EKONOMİ - 06 Aralık 2016 Salı 14:09

Turkcell GMY Kuran'dan ADSL pazarına ilişkin açıklama

A
A
A
Turkcell GMY Kuran'dan ADSL pazarına ilişkin açıklama

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, müşterilerine ADSL internet bağlamakta büyük sıkıntı yaşadıklarını belirtti. Kuran,ADSL pazarında dengesiz rekabet şartlarının oluşturduğu boşluk nedeniyle Turkcell’in, 11 aydaki gelir kaybının 52 milyon TL’ye ulaştığını söyledi.

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, ADSL pazarında yaşanan sıkıntıları, düzenlenen basın toplantısında aktardı. Kuran, ADSL pazarında dengesiz rekabet şartlarının oluşturduğu boşluk nedeniyle Turkcell’in, 11 aydaki gelir kaybının 52 milyon TL’ye ulaştığını söyledi. Kuran'ın açıklamalarına göre ADSL’deki sabit internet bağlantısıyla ilgili sıkıntıların Turkcell Superonline’ın sunduğu müşteri deneyiminden faydalanmak isteyen binlerce kişiyi mağdur ettiğini söyledi. ADSL/VDSL’de yaşanan altyapı kullanım sorunu nedeniyle son 11 aylık dönemde 87 bin kişinin internetsiz kaldığını dile getirdi.
ADSL ve VDSL bağlarken büyük sıkıntı yaşadıklarını anlatan Doğuş Kuran, “Süreç gereği ADSL ile ilgili taleplerimizi Türk Telekom’a iletmemiz ve altyapı kullanımı konusunda kendilerinden gelecek onay doğrultusunda aktivasyonu gerçekleştirmemiz gerekiyor. Ancak Türk Telekom’dan bize aktivasyon sürecinde “Port yok, müşteri vazgeçti, adreste bulunamadı” gibi mazeretler geliyor. Ocak-Kasım 2016 dönemini kapsayan 11 ayda, 87 bin müşterimizin internetini bu nedenlerle aktif hale getiremedik. Ayrıca aynı dönemde 50 bin müşterimiz de geciken bağlantı ve erken/tekrarlayan arıza sebebiyle mağdur oldu. Bu aksaklıklardan dolayı ise Turkcell 52 milyon liradan fazla gelir kaybına uğradı. Türk Telekom yetkilileri ile bir araya gelip sorunu konuştuk. Tüm şikayetlerimizi BTK’ya ilettik ve düzenli olarak iletmeye devam ediyoruz. Ancak sıkıntı çözülemiyor. Bu sıkıntılarda bakırın miadını doldurmuş olmasının da önemli payı var. Devletin fiber internetin önündeki engelleri kaldırması bu sıkıntıların da kökten çözümü olacaktır” dedi.

"Ceza caydırıcı değil"
Ödenen cezalara da değinen Kuran, “Bu konuyla ilgili yasal düzenleme olmadığı için bize sundukları her mazereti geçerli sebep olarak gösterebiliyorlar. Örneğin TTNet’ten Superonline’a geçerken bile ‘port yok’ dediği abone için, sinyal vermediğinde, tekrarlayan arıza durumlarında kendisini suçlu görmüyor. Suçlu görmediği gecikmeler için de ceza ödemiyor. Ceza ödemek zorunda kaldıkları durumda ceza bedelleri, bizim hesaplamalarımızın aksine kendi hesaplamalarıyla çok cüzi rakamları önümüze getiriyor.” diye konuştu.

DSL abonelikleriyle ilgili taleplerin aktivasyona dönüştürülme oranının bugün gelinen noktada yüzde 50’ye gerilediğini vurgulayan Kuran, “Bazı örneklerde bu abonelerin Türk Telekom’a geçmek istediğinde internetlerinin hızlı ve sorunsuz bir şekilde bağlandığını gözlemledik. Bu durum ‘Türk Telekom portları kendilerine rezerve ediyor’ diye düşünmemize yol açıyor. İller bazında aktivasyon oranlarını incelediğimizde örneğin Gaziantep’te bu oranın yüzde 20’ler seviyesine kadar düştüğünü tespit ettik” dedi.

