GÜNDEM - 11 Ocak 2023 Çarşamba 19:07

TUSAŞ’ın hedefi dünyanın ilk 10 havacılık şirketi arasına girmek

A
A
A
TUSAŞ’ın hedefi dünyanın ilk 10 havacılık şirketi arasına girmek

Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, TUSAŞ’ın hedefinin dünyanın ilk 10 havacılık şirketi arasına girmek olduğunu açıkladı.

TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, TUSAŞ Kahramankazan yerleşkesinde basın mensupları ile bir araya geldi. Şirket politikaları, devam eden projeler ve yürütülen çalışmalara dair basın mensuplarını bilgilendiren Kotil, yerli ve milli imkanlarla geliştirilen Milli Muharip Uçak, Hürjet ve Atak-2 helikopteri ile ilgili de açıklamalarda bulundu.

Kotil, TUSAŞ’ın üretimi olan Atak helikopterlerinden 74 adet teslim edildiğini ve Türkiye’deki ihtiyaçlar için 83 adetlik teslimat hedefinin olduğunu belirtti. 2023 yılında Filipinler'e 2, bir başka ülkeye de 2 helikopter teslimatının planlandığını anlatan Kotil, 5'incisinin Hava Kuvvetleri Komutanlığına teslim edileceği T70 genel maksat helikopterlerinden 2023 yılında toplam 12 adetlik teslimat gerçekleştirilmesi düşünüldüğünü kaydederek, “Sikorsky lisansı çerçevesinde üretimi yapılan T70 helikopteri için ilk aşamada 38 adetlik bir üretim gerçekleştirilecek ve ABD Kongresinden alınacak onayın ardından sayının 109’a ulaşmasını hedefliyoruz” dedi.

Sikorsky projesinin devamı için girişimlerin sürdüğü bilgisine yer veren Kotil, TUSAŞ’ın çalışmalarını üretimin devam etmesine yönelik ilerlettiğini not düşerek, Atak helikopterinin ihraç edilecek yeni ülkede yerli olarak geliştirilen burun topunun da kullanılmasının amaçlandığını vurguladı. Ayrıca Kotil, Gökbey helikopterinde jandarmaya 3 adetlik teslimatın bu yıl gerçekleştirileceğini, 2 ve 3. helikopterlerin üretim hattındaki çalışmaların devam ettiğini dile getirdi.

Hürjet dayanım testleri sonrası ilk uçuşunu yapacak

Hürjet projesinde gelinen son durumla ilgili bilgiler veren Kotil, Hürjet’te ilk uçuşunu yapacak olan prototip uçağın iniş takımlarının takıldığını, motorun da bu ay geleceğini kaydederek, Hürjet’in yaklaşık 10 bin parçadan oluşacağını ve dayanıklılık için üretilen prototip üzerinde statik testler gerçekleştirileceğini söyledi.
Çeşitli testler için uçuş yapacak uçağın aynısının üretildiğini vurgulayan Kotil, testlerin yapımıyla birlikte uçağın başına havada gelebilecek ihtimallerin yerde uygulanması için çalışma yapılacağını anlattı. Dayanım testlerinin başarıyla tamamlanmasıyla birlikte Hürjet’in ilk uçuşunu yapmasını beklediklerini kaydeden Kotil, statik testlerin bu ay başlayacağını ve uçağa 30 farklı yükleme yapılarak 3 bin 500 farklı data toplanacağını not düştü. Kotil, Hürjet’te özellikle iniş takımı, kanadın gövdeyle bağlandığı kısım ve motorun bağlantıları gibi kritik noktalara yükleme yapılacağını belirtti.

MMU’nun yapısal unsurları tamamlandı

Milli Muharip Uçak (MMU) projesine dair detayları paylaşan Kotil, iniş takımları üzerine alınan Milli Muharip Uçağın ilk prototipinin tüm yapısal unsurları tamamlandığını ve uçağın motor entegrasyonu gerçekleştirildiğini söyleyerek, bugün itibarıyla uçağın hidrolik testlerine başlanacağını açıkladı.
Öte yandan Kotil, Atak-2 helikopterinde prototip çalışmalarında büyük oranda ilerleme kaydedildiğini söyledi. Kotil, helikopterin orta gövdesinin teslim alındığını, iniş takımlarının şubat ayında üzerine alınmasının beklendiğini belirterek Atak-2 için ihtiyaç duyulan ve Ukrayna’dan temin edilen motorların yakın zamanda TUSAŞ’a ulaşacağını bildirdi. Kotil, TUSAŞ olarak hedeflerinin dünyanın en iyi ilk 10 havacılık şirketi arasına girmek olduğunu açıkladı.

Doğukan Gürel
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.