpiyatlar için ise Akgül, "Aynı rakiplerim gelecek. Gürcü yine rakiplerimden biri olacak. Oradaki atmosfer çok farklı. Tecrübeliyim, olimpiyat şampiyonluğum, olimpiyat üçüncülüğüm var. O atmosferi kaldıracağımı düşünüyorum. Yeter ki iyi hazırlanayım. İnşallah hedefim orada yine altın madalya olacak" dedi.

Şeref Eroğlu: "31 yıl sonra Serbest Milli Takımımız, Avrupa şampiyonu oldu"

Türkiye Güreş Federasyonu Başkanı Şeref Eroğlu, şampiyon olan Taha Akgül için ise, "Güreş ailem adına. Efsane şampiyon, Türkiye’nin milli değerine teşekkür etmek istiyorum. İyi ki var. Kaptanın başında olduğu takımdan neler olduğunu hep birlikte gördük. Abdullah hocama, milletim adına teşekkür ediyorum. 10 sıkletin 8’inde madalya için mücadele eden serbest güreş milli takımı oluşturduk. Bunu birlikte yaptık. Bu ruh çok önemliydi. Şampiyonun bu maçı çok önemliydi. Belki almasaydı ikinci olacaktık. 31 yıl aradan sonra İstanbul’daki şampiyonadan sonra Serbest Güreş Milli Takımımız tarihinde 3. kez takım halinde şampiyon oldu. 1949, 1993 ve 2024 yılında" şeklinde konuştu.

Abdullah Çakmar: "2024 Olimpiyatları’nda Taha Akgül inşallah kürsünün en üstünde olacak"

Serbest Güreş A Milli Takım Teknik Direktörü Abdullah Çakmar da, rehavete kapılmayacaklarını vurgulayarak, "Çünkü bizim asıl hedefimiz olimpiyatlarda. Federasyon Başkanımız Şeref Eroğlu, Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın ile bütün hareket ediyoruz. Burada bir aile bağı oldu. 2024 Olimpiyatları’nda Taha Akgül inşallah kürsünün en üstünde olacak. Çalışmalarımız o yolda. 8 sıklette madalya mücadelesi verdik. Burada birbirimize kenetlendik, aile ortamıyla takımımız 31 yıl aradan sonra Avrupa şampiyonu oldu. Bu aldığımız madalyaları milletimize armağan ediyorum" değerlendirmesinde bulundu.

İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.