EKONOMİ - 13 Ekim 2023 Cuma 11:48

Avukatın internet tarifesi isyanı 3 milyon kişi tarafından görüldü

A
A
A
Avukatın internet tarifesi isyanı 3 milyon kişi tarafından görüldü

Avukat Deniz Akbıyık’ın sosyal medya hesabı üzerinde yaptığı internet paketi paylaşımına binlerce yorum yapıldı. Attığı tweet 3 milyon kişiye erişirken binlerce vatandaşın da aynı sorunu yaşadığı ortaya çıktı.



Son zamanlarda mobil internet kotalarıyla ilgili şikayetler yurt genelinde oldukça arttı. Birçok vatandaş aynı kullanımı yaptığını ve eskiye oranla internet paketinin yetmediğinden yakınıyor. İstanbul’da Deniz Akbıyık isimli avukatın sosyal medya üzerinden yaptığı internet tarifesi paylaşımı 3 milyon kişiye erişti. Aynı sorunu yaşayan binlerce vatandaş ise genç avukatın tweetine yorum yaptı.



“25 GB internetim 1 haftada bitti”


İşte avukatın o tweeti; “Vodafone kullanıyorum. 2 ay öncesine kadar tarifem (25gb) 1 ay bitmiyordu. Şu an 25gb 1 haftada bitiyor, ek paket alıp duruyorum bu ay 75gb aldım toplamda ve yine bitti. Böyle saçmalık olur mu? İnternet kullanımım yine aynı, şikayet oluşturdum dönen yok. Başına gelen var mı” söz konusu tweet 3 milyon kişiye ulaştı. 19 bin kişi tarafından beğenilen tweete 3 binin üzerinde yorum yapıldı. Benzer durumları yaşayan vatandaşlar isyanını dile getirdi.



Tüm operatörler aynı paylaşımın altında buluştu


Avukat Deniz Akbıyık’ın sosyal medya hesabı üzerinde yaptığı internet paketi paylaşımının ardından operatörün vatandaşların yaptığı yorumlara cevap yazdığı dikkat çekti. Bazı gurbetçi vatandaşlar ise yurtdışındaki kota ile Türkiye’deki data kotasının aynı olmadığına dikkat çekti. Bir gurbetçi vatandaş ise yurtdışında haftada 2 GB kullanırken Türkiye’de ise 40 GB internetin bile yetmediğini belirtti.



“En büyük sorun operatörlerin gerekli aydınlatmayı müşterilere sunmaması”


Kendi operatörü ile ilgili sorun yaşadığını belirten Avukat Deniz Akbıyık, “İnternet kullanımlarım yıllardır aynı düzeyde olmasına rağmen son iki aydır internet paketim yetmemeye başladı. Bu yetmeme anormal bir şekilde artış göstermeye başladı. Normalde 25 GB internet kullanırken, son iki ayda bu rakam 100 GB’yi bulur oldu. Ben bu sorunu kendi operatörüm ve resmi yollarla çözmeye çalıştım. Ancak sorun çözülmediği için bende sosyal medyada konu ile alakalı yazı yayınladım. Söz konusu yazı 3,5 milyon görüntülenme aldı ve neredeyse tüm vatandaşlarında aynı sorunu kendi kullandıkları operatörlerde yaşadıklarını yazdılar. Ben operatörümü ilk aradığımda cevap alamadım. Asıl sorunda bu zaten. Bence en büyük sorun gerekli aydınlatmanın müşterilere sunulmaması. Benim operatörümden söz konusu internet kullanımlarımı talep etmiştim fakat bununla alakalı geri dönüş yapılmamıştı. Sonrasında ise operatörümle tekrar iletişime geçtik. Sorunun ise benim eski tarifem ile yeni tarifem arasında içerik farkından dolayı olduğu söylenildi. Şu anda ise yeni bir tarife kullanmaya başladım. İlerleyen zamanlarda sorunun çözülmesini bekliyorum” şeklinde konuştu.



“Sosyal medyada paylaştığım yazı 3 milyonunun üzerinde etkileşim aldı”


Sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığını vurgulayan Akbıyık, “Daha önceki hiçbir paylaşımımım bu kadar etkileşim almamıştı. Bu seferki paylaşımım ise 3 milyonun üzerinde etkileşim aldı. Özellikle Türkiye’de birçok vatandaşın son iki aydır operatör fark etmeksizin internet kullanımı ile alakalı sorun yaşadığını görmüş olduk. Yaşadığım sorunun nedenini yorumlayacak olursam, Türkiye’de yaşanılan enflasyon nedeniyle internet paketlerinin ücretlerini değiştirmek istemeyen operatörler, içerikleri değiştirmiş olabilirler ve böylece hızlıca tükeniyor olabilir. Bunun dışında ise yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları da Türkiye’ye geldiklerinde internet paketlerinin tükettiklerini söylediler” ifadelerini kullandı.



