EKONOMİ - 15 Kasım 2017 Çarşamba 11:33

HPE Aruba, ’Eğitim Zirvesi 2017’ etkinliğini gerçekleştirdi

A
A
A
HPE Aruba, ’Eğitim Zirvesi 2017’ etkinliğini gerçekleştirdi

Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba, İstanbul’da ’Eğitim Zirvesi 2017’ gerçekleştirdi.

Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba, İstanbul’da ’Eğitim Zirvesi 2017’ gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen etkinlikte şirket daha gelişmiş bir eğitim için, öğretmenlerin ve öğrencilerin cihazlardaki ve uygulamalardaki en son teknolojilerden yararlanmalarını sağlayan eğitim çözümlerini müşterileri ve çözüm ortakları ile paylaştı.



HPE Aruba, İstanbul’da ’Eğitim Zirvesi 2017’ gerçekleştirdi. Etkinlikte mobil cihazların, mobil uygulamaların ve IoT’un (nesnelerin interneti) pazara hızlı girdiği ve eğitim sektörü bu teknolojik gelişmeleri oldukça benimsemiş durumda olduğu açıklandı. Yeni neslin etkileşim biçiminin merkezinde yer alan mobil cihazlarla, doğal olarak mobil yenilikçiliğe öncülük etmek ve öğrencilerin daha gelişmiş öğrenme deneyimi kazanmalarını sağlama misyonunun da eğitim kurumlarına düştüğü ifade edildi.



Etkinlikte konuşma yapan HPE Aruba Ülke Müdürü Ersin Uyar, ’’Günümüzde artık art arda dizilmiş sıralardan oluşan sınıfların yerini; öğrenciler, öğretmenler ve eğitim cihazları arasındaki işbirliğini teşvik eden bir ortam alıyor. Bugünün öğrencileri çoğu kullanıcı arabirimini anlamada doğuştan gelen bir kabiliyete sahip. Yani en yeni cihazları pratik olarak kullanabiliyorlar. Bu durum, öğrencilerin eğitim sistemine maksimum seviyede katılımlarının sürekliliği açısından bu cihazları ders planları ve okul kültürünün ayrılmaz bir parçası yapıyor’’ dedi.



Uyar sözlerine şöyle devam etti: ’’Akıllı sınıf her zaman heyecan verici ancak hassas bir konu çünkü öğrencilerin temel ders alanlarında bilgilerini öğrenmeye ve geliştirmeye devam etmeleri şart, ancak bu gelişmelerin güvenli IoT ortamlarındaki artışla paralel seyretmesi bekleniyor. Eğitimdeki müşterilerimizle yakın işbirliği yaparak, sınıfın değişen talepleri üzerine sürekli tartışıyoruz; cihaz yaygınlaştırma, uygulama kullanımı, oda / bina ortamları, IoT’nin başlaması, öğrenci ve öğretmen işbirliği ve veri destekli karar verme, bunlardan sadece bir kaçı’’.



Etkinlikte ayrıca eğitim alanında yakın gelecekte kullanıma geçebilecek şu 6 temel tema ve trend saptandı:



Kurum boyunca yayılan IoT


Gartner, geçen yıl 5.5 milyon yeni ’nesne’nin her gün ağlara bağlandığını ve 2020’ye kadar yaklaşık 21 milyar cihazın bunlara katılacağını tahmin ederken, IoT okul cihazlarının ötesine hızla genişliyor. Bağlantılı ışıklar ve kapı kilitlerinden, sınıftaki öğrenime ve öğrenci kayıtlarına kadar geniş bir yelpazede her geçen gün daha da fazla yayılıyor.



Her zaman hazır deneyimler


Sadece ’her zaman, her yerde’ bağlantı talep eden IoT cihazları değil, ister oyun alanı, sınıf, spor salonu isterse toplantı salonunda olsun, tüm kullanıcılar cihazlarından ve uygulamalarından artık yüksek performans bekliyor. Böylelikle hem içeride hem de dışarıda sorunsuz çalışıp, öğretecek ve öğrenebilecekler.