"Çağrı gideri 4,4 milyon lira"
Türkiye’de ortalama aylık internet faturasının yaklaşık 50 TL olduğunu dile getiren Kuran, “87 bin aboneden gelen gelir, yılda 52,2 milyon lira yapar. Burada öncelikle vatandaşın mağduriyeti, sonra bizim gibi şirketlerin gelir kaybı var. Tüm bunlara ek, bir de operasyonel olarak zor durumda bırakılıyoruz. Sonuçlanamayan aktivasyon süreci nedeniyle geri dönüşü olmayan yıllık 4,4 milyon TL’ye yakın sadece çağrı merkezi giderimiz oluyor. Maddi kaybımızı bir noktaya kadar görmezden gelebiliriz ancak ADSL müşterilerimizin bizim kontrolümüz dışındaki sebeplerle yaşadığı kötü deneyimden dolayı şirketimizin ve markamızın uğradığı itibar kaybını kabul etmemiz mümkün değil” açıklamasını yaptı.

"Mevcut ADSL aboneleri de mağdur"
Süreçlerin sadece yeni aboneliklerde değil mevcut müşteriler için de zorluk yarattığının altını çizen Doğuş Kuran, “Abone yaptığımız mevcut müşterilerimizin arıza süreçlerinde de sıkıntılar yaşanıyor. Arıza çözüm taleplerini yine altyapısını kullandığımız Türk Telekom’a iletmek durumundayız. İlgili süreçte de önümüze engeller çıkıyor. Bu konuda da elimizde çok çarpıcı örnekler yer alıyor. Örneğin aynı talebi ilk ilettiğimizde ‘sorun bizden kaynaklı değil’ cevabı alıyoruz. Daha sonra aynı sorunu bir kez daha ilettiğimizde sorunun kendilerinden olduğunu kabul ederek çözüyorlar” dedi.

"138 bin kişiye özel mobil data paketi"
DSL aktivasyon ve arıza süreçlerinde yaşanan her türlü zorluğa rağmen müşterilerini mağdur etmemek için gerekli önlemi aldıklarını söyleyen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, "Uzayan süreçlerde müşterilerimizi internetsiz bırakmamak için ihtiyaca yönelik özel mobil data paketi oluşturduk. Abonelik ve arıza süreçlerinin tamamlanmasını bekleyen tüm müşterilerimize herhangi bir koşul olmadan haftalık 4 GB mobil internet paketini ücretsiz olarak sunuyoruz. Son 3 ayda bu paketten yararlananların sayısı 138 bine ulaştı" diye konuştu.

