GENEL - 23 Nisan 2018 Pazartesi 10:58

Hayde Trabzon’a projesi Dubai’den Türkiye’ye turist çekiyor

A
A
A
Hayde Trabzon’a projesi Dubai’den Türkiye’ye turist çekiyor

Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai şehrinde açılışı gerçekleştirilen uluslararası Dubai Arabian Travel Market Fuarında, Trabzon ve Doğu Karadeniz Bölgesinin tanıtımı yapılıyor.

Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai şehrinde açılışı gerçekleştirilen uluslararası Dubai Arabian Travel Market Fuarında, Trabzon ve Doğu Karadeniz Bölgesinin tanıtımı yapılıyor.


25 Nisan tarihine kadar devam edecek olan Dubai’deki uluslararası Arabian Travel Market Fuarına Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı M.Suat Hacısalihoğlu beraberindeki bir heyet katıldı. Heyette, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Ekonomi Bakanlığından Uzman Tarık Aksoy, TTSO Yönetim Kurulu Muhasip Üye Özcan İlarslan, Yönetim Kurulu Üyesi Murat İskender, TTSO ve DOKA uzmanları ile Trabzon’dan konaklama ve seyahat acentelerinden oluşan 15 kişilik heyet katıldı.


TTSO Başkanı M.Suat Hacısalihoğlu körfez ülkelerinden birçok profesyonel turizmci ve seyahat acentelerini ağırlayan Arabian Travel Market fuarında Trabzon’un başarılı bir tanıtım ve pazarlama faaliyeti gösterdiğini ifade etti. Fuara Ekonomi Bakanlığının hizmet sektörü rekabet gücünün artırılması projesi desteği kapsamında katılım sağlandığını belirten Başkan Hacısalihoğlu, “Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası tarafından sektörde faaliyet gösteren üyelerimizin katılımıyla Hayde Trabzon’a isimli HİSER projesi yürütülmektedir. Bu kapsamında 22-25 Nisan 2018 tarihlerinde Birleşik Arap Emirliklerinin Dubai şehrinde düzenlenmekte olan Arabian Travel Market uluslararası seyahat endüstrisi etkinliğine katıldık. Bu fuara Trabzon’dan konaklama tesislerimiz ve seyahat acentelerimizle beraber katıldık. Burada açtığımız standa firmalarımız körfez ülkelerine yurtdışı pazarlama faaliyetlerini profesyonel bir şekilde yüz yüze görüşerek yapıyorlar. Her zaman olduğu gibi bu kez de Trabzon’a ve Doğu Karadeniz Bölgesi’ne Körfez ülkelerinden bir hayli fazla ilgi var. Bugüne kadar yaptığımız çalışmalar neticesinde şehrimizde artan körfez ülkeleri turizminin bu sezon hedeflediğimiz gibi daha da artacağını tahmin ediyoruz. Tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimiz ilimiz ve bölgemiz turizmini hareketlendirdiği gibi ülke turizmine de büyük katkı yapmaktadır” dedi.