Akıllı alanlar


Lokasyona özel servisler bir yıl önce henüz yeniydi. Bu yıl, içeriğe duyarlı mobilite, alanlara zeka eklemekle ilgileniyor, böylece alan sizinle etkileşime girebiliyor. Örneğin, bir öğretmen sınıfa girdiğinde, ekipmanın ve kolaylıkların konfigürasyonu şimdi otomatik olarak onun profiline göre ayarlanabilir. Ya da bildirim almayı seçen bir öğrenci belirli bir sınıfın önünden yürüyerek geçerken, ev ödevinin bitiş tarihine ilişkin bir bildirim alacaktır.



Giyilebilir cihazlar ve lokasyonu tanıyan çözümler


Okullardaki karar vericiler hala gizliliğin korunması yönünde yönergeler hazırlanmasına çalışırlarken birçok kişi, öğrenciler okulda dolaşırlarken, mobil cihaz ve ağlardan toplanan verilerin kurumlar tarafından kullanılmaya başlanmasının sadece an meselesi olduğu görüşündeler. En iyi akademik performans göstergesi olan derslere devamlılığın kanıtlanmasının araştırılması ile risk altındaki öğrencilerin hızla belirlenme özelliği, onları tekrar kazanmaya yardımcı olabilecek müdahalelerin gerçekleştirilmesine izin veriyor.



Öğrenim için Sanal Gerçekçilik (Virtual Reality / VR) ve Artırılmış Gerçekçilik (AugmentedReality / AR)


Ticari sanal gerçekçilik (VR) veya artırılmış gerçekçilikteki (AR) yeniliklere daha geniş erişim, teknolojiyi araştırma laboratuvarlarının dışına, sınıflara taşıyor. Öğretmenler VR ve AR’yi, öğrencileri geçmişte mevcut olmayan gerçekçi simülasyonlara sokmak için kusursuz mekanizmalar olarak benimsiyorlar.



