EĞİTİM - 30 Haziran 2018 Cumartesi 16:48

Uğur Okulları lise bölüm başkanları TYT sınavını değerlendirdi

A
A
A
Uğur Okulları lise bölüm başkanları TYT sınavını değerlendirdi

Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt ve lise bölüm başkanları Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi'ni (TYT) değerlendirdi.

Yaklaşık 2,4 milyon öğrencinin başvurduğu Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) bugün gerçekleşti. Tüm yurtta saat 10.15’te başlayan sınav, tek oturumda 135 dakika sürdü. TYT'de adaylara 40’ar Türkçe ve matematik, 20 sosyal bilimler (dinden muaf öğrenciler için ekstra 5 felsefe), 20 fen bilimleri sorusu soruldu. Sosyalde 5’er tarih, coğrafya, felsefe ile din kültürü ahlak bilgisi; fende ise 7’şer fizik ve kimya, 6 biyoloji sorusu yer aldı. 1 Temmuz Pazar günü ise YKS 2. Oturum Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve YKS 3. Oturum Yabancı Dil Testi (YDT) uygulanacak. 

YKS’nin ilk oturumu olan TYT’yi Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt ve lise bölüm başkanları değerlendirdi. 

Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, 2018 TYT'nin, ÖSYM formatına ve müfredata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini söyleyerek, "Sadece Tarih’ten 2 soru ve felsefe dersi sorularının tümü 11'inci sınıf müfredatından sorulmuş olup, diğer derslerin soruları 9 ve 10'uncu sınıftan sorulmuştur. Matematik ve geometri testinde sorular hikayeleştirilerek temel bilgi sorgulanmış; öğrencinin soruyu ilk okumada anlayıp basit matematik ve geometri bilgisi ile yorumlaması istenmiştir. Türkçe önceki yıllarda olduğu gibi paragraf ve parçayı okuma, anlama ve yorumlama üzerine kurulmuştur. Sosyal Bilimlerde tüm bölümlerden orta kolaylıkta sorular sorulmuş olup felsefe soruları daha zorlayıcı olmuştur. Fen testi soruları ise geçen yıl da olduğu gibi orta seviyede, temel bilgileri sorgulayacak şekilde sorulmuştur.

"İşlem ağırlıklı soru yoktur" 

Uğur Okulları Matematik Bölüm Başkanı Nilda Kiraz, 2018 TYT'nin matematik sınavında sorulan soruların çoğunlukla modelleme ve hikayeleştirme kurgusuyla hazırlandığını belireterek, "İşlem ağırlıklı soru yoktur. Sorular okuduğunu anlayabilme, mantıksal akıl yürütme ve matematiksel olarak ifade etmeye yöneliktir. Geometri sorularında sorunun çözümü için gereken formüller soruda verilmiş olup gerçek hayatla ilişkilendirilmiştir. 

Uğur Okulları Türkçe Bölüm Başkanı Cevdet Eyüboğlu, "2018 YKS TYT’deki Türkçe sorularında ağırlık yine okuma ve okuduğunu anlayıp yorumlama üzerinedir. Sınavda öğrencilerimizden aldığımız duyumlara göre 13 soru dil bilgisi iken geriye kalan sorular paragraf, cümlede anlam ve sözcükte anlam sorularından gelmiştir. TYT’deki dil bilgisi sorularında geçmiş yıllara göre artış görülmesi bu yılki Türkçe sorularındaki değişiklik olarak söylenebilir. Anlam bilgisi olarak tanımladığımız sorularda kullanılan dilin yalın olması soruların çözülebilirliğini artıracaktır. Bu sorular daha çok bilimsel metinlerden seçilmiş olarak görülmektedir. Dil bilgisi soruları da öğrenciye zaman kaybettirmiş olabilir ancak zor olarak nitelendirilecek tarzda sorular değildir" ifadelerini kaydetti. 

Uğur Okulları Fizik Bölüm Başkanı Volkan Alpay, "2018 TYT Fizik soruları müfredatla tamamen uyumlu olup sorular son yıllarda olduğu gibi yorum ağırlıklı olmuştur. Öğrencilerimizin bu sorularda çok zorlanmayacağını düşünmemize rağmen bu tarz sorular dikkat hatalarına açıktır. Sınavdaki sorular kazanımlara uygun olarak hazırlanmıştır. Soru sayısı önceki yıllara göre az olduğundan 9 ve 10'uncu sınıftaki bazı kazanımlara yer verilmemiştir. Sınava giren öğrencilerimizden aldığımız bilgilere göre 9'uncu sınıf müfredatından 3 tane, 10'uncu sınıf müfredatından 4 tane soru sorulmuştur" diye konuştu. 