“Sosyal medya kişilerin kendilerini duyurması için çok önemli bir araç”


Bu tarz sorunlar ile karşılaşan vatandaşların ne yapması gerektiği konusunda uyarıda bulunan Akbıyık, “Vatandaşlar öncelikle kullandıkları operatör ile iletişime geçip gerekli başvuru ve şikayetleri yapmaları gerekiyor. Sorun çözülmediği takdirde, e-devlet üzerinde BTK’ya şikayet oluşturulabilir. Yine çözüme kavuşamazlar ise tüketici haklarına başvurabilirler. Sosyal medya kişilerin kendilerini duyurması için çok önemli bir araç. Fakat aynı zamanda kötüye kullanma gibi durumlar oluyor. Bu nedenle sosyal medyayı itidalli kullanmak gerekiyor” diyerek sözlerini tamamladı.



Avukatın internet tarifesi isyanı 3 milyon kişi tarafından görüldü

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Kütahya’da nitelikli işgücüne destek projesi Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya Ticaret ve Sanayi Odası, Zafer Kalkınma Ajansı, Kütahya Çalışma ve İş Kurumu işbirliği ile yürütülen “Nitelikli İş Gücü Geliştirme ve Destekleme Projesi (NİGDEP)” kapsamında verilen “Dış Ticaret ve Yeni Nesil Satış ve Pazarlama” eğitimi alan katılımcılar ve projenin paydaşları, Dumlupınar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nde düzenlenen programda bir araya geldi. Kütahya’da iş gücü piyasasının ihtiyaçlarına uygun nitelikte iş gücü-iş eşleşmesine destek sunmayı, işverenlerin uygun adayları bulmasını kolaylaştırmayı ve iş arayanlara kariyer gelişim fırsatları sunmayı amaçlayan proje ile "Dış Ticaret” ile “Yeni Nesil Satış ve Pazarlama” alanlarında, fakültelerin 4 yıllık bölümlerinden mezun olan ve 35 yaşın altındaki işsiz gençlere 120 saat uzmanlık eğitimi veriliyor. Programa, Dumlupınar Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Ayhan Kahraman, Zafer Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Kutlu Eser, KUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Esin Güral Argat, Çalışma ve İş Kurumu Aktif İşgücü Hizmetleri Dairesi Başkanı Oğuz Düzgün ve Kütahya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü Erdoğan Şahin katıldı. Çok güzel bir organizasyonda bir arada olduklarını söyleyen Zafer Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Kutlu Eser, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü tarafından 2024 yılı teması ’Kadın Girişimciliği/Kadın İstihdamı’ olarak belirlendiği için başvurularda kadın katılımcılara pozitif ayrımcılık sağlandı ve bu doğrultuda eğitime hak kazanan 40 kişinin 22 tanesi kadın olarak belirlendi. Proje, teorik eğitimlerin tamamlanması sonrasında katılımcılara verilecek iş başı eğitimler ile devam edecek. Projenin sonunda ise katılımcıların Kütahya’da hizmet veren firmalarda istihdam edilmesi hedeflenmektedir" dedi.
Çorum Serkan Özbalta: “Taraftarlar, şehir ve camia şunu bilsin ki biz işin sonuna kadar gitmek istiyoruz” Çorum FK Teknik Direktörü Serkan Özbalta, Kocaelispor galibiyetinin ardından yaptığı açıklamada, "Taraftarlar, şehir ve camia şunu bilsin ki biz işin sonuna kadar gitmek istiyoruz” dedi. Trendyol 1. Lig Play-off 1. Turu’nda Çorum FK evinde Kocaelispor’u 2-1 mağlup ederek üst tura yükseldi. Karşılaşmanın ardından değerlendirmelerde bulunan Çorum FK Teknik Direktörü Serkan Özbalta, Kocaelispor’da sezonda karşılaştıkları diğer iki karşılaşmayı da göz önüne alarak sıkı bir şekilde çalıştıklarını ve karşılaşmadan galip ayrıldıklarını söyledi. Maça iyi hazırlandıklarını söyleyen Özbalta, “Yorucu bir sezonun arkasından play-off’un ilk maçı. Boluspor karşılaşmasının ardından hazırlanmak için zaman kısaydı. Ama uzun zaman beraber olduğumuz oyuncu topluluğumuz var. Canımızı sıkan, bizi rahatsız eden, son bir kaç hafta sahada yapamadığımız şeyler vardı. Özellikle son iki gün bunun üzerinde durduk. Kısa bir zamandı ama oyuncular hem teorik hem de pratik açısından bizi çok ciddi bir şekilde anladıklarını biraz önceki karşılaşmada, mücadele ve oynadıkları güzel oyunla gösterdiler. Kocaelispor ile iki kez daha karşılaşmıştık. O karşılaşmalarda onların güçlü yönleri ve zayıf yönleri ile alakalı ve bizim eksiklerimizle alakalı ilmik ilmik