YEREL HABERLER - 10 Temmuz 2012 Salı 16:51

MERSİN, KRUVAZİYERDE BİR ADIM DAHA ATTI

A
A
A
MERSİN, KRUVAZİYERDE BİR ADIM DAHA ATTI

Kruvaziyer turizmindeki iddiasını sürdüren Mersin, İzmir`de yapılan Sea Trade Türk Kruvaziyer Forumu`nda önemli bağlantılar gerçekleştirdi. Foruma katılan Mersin Heyeti, hem tur operatörlerini kente çekmeye çalıştı hem de kruvaziyer gemilere Mersin`in taze sebze ve meyvesini pazarladı.
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası`ndan (MTSO) yapılan yazılı açıklamaya göre, Sea Trade Türk Kruvaziyer Forumu, 3-5 Temmuz 2012 tarihlerinde İzmir`de gerçekleştirildi. Kruvaziyer Turizmi Eylem Planı çerçevesinde düzenlenen foruma, dünyaca ünlü kruvaziyer firmalarının temsilcilerinin yanı sıra Mersin`den MTSO koordinasyonunda MTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serdal Kuyucuoğlu, Mersin Turizm Platformu Başkanı Numan Olcar, Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) Genel Sekreteri Korer Özbenli, MTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Sefa Çakır, MTSO Danışmanı Ezgi Biçer Uçar, Mersin Uluslararası Liman İşletmesi A.Ş. (MIP) Deniz Hizmetleri Müdürü Ergun Nuroğlu, MIP Basın ve Halkla İlişkiler Birimi`nden Banu Özdilek katıldı.
Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Ertuğrul Günay`ın da açılışına katıldığı forumun ilk gün gerçekleştirilen Türk Kruvaziyer Platformu`nun oluşturulmasına yönelik toplantısında, Mersin heyeti, kentteki çalışmaları anlattı. Toplantıda, MTSO Danışmanı Uçar, Kruvaziyer Turizmi alanında Mersin`de gerçekleştirilen çalışmaları özetleyerek, Mersin`in söz konusu platform bünyesinde oluşturulacak çalışma gruplarında yer almak istediğini belirtti. Turizm Platformu Başkanı Olcar ise Mersin`in platformlar konusundaki deneyimleri ve çalışma kültürünü aktararak, bu anlamda üretilen başarılı çalışmalara dikkat çekerken, MDTO Genel Sekreteri Özbenli de böylesi bir oluşumda yer almaktan duyulan memnuniyeti dile getirdi. Toplantı sonunda oluşturulan Türk Kruvaziyer Platformu`nun Yönetim Kurulu`nda MTSO ve MDTO Yönetim Kurulu Başkanları`nın yer alması sağlandı.
Gün boyunca düzenlenen oturumlarda kruvaziyer turizmi her yönüyle ele alınırken, destinasyonlar ve tedarikçiler kurulan stantlarda sunum ve sergileme yapma imkanı buldu. 5 Temmuz 2012 tarihinde ise kruvaziyer firmaları alım ve güzergah sorumluları ile birebir görüşmeler gerçekleştirildi. Bu görüşmelerde güzergah sorumlularını Mersin`e davet eden Mersin heyeti, görüşmelerde bazı somut sonuçlar elde etmeyi de başarırken, ultra lüks hizmet veren kruvaziyer firmalarının temsilcilerinin dikkatleri Mersin`e çekildi. Bazı firma yöneticileri Mersin`e tur düzenlemek istediklerini dile getirirken, bir başka başarı da Mersin`in taze sebze ve meyvesinin pazarlanması oldu. Yöneticiler, Mersin`in ürün yelpazesi hakkında bilgi edinmek isterken, Seatrade Communications Başkanı Chris Hayman ile gerçekleştirilen görüşmede ise bir sonraki Türk Kruvaziyer Forumu`nun Mersin`de yapılması yönündeki talep iletildi.
MTSO açıklamasında, kruvaziyer turizmi kapsamında kente gelecek firmaların Mersin`i sürekli güzergahlarından birisi olarak belirlemeleri için atılması gereken teknik adımlar bulunduğuna da işaret edildi. Bunlardan en önemlisinin kruvaziyer gemileri için ayrı bir rıhtım ve yolcu gemisi yapılması olduğu kaydedilen açıklamada, ayrıca restorandan mağazalara kadar, gelecek turistlere hizmet verecek her işletmenin belirli standartlara kavuşması yönünde çalışma yapılması gerektiğinin altı çizildi.
MTSO BAŞKANI AŞUT`TAN SERT ÇIKIŞ