Uğur Okulları Kimya Bölüm Başkanı Bedrettin Boyacıgil, 2018 TYT'nin, formatına uygun bir şekilde gerçekleştiğini dile getirdi. "Sorular beklenildiği gibi 9 ve 10'uncu sınıf müfredatını içeriyor" diyen Boyacıgil, "Öğrenciler soruların ifadesinin net ve anlaşılır olduğunu belirtiyor. Ayrıca soruların normal düzeyde olduğu ve çalışmalarının sonucunu iyi bir şekilde alacaklarını ifade ettiler. Konu dağılımları belli periyotları içerecek şekilde hazırlanmış. Öğrencilerimizin TYT’de bir zorlukla karşılaşmadıklarını düşünüyorum" ifadelerini kaydetti.

"Zorluk derecesi beklendiği üzere orta seviyede olmuştur" 

Uğur Okulları Biyoloji Bölüm Başkanı Asuman Kılıç Casim, "2018 TYT Fen Bilimleri testinde yer alan biyoloji sorularının müfredat kazanımları ile uyumlu olduğu görülmüştür. Sorular 9 ve 10'uncu sınıf müfredatından gelmiştir. Soruların zorluk derecesi beklendiği üzere orta seviyede olmuştur" dedi. 

Uğur Okulları Coğrafya Bölüm Başkanı Davut Gürler, "Coğrafya sorularının ortak müfredatı kapsadığı görülmektedir. Sorular 9 ve 10'uncu sınıf konularını kapsayacak şekilde dağıtılmıştır. Coğrafyanın çözüm ortalaması oldukça yüksek olacaktır ve ayrıca tartışmalı herhangi bir soru da bulunmamaktadır" açıklamasında bulundu 

Uğur Okulları Tarih Bölüm Başkanı Zeynep Ergün, "2018 TYT tarih soruları müfredata uygundur. Soruların sınıflara göre dağılımı incelendiğinde 9'uncu sınıf konularından 2, 10'uncu sınıf konularından 1, 11'inci sınıf TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinden 2 adet soru geldiği görülmektedir. Öğrencinin yorum gücünü ölçen sorular ön plana çıkarılmıştır. Sorularda harita yorumlama, tarihi anekdotlarla bilgiyi kullanma gücü ve yorum yapma yeteneği ölçülmüştür. Özellikle TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ait sorular bilgi ağırlıklı gelmiştir. Sorular ac¸ık, net ve anlas¸ılır bir dille yazılmıştır. Sınav bilen ve bilmeyen öğrencileri ayırt etme amacına yöneliktir. Sınavın konu kapsamını bilen ve soru kökünü dikkatli okuyan öğrencilerin yapacağı bir sınavdır. Zorluk derecesi orta düzeydedir" ifadelerini kullandı. 

Uğur Okulları Felsefe Bölüm Başkanı Gülay Ataç, 2018 TYT'deki felsefe sorularının 11'inci sınıf MEB felsefe müfredatı kapsamındaki konulara uygun olduğunu belirtti. Ataç, "Soruların uzun paragraflı olduğu, dolaylı anlatım dili kullanıldığı, bilgiye dayalı yorum yapmayı gerektirdiği ve bir sorunun da doğrudan felsefi akım adını sorguladığı tespit edilmiştir. Genel anlamda, felsefe sorularının orta derecede zor olduğu ve felsefenin temel bilgilerine sahip olanın ayırt edileceği görülmektedir" dedi.

Uğur Okulları öğrencilerinin TYT değerlendirmeleri 

Uğur Okulları Kartal Kampüsü Öğrencisi Baran Emre Arslan, "Türkçe testindeki sorular çok zaman aldı fakat zorlayıcı değildi. Paragraf sorularında işlenen konuları okurken keyif aldım ve sınav içerisinde stresimi azalttı. Ben MF grubu öğrencisi olduğum için Sosyal Bilimler konularına sene boyunca çok ağırlık vermedim ama buna rağmen sorular zor gelmedi diye düşünüyorum. Matematik testindeki sorular için zamanımız biraz daha fazla olsaydı hepsi yapılabilirdi. Bilgi istemeden mantıkla çözülebilecek sorular çok fazlaydı, bu da verimli oldu. Bir köklü sayı sorusu, paragraf sorusu gibi uzundu. Geometri sorularının bazıları da paragraf halindeydi, bu biraz zaman aldı. Fen Bilimleri testi ise bilgiye dayalıydı. 

Özetle sınav çok zor değildi ancak zamanı verimli kullanmak gerekiyordu" diye konuştu.

