TUNCER CENGİZ
İSTANBUL
Adanalı girişimci Hasan Surözü, gözleme ve baklavanın çoğunlukla rağbet gördüğü 'Eat&Go' adını verdiği Türk fast food restoranını 2008 yılında New York JFK Havalimanı 1'inci Terminali'nde 1.2 milyon dolarlık yatırımla 55 metrekarelik bir alanda açtı. Fast food restoranında döner, lahmacun, baklava, börek, Türk kahvesi, gözleme, pişmaniye ve kestane şekeri satmaya başlayan Hasan Surözü, bir anlamda Türkiye'nin de tanıtımını yaptı. Günde 4 saatte 50 kilogram döner, haftada bin adet gözleme ve her yıl 2 bin tepsi baklava satan Türk fast food restoranından havalimanı da çok memnun olunca sözleşmesi 2019 yılına kadar uzatıldı. Türk öğrencilerinin de çalıştığı 'Eat&Go'nun ikinci şubesi geçen yıl New York Manhattan'da Birleşmiş Milletler merkez binasının karşısındaki 1. Cadde 47 Sokak'ta Trump Tower'ın bahçesinde, üçüncü şubesi de Atatürk Havalimanı'nda açıldı. Manhattan'daki mekan Amerikalılardan büyük ilgi görürken, Donald Trump gibi bazı ünlülerin de fırsat buldukça Türk fast food restoranına gitmeye başladığı belirtildi.
New York Manhattan'daki Türk fast food restoranı, ismini dünya ve ABD ekonomisinin kalbinin attığı Manhattan'daki Wall Street Caddesi'nden alan ABD'nin borsa ve iş dünyasının en saygın gazetesi Wall Street Journal'a (WSJ) haber oldu. Dünyanın takip ettiği gazetenin "Türkiye'nin tadı" başlığıyla verdiği haberde, Türk fast food'unda satılan gözleme, döner, baklava ve Türk kahvesi tanıtıldı. Gözleme ve döner ile baklavanın neden yapıldığını okuyucularına duyuran gazete, hızlı ve ucuza hizmet veren mekanın öğle yemekleri için ideal bir yer olduğuna dikkat çekti. Gazetede, böreğin 3.75 dolara, gözlemenin 5.25 dolara, baklavanın da 1.50 dolar satıldığını yazarak Türk yiyeceklerinden tadılması tavsiyesinde bulunuldu.
ABD'nin en önemli bölgelerinden biri olan Manhattan'da insanların Türk yiyeceklerini tadarken Türkiye'nin tanıtımına da katkı sağladıklarını belirten Hasan Surözü, "Börek, gözleme ve baklava Amerika'da büyük ilgi görüyor. Amacımız kaliteli bir hizmet vererek Türk damak tadını tanıtmaktır. Los Angeles ve Chicago Havalimanı da dahil birçok noktada şube açmak istiyoruz. Ekonomik kriz nedeniyle ABD'liler daha uygun fiyatlara yemek yemeyi tercih ediyor. Biz de ucuz fiyatımıza rağmen kaliteli hizmet verdiğimiz ve Türk yiyecekleri sattığımız için büyük ilgi görüyoruz" dedi.