GÜNDEM - 24 Nisan 2024 Çarşamba 10:11

Kartal’da ‘23 Nisan’ coşkusu doyasıya yaşandı

A
A
A
Kartal’da ‘23 Nisan’ coşkusu doyasıya yaşandı

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışının 104. yıl dönümü ile 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, bu yıl da Kartal’da eşi benzeri görülmemiş coşku ve Kartal Belediyesi’nin organize ettiği büyük bir etkinlik programı ile kutlandı. İlçenin farklı noktalarında düzenlenen birbirinden farklı atölye etkinliklerinden, unutulmaya yüz tutmuş sokak oyunlarına; sihirbaz, animasyon, jonglör, tahta bacak, canlı heykel gösterilerinden, selfie box ve şişme oyun parklarına kadar daha birçok sürpriz etkinlik ile Kartallı çocuklar, Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kendilerine armağan ettiği bayramın heyecanını, doyasıya yaşadı. Etkinliklere eşi ve oğluyla birlikte katılarak bayram coşkusunu tüm çocuklarla birlikte yaşayan Başkan Gökhan Yüksel, bayramların heyecan ve mutluluğunu Kartal’a kazandırdıkları yeşil alan ve parklarda tüm Kartallılarla yaşamaktan dolayı gurur duyduklarını ifade etti.



23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri, Kartal Belediyesi tarafından geleneksel hale getirilen kortej yürüyüşü ile başladı. 5 farklı kültür merkezinde oynanan tiyatro oyunları ile de 23 Nisan coşkusu, Kartal’ın mahallelerinde devam etti. Mahalle ve Sokak Şenlikleri’nin yanı sıra; Kartal Meydanı, Yakacık Bayram Demirkol Parkı ile Karlıktepe 19 Mayıs Spor Parkı, Yalı Yunus Topselvi, Uğur Mumcu, Hürriyet, Yakacık ve Soğanlık Kültür Merkezleri de çocukların uzun yıllar unutamayacakları bayram etkinliklerinin başlıca merkezleri oldu. Kutlama alanları çocuklar ve aileleriyle adeta doldu taştı. Çocuklar ayrıca etkinlikler boyunca patlamış mısır ve pamuk şeker ikramından gün boyu faydalandı.



"Geleceği eğitimle değiştirebiliriz"


Güne mezun olduğu okul Ergenekon İbrahim Şakir İlkokulu’nda öğrencilerin gösterilerini izleyerek başlayan Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, sonrasında Kartal Meydanı’nda gerçekleştirilen çocuk gösterilerini eşi Sibel Doğan Yüksel ve oğlu Eymen Ali ile birlikte izledi. Çeşitli halk oyunları oynayan çocukların ardından sahneye çıkan Başkan Yüksel, “Büyük Atatürk’ün açtığı yolda, gösterdiği hedefe yürümek için küçük hanımlar ve küçük beylerin iyi eğitim alması gerekiyor. Gençlere emanet edilen bir ülke, çocuklara hediye edilen bir bayram Ata’mızın çocuklara verdiği önemi göstermektedir. Bizler de Ata’mızın izinde, çocuklarımızın en iyi şartlarda eğitim alması için çalışıyor ve kendimizi her geçen gün geliştirmeye devam ediyoruz. Tüm dünya çocuklarımızın Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutluyorum.“ şeklinde konuştu ve sahneyi yeniden çocuklara bıraktı.



Başkan Yüksel’den temsili devir teslim


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı anısına gelenekselleşen makam koltuğu devir teslim töreni de gerçekleşti. Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 104. yıl dönümü kapsamında koltuğunu İhsan Bayrakçı İlkokulu 3F sınıfı öğrencisi Ömer Kaan Savaş’a teslim etti. Başkan Yüksel, “23 Nisan’da Kartal’ın Belediye Başkanı İhsan Bayrakçı İlkokulu öğrencisi Ömer Kaan Savaş oldu. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla görevi Ömer Kaan Savaş’a devrettim ve ilçemizle ilgili hayallerini, fikirlerini dinledim.” dedi ve Başkan Savaş’ın makama geçişiyle birlikte Kartal’da ve okulunda hayata geçirmek istediği yenilikleri konuştu.



