YEREL HABERLER - 22 Haziran 2017 Perşembe 11:09

egegen’den Turizm Otelcilik Sektörüne Dijital Dönüşüm Konferansı

A
A
A
egegen’den Turizm Otelcilik Sektörüne Dijital Dönüşüm Konferansı

Turizm Otelcilik Sektörü ve Dijital Dönüşüm Konferansı’nın ikincisi İzmir Ticaret Odası’nda yapıldı.

Turizm Otelcilik Sektörü ve Dijital Dönüşüm Konferansı’nın ikincisi İzmir Ticaret Odası’nda yapıldı.


egegen’in öncülüğünde düzenlenen Turizm Otelcilik Sektörü ve Dijital Dönüşüm Konferansı’nın ikincisi İzmir Ticaret Odası’nda yapıldı. İlki 31 Mayıs 2017 tarihinde Çeşme’de gerçekleştirilen konferansa Turizm Uzmanı, Rehber ve Belgesel Yapımcısı Özge Ersu, Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi ve Dijital Dönüşüm Derneği Başkanı İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İNEO Girişimcilik Merkezi Sektörel İşbirliği Yöneticisi Didem Türköz ve egegen SEO ve Dijital Pazarlama Uzmanı Önder Aydın konuşmacı olarak katıldı. seogen, mapsgen ve Google AdWords Türkiye’nin sponsor olduğu konferansta, turizm sektöründe yaşanan dijital dönüşüm ve beraberinde gelen sektörel sorunlarla, çözüm önerileri masaya yatırıldı.


Düzenledikleri konferansa ilişkin bilgi veren egegen Ajans Başkanı Ali Atay, turizm sektörünün hızlı bir dijital dönüşüm içinde bulunduğunu belirterek, "Konferans ile dijital dönüşüm karşısında sektör temsilcilerine nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini aktarmayı amaçladık. Sosyal mecralar çok hızlı değişiyor. Sektör de bu değişime ayak uydurmak adına kendini dönüştürüyor. İlkini Çeşme’de düzenlediğimiz konferansın ikincisini sektör temsilcilerinden aldığımız yoğun istek üzerine düzenledik. Konferansımıza katılan konuşmacılarımızın aktardıkları bilgiler sektör adına aydınlatıcı ve yol göstericiydi. Tüm konuşmacılarımıza ve katılımcılarımıza bu anlamda teşekkür ediyoruz" ifadesini kullandı.



Rakipler değişti ve rekabet çoğaldı


Konferansta, ’Turizmde Dijital Gelecek’ başlıklı bir sunum gerçekleştiren Turizm Uzmanı, Rehber ve Belgesel Yapımcısı Özge Ersu, tüm iş kollarında olduğu gibi turizm sektöründeki teknolojik dönüşümün de oldukça hızlı olduğunu vurguladı.


Uçak biletinden otel kataloğuna her şeyin dijitalize olduğunun altını çizen Ersu, "Müşteri günümüzde her zamankinden daha güçlü. Bilgiye çok daha kolay ulaşıyor. Özellikle internetin hayatımıza girmesiyle profesyonel rehberlere olan talep azaldı. Sosyal medya üzerinden yerel rehberlik yapan oyuncular sahneye girdi. Bunların yanı sıra; insanların evlerini, odalarını kiraladığı internet siteleri; hatta evindeki kanepeyi bedava kiraladığı platformlar oluştu. Bu da sektördeki oyuncu sayısının yükselmesine ve acentalarla, otellerin gücünün sarsılmasına yol açtı. Eskiden otellerin rakibi sadece otellerdi. Ama artık günümüzde otellerin rakibi aynı zamanda evini veya odasını platformlar üzerinden kiraya veren insanlar. Burada da tur rehberlerinin ve acentaların kendilerini yeniden konumlandırrması ve dönüştürmesi gerekiyor. Öyle bir geçiş sürecindeyiz ki; herkes haklı. Otellerin internetten tur satan portallara savaş açtığını görüyoruz. Bu portallarla aralarında hem çekişme var, hem de işbirliği yapmak zorundalar. Kısaca çok oyunculu bir dijital dünyadayız. Bu noktada özellikle tur rehberlerinin ayakta kalabilmek için uzmanlıklarını iyi kullanmaları ve müşterilerini memnun etmeleri şart. Üstelik değişen bir dijitalize olmuş müşterilerle de karşı karşıyayız" diye konuştu.



