EKONOMİ - 22 Ekim 2017 Pazar 00:05

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu: “Ülkemiz ekonomisinin lokomotif illerinden birisi Hatay’dır, Hatay’ın geleceği de parlaktır”

A
A
A
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu: “Ülkemiz ekonomisinin lokomotif illerinden birisi Hatay’dır, Hatay’ın geleceği de parlaktır”

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Ülkemiz ekonomisinin lokomotif illerinden birisi Hatay’dır, Hatay’ın geleceği de parlaktır” dedi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Ülkemiz ekonomisinin lokomotif illerinden birisi Hatay’dır, Hatay’ın geleceği de parlaktır” dedi.


Hatay’da açılışların ardından Antakya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) ile Antakya Ticaret Borsası (ATB) tarafından Antakya Savon Otel’de onuruna verilen akşam yemeğine katılan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, zor günler geçiren Hatay’ın önümüzdeki dönemde ekonomik anlamda önünün açık olduğunu söyledi. Hisarcıklıoğlu, oda ve borsaların Hatay’ın gelişmesi için elini taşın altına koyduklarını belirterek, “Oda ve borsalara Hatay’ın gelişmesi için elini taşın altına koyuyorlar. Hatay’a özel teşvikler istiyoruz, çünkü Suriyeli kardeşlerimizi misafir etmede en büyük yük ülkede baktığımız zaman iki ilde, Kilis ve Hatay’da. Dörtyol-Hassa Tüneli’nin biran önce bitmesini istiyoruz. Bu tünelin bitmesi demek Hatay ve İskenderun’a zenginlik demektir. Bu tünel bitince Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun denize açılan kapısı İskenderun olacaktır. Hatay bunları fazlasıyla hak ediyor. Çünkü ülkemiz ekonomisinin lokomotif illerinden birisi Hatay’dır, inşallah Hatay’ın geleceği de parlaktır. Sıkıntılarımız elbette ki var ama bunların hepsini aşarız. Yeter ki bir ve beraber olalım, ortak akıl ve diyalogla birlikte hareket edelim. Biz bunları ekonominin tüm sıkıntılarını aşarız, sizlerden ricam birbirinizi ötekileştirmeyin, kimseyi öteki diye dışlamayalım, farklı siyasi görüş, mezhep, etnik grup, dünya görüşü her neyse bunların hepsi bizim zenginliklerimiz. Allah isteseydi hepimizi aynı yaratırdı. Farklı düşüneceğiz, farklı yaşayacağız ama Antakya deyince ortak akılda hep birlikte birleşeceğiz” dedi.


Antakya Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Ali Kuseyri ise, Türkiye’nin narenciye üretiminin büyük bir kısmını Hatay’dan karşıladığını kaydetti. Kuseyri, Suriye ile ilgili yaşanana sıkıntılarda ülke genelinde ve bölge genelinde nakliye ile pazar kaybı yaşattığını vurgulayarak, “23 asırlık soylu bir geçmişe sahip olan çok farklı Musevi, Hristiyan ve Müslüman toplumların kültürleriyle yoğrulmuş çok zengin bir mirası sunan, tarihi insanlık tarihi kadar eski bilinen 23 medeniyetin 13’üne ev sahipliği yapmış, bir zamanlar doğunun kraliçesi olmuş şehir Antakya’dır. Hatay, yaşadığı sosyal ve ekonomik olaylarda sürekli ülkenin gündeminde olan bir şehir konumunda olmuştur. Ülkemizin zor ve üzücü yıllar geçirdiği bu günlerde hedefimiz Hatay’dan gelecekte oldukça umutsuz, karamsar ekonomi bizi etkilemiş durumdadır. Hatay’a komşu ülke Suriye ile yaşanan sıkıntıları ülkemizdeki ve bölgemizdeki birazda narenciye ile uğraşan ihracatçılarımıza, nakliye sektörüne, pazar kaybı yaşamalarına ve altından kalkamayacak sıkıntılara sebep olmuştur. Hatay’ın diğer illerden ayıran en iyi özelliği bilindiği üzere tarım bölgesi olmasıdır. Türkiye narenciye üretiminin büyük bir kısmını Hatay’dan karşılamaktadır” ifadelerini kullandı.