Tiyatro perdeleri Kartallı çocuklar için açıldı


Kartal Belediye tarafından açılışı yeni yapılmış olan Yalı Yunus Topselvi Kültür Merkezi de kapılarını bayram coşkusuyla dolu olan çocuklar için açtı. Kültür Merkezi’nde Afacan ile Prenses adlı tiyatro oyununu izleyen çocuklar, keyifli dakikalar geçirirken aynı zamanda Uğur Mumcu Kültür Merkezi’nde de Sev Dünyayı isimli tiyatro oyunu, Hürriyet Kültür Merkezi’nde Bal Arısı Yaban Arısı tiyatro oyunu, Yakacık Kültür Merkezi’nde Sevimli Penguenler tiyatro oyunu, Soğanlık Kültür Merkezi’nde Sincabın Kayıp Günlüğü tiyatro oyunu çocuklar için sahnelendi. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı bol bol kültür sanat etkinlikleriyle geçiren çocuklara eşlik eden Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, “Kartallı çocukların kültür sanatla iç içe olmaları için elimizdeki tüm imkânları kullanacağız. Yeni kültür merkezimizi çocuklar için bir sanat merkezi haline getireceğiz. Bu güzel günde çocuklarımızla bir arada olmaktan çok mutluyum, her günümüzün sanatla geçmesini diliyorum” dedi.



Kartal’da neşeyle doluyor çocuklar


Yakacık Bayram Demirkol Parkı’nda, Karlıktepe 19 Mayıs Spor Parkı ve Uğur Mumcu Kültür Merkezi’nde de çocuklar için büyük bir şenlik alanı oluşturuldu. Kartal’ın en büyük parkının ve kültür merkezlerinin bahçelerinin adeta oyun ve etkinlik alanına dönüştürüldüğü kutlamalarda doyasıya koşup oynayan çocuklar, yüz boyama, maske, baskı, rüzgârgülü, ritim, taş boyama, kum boyama, seramik ve çömlek, kitap ayracı gibi pek çok etkinlik atölyesinin yanı sıra; palyaço, sihirbaz, jonglör, tahta bacak, animasyon, canlı heykel, masal kahramanları gösterileri, selfie box ve şişme oyun parkları ve kendileri için hazırlanmış daha birçok etkinlikle Büyük Önder Atatürk’ün onlara armağan etmiş olduğu bayramı doyasıya yaşadı.



“Çocuklarımıza böylesine güzel ve kullanışlı alanlar sunmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz”


Ellerinde rengârenk ve şekil şekil balonlarla patlamış mısır ve pamuk şeker sırasında bekleyen çocuklar, yaşadıkları mutluluk ve heyecanla ailelerin de yüzünü güldürdü. Parklarda oynayan çocukları ziyaret eden Başkan Gökhan Yüksel; “Yakacık Bayram Demirkol Parkı ve Karlıktepe 19 Mayıs Spor Parkı’mızda, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’mızı kutluyorken çocuklarımıza böylesine güzel ve kullanışlı alanlar sunmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Her fırsatta dile getirdiğim gibi yeniden söylemek istiyorum; Kartallı çocuklarımızın yollarda değil, parklarda oynaması için parklarımızı yenilemeye, geliştirmeye ve Kartalımıza yeni parklar, oyun alanları katmaya devam edeceğiz. Bugün Bayram Demirkol Parkı’nda çocuklarımızın doyasıya koşup oynamalarını seyretmek benim için en büyük gurur ve mutluluktu. Bu vesile ile Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, ülkemizin aydınlık yarınlarının teminatı olan sevgili çocuklarımıza armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı ve TBMM’nin kuruluşunun 104. yılını kutluyorum. Daha nicelerinde buluşalım, daha nicelerini büyük bir sevinçle kutlayalım” diyerek çocukların neşesine ortak oldu.