TTSO Başkanı M.Suat Hacısalihoğlu, Ekonomi Bakanlığı’nın yurt dışı pazarlama faaliyetlerinin oda üyelerinin yurt dışına açılmasında etkin bir rolü olduğunu ve birçok sektörün küresel rekabete açılmasını ve ülke ekonomisinin gelişmesine doğrudan bir katkı sağladığını belirterek, projeye katılım sağlayan oda üyelerine ve projeyi destekleyen bütün kurum ve kuruluşlara teşekkür etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Başkan Büyükkılıç’tan Avrupa Spor Şehri Kayseri’ye "Spor Köyü" Projesi Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Avrupa Spor Başkentleri ve Şehirleri Federasyonuna (ACES Europe) tarafından 2024 yılı Avrupa Spor Şehri ünvanı alan Kayseri’ye yakışacak projelerden birisi olan Spor Köyü projesini de hayata geçireceklerini duyurdu. Büyükşehir Belediyesi, Başkan Büyükkılıç’ın gençlere verdiği özel önem doğrultusunda, Kayseri’yi bir spor şehri yapmak için hizmetlerini ve projelerini aralıksız sürdürüyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Kayseri’yi, sporun, turizmin, kültürün, gastronominin, eğitimin ve sağlığın merkezi yapma yönünde de birçok çalışma yaptıklarını hatırlattı. Yeni 5 yılda da spor projelerinin devam edeceğini belirten Başkan Büyükkılıç, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Spor Köyü projemiz var. 90 bin metrekarelik bir alanda her türlü etkinliği içeren Spor Köyü oluşturacağız” dedi. Büyükkılıç, 90 bin metrekare alanda kurulacak Spor Köyü’nün Avrupa Spor Şehri Kayseri’ye çok yakışacağını belirterek, “Spor Köyü içerisinde kapalı spor salonu, jimnastik salonu, kapalı tenis kortu, yarı olimpik yüzme havuzu ile mini futbol, plaj voleybolu, tenis kortları, basketbol voleybol sahaları, kaykay ve bisiklet parkurları, çocuk oyun alanları ve sosyal alanlar olacak” diye konuştu. Tramvay güzergâhı üzerinde bulunan alan ile her yaştan sporsever spor yapacağını vurgulayan Başkan Büyükkılıç, Spor Köyü’nde Büyükşehir Belediyesi’nce sürekli etkinlikler düzenleneceğini kaydetti. Büyükkılıç, merkezin yanı sıra 16 ilçeyi de spor şehrinin bir parçası olarak gördüklerini, amatör ve profesyonel sporun ve sporcunun da her zaman yanında yer aldıklarını sözlerine ekledi.
İstanbul Bizim Yağ ve SuperFresh’ten herkes için erişilebilir mutfak deneyimi Türkiye’nin taze dondurulmuş gıda ve yağ pazarının lider şirketi Kerevitaş çatısı altında faaliyet gösteren Bizim Yağ ve SuperFresh herkes için erişilebilir markalar olma hedefiyle yeni bir iş birliğine adım attı. Bizim Yağ’ın en sevilen tarifleri ve SuperFresh’in ürün içerikleri ile pişirme yöntemleri BlindLook uygulaması üzerinden görme engellilerin erişimine sunuldu. Türkiye’nin taze dondurulmuş gıda ve yağ pazarının lider şirketi Kerevitaş markalarından Bizim Yağ ve SuperFresh, görme engelli bireyler için yapay zeka destekli çözümler üreten BlindLook ile yeni bir iş birliğine başladı. Bu iş birliği kapsamında Bizim Yağ’ın YouTube’da yaklaşık 600 bin aboneye sahip olan “Hamur Bizim İşimiz” kanalındaki en çok izlenen tariflerinin yanı sıra SuperFresh ürünlerine ilişkin içerikler ve pişirme yöntemleri de, BlindLook uygulaması üzerinden görme engelli kullanıcıların erişimine açıldı. Hayata geçirilen bu iş birliği sayesinde yapay zeka ve ses odaklı teknolojiler kullanılarak görme engelli bireylerin yemek yapma deneyimini kolaylaştırmak amaçlandı. Bizim Yağ ve SuperFresh kapsayıcılık konusunda attığı öncü adımlarla BlindLook tarafından görme engelliler için yenilikçi ve erişilebilir uygulamalar geliştiren markalara verilen “EyeBrand” (Görme Engelliler İçin Marka) ünvanını kendi kategorilerinde ilk markalar olarak almaya hak kazandı. “Superfresh ve Bizim