Öte yandan, MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut da yazılı bir açıklama yaparak, kruvaziyer çalışmalarını değerlendirdi. Kruvaziyer Projesi`nin Mersin`deki üç platformu birleştirdiğini belirten Aşut, işbirliği içinde başarılı çalışmalara imza atan platformların ortaya koyduğu projelerin, bürokraside bir yerlerde tıkanıp kalmasını ise sert dille eleştirdi.
Mersin`in, 2005 yılında gerçekleştirilen RIS-Mersin Bölgesel Yenilikçilik Stratejisi ile kamu, yerel yönetimler ve özel sektörünün birlikte bir masa etrafında oturarak, kentin ekonomik yol haritasını çıkardığını anımsatan Aşut, ``Bu çerçevede kurulan Turizm, Lojistik ve Tarım-Gıda Platformlarında sektörün en ufak firmasından en büyüğüne, kamudan yerel yönetimlere, Odalardan akademisyenlere tüm Mersin yer aldı, söz aldı, konuştu, eleştirdi ve önerilerde bulundu. Platformlar herkesin Mersin için bir şey diyeceği ortak payda haline geldi. Platformların sağladığı ve kentin eskiden alışık olmadığı bu çalışma ortamı olağanüstü projeler ortaya koydu. Ülkemizin nasırlaşmış hastalığı olan bürokrasi çarkında beklese de biz hiçbir projemizin peşini bırakmış değiliz. Ülkemizin bu makus talihini yenecek bir vizyonun bir gün gerçekleşeceğine inanıyoruz ve bu inançla çalışıyoruz`` dedi.
``ARADAKİ ZAYIF HALKALAR BULUNMALIDIR``
Mersin Tarım-Gıda Platformu`nun, sadece bölgeye değil, ülke tarım-gıdasına hizmet edecek ve hem ihracatı katlayacak hem de ulusal bir güvenlik meselesi olan tarım-gıdada Türkiye`nin gücünü arttıracak bir Tarım-Gıda Teknoparkı projesi oluşturduğunu dile getiren Aşut, eleştirilerini şöyle sıraladı: ``Bu proje ne yazık ki, bir yerlerde bekletiliyor. Aslında Türkiye`nin zenginliği bir yerlerde bekletiliyor. Öte yandan Lojistik platformumuz Türkiye`nin 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin üreteceği malın nasıl taşınacağını şimdiden hesap ederek, belki de Türkiye`de en hızlı hareket ederek bir Lojistik Merkez tasarladı. Sadece Mersin değil, Türkiye Akdeniz`in lojistik merkezi durumuna gelecekken ne yazık ki, arsası hazır olan ve girişimcileri sırada bekleyen, devletten bir kuruş istemeyen bu proje aynı Tarım-Gıda Teknoparkı projesi gibi bir yerlerde bekletiliyor. Devletimiz, ilgili Bakanlıklarımız bu büyük vizyonu ortaya koymuşsa, özel sektör bu vizyonu anlayıp hareket etmişse ve buna rağmen bu projeler hayata geçmiyorsa ara halkada bulunan ve bu vizyona sahip olmayan bu zayıf halkalar bulunmalıdır. Hiç kimsenin Mersin`in ve ülkemizin refahını ve gelişmesini engellemeye hakkı yoktur. Öncelikle bu vizyonu ortaya koyan Bakanlıklarımız bu güçlü zincirdeki kusurlu parçaları bulmalıdır. Özel sektörün devletten beklediği sadece budur.``
Kruvaziyer Turizm projesini kurgulayan Mersin Turizm Platformu`nun ise dünyaya ``˜Artık Mersin de var`` mesajını verdiğini vurgulayan Aşut, Turizm Platformu`nun aynı zamanda Tarım-Gıda ve Lojisitik Platformları ile ortak hareket ederek bir sinerji yarattığının altını çizdi. Tüm platform başkanlarını ve katkı koyanları kutlayan Aşut, sözlerini şöyle tamamladı: ``Geçtiğimiz hafta İzmir`de yapılan Sea-Trade Kruvaziyer Forumu ve ikili iş görüşmelerine Turizm Platformumuz yanına Tarım-Gıda Platformumuzu alarak katılmış ve kruvaziyer gemilere Mersin`in taze sebze ve meyvesi pazarlanmıştır. Tüm bunlar Mersin adına muhteşem bir iş birliğidir. 2005`den 2012`ye yedi yıl gibi kısa zamanda ortaya çıkan Mersin imajı, Mersin markası, Mersin`in ulusal ve uluslararası alandaki artan rolü aslında Türkiye`nin gücüdür. Tarihi boyunca Mersin`e çok az şey bir yerlerden bahşedilmişti. Bu kent kendi tırnakları ile bir yerlere gelmeye alışkındır. Mersin halkı, kent için çalışanları ve kentin gelişimine gölge olanları ayırt edecek olgunluğa sahiptir.``
Bunlar Da İlginizi Çekebilir