Kutlama etkinliklerine Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, Cumhuriyet Halk Partisi Kartal İlçe Başkanı Mert Polat, siyasi parti temsilcileri, Kartal Belediyesi Başkan Yardımcıları, Kartal Belediyesi Meclis Üyeleri, birim müdürleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, okul müdürleri, öğretmen ve öğrenciler, Kartal’ın mahalle muhtarları ile çok sayıda Kartallı vatandaş katıldı.




Kartal’da ‘23 Nisan’ coşkusu doyasıya yaşandı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Lise öğrencileri savunma sanayiine 200’den fazla parça üretiyor Konya’da özel program ve proje uygulayan okul olarak kurulan meslek lisesinde, öğrenciler savunma sanayi için 200’den mekanik parça üretimi yapıyor. Lise öğrencileri savunma sanayi alanında bir şeyler üretmeninin gururunu yaşarken, ileride daha büyük görevler almayı hedefliyor. Konya Organize Sanayi Bölgesinde bulunan Mehmet Tuza Pakpen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenci ve öğretmenler savunma sanayi için mekanik parça üretimi yapıyor. 200’den fazla parça üretilen okulun Makine Teknolojileri Alanı Savunma Mekanik Sistemleri Dalı’nda insansız hava araçları için bazı mekanik parçalar da üretiliyor. “Hepimiz güzel yerlere gelebilir ve güzel işler başarabiliriz” Türkiye’nin savunma alanında gelecekte kendine düşen görevleri üstlenmek istediğini anlatan 11. sınıf öğrencisi İrem Yüceloğlu, “İnsansız Hava Araçları bizim ülkemizin geleceği, biz de bunun parçalarını üretmekten gurur duyuyoruz. Büyük bölümlerini üretmesek bile küçük bölümlerinde katkımız olması, faydalı olmak bize gurur veriyor ve mutlu oluyoruz. Sonuçta ülkemize, insanlarımıza faydalı işler yapıyoruz. Bu okulun ve yaptıklarımızın parçası olmak mutlu hissettiriyor, mesleğimizi ve okulumuzu seviyoruz. Umarım ileride de bu okulun faydaları ile birlikte güzel yerlere gelebiliriz. İHA’lar için gerçekten daha çok çalışabiliriz. Bu alanda ne kadar çalışabilirim bilmiyorum ama yine de ülkenin geleceği veya savunmasının geleceği için bir şeyler yapmakta her zaman görevimi üstleneceğim. Savunmanın bir parçasında çalışmak güzel hissettiriyor. İlla ki güzel yerlere gelebilir ve güzel işler başarabiliriz. Sonuçta biz bir yerden başlamalıyız ki bu devam etsin. Bu yüzden bu yolda ve bu hedefte gidiyoruz. Umarım hedefimize ulaşırız” dedi. İlerleyen dönemlerde savunma alanında mühendis olmak isteyen 11. sınıf öğrencisi Eymen Efe Şanlı da, “Kesinlikle vatan için burada çalışmak bizi çok gururlandırıyor. Ailemiz açısından, kendi açımızdan olsun veya dışardaki arkadaş çevremizde olsun her zaman bir adım önde hissediyorum kendimi. İlerideki hedeflerim tabii ki buradan mezun olduktan sonra iyi bir mühendislik üniversitesine gitmek, iyi bir mühendis olarak yine savunma sanayi alanında vatan için iyi görevler yapmak istiyorum” şeklinde konuştu. 