EĞİTİM - 05 Ekim 2017 Perşembe 13:56

Program kodlayacak öğrencilere büyük destek

A
A
A
Program kodlayacak öğrencilere büyük destek

Manisa Valiliği tarafından 17 ilçenin faydalandığı kodlama atölyeleri için alınan 3 boyutlu yazıcılar ve robotik malzemeler düzenlenen törenle atölyelere dağıtıldı.

Manisa Valiliği tarafından 17 ilçenin faydalandığı kodlama atölyeleri için alınan 3 boyutlu yazıcılar ve robotik malzemeler düzenlenen törenle atölyelere dağıtıldı.


Rize Valisi ve eski Manisa Valisi Erdoğan Bektaş tarafından başlatılan Kodla(Ma)nisa projesi kapsamında Manisa Valiliği tarafından 17 ilçenin faydalandığı kodlama atölyeleri için alınan 3 boyutlu yazıcılar ve robotik malzemeler düzenlenen törenle ilçe temsilcilerine teslim edildi. Kodla(Ma)nisa projesinin 2017 faaliyetlerinin değerlendirildiği ve 2018 yılı programlarının belirlendiği törenin açılış konuşmasını yapan Manisa İl Milli Eğitim Müdürü Recep Dernekbaş projesiyle öğrencilere kodlama, robotik ve 3 boyutlu tasarım konularında eğitimler verildiğini söyledi. Türkiye’de alanında ilk olan Kodla(Ma)nisa projesi kapsamında düzenlenen törende Silikon Vadisi’nde bulunan online eğitim platformu kurucusu yazılımcı Eren Bali ile görüntülü görüşme yapıldı. Bali, yazılım sektöründeki tecrübelerini ve izleyecekleri yollar hakkında katılımcılara bilgiler aktardı. Bali’nin sunumunun ardından Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Selçuk Özdemir "Teknoloji : İki Yanı Keskin Bıçak" konulu seminer verdi. Programda ayrıca görüntülü görüşmeyle MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Dr. Cem Gençoğlu ve Rize Valisi Erdoğan Bektaş da seminer verdi.


Seminerlerin ardından konuşan Manisa Valisi Mustafa Hakan Güvençer, teknolojik gelişmelerin yakından takip edilip ülke şartlarına uyarlanması gerektiğini belirterek "Bir taraftan bu teknolojik gelişmeyi yakalayıp kendimize ait teknolojileri geliştirir yapıcı kullanıcı olmaktan ziyade birileri adına yapıcı olmaktan ziyade kendimiz adına yapabilmeyi becermenin peşindeyken öte yandan da bu yeni hayat formatının gerektirdiği hayat felsefesinin kurucuları arasında ve yönlendiricileri arasında olmak gibi bir zorunluluğumuz da her halükarda var. Kodla(Ma)nisa projesinin ilk ayaklarının sizler aracılığı ile kavradıktan hemen sonra sıklıkla bu projenin mutlaka bir değerler eğitimi ayağının da olması gerektiğini ama değerler eğitimi denilince daha önceden şekillenmiş, formatlanmış çok şekli ve sloganlara dönüştürülmüş bir takım değer cümleciklerinin vaaz formatında ya da dikte formatında olmaktan ziyade bu projeyle çok güzel entegre edilerek bir maksat değerlendirmesiyle birlikte çocuklarımıza verilmesi gerektiğini ifade ettim. Çok fazla yankı alamadım. Çok kolay olmadığını, ne yazık ki bizim zihin ve kalbi formatlarımızın henüz buna çok hazır olmadığını, alışkanlıklarımızı kırmanın çok kolay olmadığını görüyorum" dedi.


Proje kapsamında dağıtılan materyallerin projenin sadece küçük bir kısmını oluşturduğunu sözlerine ekleyen Vali Güvençer, "Bunlar sadece çok küçük enstrümanlar. Mali boyutu oldukça yüksek ama bu proje için helal olsun. Bu proje için çok çok daha büyük mali finans kaynakları aktarmamız gerekiyordu. Ama başlangıçta bu kadar imkan dahi yok iken alınan mesafe bu desteklerden sonra önümüzdeki yıllarda alacağımız mesafenin de inşallah müjdeleyici bir habercisi" diye konuştu.