Yağ ürünlerini herkes için erişilebilir kılmayı hedefliyoruz.” Kerevitaş CMO’su Gülizar Öcal, kapsayıcılık ve erişilebilirlik hedefiyle yenilikçi projeleri hayata geçirmeye devam ettiklerini ifade ederek “Türkiye’nin lider dondurulmuş gıda ve yağ şirketi olarak, kapsayıcılıkta da öncü olmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda SuperFresh ile 7.5 milyon, Bizim Yağ ile 11 milyon olmak üzere yılda toplamda 18.5 milyon haneye ulaşan Kerevitaş markalarının mutfaklara kattığı lezzet ve pratikliğin herkes için erişilebilir olmasına önem veriyoruz. BlindLook ile başladığımız yeni iş birliği ile kendi kategorilerinde lider olan markalarımız Bizim Yağ ve SuperFresh’in tarif ve içeriklerini yapay zeka ve teknoloji sayesinde görme engelli tüketicilerimizin erişimine açtık. Bu uygulamayla kendi kategorilerinde ilk olarak EyeBrand” (Görme Engelliler İçin Marka) ünvanını alan markalarımızın diğer kurumlara da ilham olmasını diliyorum” dedi. “Erişilebilirlik ve kapsayıcılık, hayatın her alanında öncelikli olmalı” BlindLook kurucu ortağı Sadriye Görece de “BlindLook olarak, erişilebilirliğin ve kapsayıcılığın, hayatın her alanında öncelikli olması gerektiğine inanıyoruz. Bu anlayış doğrultusunda ürün ve hizmetlerini teknolojimizle kapsayıcı hale getiren markaları EyeBrand ağımıza dahil ediyoruz. Kerevitaş’ın lider markaları Bizim Yağ ve SuperFresh’in de bu sorumluluk anlayışıyla bizlere destek olması ve EyeBrand ağımıza dahil olması mutluluk verici. Eşit ve özgür dünya hayalimizi gerçekleştirme yolunda bizimle birlikte yürüdüğü için Kerevitaş ve markalarına çok teşekkür ederiz” dedi.
İstanbul Renault Duster görücüye çıktı Türkiye’de Renault markası altında yeni Renault Duster İstanbul’da gerçekleştirilen gecede görücüye çıktı. Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretilecek olan yeni Renault Duster araç için Ümraniye’de tanıtım lansmanı düzenlendi. Renault Uluslararası Oyun Planı 2027” çerçevesinde, Türkiye’yi hem Avrupa pazarı hem de uluslararası ihracatta merkez haline getirmeyi amaçlayan en önemli adımı attı. Yıllardır Türkiye’deki SUV pazarının dinamiklerini belirleyen Duster, Renault markası altında yepyeni teknik donanımı, geliştirilmiş özellikleri ve dikkat çekici görünümü ile kullanıcılarıyla buluştu. Yeni Renault Duster, 25 Nisan’da İstanbul Ümraniye’de gerçekleştirilen lansman ile dünyada ilk kez Türkiye’de tanıtıldı. Bursa’da bulunan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretilecek olan Yeni Renault Duster, hem Türkiye pazarına sunulacak hem de dünyanın çeşitli noktalarına ihraç edilecek. Mayıs ayı sonunda ön siparişe açılacak olan Yeni Renault Duster, 2024 yazında yollarda olacak. "Türkiye’nin Duster’ı, bizim Duster’ımız" Renault Duster tanıtım lansmanında konuşan Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, "Bu otomobil tamamıyla Türkiye’de üretilen Bursa Oyak Otomobil Fabrikalarında üretilen ürün. Bu zamana kadar biliyorsunuz, Dacia Duster modeliyle efsaneler oluşturduk Türkiye’de. Yıllık yaklaşık 17 bin ila 20 bin adet satışıyla, SUV segmentte kendi alanında pirincilikler taşıyan birçok ilde segment lideri, pazar lideri olan bu araç Türk halkı tarafından çok sevilen bir ürün oldu. Amacımız Renault markasıyla, bu rozet değişimiyle aynı başarıyı daha da arttırarak sürdürmek. Dacia Duster iken olan kasa, Renault Duster olduğunda yani bu rozet değişimi olduğunda büyük bir değişimden geçti. Tamamıyla yenilendi aracın kasası, görünümü, iç dizaynı, ergonomik özellikleri, dijital özellikleri. Çok önemli bir unsur, yüzde 20 geri dönüşümlü malzemelerden müteşekkil içi, iç dizaynı özellikle. Dolayısıyla birçok katma değeri de bünyesinde getiriyor. Her şeyden önce tabi bizim için en önemli olan bu, Türkiye’nin Duster’ı. Bu bizim Duster’ımız. Türkiye’de Bursa Oyak Renault’un otomobil fabrikalarında üretilen aracımız. Dolayısıyla başarılarımıza daha fazla başarılı katarak devam etmek istiyoruz" diye konuştu.