Antakya Ticaret Ve Sanayi Odası Başkanı Hikmet Çinçin de, Hatay ilinin ekonomik hayatına hakim sektörlerinden bahsederek bunların ticaret, tarım, sanayi, ulaştırma (nakliyecilik) ve inşaat sanayisi olduğunu belirtti. Çinçin, Antakya’da ağaç işleri sektöründe üretim yapan yaklaşık bin 500 firmanın bulunduğunu vurgulayarak, “Bu firmalar, büyük ölçüde, el emeğinin ağırlıkta olduğu ve ustalık gerektiren işler yapmaktadırlar. TİM verilerine göre sektörde 2016 yılında mobilya, kağıt ve orman ürünleri faslında 58 milyon dolarlık ihracat gerçekleşmiştir. Antakya Ticaret ve Sanayi Odası olarak bölgede KOBİ ağırlıklı sürdürülen mobilyacılık sektörünün üretim kalitesi ve kapasitesini geliştirmek, uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırmak, yeni tasarımlar geliştirmek ve markalaşmak amacıyla Rekabetçi Sektörler Programı’ndan yararlanarak önemli bir projeye imza attık. Antakya Ticaret ve Sanayi Odası, Antakya Belediyesi, Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı, Antakya Küçük Sanayi Sitesi Kooperatifi, Hatay Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ve Antakya Marangozlar ve Hızarcılar Odası ortaklığında hayata geçirilen Antakya Mobilyacılığının Geliştirilmesi Projesi’ni (Hand Made in Hatay), 7.7 milyon avro yatırımla gerçekleştiriyoruz. Proje kapsamında kurulan ortak mobilya üretim tesisi, ileri teknoloji makine ve üretim ekipmanları ile el yapımı mobilya üreticilerine üretim hizmeti sunarak onlara üretimlerini geliştirme ve bunun yanı sıra teknik ve idari alanlarda eğitim alma fırsatı sunulacaktır. Tesisin hayata geçmesiyle birlikte bölgedeki KOBİ’lerin kaliteli üretim standardını yakalayarak, rekabet güçlerini arttırmalarını hedefliyoruz. ABİGEM Pencere Projesi kapsamında gerçekleştirilen Mobilya Ahşap Kurutma Tesisi Projemiz, ilimizdeki mobilya üreticilerinin stok maliyetlerini azaltarak, daha kaliteli hammadde temini ihtiyacına hizmet edecektir” dedi.


ATSO Başkanı Çinçin, Hatay’ın Türkiye’nin Ortadoğu’ya açılan kapısı olduğunu söyledi. Çinçin, Hatay’ın taşımacılık sektöründe Türkiye’nin İstanbul’dan sonra ikinci büyük filosuna sahip olduğunu vurgulayarak, “Hatay, Türkiye’nin Ortadoğu’ya açılan kapısı, dünya üretim ve tüketim üsleri arasında geçiş noktasıdır. Hatay, taşımacılık sektöründe Türkiye’nin İstanbul’dan sonra ikinci büyük filosuyla 8 bin 723 tır (çekici) sosyo-ekonomik yapıda ulaştırma sektörünün ön plana çıkmasına sebep olmuştur. Uluslararası ve yurtiçi ticari eşya taşımacılığı yapan 2016 yılı sonu itibariyle 267 firma bulunmaktadır. Türkiye’de C2 belgeli firmaların yüzde 12’si Hatay’da bulunmaktadır. TİM verilerine göre Hatay ili ihracatta 2016 yılının ilk 9 ayı ile bu yılın aynı dönemine oranla yüzde 42’lik bir artış yakalamış durumdayız. Eylül 2016’da ihracatımız 1.172 milyon dolar iken, Eylül 2017 dönemini 1.673 milyon dolar ile kapatmış bulunmaktayız. Hatay’ı Suriye’ye ve dolayısıyla Ortadoğu’ya bağlayan sınır kapılarının kapanmasıyla başta ticaret, ihracat, nakliye ve turizm sektörlerimiz sekteye uğramıştır. Bu nedenle bugün itibarıyla transit geçişlere kapalı olan Cilvegözü Sınır Kapımızın, transit tır geçişlerine açılmasıyla nakliyecilerimiz açısından maliyet düşecektir. Bu sınır kapımızla beraber günümüzde transit geçişlere kapalı olan ve alternatif olabilecek bir diğer sınır kapımız olan Yayladağı Sınır Kapımızın da güvenlik önlemlerinin artırılıp ve denetimlerin yapılması şartıyla kapasitesinin arttırılarak, transit tır geçişlerine açılması büyük önem arz etmektedir. 2015 ve 2016 yıllarında 2 milyar doların altına düşen ihracat rakamımızın 2017 yılı sonu itibariyle hem Cilvegözü Sınır Kapımızın da açılması ile tekrar canlanacağı ve 2 milyar doların üstüne çıkacağı kanaatindeyiz” diye konuştu.