Vali Güvençer’in konuşmasının ardından Kodla(Ma)nisa projesi kapsamında 17 ilçeden gelen kodlama atölyesi temsilcilerine katılım sertifikaları verildi. Programın devamında 2017 yılı faaliyetleri değerlendirildi ve 2018 yılı için yapılacaklar planlandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kastamonu Kastamonu Üniversitesi’nde önemli ’afet’ projesi Kastamonu Üniversitesi’nde hayata geçirilen proje çerçevesinde farklı üniversitelerden gelen 20 kursiyere ’afetlerde tedarik zinciri’ konusunda eğitim verildi. Kastamonu Üniversitesi’nde TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı çerçevesinde desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi tamamlandı. Proje yürütücülüğünü Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Erol Tekin’in yaptığı ve BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı tarafından desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi çerçevesinde eğitimler düzenlendi. 15-18 Nisan tarihleri arasında Kastamonu Üniversitesi’nde düzenlenen eğitimlerde Kastamonu Üniversitesi, Bartın Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Maltepe Üniversitesi’nin yanı sıra AFAD ve Sosyal Yardımlaşma Vakfından katılım gösteren 12 uzman tarafından dersler verildi. Eğitimlere farklı üniversitelerden katılan 20 kursiyer, 3 gün boyunca insani yardım kuruluşları, insani yardımın önemi, tedarik zinciri yönetimi, coğrafi bilgi sistemleri, insani yardım konusunda dijitalleşme ve insani yardımlarda lojistiğin önemi ve lojistiğin rolü ile ilgili konularda teorik dersler aldı. Proje çerçevesinde çerçevesinde bilimsel araştırma fikri geliştirme ve etkili sunum derslerine de yer verildi. 1 gün boyunca insani yardımlarda tedarik zinciri ve lojistik faaliyetler üzerine yaklaşımlar geliştirmeye yönelik araştırma konusu belirlenmesi için uygulamalar gerçekleştirildi. Gruplar halinde çalışan kursiyerler oluşturdukları araştırma fikirlerini jüri üyelerine sundu. Etkinlik sayesinde farklı üniversitelerden katılım gösteren katılımcıların başta afetler olmak üzere insani yardımlarda tedarik zinciri yönetimi ve lojistik konularında farkındalıklarının artırılması sağlandı. Türkiye’nin doğa kaynaklı afetlerde insani yardımların ulaştırılmasında lojistiğin önemi üzerinde durulurken, Maltepe Üniversitesi öğretim üyesi ve LODER Lojistik Derneği Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş tarafından lojistiğin geleceğine ve lojistik sektöründe kariyer imkanlarına yönelik lisans öğrencilerine de bilgilendirme sunumu yapıldı. Eğitimler, kursiyer sunumları ve katılım belgelerinin kursiyerlere takdimi ile sona erdi. Etkinliğe katılan tüm kursiyerler ise Kastamonu Üniversitesi’ne misafirperverlikleri için teşekkür etti.
Bitlis Bitlis’te bir yılda 522 kilo atık pil toplandı BİTLİS (İHA) – Bitlis il merkezi ve ilçelerinde düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması"nda 522 kilogram atık pil toplandı. 14 yıldır Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması" ödülleri sahiplerini buldu. Pillerin neden olduğu çevre kirliliğini en aza indirmek ve doğaya gelişigüzel atılan pillerin neden olduğu ciddi tehlikeleri önlemek amacıyla yürütülen kampanya ile hem çevreye katkı sağlanıyor hem de çocuklara çevre bilinci aşılanıyor. Bu yarışma ile düzenli olarak il merkezi ve ilçedeki okullara dağıtılan atık pil toplama kutularına öğrenci ve öğretmenler topladıkları pilleri atarak çevreye büyük katkı sağlıyor. 14 yıldır her sene düzenli olarak yapılan yarışmada dereceye giren okul ve öğrenciler ise Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından ödüllendiriliyor. Öğrencilerin bir yılda 522 kilo atık pil topladıklarını söyleyen Bİ-KA Teknik Personeli Yunus Gözeten, "Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak yaklaşık 14 yıldır atık pil yarışması düzenliyoruz. İl merkezi ve ilçe bazında 220 okulda yarışmayı yaptık. Yarışma sonucunda kazanan okullarımıza çeşitli hediyeler veriyoruz. Toplanılan atık pilleri de okullardan alıp Kocaeli’nde bulunan geri dönüşüm fabrikasına gönderiyoruz. Atık pillerin etrafındaki kalan metallerden geri dönüşüm, içerisindeki malzemelerle de petrol üretimine katkıda bulunuyoruz. Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneğinin (TAP) gönderdiği ödüllerin yanında kendimiz de ödüller ekliyoruz. Okullarımıza özveriyle çalışmalarından dolayı plaket ve hediyelerini veriyoruz" dedi.