11. sınıf öğrencisi Eren Evren ise, “Bizler ileride milli savunma alanında çalışmak isteyen öğrenciler olduğumuz için burada İHA’lara parça üretmenin katkısı şu şekilde oluyor: bizler bu parçaların cad ve cam işlerini bilgisayar üzerinden yaparken aynı zamanda CNC üzerinden de üretime yöneliyoruz. Bu üretimler ileride mühendislik eğitimiyle de kendimize katacağımız gelişimlerle beraber çok iyi şekilde vatana hizmet etmemizi sağlayacak” ifadelerini kullandı. “Sadece bu işi severek yapabilecek öğrencileri bekliyoruz” Savunma Mekanik Sistemleri Atölyesinin kurucu şefi ve makine alan öğretmeni Ali Demir, “Burada özellikle bizim savunma sanayine dışarıdan iş alıp yapmamızın en büyük sebebi; sahada kullanılan ekipmanları öğrencilerin görmesi, yani parça tasarlanırken, üretilirken sahanın ne olduğunu bilerek yapsınlar. Bazı öğrencilerimizi test uçuşlarında saha görevlerini görsünler diye İHA uçuşlarına da götürdüğümüz oluyor. Gelecekteki amacımız; birkaç tane daha İHA veya İKA İnsansız Kara Araçlarının parçalarını burada bulundurup, onlar üzerinden de çalışma yapmak gibi bir planımız var. Öğrencilerimizin burada eğitim görmek için liselere geçiş sınavında 400 civarında bir puan almaları gerekiyor. Daha açık söylemek gerekirse yüzde 15’lik dilime girmeleri gerekiyor. Çünkü adrese dayalı bir okul değil okulumuz, imtihanla öğrenci alıyor. İkinci olarak mekanik imalatı sevmeleri gerekiyor. Yani bunu kendilerine sormaları gerekiyor, ’ben bu işi severek yapabilir miyim?’ Biz öğrencilerimizde aldığı not dışında herhangi bir teknik veya bilgi alt yapısı beklemiyoruz. Sadece bu işi severek yapabileceğini düşünen öğrencileri bekliyoruz” diye konuştu.
Tokat Din hizmetlerinde etkili iletişim ve medya kullanımı semineri Tokat İl Müftülüğü tarafından "Din Hizmetlerinde Etkili İletişim ve Medya Kullanımı" konulu seminer düzenlendi. Prof. Dr. Ali Büyükaslan konuşmacı olarak katıldığı seminere, Kur’an Kursu Öğreticileri, İmam Hatip, Müezzin Kayyımlar ve daire personeli katıldı. Seminerin açılış konuşmasını yapan Tokat İl Müftüsü Esat Yapıcı, Din Hizmetlerinde iletişimin ve medyanın önemini vurguladı. Yapıcı; “Dinimizi en doğru şekilde insanlara ulaştırmak için etkili iletişim ve medya kullanımı çok önemlidir. Bu alanda yapılan çalışmalar sayesinde din hizmetlerimiz daha geniş kitlelere ulaşmakta ve daha etkili bir şekilde sunulmaktadır” dedi. Prof. Dr. Ali Büyükaslan seminerde yaptığı konuşmada din hizmetlerinde etkili iletişim ve medya kullanımı için ipuçları verdi. Büyükaslan, din görevlilerinin hedef kitlelerini iyi tanımaları, doğru iletişim kanallarını seçmeleri ve medya araçlarını etkin bir şekilde kullanmaları gerektiğini söyledi. Büyükaslan ayrıca din görevlilerinin etik değerlere de dikkat etmeleri gerektiğini ve yanlış bilgi yaymaktan kaçınmaları gerektiğini vurguladı. Seminer, din hizmetlerinde etkili iletişim ve medya kullanımı konusunda katılımcılara önemli bilgiler kazandırdı. Katılımcılar, seminerde aldıkları bilgiler ışığında çalışmalarını daha da geliştirmeyi amaçladıklarını ifade ettiler.
Denizli Teknoloji bağımlılığı çocukların fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimlerini olumsuz etkiliyor Acıpayam İlçe Sağlık Müdürlüğüne bağlı Acıpayam Sağlıklı Hayat Merkezi Çocuk Gelişimcisi R. Mukaddes Sarıkaya, teknoloji bağımlılığının çocukların fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimlerini olumsuz etkileyebileceğine dikkati çekerek çocuklarda teknoloji bağımlılığı ile ilgili ebeveynlere ve öğrencilere önerilerde bulundu. Bu yüzyılda, çocukların teknolojinin içine doğduğunu ifade eden Acıpayam Sağlıklı Hayat Merkezi Çocuk Gelişimcisi R. Mukaddes Sarıkaya, ailelerin de sağlıklı bir denge içinde