Yoğunluğu artan ortamlar


Önceki eğilimler göz önüne alındığında, cihaz yoğunluğunun artık konferans salonlarıyla sınırlı olmadığı açıktır. Öğrenciler dizüstü bilgisayarlardan eğlence sistemlerine, bağlantılı ışıklara kadar geniş bir yelpazede çok çeşitli cihazlar kullanıyorlar. Sınıf dışında da akıllı telefonlar, akıllı ekranlar ve tabletlerde deneyimlerini paylaşmayı bekliyorlar. Yemekhaneler, ısınan tepsiler için sıcaklık göstergelerine, otomatlardaki sensörlere ve yemek bileti için tarayıcılara dayanıyorlar. Hepsinin yemek saatlerinde öğrencinin cihazlarının yanı sıra ağa erişmeleri gerekiyor. Wi-Fi ağınız açısından bakıldığında, bu cihazların tümü, bağlantı gerektiren ’nesneler’dir. Dahası, mobil cihazların her yerde bulunması nedeniyle, bu günlerde devre dışı kalma ya da zayıf deneyimler karşısında çok az hoşgörü söz konusu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Büyükşehir kırsaldaki çınarların yanında Muğla Büyükşehir Belediyesi ‘Kırsaldaki Çınarlar’ projesi ile kırsalda yaşamını sürdüren, özellikle kendi ev ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanan yaşlı vatandaşların hayatını kolaylaştırmak için evlerine giderek hizmet veriyor. Ekipler, proje kapsamında vatandaşların temizlik, tamirat, soba kurulumu ve daha birçok konuda yanlarında oluyor. Hizmet kapsamında bugüne kadar 761 aileye 12 bin 728 kez hizmet verilerek vatandaşlara önemli bir destek sağlandı. Nurten Kaleli; “Büyükşehir ekipleri ailemizin birer ferdi oldular” Menteşe İlçesi Ortaköy Mahallesi’nde eşi ve oğluyla oturan Nurten Kaleli, Kırsaldaki Çınarlar hizmeti ile Büyükşehir ekiplerinin belli dönemlerde kendilerini ziyaret ettiğini söyledi ve gelen ekiplerin ailelerinin birer ferdi olduğunu belirtti. Nurten Kaleli; “80 yaşındayım, eşim ve oğlumla yaşıyorum. Eşim felç geçirdi. Benim de gücüm kalmadı. Ev temizliğinden diğer işlere Büyükşehir ekipleri hep yanımda oluyor. Siliyorlar, süpürüyorlar, camları temizliyorlar. Onlar geliyoruz dediğinde ben çayı koyuyorum, çaylarını içip işlerine öyle başlamalarını istiyorum. Çünkü onlar da bizim ailemizin bir ferdi oldular” diye konuştu. Büyükşehir Belediyesi Kırsaldaki Çınarlar ekibinden Deniz Çağlar vatandaşların evlerine giderek tadilat, temizlik ve isteklerine göre birçok hizmeti verdiklerini söyledi. Deniz Çağlar; “Kendine bakamayan, yaşlı vatandaşlarımıza Kırsaldaki Çınarlar projemizle hizmet veriyoruz. Evlerinde temizlik, tadilat, odun kırma neye ihtiyacı varsa karşılıyoruz. Nurten teyzemize de aylık periyotlara göre uğruyor, ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Bu hizmetimizle onların yanında oluyor, dualarını da alıyoruz.” Kırsaldaki Çınarlar ekibinin diğer üyesi Gülden Madran da genel temizlik, dolap, kapı, cam temizliği, süpürge gibi hizmetlerle vatandaşlara hizmet verdiklerini ve kendilerini gittikleri evin bir ferdi gibi hissettiklerini belirtti.
Aydın Nazilli’de öğrenciler projelerini görücüye çıkardı Nazilli Atatürk Anadolu Lisesi öğrencileri tarafından hazırlanan Bilim Fuarı törenle açıldı. Öğrenciler, hazırladıkları projelerini heyecanla protokol üyelerine anlattı. Aydın’ın Nazilli ilçesinde bulunan Atatürk Anadolu Lisesi’nde Bilim Fuarı’nın açılışı gerçekleştirildi. Açılışa Kaymakam Sedat Sırrı Arısoy, İlçe Milli Eğitim Müdürü İsmail Şimşek, şube müdürleri, okul müdürleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Fuarda öğrenciler, hazırladıkları bilimsel çalışmaları davetlilere detaylarıyla anlattı. 17 projenin yer aldığı fuarda 13 tasarım, 4 inceleme, 1 de araştırma projesi yer aldı. Öğrencilerin yaptığı birbirinden farklı çalışmalar, protokol üyelerinden tam not aldı. Fuarın tek araştırma projesi olan “Bukalemun Saha Çalışması” projesi dikkat çekti. Bukalemunların tanıtımını ve ekosisteme olan katkılarının öne çıkarıldığı çalışmada öğrenciler, köylerdeki vatandaşlara bukalemunlar hakkında bilgi verdi ve bu hayvanın ne kadar tanındığına dair araştırma yaptı. Alper Barlık danışmanlığında projeyi hazırlayan öğrenciler İlknur Atik ve Bahriye Çiftçi, bukalemunların öldürülmemesi gerektiğini ifade ederek, “Bu projeyi hazırlamaktaki amacımız bukalemunların tanıtımlarını sağlamak ve bitki zararlıları ile mücadelesinde etkisini göstermek. Kıyı bölgelerinde daha çok varlık gösteriyor. Hassas bir hayvan oldukları için en ufak bir etkileşimde ölebiliyorlar. Bu yüzden insanlarımızı bilinçlendirmek amacıyla bu projeyi hazırladık. Soylarını devam ettirmek istiyoruz. İnsanlar bukalemunları yakalayıp öldürüyor, bazıları ilaç yapıyor. Tıpta böyle bir şeyin karşılığı yok ama halk arasında böyle bir inanış var. Arslanlı Mahallesini pilot bölge olarak seçtik. Mahalle sakinlerine bukalemunları tanıttık. Orada 100 kişi ile röportaj yaptık, 78 kişi bukalemunları tanımadığını söyledi. Kalanı ise tanıyıp öldürdüklerini söyledi. Biz de yararlarını anlattık” ifadelerini kullandı.