Yapılan konuşmaların ardından TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’na çeşitli hediyeler verildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu. Boran, “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” dedi. Türkiye’nin ilk jet motorlu uçağı olan HÜRJET’in test pilotlarından Orhan Boran, 26 Nisan Dünya Pilotlar günü kapsamında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. HÜRJET’in ilk uçuş anlarında neler yaşadığını aktaran Boran, test pilotluğunun önemine de dikkati çekti. “Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz” Test pilotluğuna geçiş sürecini anlatan Orhan Boran 2021 yılından bu yana TUSAŞ’ta test pilotu olarak görev yaptığını belirterek, “Pilotluk mesleği genel olarak disiplin isteyen bir meslek. Sürekli konsantre olmak zorundasınız, dikkatli olmak zorundasınız. Hata yapma şansınız çok fazla olmayabiliyor. Test pilotluğu özelinde ayrı bir eğitim gerektiriyor. Yıllarca operasyonel pilot olarak görev yaptık. Fakat TUSAŞ’ta ilk test pilotu olarak görev yapmaya başladığımızda ön şartlardan bir tanesi test pilotluğu eğitimi almamızdı. Bunun için şirketimiz 1 yıl süren kategori 1 test pilotluğu kursuna gönderdi. Oradaki eğitimimizi tamamladıktan sonra 2022 yılında tekrar döndükten sonra HÜRJET’e geliştirme safhasında yerdeki işlerinde, simülatörlerinde, motor çalıştırma ve taksi faaliyetlerinde görev aldım. Test pilotu olarak aslında daha önce hiç uçmamış bir uçağın, neler yapacağını bilmediğiniz bir uçağın, farklı dinamikleri olan bir uçağı test ediyorsunuz. Biz yıllarca bize hangi uçak geldiyse, hangi uçakla uçmamız istendiyse o uçaklarla uçtuk. Bunların hepsinin testleri yapılmıştı, sonuçları biliniyordu. Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz. İnşallah Hava Kuvvetleri envanterine de sonuçlarından emin olarak vermeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı. “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” HÜRJET’in ile gerçekleştirdiği ilk uçuştan bahseden Boran, “HÜRJET’i takip uçağındayken gördüm. Tabi ayrı bir gurur. Şirketteki herkesin gözleri doldu. Çünkü Türkiye’nin ilk milli jet uçağıydı. Onun bu denli stabil uçması görmek, yer testleriyle birebir örtüştüğünü görmek çok güzeldi. Daha sonra kendim ilk uçuşu yaptığımda o bambaşka bir heyecan. 2000 yılında ilk yaptığım uçuşu hatırlarım. Bir de HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum. Büyük bir sorumluluğun üzerimizde olduğunu biliyorum. Gerçekten Türkiye’nin ürettiği ilk milli jetle uçmanın apayrı bir gurur olduğunu söyleyebilirim. Bununla alakalı söylenecek en güzel söz ‘İstikbal göklerdedir’ sözü” diye konuştu.
Ankara GÖKBEY’in Test Pilotu Arif Ateş, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu GÖKBEY’in Test Pilotu Arif Ateş, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu. Ateş, “Helikopter uçaktan çok farklı, size çok daha fazla keyif verir” dedi. Türkiye’nin pek çok alanda helikopter ihtiyacını karşılamak amacıyla üretilen GÖKBEY’in test pilotu Arif Ateş, 26 Nisan Dünya Pilotlar günü kapsamında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. Helikopter pilotluğunun detaylarını aktaran Bayram, helikopterle uçmanın uçağa göre daha keyif verdiğini söyledi. “Tasarıma uygun şekilde oldukça iyi bir platform olduğunu gördük” TUSAŞ’da Döner Kanat Uçuş Test ve Eğitim Müdürü olarak görev yapan test pilot Arif Ateş, GÖKBEY’in ilk uçuşunu 6 Eylül 2018’de gerçekleştirdiğini belirterek, “Bütün dünyada hava araçlarının ilk uçuşları çok önemlidir, çok kritiktir. Çünkü tasarlanan ve üretilen hava aracının gerçek çevresel koşullarda tasarlandırıldığı ve üretildiği gibi uçuyor mu, uçabiliyor mu, uçamıyor mu? Bunun testini gerçekleştiriyoruz. Oldukça heyecan vericiydi ve çok başarılı, son derece beklendiği gibi tasarıma uygun şekilde oldukça iyi bir platform olduğunu gördük” ifadelerini kullandı. “Yakın zamanda teslimatlara başlayacağız” İlk uçuşun öncesinde simülatör üzerinde