Uğur Okulları Bornova Kampüsü öğrencisi Çağdaş Çetin, "Sınav genel olarak kolaydı. Sayısal öğrencisiyim, matematik soruları yoruma dayalıydı. İşlem sorusu az ve uzundu. Türkçede paragraf sorusu ağırlıktaydı. Dil ve anlatımdan çok az soru vardı. Sosyal testinde felsefe zorlayıcıydı. Fen bilgisinde hiç işlem sorusu yoktu ve ağırlıklı olarak sözel içerikliydi. Okulda her hafta deneme sınavı olmamın sınavda rahat olmama katkısı oldu" dedi.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bayburt Bayburt’ta ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’ dolayısıyla etkinler düzenlendi Her yıl 26 Nisan’da kutlanan ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri’ günü dolayısıyla Bayburt’ta da çeşitli etkinlikler yapıldı, alanında uzman isimler ve öğrenciler Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’nü düzenledikleri programla kutladılar. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eczane Hizmetleri öğrencileri tarafından ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’ münasebetiyle panel, tiyatro, söyleşi ve stanttan oluşan etkinlikler organize edildi. Düzenlenen program, panelle başladı. ’Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp: Fitoterapi’ paneline konuşmacı olarak katılan Karadeniz Teknik Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ufuk Özgen ve Akademisyen/Yazar Doç. Dr. Kenan Taştan, bitkilerin tedavi süreçlerindeki temel ve yardımcı fonksiyonlarını anlatan çok yönlü sunumlarını katılımcılarla paylaştılar. Doç. Dr. Kenan Taştan konuşmasında Geleneksel tedavi yöntemlerinin önemine vurgu yaptı. Halk arasında çok fazla bilinen ve kullanılan hacamat yöntemine özellikle ayrı bir parantez açan Taştan, “Hacamat mutlaka işin uzamanı bir hekim tarafından ve gerekli tahliller yapıldıktan sonra uygulanmalıdır. Aksi halde özellikle kan hastalıkları olan bireylerde ya da enfeksiyondan kaynaklanan problemler ciddi rahatsızlıklara yol açması söz konusu olabilir” diyerek konuştu. Prof. Dr. Ufuk Özgen ise konuşmasında birçok ilacın hammaddesini oluşturan bitkilerin şifalı özelliklerine değindi. Ancak ilaçlarla birlikte kullanılan bitkisel çayların ya da bilinçsizce kullanılan bitkisel ürünlerin çok ciddi yan etkileri olabileceğine vurgu yaptı. Etkinliğin ikinci ayağında Eczane Hizmetleri öğrencileri Şehit Recep Eşiyok Ortaokulunda öğrencilerle bir araya geldiler. Öğrenci Ecem Şahin’in kaleme aldığı tiyatro oyunu ile ortaokul öğrencilerine akıllı ilaç kullanımının önemine ve gerekliliğine dikkat çektiler. Ardından Eczane Hizmetleri öğretim elemanlarından Dr. Öğr. Üyesi Ümit Karakaş, öğrencilere ilaçlar ve akılcı ilaç kullanımı konulu söyleşisini gerçekleştirdi. Etkinlik Bayburt şehir merkezinde Yakutiye Camisi önünde kurulan stant ile son buldu. Stantta ’Doğru İlaç Kullanımı’ konusunda vatandaşla buluşan gençler, konu ile ilgili el broşürü, ilaç zamanlama ve taşıma kutusu dağıttılar. Öğrenciler, vatandaşlara ilaç ile ilgili sorular sorarak, doğru ilaç kullanımına yönelik farkındalık kazandırmaya çalıştılar. Konu ile ilgili olarak düzenleme komitesi başkanı öğrenci Nazım Onur Bulut, akıllı ilaç kullanımı hakkında bilgiler vererek, "Akıllı ilaç kullanımı konusunda toplumun bilgilendirilmesi için oldukça önemli nedenler bulunmaktadır. Bu gerekçelerin ilki modern sağlık bakımındaki kimyasal ajanların önemli rolünün olmasıdır. İkincisi bireylerin sağlıkları ile ilgili sorumluluk alabilmelerini ve uygun tedavi edici stratejilerin belirlenmesini sağlamaktır. Üçüncüsü, bireylerin tedavi edici kararlarında rol almaları ve sonraki dozlar ve süreç ile ilgili bilgilendirilme haklarının olmasıdır. Dördüncüsü ise bireylerin akılcı ve güvenli ilaç teminini ve etik olmayan ticari tanıtımdan zarar görmemelerini sağlamaktır" dedi.