Kayseri Başkan Palancıoğlu, Brüksel’de Avrupalılara hitap edecek Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu, Avrupa Birliği Türkiye Çalışma Grubu Başkanı Antje Grotheer’in daveti üzerine 29 Nisan’da düzenlenecek olan Avrupa Bölgeler Komitesi (BK), Türkiye ile İlişkiler Çalışma Grubu’nun 30’uncu toplantısı için Brüksel’e gidecek. Türkiye’deki 31 Mart yerel seçimlerinin ardından yeniden Melikgazi Belediye Başkanı seçildiği için Başkan Palancıoğlu’nu tebrik eden AB Türkiye Çalışma Grubu Başkanı Antje Grotheer, Aralık 2023’te Melikgazi’de ev sahipliği yaptığı çok başarılı Çalışma Grubu toplantısının ardından, bu toplantının AB’nin yerel ve bölgesel otoriteleri ile Türk mevkidaşları arasındaki iş birliğini geliştirmeye devam edeceğini belirtti. Ayrıca program çerçevesinde düzenlenecek olan Genişleme Günü etkinliğinde Başkan Palancıoğlu, bir konuşma yaparak, toplantının Türkiye ve AB’deki son gelişmelerin durumuna ilişkin, katılımcılara hitap edecek. Antje Grotheer: “Palancıoğlu’nun Türkiye ile ilişkilerle ilgili bölgeler komitesi çalışma grubundaki mevcut rolü ve aktif katılımı, siyasi gelişmeler hakkında katılımcılara paha biçilmez bir fikir verecek” Türkiye Çalışma Grubu Başkanı Grotheer, Başkan Mustafa Palancıoğlu’na gönderdiği davet mektubunda şu ifadelere yer verdi: “Sayın Başkan Palancıoğlu, Türkiye’de 31 Mart yerel seçimlerinin ardından yeniden Melikgazi Belediye Başkanı seçildiğiniz için sizi tebrik ediyorum. Avrupa Bölgeler Komitesi (BK), Türkiye ile İlişkiler Çalışma Grubu’nun 30’uncu toplantısını 29 Nisan sabahı gerçekleştirecek. Aralık 2023’te Melikgazi’de ev sahipliği yaptığınız çok başarılı Çalışma Grubu toplantısının ardından, bu Çalışma Grubu toplantısının amacı, AB’nin yerel ve bölgesel otoriteleri ile Türk mevkidaşları arasındaki iş birliğini geliştirmeye devam etmek olacaktır. Öncelikle AB-Türkiye ilişkilerinin mevcut durumunu yerel bir perspektiften ele alarak, hem AB-Türkiye Siyasi, Ekonomik ve Ticari İlişkilerinin Durumuna ilişkin yeni ortak Tebliğ’e hem de Türkiye’de 31 Mart 2024’de gerçekleşen yerel seçimlere odaklanacağız. Bu tartışmayı, Türkiye’de Şubat 2023’te yaşanan dramatik depremlerin ardından gösterilen dayanışmayı temel alarak, yerel ve bölgesel yönetimlerin doğal afet kurtarma ve hazırlık konusundaki rolüne ilişkin tematik bir oturum izleyecek. Çalışma Grubuna (ÇG) her zamanki gibi AB Üye Devletleri ve Türkiye’den yerel ve bölgesel düzeyde seçilmiş politikacılar katılacak. Bu Çalışma Grubu toplantısı, 30 Nisan’da ertesi sabah devam edecek olan Genişleme Günü etkinliği çerçevesinde düzenlenecek. Sizi etkinlikte konuşmaya ve toplantının Türkiye ve AB’deki son gelişmelerin durumuna ilişkin ilk tartışmasında katılımcılara hitap etmeye davet etmekten onur duyuyorum. Türkiye ile ilişkilerle ilgili Bölgeler Komitesi Çalışma Grubu’ndaki mevcut rolünüz ve aktif katılımınız, katılımcılarımıza en son siyasi gelişmeler hakkında paha biçilmez bir fikir verecektir. Çalışma Grubunun ana rolü, BK’nın bölgesel boyutun katılım sürecine dahil edilmesini artırmaya yönelik uzun süredir devam eden çabalarını güçlendirmek ve AB’nin yerel ve bölgesel otoriteleri ile Türk mevkidaşları arasında daha iyi bir siyasi diyalogu desteklemektir. Sizleri 29 Nisan 2024 tarihli Çalışma Grubu toplantısında görmeyi bekliyoruz. Saygılarımla.”