testler gerçekleştirildiğini belirten GÖKBEY’in Test Pilotu Arif Ateş, “Çok çeşitli bölgelerde 4 tane helikopterimizle; Adana, Erzurum en Kocaeli’nde ve TUSAŞ’ta burada olmak üzere testler gerçekleştirdik. En kritik testleri tamamladık. Şu ana kadar bin saatin üzerine bir uçuş gerçekleştirdik. Yakın zamanda da kısmetse ilk olarak Jandarma Genel Komutanlığımız olmak üzere teslimatlara başlayacağız” diye konuştu. “Benim hayalim helikopter pilotu olmaktı” Helikopter pilotluğuna nasıl başladığını anlatan GÖKBEY test pilotu Arif Ateş, “Benim hayalim helikopter pilotu olmaktı. Gerçi pilot ve hava aracı denince uçak akla geliyor ama ben 1991 yılında Kara Harp okulundan mezun olduktan sonra Kara Havacılık okulunda ilk sınıf okuluna başladığımda normalde kura ile yapılan uçak ve helikopter ayrımı o dönem isteğe göre yapılmıştı ve ben de helikopteri tercih etmiştim. Bu isteğim ve bu arzum doğrultusunda olacak ki kursu da birinci bitirmiştim. Dolayısıyla helikopteri olan sevgim beni bu noktalara getirdi” açıklamasında bulundu “Helikopter uçaktan çok farklı, size çok daha fazla keyif verir” Ateş konuşmasını şöyle sürdürdü: “Dolayısıyla helikopter uçaktan çok farklı, size çok daha fazla keyif verir. Alçak uçarsınız, arazinin yükseltilerine uyarak uçarsınız. Kendince farklı teknikleri vardır. Uzun yıllar silahlı kuvvetlerde de görev yapmış olmamdan dolayı hem genel maksat helikopterlerimiz hem de taarruz helikopterimiz halen de silahlı kuvvetlerimizin en önemli unsurlarıdır. Uçaklar nispeten çok daha yüksek irtifalarda uçarlar. Uçakların öncelikli görevi düşman uçaklarına, tehditlerine karşı veya uzak diğer sınır dışı daha uzak hedeflere angajman olurlarken helikopter çok daha yer birliklerinin yakınında onlara destek sağlamak maksadıyla kullanılır. Dolayısıyla bizler çok daha kara unsurlarımızla birlikte operasyon yaptığımız için onlarla birlikte daha iş birliği çerçevesinde görevlerimizi icra ediyoruz.” “Dünya Pilotlar Günü’nü kutluyorum” Tüm pilotların Dünya Pilotlar Günü’nü kutlayan Arif Ateş, “26 Nisan Dünya Pilotlar Günü bu çerçevede öncelikle Silahlı Kuvvetlerde vatan görevlerini icra eden pilotlarımız, hem helikopter hem uçak pilotlarımız aynı zamanda sivil camiada uçan, gerek özel uçan pilotlarımız ya da ticari olarak Airline’da, ulaştırmada, kargoda bir çok alanda havada görev yapan tüm pilotların Dünya Pilotlar Günü’nü kutluyorum" diye konuştu.
Aydın Öğrencilerin bilim projeleri sergilendi Aydın’ın Nazilli ilçesinde Nazilli Anadolu Lisesi Bilim Fuarı’nda 13 projeyi sergiledi. Nazilli’de 2023-2024 eğitim öğretim sezonunun ilk Bilim Fuarı Nazilli Anadolu Lisesi’nde açıldı. Okul karşısındaki kapalı pazar yerinde Okul Müdürü Zakir Tali’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen fuarın açılış törenine Nazilli Kaymakamı Sedat Sırrı Arısoy, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mehmet Atay, İlçe Milli Eğitim Müdürü İsmail Şimşek, okul müdürleri, veliler ve öğrenciler katıldı. 13 proje sergilendi Nazilli Anadolu Lisesi danışman öğretmen ve öğrenciler tarafından bu yılın teması olan; Kültürel Miras, Çevre ve Çevreyi Koruma ve Sürdürülebilir Şehirler ve Toplumlar konuları içeren 5’i tasarım ve 3 tanesi inceleme olmak üzere toplam 13 proje yer aldı. Proje koordinatörlüğünü İngilizce Öğretmeni Aydın İmrak’ın yaptığı bilim fuarında 13 öğretmen ve 45 öğrenci görev aldı. Ziyaretçilere projeler anlatıldı Açılışta konuşan Okul Müdürü Zakir Tali, fuarda emeği geçen öğretmen ve öğrencilere ve açılışta kendilerini yalnız bırakmayan protokol üyelerine teşekkür etti. Açılış kurdelesi kesimi öncesi de Kaymakam Sedat Sırrı Arısoy, bilim fuarlarının çok önemli olduğuna dikkat çekerek hayırlı olması dilekleriyle kurdeleyi kesti. Ardından stantları gezen Kaymakam Arısoy ve beraberindekiler sorumlu öğretmenler ve öğrencilerden bilgi aldılar. Fuarda sergilenen halk oyunları ve yakın döğüş tekniklerinin sergilendiği gösteriler ise heyecanla izlendi.