Müşteri sevgi ve övgüyle paylaşmalı


Kadir Has Üniversitesi İNEO Girişimcilik Merkezi Sektörel İşbirliği Yöneticisi Didem Türköz ise ’Dijital Turist, Dijital Turizm’ adlı sunumuyla, artık dijital turizm diye bir olgunun var olduğuna vurgu yaptı; asıl meselenin dijital dünyada var olan oyuncularla rekabet ve işbirliğinin dengesinden geçtiğini ifade etti. Sektör temsilcilerinin ilk olarak değişimi algılamak zorunda olduğuna dikkat çeken Türköz, ’Dünya değişiyor. Birey ve şirketler değişiyor. Peki biz işimizi bu değişime uygun yapabiliyor muyuz? Türk müşteriler de dijitalleşme ve teknoloji kullanımında en gelişmiş ülkelerin vatandaşlarıyla paralel ilerliyor. Artık karşımızda dijitalize olmuş, sosyal medyayı kullanan ve yaşadığı deneyimi bu alan üstünden paylaşan bir kitle var. Sektör temsilcileri olarak müşterilerimiz üzerinde öyle bir etki bırakmalıyız ki müşteri sevgi ve övgüyle paylaşsın" ifadesini kullandı.



Verileri doğru analiz etmek önemli


Müşteri analizinde ve müşteriye ulaşmada büyük verinin önemine de dikkat çeken Türköz, şunları söyledi: "Müşterilerimize doğru bir şekilde ulaşmak ve onları etkilemek istiyorsak, büyük veriyi iyi kullanmalı ve doğru analizlerde bulunmalıyız. Doğru içeriği üretmek ve doğru zamanda, doğru yerde, doğru insanla paylaşmak çok önemli. Artık müşteriler hakkında sayısız veri toplayabiliyoruz. Bu da bilgi kirliliğine yol açıyor. Burada da, bizim için gerekli veriyi toplamak ve doğru analiz ederek bilgiye dönüştürmenin önemi ön plana çıkıyor. Ürettiğimiz bir içerik bir müşteri için uygun olurken, diğeri için uygun olmayabiliyor. Bu da hedef kitlenin segmentasyonu ve paylaşımların kişiselleşmesi zorunluluğunu beraberinde getiriyor".

