EĞİTİM - 24 Mayıs 2016 Salı 12:12

(Özel Haber) Türkiye'nin İlk Çocuk Üniversitesi Kayseri'de Eğitime Başladı

A
A
A
(Özel Haber) Türkiye'nin İlk Çocuk Üniversitesi Kayseri'de Eğitime Başladı

Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen ‘Çocuk Üniversitesi’ projesi ile ticaret kültürüyle ünlü Kayseri’nin çocukları, ilkokul yaşlarında girişimcilik eğitimi almaya başladı.
Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) ve Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN) ortaklığında, AGÜ Kampüs alanındaki dersliklerde gerçekleştirilen ‘Çocuk Üniversitesi’ projesi, Türkiye’de ilki düzenlenen pilot çalışma özelliğini taşıyor. Küçük yaşlarda girişimciliğe dair farkındalığın geliştirilmesini amaçlayan proje ile geleneklerinden dolayı tatillerde çıraklık yapmaya sanayiye giden Kayseri’nin çocukları, girişimcilik eğitimlerini artık, ‘Çocuk Üniversitesi’ çatısı altında daha modern tekniklerle alıyor.
“ÇOCUKLARA YÖNELİK GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİ ARTIRILMALI”
Proje Koordinatörü Psikolojik Danışman Fikri Ulusoy, 12’si kız olmak üzere 24 öğrenci ile başladıkları ‘Çocuk Üniversitesi’ projesinde, çocuklarda girişimciliğe dair farkındalık oluşturmak amaçladıklarını söyledi. 4 hafta ve toplam 20 saat süren eğitimlerin, çocuklardaki yaratıcılık yeteneğini ortaya çıkarmaya yönelik olduğunu belirten Koordinatör Fikri Ulusoy, “Girişimcilik eğitimleri daha çok yetişkinlere yönelik. Çocuklarla yürüttüğümüz bu çalışma Türkiye’deki ilk pilot uygulama. Çocuklara yönelik girişimcilik eğitimlerinin artırılmasına ihtiyaç var. Bunu, girişimciliğin merkezi olan Kayseri’den başlatmak ve Türkiye’ye yaymak son derece önemli. Bugün kalkınmayı sağlayabilmeyi bekliyorsak eğer daha çok girişimci insana ihtiyacımız var. Bu ihtiyacı küçük yaşlardan itibaren çocuklarımızla oluşturmayı hedefliyoruz. Şimdilik, yüzlerce öğrenci arasından seçtiğimiz 24 öğrenci ile eğitime başladık ama çok fazla sayıda başvuru var o nedenle eğitimleri yaygınlaştıracağız ve daha fazla sayıda çocuğa ulaşacağız” diye konuştu.
6. SINIFTA ONLİNE SATIŞ YAPIYOR
Henüz 6. sınıf öğrencisi olmasına rağmen, kendi tasarladığı ’Planner’ adlı ürününü internet siteleri üzerinden pazarlayan Çağla Çiçek Tahtasakal da daha fazla sayıda tüketiciye nasıl ulaşacağını öğrenmek için Çocuk Üniversitesi’ne geldiğini söyledi. Çağla Çiçek Tahtasakal, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Burada ilk hafta girişimciliğin tarihini öğrendik, sonraki hafta da nasıl girişimci olunabilir, girişimci nedir gibi konularda araştırmalar yaptık. Burada aldığımın eğitimin bana çok faydası oldu, ürünlerimi nasıl daha iyi satabileceğimi öğrendim. Sosyal medyadan AGÜ Çocuk Üniversitesi’ni takip etsinler ve bundan sonraki eğitimlere katılsınlar.”
11 YAŞINDA ORMANDAN GEÇİNİYOR
Çocuk Üniversitesi’nde aldığı eğitimlerle satış yapmaya başladığını kaydeden 5. sınıf öğrencisi Yusuf Asım Taşçı ise kazandığı parayı biriktirerek kumandalı ve benzinli araba alacağını dile getirdi. 11 yaşındaki Yusuf Asım Taşçı, “Girişimcilik konusunda profesyonelleşmek ve para kazanabilmek için geldim. Girişimcilik hayatımı yönlendiriyor o yüzden bu eğitimde bana fayda sağladı. Yumurta sattım, ormanda topladığım çeşitli otları sattım, mantar da satıyorum, ben ormandan geçiniyorum. Yumurtalardan 9 TL kazandım, yine iyi para getiriyor. Parayı biriktiriyorum” ifadelerini kullandı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kastamonu Kastamonu Üniversitesi’nde önemli ’afet’ projesi Kastamonu Üniversitesi’nde hayata geçirilen proje çerçevesinde farklı üniversitelerden gelen 20 kursiyere ’afetlerde tedarik zinciri’ konusunda eğitim verildi. Kastamonu Üniversitesi’nde TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı çerçevesinde desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi tamamlandı. Proje yürütücülüğünü Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Erol Tekin’in yaptığı ve BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı tarafından desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi çerçevesinde eğitimler düzenlendi. 