işleyerek çalıştık. İki gün boyunca oyucularla paylaştık. Oyuncular da sahada bunları harfiyen yerine getirdi. En önemlisi de bu oldu. Siz bir şeyleri gösterdikten sonra müsabakada olmasını istiyorsunuz ve bunun olduğunu gördüğünüzde de mutlu oluyorsunuz” diye konuştu. “Bugün de bu galibiyeti onlara armağan ediyorum” Taraftarlara teşekkür eden Özbalta, “Tabii ki taraftardan da bahsetmek istiyorum. Çok coşkulu bir taraftar vardı. Bugün oynanan maç sanırım taraftar rekoruydu. Çok coşkuluydu. Onlara kocaman teşekkür ediyorum. Sizler de bizi yakından tanıdınız, bize çok ciddi destek veriyor. Onların desteği ile bizim sorumluluğumuz her hafta kademe kademe artmıştı. Bugün de böyle bir rakibe karşı, oyuncu kalitesinin iyi olduğu bir takıma karşı galip gelmek istiyorduk. Bir de onlara seyir zevki de sunmak istiyorduk. Onu da sunduğumuzu düşünüyorum. Coşkulu bir oyunla, çalıştığımız her şeyi harfiyen yerine getiren ve taraftarla bütünleşen bir takım. Sadece onlar için şunu söyleyebilirim. Penaltı golünü yedikten sonra onlar da kazanma şansını beklediler. Ama orada taraftarların durmaması lazım. Orada oyuncularımız destek isteyince tekrar başladılar. Biz oyuncularla şunu paylaşıyoruz. İşler istediğimiz gibi giderken asla rehavete kapılmayın ama işler zorlaştığında da asla pes etmeyin. Taraftarlarımız da bugüne kadar hiç pes etmediler, bizi desteklediler. Bugün de bu galibiyeti onlara armağan ediyorum” diye konuştu. “Taraftarlar, şehir ve camia şunu bilsin ki biz işin sonuna kadar gitmek istiyoruz” Gelecek maçlarda hedeflerini sürdüreceklerini belirten Özbalta, “20-24 Mayıs’ta Bodrum müsabakaları var. Karşımızda oldukça komplike oynayan, mücadele gücü fazla olan bir takım olacak. Adam adama oynamayı tercih eden bir teknik ekip ve teknik direktöre sahipler. Sahanın içinde ciddi manada oynanmak isteyen oyunu bozmak isteyen bir takıma, saygı duyulacak bir takıma karşı oynayacağız. Geçen sene de final oynadılar, bu yıl da yarı finale kalma becerisini gösterdiler. Ama biz üzerimize düştüğümüzü yaptığımız da bütün dinamikler harekete geçiyor ve Çorum şehri bambaşka bir noktaya gidiyor diye düşünüyorum. Hep söylüyorum, beklentiyi çok yükseltmeye gerek yok ama asla da işi peşinen kabul etmek yok. Bunu da bugün gösterdik. Bu üç ihtimalli oyun. İnşallah finale kalırsak o da üç ihtimalli bir oyun olacak. Ama taraftarlar, şehir ve camia şunu bilsin ki biz işin sonuna kadar gitmek istiyoruz. Ama günün sonunda bir şeylerin olmadığı durumunda, sürekliliklerin, bu oluşumun devam etmesini diliyorum” şeklinde konuştu.
Samsun Milli Mücadele’nin kadın kahramanlarının giydiği kıyafetler defilede sahnelendi Milli Mücadele’de 23 kadın kahramanın giydiği kıyafetler, Samsun Olgunlaşma Enstitüsü tarafından yeniden tasarlanarak defilede sunuldu. 19 Mayıs Atatürk Anma, Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri çerçevesinde Samsun Olgunlaşma Enstitüsü’ndeki usta öğreticiler tarafından Milli Mücadele döneminde 23 kadın kahramanın giydiği kıyafetler yeninden yapıldı. Her kadın kahramanın giydiği kıyafetler o döneme ait kumaşlarla dikildi. El emeğiyle dikilen kıyafetler Olgunlaşma Enstitüsü’nde düzenlenen defilede izleyicilerin beğenisine sunuldu. Fatma Çavuş’tan Halide Edip’e kadar birçok kadın kahramanın kıyafetlerinin sergilendiği defile hem duygulandırdı hem de herkesin beğenisi topladı. ’Atatürk Samsun’da konulu sergiyi ise ziyaretçileri ilgiyle inceledi. "Yöresel ve o döneme ait kumaşlar kullanarak tasarladık" Samsun Olgunlaşma Enstitüsü Müdürü Arzu Yıldırım, "19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında aynı zamanda enstitümüzün 64. kuruluş yıl dönümü münasebetiyle Milli Mücadele kadın kahramanlarından oluşan çok güzel bir defile hazırladık. Aynı zamanda birde resim sergisi açtık. Her iki çalışmada çok güzel oldu. 23 kadınımızı canlandırdık. Onların kıyafetlerini yöresel ve o döneme ait kumaşlar kullanarak tasarladık. O döneme uygun olarak giydirdik. Aynı zamanda Mustafa Kemal Atatürk 2 kere binamızın ziyarete gelmiş ve burada derslere katılmış. Bunları canlandırmak istedik” dedi.