"4.5G’yi evlere dağıtacağız"
Bu sorunların bir kısmını 4.5G teknolojisini kullanarak aşmak istediklerini de anlatan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Kuran, “Turkcell’in geliştirdiği WTTH (Wireless to the Home - Evlere Kablosuz Bağlantı) teknolojisi ile 4,5G şebeke altyapımızı kullanarak hanelere ulaşacağız. Fiber teknolojisi olmayan yerlere 4,5G kapsamasını ev içerisinde Wi-Fi ile dağıtabileceğiz. WTTH teknolojisini fiber bağlantısı olmayan Turkcell müşterileri için ADSL’e alternatif olarak sunabileceğiz. Modemin üzerinde bir SIM kart olacak. Son kullanıcı başka herhangi sabit internet şebekesine ihtiyacı olmadan SIM takılı WTTH cihazı üzerinden bulunduğu yerdeki 4.5G baz istasyonuna bağlanıp, data hizmeti alabilecek” dedi. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Balıkesir Asırlardır Hıdırellez’ı mezarlıkta kutluyorlar Balıkesir’in Edremit ilçesi Tahtakuşlar Mezarlığı’nda asırlardır sürdürülen Hıdırellez geleneği, bölgede yaşayan Tahtacı Türkmenleri tarafından yaşatılıyor. Mezarlıkta gerçekleşen Hıdırellez etkinliği büyük ilgi görüyor. Tahtacı Türkmenleri, asırlardır sürdürdükleri Hıdırellez geleneği dahilinde Kazdağları eteklerindeki Tahtakuşlar Mahallesi mezarlığında bir araya gelerek ölmüşleri için hayırlar yaptı ve Hıdırellez’i kutladılar. Mezarları süsleyen ve yanlarında getirdikleri yemekleri yiyen Tahtacı Türkmenleri, odun ateşinde pişirdikleri kahve ile çerez ve şekerleri birbirlerine ve ziyaretçilere ikram etti. Yüzyıllardır bu geleneğin devam ettirildiğini ifade eden Tahtakuşlar Muhtarı Kadir Sürgit, “Ölmüşlerimizin ruhuna değsin diye çay, kahve ikramları, yemek ikramları, çerez ikramları, ölmüşlerimizi anmak için yapıyoruz. Ölmüşlerimizi anmak için yüzyıldan beri süren kültürel bir etkinliğimiz. Bizim için çok önemli bir gün” dedi. Etkinliğe katılmak için Kazdağları’na geldiğini ifade eden Yeşim Varol, “Kazdağları’na ilk defa geliyorum. Hıdrellez için de bu köye ilk defa geliyorum. İnanılmaz güzel bir yer. Bence çok anlamlı bir etkinlik bu. İnsanların ölmüşlerini anmaları için onlarla birlikte anılarını tazelemeleri için ve hayır yapmaları için inanılmaz güzel bir etkinlik. Ben bayıldım. Bence herkes hayatında en az bir kere görmeli” dedi.
Eskişehir Acılı baba kızının katiline verilen iyi hal indiriminin iptali için imza kampanyası başlattı Eskişehir’de 17 ay önce eski sevgilisi tarafından öldürülen Ayşenur Çolakoğlu’nun babası Mesut Çolakoğlu, kızının katiline verilen iyi hal indiriminin iptali için imza kampanyası başlattı. Eskişehir’de kadın kuaförü olarak çalışan 21 yaşındaki Ayşenur Çolakoğlu, 17 Aralık 2022’de eski sevgilisi Hasan Fakıoğlu tarafından silahla 4 yerinden vurularak hayatını kaybetti. Olayın ardından Eskişehir 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yargılanan Hasan Fakıoğlu, ‘Kadına karşı nitelikli kasten öldürme’ suçundan iyi hal indirimiyle müebbet hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme heyeti tarafından uygulanan ‘İyi hal indirimi’, Ayşenur Çolakoğlu’nun babası Mesut Çolakoğlu tarafından tepkiyle karşılandı. Kızının katiline verilen cezayı az bulan Mesut Çolakoğlu, sosyal medyada imza kampanyası başlattı. “İmza kampanyamıza destek bekliyorum” Sosyal medyada başlattığı ‘Ayşenur Çolakoğlu için adaleti sağlayın, iyi hal indirimine hayır’ isimli kampanyayla bin 300’ün üzerinde imza toplayan Mesut Çolakoğlu, “Kızım Ayşenur Çolakoğlu, 4 kurşunla katledildi. Kızımın katili iyi halden indirim aldı. Bu olaydan dolayı ‘İyi hal indirimine hayır’ diyerek kızımın adına imza kampanyası başlattık. Gerekçeli karara göre sanık, gelecekte bu karardan olumsuz etkileneceği için iyi hal indirimi aldı. Benim kızım daha 21 yaşında, hayatının baharında öldü. Benim kızımın geleceği ne olacak. Başka Ayşenurlar ölmesin. Kararın kötü örnek teşkil etmemesi için iptalini istiyorum. İmza kampanyamıza destek bekliyorum” dedi.