Ankara ANKA-III Test pilotu İbrahim Bayram: “Testlerine devam ediyoruz, başarılı gidiyor” ANKA-III’ün test pilotu İbrahim Bayram, testlerin başarılı olduğunu belirterek, "Yakın zamanda inşallah hem Türkiye’deki silahlı kuvvetlerimize hem yurt dışına büyük oranda satacağımızı düşünüyoruz” dedi. Türkiye’nin savunma sanayii alanında önemli projelerinden birisi olan ANKA-III’ün test pilotu İbrahim Bayram, 26 Nisan Dünya Pilotlar Günü’nde İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. İnsansız hava aracı pilotluğunun detaylarını anlatan Bayram, adeta ANKA-III’ün içindeymiş gibi uçtuklarını dile getirdi. “Testlerine devam ediyoruz, başarılı gidiyor” Pilot İbrahim Bayram, “ANKA-III aslında TUSAŞ’ın uzun yıllardır üzerinde çalıştığı ANKA, daha sonrasında Aksungur ve takibinde de ANKA-III olarak ortaya çıkardığı yeni bir ürün. Bütün diğer ürünlerde kazandığı tecrübenin üzerine katarak koyduğu son gelişmiş ürünümüz ve semalarda yerini almaya hazırlanıyor. Testlerine devam ediyoruz, başarılı gidiyor testler. Yakın zamanda inşallah hem Türkiye’deki silahlı kuvvetlerimize hem yurt dışına büyük oranda satacağımızı düşünüyoruz” dedi. “ANKA, Aksungur ve ANKA-III her üçü de sadece tek pilotla uçuşa müsait durumda” ANKA-III’ün ilk uçuşunda güvenlik önlemlerinin hat safhada olduğuna dikkati çeken Bayram, “Normal şartlar altında uçaklarımız ANKA, Aksungur ve ANKA-III her üçü de sadece tek pilotla uçuşa müsait durumda. Ancak biz buradaki test uçuşlarını da emniyet gerekçelerinden dolayı genelde iki test pilotuyla birlikte yapıyoruz. ANKA-III’ün ilk uçuşunda ise yine emniyeti arttırmak amaçlı ve çeşitli görevlerden dolayı da 4 tane test pilotuyla birlikte yaptık. İlk uçuşu olduğu için, çok önem verdiğimiz bir uçuş olduğu için 4 test pilotuyla birlikte yaptık. Hedefimiz şöyle; test uçuşlarında yavaş yavaş zarf açarak gidiyoruz. Dolayısıyla daha işin çok başındayız. Ama hızlı bir şekilde ilerleyerek kısa sürede ülkemizin güvenliğine katkı sağlayacak şekilde, semalarımızda görecek şekilde testlerimize devam ediyoruz” ifadelerini kullandı. “Uçağın içindeymişiz gibi uçağı kullanıyoruz” Adeta yerde uçtuklarını söyleyen Bayram, “Biz İHA pilotu olarak buradaki test pilotlarımızın tamamı insanlı uçaklarda da görev almış pilotlarız. Dolayısıyla hem insanlı hem de insansız uçaklarda tecrübemiz var. İnsansız hava aracı pilotunu da şöyle tarif edebilirim; aslında uçağın içindeymişiz gibi uçağı kullanıyoruz ama içinde değiliz. Sadece kokpitimiz yerde. Uçuşun fiziksel koşullarını yaşamıyoruz. Bunun dışındaki her şey hemen hemen normal pilotlukla aynı” diye konuştu. “Bütün pilotlarımızın Dünya Pilotlar Günü’nü kutlarım” Pilotlar Günü dolayısıyla bir mesaj da veren Bayram, “Bütün Türkiye’de ve dünyada havacılığa gönül vermiş bütün pilotlarımızın Dünya Pilotlar Günü’nü kutlarım. Umarım burada yaptığımız çalışmalar ülkemizin güvenliği, Türk milletinin bekası açısından istenilen noktalara gelir” dedi.