15-18 Nisan tarihleri arasında Kastamonu Üniversitesi’nde düzenlenen eğitimlerde Kastamonu Üniversitesi, Bartın Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Maltepe Üniversitesi’nin yanı sıra AFAD ve Sosyal Yardımlaşma Vakfından katılım gösteren 12 uzman tarafından dersler verildi. Eğitimlere farklı üniversitelerden katılan 20 kursiyer, 3 gün boyunca insani yardım kuruluşları, insani yardımın önemi, tedarik zinciri yönetimi, coğrafi bilgi sistemleri, insani yardım konusunda dijitalleşme ve insani yardımlarda lojistiğin önemi ve lojistiğin rolü ile ilgili konularda teorik dersler aldı. Proje çerçevesinde çerçevesinde bilimsel araştırma fikri geliştirme ve etkili sunum derslerine de yer verildi. 1 gün boyunca insani yardımlarda tedarik zinciri ve lojistik faaliyetler üzerine yaklaşımlar geliştirmeye yönelik araştırma konusu belirlenmesi için uygulamalar gerçekleştirildi. Gruplar halinde çalışan kursiyerler oluşturdukları araştırma fikirlerini jüri üyelerine sundu. Etkinlik sayesinde farklı üniversitelerden katılım gösteren katılımcıların başta afetler olmak üzere insani yardımlarda tedarik zinciri yönetimi ve lojistik konularında farkındalıklarının artırılması sağlandı. Türkiye’nin doğa kaynaklı afetlerde insani yardımların ulaştırılmasında lojistiğin önemi üzerinde durulurken, Maltepe Üniversitesi öğretim üyesi ve LODER Lojistik Derneği Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş tarafından lojistiğin geleceğine ve lojistik sektöründe kariyer imkanlarına yönelik lisans öğrencilerine de bilgilendirme sunumu yapıldı. Eğitimler, kursiyer sunumları ve katılım belgelerinin kursiyerlere takdimi ile sona erdi. Etkinliğe katılan tüm kursiyerler ise Kastamonu Üniversitesi’ne misafirperverlikleri için teşekkür etti.
Bitlis Bitlis’te bir yılda 522 kilo atık pil toplandı BİTLİS (İHA) – Bitlis il merkezi ve ilçelerinde düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması"nda 522 kilogram atık pil toplandı. 14 yıldır Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması" ödülleri sahiplerini buldu. Pillerin neden olduğu çevre kirliliğini en aza indirmek ve doğaya gelişigüzel atılan pillerin neden olduğu ciddi tehlikeleri önlemek amacıyla yürütülen kampanya ile hem çevreye katkı sağlanıyor hem de çocuklara çevre bilinci aşılanıyor. Bu yarışma ile düzenli olarak il merkezi ve ilçedeki okullara dağıtılan atık pil toplama kutularına öğrenci ve öğretmenler topladıkları pilleri atarak çevreye büyük katkı sağlıyor. 14 yıldır her sene düzenli olarak yapılan yarışmada dereceye giren okul ve öğrenciler ise Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından ödüllendiriliyor. Öğrencilerin bir yılda 522 kilo atık pil topladıklarını söyleyen Bİ-KA Teknik Personeli Yunus Gözeten, "Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak yaklaşık 14 yıldır atık pil yarışması düzenliyoruz. İl merkezi ve ilçe bazında 220 okulda yarışmayı yaptık. Yarışma sonucunda kazanan okullarımıza çeşitli hediyeler veriyoruz. Toplanılan atık pilleri de okullardan alıp Kocaeli’nde bulunan geri dönüşüm fabrikasına gönderiyoruz. Atık pillerin etrafındaki kalan metallerden geri dönüşüm, içerisindeki malzemelerle de petrol üretimine katkıda bulunuyoruz. Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneğinin (TAP) gönderdiği ödüllerin yanında kendimiz de ödüller ekliyoruz. Okullarımıza özveriyle çalışmalarından dolayı plaket ve hediyelerini veriyoruz" dedi.