GÜNDEM - 31 Mart 2017 Cuma 17:29

Turizmciler Booking.com kapatılmasını değerlendirdi

A
A
A
Turizmciler Booking.com kapatılmasını değerlendirdi

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından, birlik üyesi seyahat acentalarına karşı gerçekleştirilen haksız rekabetin önlenmesi amacıyla açılan davada, mahkemenin online rezervasyon portalı Booking.com'un Türkiye'deki faaliyetlerine tedbiren durdurma kararını Antalya’nın Alanya ilçesindeki sektör temsilcileri değerlendirdi.

Booking.com kapatılmasının etkisinin otelcilere direkt yansıdığını söyleyen Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Yönetim Kurulu üyesi Şükrü Cimrin, şuanda ve sezonda açılacak olan tesislerin rezervasyon almaya devam ettiği söyledi. Cimrin, "Özellikle Avrupalılar planlamalarını çok daha önceden yapıyorlar. Yurt içindeki vatandaşlarımızda keza öyle. Şuan Booking.com çok büyük oyuncu aynı zaman reklam potansiyeli taşıyan bir şirket. Oradan satış gelse de, gelmese de otelciler için reklam noktası. O yüzden şuanda o kanaldan gelecek rezervasyonlar gelmiyor. Misafirler alternatif yollara yönleniyorlar. Oralardan otellerin fiyatlarını araştırıyorlar. Fakat görebildiğim kadarıyla bazı tesisler buna hazır değil. Yani daha çok Booking.com yoğunlaştıkları için oradaki fiyatlarını konaklama şekilleri çok güncel tutuyorlar. Oraya konsantre olmuş vaziyetteler ve diğer üyesi oldukları online siteleri hızlı bir şekilde güncellemiyorlar. Benim de turizmcilere tavsiyem diğer satış kanallarındaki durumlarını aynı Booking.com hale getirmeleri. Çünkü Booking.com’da tesisi bulamayan bir misafir aynı tesise gelmek istiyorsa veya tesis arıyorsa oradaki fiyatları biliyorsa farklı bir yere başvuracaktır" dedi.

"Türkiye’den elde ettiği gelirden vergi vermeli"

Booking.com'a açılan davayı da değerlendiren Cimrin şöyle konuştu:
"Booking.com açılan dava ve verilen bir ceza var. Bu daha çok bildiğim kadarıyla tüm dünyada da aynı uygulama üzerinden giden Booking.com tesislerden en iyi fiyat garantisi istiyor. Bunu da ben şöyle anlıyorum. En iyi bende olacak değil de benden daha iyi bir fiyat başka hiçbir kimsede olmayacak gibi dayatması var. Bu yönde haksız rekabet olduğu söyleniyor. Booking.com’un Türkiye’den elde ettiği gelirden üzerinden vergi ödenmediği söyleniyor. Bu konuda çok büyük bir rahatsızlık yaratıyor. Tabi ki Booking.com Türkiye’de çok büyük bir ciroya sahip. Bu konuda vergi vermesi gerekiyorsa tabi ki vermeli. Fakat bu süreçler yaşanırken, zaten zor durumda olan turizmcilere daha zor duruma düşürülmemeli ve o kanallardaki pazarlamaları devam edebilmeliler" diye konuştu.

"Booking.com bizim için çok önemli"

"Kendisine ait otelin Booking.com hakimiyetinin ne şekilde olduğu" sorusuna da yanıt veren Cimrin, "Biz çok büyük bir tesis değiliz, 164 odayız ama kışın da açık olduğumuz için Booking.com bizim için çok önemli. Ortalama günde 2-3 rezervasyon alıyoruz. Ama önemli rezervasyonlar. Çünkü o kanaldan gelen misafirler daha sonra bizim sürekli müşterimiz olabiliyorlar. Yazın daha uzun süreli tatille de gelebiliyorlar. Aynı zamanda bizim için bedava reklam noktası. Nasıl soysal medyada Facebook ise bizim içinde müşteri pazarında Booking.com aynı role sahip" dedi.

"2015 yılında rekabet kuruluna şikayette bulunduk"

Hollanda menşeli Booking.com’un online sistem Türkiye’de rezervasyon yapan bir şirket olduğunu ifade eden TÜRSAB Alanya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Suat Çavuşoğlu, ise şunları söyledi:
"Biz TÜRSAB olarak 2015 yılında rekabet kuruluna şikayette bulunmuştuk. Kendilerine o yılda bir para cezası verildi. Yaklaşık 2 milyon TL gibi bir ceza çıktı. Ama tabii ki TÜRSAB olarak biz bunun takibini yaptık. Çünkü biz kendi seyahat acentelerimizi kollamak zorundayız. Rezervasyonların kendi acentelerimizi üzerinden yapılmasını her zaman vurguluyoruz. Bununla ilgili mahkeme kararıyla Booking.com’un Türkiye üzerindeki rezervasyon sistemi kapatıldı. Tabi bunun devamlılığını biz takip ediyoruz. Yurt dışından Booking.com üzerinden yapılan rezervasyonlar devam ediyor. Onda herhangi bir problem yok. Ama Türkiye içerisinde Booking.com’dan rezervasyon yapılamıyor. Ama ilerisi neyi gösterir bilemiyoruz. Booking.com seyahat acentesi olur ondan sonra satış yapmaya devam eder onu bilemiyoruz. Türkiye için bir vergi kaybıdır tabiki de bunun için Booking.com’un bir adım atmasını bekliyoruz."

Erdal Anak 

 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.