çocuklara teknolojiyi kullandırmalarının ve rehberlik etmelerinin önemli olduğunu söyledi. Sarıkaya, “Günümüzde teknoloji hayatımızın her alanında yer almaktadır. Özellikle bu çağın çocukları artık teknolojinin içine doğuyorlar. Biz yetişkinler dijital göçmenlerken çocuklarımız artık dijital yerliler. İnternet, bilgisayar ve cep telefonu olmayan bir hayatı hiç tanımıyorlar. Bu noktada hedefimiz teknolojiyi sıfırlamak değil, sağlıklı bir denge içinde çocuklarımızın teknolojiyi kullanmalarını sağlamak ve rehberlik etmektir. 0-3 yaşta sıfır ekran konusu en önemli nokta. Beyin gelişiminin en hızlı olduğu bu dönemde çocuğun ekranla teması hiç olmamalı. Bu yaş döneminde bolca karşılıklı oyunlar, bolca doğayla temas çok önemlidir. Karşılıklı iletişimin olduğu görüntülü konuşmalar olabilir fakat kısa süreli olmalı. Çocuklar, babaanne, dede, anneanne gibi sevdikleriyle arada görüntülü konuşabilirler” dedi. Sarıkaya, çocukların erken yaşlardan itibaren teknolojiye maruz kalmalarının, bu teknolojik araçları aşırı kullanmalarına ve bağımlılık geliştirmelerine neden olabileceğini belirterek; “Bu durum, çocukların fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimlerini olumsuz etkileyebilir. Mesela, ekranlara çok fazla zaman ayırmak, çocukların gerçek dünyadaki sosyal etkileşimlerden uzaklaşmasına ve duygusal becerilerini geliştirmekte zorlanmalarına, çocukların fiziksel aktivitelerden uzaklaşmasına ve obezite gibi sağlık sorunlarıyla karşılaşmalarına neden olabilir. Ayrıca, uzun süre ekran karşısında oturmanın göz sağlığı üzerinde de olumsuz etkileri olabilir. Çocukların dikkat ve konsantrasyonlarını olumsuz yönde etkileyebilir. Gece geç saatlere kadar teknoloji kullanımı, uykusuzluğa ve dolayısıyla okul performansında düşüşe sebep olabilir” şeklinde konuştu. Ebeveynlere ve Öğrencilere Tavsiyeler Teknoloji kullanımı konusunda ebeveynlere ve öğrencilere tavsiyelerde bulunan Sarıkaya, şu önerilerde bulundu: “Ebeveynler, çocukların günlük teknoloji kullanımını belirli bir süreyle sınırlayabilir. Bunun için bir ekran süresi takvimi oluşturabilirler. 3 yaştan sonra yaş10 dk şeklinde ekranı hayatlarına dahil edebilirler. Çocukların teknoloji dışında da zaman geçirebilecekleri çeşitli aktiviteler sunabilirler. Kitap okuma, açık havada oyun oynama, resim yapma, yüzme, spor aktiviteleri, ilgi ve yeteneklerine göre kurslara yönlendirebilirler. Ebeveynler de kendi teknoloji kullanımlarını kontrol altında tutmalı ve çocuklara rol model olmalıdır. Ailecek kurallar oluşturup, belirlenen kurallara uyulmalıdır. Teknoloji yerine aile içi iletişime ve etkileşime daha fazla önem vermeli, ortak aktiviteler planlayarak birlikte vakit geçirilmelidir. Öğrenciler ise; günlük olarak ne kadar zamanlarını teknolojiyle geçireceklerini belirleyip, bu süreyi kontrol altında tutmalıdırlar. Ders çalışma, sosyal etkileşim ve diğer aktiviteler için yeterli zaman ayırmalıdırlar. Gerçek hayatta sosyal etkileşimlerini arttırmalılar, mutlaka hayatlarına ilgilerine göre aktiviteler ve kurslar eklemelidirler. Teknoloji kullanımının yanı sıra fiziksel aktiviteler de yapmaya özen göstermelidirler. Çünkü spor, yürüyüş veya egzersiz gibi aktiviteler, hem bedensel hem de zihinsel sağlığı destekler ve akademik başarıyı da olumlu etkiler”