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Spor A.Ş. personeline güvenli spor tesisleri için ilk yardım eğitimi Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş. tarafından tesis personeline yönelik ilk yardım eğitimi düzenlendi. Acil durumlarda doğru, hızlı ve bilinçli müdahalenin öneminin hatırlatıldığı eğitimde, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalarla personelin farkındalığı attırıldı. Altın Bayrak Ödüllü Avrupa Spor Şehri unvanına sahip ve Dünya Spor Başkenti adayı Kayseri’de, Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın spor ve sporcuya tam destek vizyonu doğrultusunda faaliyetlerini sürdüren Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş., personeline yönelik nitelikli eğitimlerini sürdürüyor. Bu çerçevede Spor A.Ş. tesislerinde görev yapan personele yönelik ilk yardım eğitimi düzenlendi. Eğitimde, acil durumlarda hızlı ve doğru müdahale yöntemleri, temel yaşam desteği, boğulma, kanama ve yaralanmalarda ilk müdahale gibi hayati bilgiler detaylı bir şekilde aktarılırken katılımcıların, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı eğitimlerle desteklendiği program, saha güvenliği ve acil durum yönetimi konusunda önemli bir farkındalık oluşturdu. Güvenli bir çalışma ortamı ve bilinçli bir ekip için eğitim programlarını sürdüren Spor A.Ş., sağlık ve güvenliği ön planda tutan yaklaşımla, personelin bilgi ve farkındalığını arttırmayı; tesisleri ise herkes için daha güvenli hale getirmeyi amaçlıyor.
Niğde Bu kafede sonsuz sevgi var Niğde Belediyesi tarafından down sendromlu özel bireylerin sosyal hayata daha iyi adapte olmaları ve yeteneklerini keşfetmeleri amacıyla hayata geçirilen proje kapsamında, down sendromlu gençler belediye tesislerinden Horanta Kafe’de çalışma imkanı buluyor. Özel eğitim öğretmenleri eşliğinde kafede görev alan gençler, eğitimlerinden arta kalan zamanlarda çalışarak hem sosyalleşiyor hem de gelir elde ediyor. Projede görev alan Alper Tüner, Kadir Burak Albayrak, Rıfat Boran Soylu ve Ayşenur Karanfil, kafe içerisinde servis, düzen ve misafirlerle iletişim gibi alanlarda aktif rol üstleniyor. Gençler, sorumluluk almayı öğrenirken toplumla iç içe olmanın mutluluğunu yaşıyor, müşterilerle sohbet ederek sevgilerini paylaşıyor. Özel Eğitim Öğretmeni Refika Karaman, down sendromlu gençlerin haftanın beş günü saat 15.30 ile 19.00 arasında Horanta Kafe’de çalıştığını belirterek, "Öğrencilerimiz öğlene kadar okula gidiyor, öğleden sonra ise işe geliyorlar. Belediyemizin aracıyla benim eşliğimde evlerinden alınıp yine evlerine bırakılıyorlar. Maaşlı ve sigortalı bir şekilde çalışıyorlar. Bu sayede birey olmayı öğreniyor, insanlarla sosyalleşiyorlar. Onların bizlere ihtiyacı yok, bizim onlara ihtiyacımız var" dedi. Karaman, gençlerin verilen her işi eksiksiz yerine getirdiğini vurgulayarak, diğer çalışanlardan hiçbir farkları olmadığını söyledi. Müşterilerle kurulan diyalogların son derece samimi olduğuna dikkat çeken Karaman, "Hoş geldiniz, afiyet olsun gibi günlük diyalogları çok güzel kuruyorlar. Müşterilerimiz masalarına davet ettiğinde oturup sohbet ediyorlar. O masadan hem müşterilerimiz hem de gençlerimiz mutlu bir şekilde kalkıyor. Gün sonunda velilerimiz beni arayıp çocuklarının eve mutlu döndüğünü söylüyor. Bu da bizim için en büyük mutluluk. Proje için Belediye Başkanımız Emrah Özdemir’e teşekkür ederiz" ifadelerini kullandı. Projede çalışan Rıfat Boran Soylu ve Ayşenur Karanfil ise evde çok sıkıldıklarını, çalışarak kendi paralarını kazanmanın kendilerini çok mutlu ettiğini dile getirdi. Kafeyi ziyaret eden müşterilerden Zübeyde Ekici de projeye duyduğu memnuniyeti şu sözlerle anlattı; "Öncelikle bu proje için belediyemize çok teşekkür ediyoruz. Buraya adım attığımız anda gündelik hayatın bütün telaşını ve yorgunluğunu geride bırakıyoruz. Onlarla birlikte servis yapıyor, sohbet ediyoruz. Her geçen gün özgüvenlerinin arttığını görmek bizi çok mutlu ediyor. Toplumun bir parçası olmaları ve hayata kazandırılmaları gerçekten çok kıymetli. Onları çok seviyoruz." Horanta Kafe’de hayata geçirilen bu anlamlı proje, down sendromlu gençlerin çalışma hayatına katılımını sağlarken, topluma da sevgi, empati ve dayanışmanın en güzel örneklerinden birini sunuyor. (ST-TB
Kayseri Hizmet sektörüne acil durum ve ilk yardım eğitimi Kayseri Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen, İl Sağlık Müdürlüğü uzmanlarının katkı sunduğu acil durum ve ilk yardım eğitimi, hizmet sektöründe görev yapan çalışanlara yönelik iki gün boyunca başarıyla gerçekleştirildi. Eğitim programını ziyaret eden Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, önemli mesajlar verdi. Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Daire Başkanlığı organizasyonunda, hizmet sektörüne yönelik Acil Durum ve İlk Yardım Eğitimi düzenlendi. Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen ve iki gün süren eğitim programında, otel çalışanları, düğün salonu personeli ve çeşitli hizmet sektörlerinde görev yapan katılımcılara, muhtemel acil durumlarda doğru ve hızlı müdahalenin hayati önemi anlatıldı. Eğitimlerde İl Sağlık Müdürlüğü uzman eğitimcileri Erdal Demir ve Ahmet Fenar tarafından, temel ilk yardım uygulamaları, bilinç kaybı, solunum ve kalp durması durumlarında yapılması gerekenler, kanamalar, kırık-çıkık ve burkulmalarda doğru müdahale yöntemleri ile afet anlarında güvenli davranış biçimleri detaylı şekilde aktarıldı. Eğitim programının sonunda katılımcılara sınav uygulandı. Yapılan değerlendirme sonucunda başarılı olan kursiyerlere sertifika verildi. Eğitimi ziyaret eden Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, katılımcılarla yakından ilgilenerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı. Başkan Büyükkılıç, eğitimde katılımcılarla bilgi ve tecrübelerini paylaştı. Büyükkılıç, her şeyin dikkate dayandığını ifade ederek, dikkatsizliğin tehlikeyi çağrıştırdığını vurguladı. Büyükkılıç ayrıca bilinçli olarak hareket etmenin büyük önem arz ettiğine de işaret ederek, zamanında önlem almanın da hayati anlamı olduğunu söyledi ve eğitimin bu noktada büyük bir rol üstlendiğini de sözlerine ekledi. Sözlerinin sonunda Büyükkılıç, ‘ben’ kelimesinden öte ‘biz’ kelimesini benimseyerek bir aile gibi hizmet ettiklerini paylaştı. Eğitime katılan kursiyerler ise böylesine özel ve hayati bir organizasyonu hayata geçiren Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç başta olmak üzere, Büyükşehir Belediyesi’ne ve İl Sağlık Müdürlüğü’ne teşekkür ederek memnuniyetlerini dile getirdi.