GENEL - 04 Ekim 2015 Pazar 16:04

Pekşen: "Karadeniz'de Ölüm Yaşamın Bir Parçası Oldu"

A
A
A
Pekşen: "Karadeniz'de Ölüm Yaşamın Bir Parçası Oldu"

CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen, Sera gölünde üç kişinin hayatını kaybettiği kazada gerekli tedbirleri almayan idarenin görev suçu işlediğini söyledi.
Karadenizlinin, Karadeniz’de olan bitenden haberdar olduğunu anlatan Pekşen, Veysel Eroğlu’na şöyle seslendi: "Sizi Artvin’den Sinop’a kadar takip ediyoruz."
CHP Trabzon Milletvekili Avukat Haluk Pekşen, ikinci sıra milletvekili adayı Yavuz Karan, beşinci sıra milletvekili adayı İlker Bakioğlu, İl Başkanı Güzide Uzun ve partililerle birlikte geçen günlerde Sera gölünde 3 kişinin hayatını kaybettiği ölümlü trafik kazasının yaşandığı bölgede incelemelerde bulundu.
Karadeniz bölgesinde insanların birçok sıkıntıyı gündeme getirmeye çalıştığını belirten Pekşen, şöyle konuştu: "Çok zaman Sera gölü ile ilgili sıkıntılar ülkenin gündemine taşınmaya çalışıldı. Ne yazık ki Türkiye’de büyük dram yaşanınca bu olaylar gündeme gelebiliyor. Karadeniz’in diğer yerlerinde olduğu gibi burada da ölümle sonuçlanan bir kaza var. Karadeniz’de artık ölüm yaşamın bir parçası oldu. Ak Parti döneminde Güneydoğuda şehit olmuyorsan Karadeniz Bölgesinde ya sel ya heyelan ya da trafiğe bir şekilde kurban gidebiliyorsunuz."
Karadenizlinin artık bu olaylara boyun eğmeyeceğini anlatan Pekşen, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sera gölündeki dramı herkes görüyor burada çok ağır bir ihmal var. Burada yaşayan insanlar bu kazanın ilk olmadığını burada 6 ay içerisinde 4 kazanın meydana geldiğini bildirdi. Burada tedbir almayan idarenin görev suçu işlediğini artık söylemek için hukukçu olmaya gerek yok. Çok açık şekilde bu görev suçudur. Bunu işleyenlerin elbette gidip hukuka hesap vermesi gerekir. İlgili savcıyı göreve çağırıyoruz. Görev yapmasıyla ilişkin umudumuz olduğunu da söyleyemeyiz. Savcıların hukuki süreci takip etmeleri bugüne kadar alışılmış bir durum değildir. Biz yine kendilerini umutla göreve davet edelim ve burada bir görev suçu olduğunu ve bu görev suçu sonucu burada 3 vatandaşımız hayatını kaybetmiştir. Yapılması gereken teknik imalatlar yapılmamış, yapılmasına ilişkin umut verici bir gelişme yok."
"SAYIN EROĞLU SORDUĞUMUZ 19 SORUNUN HİÇBİRİNE CEVAP VERMEMİŞTİR"
Orman ve Su işleri Bakanı Veysel Eroğlu’na Karadenizli ve Trabzon adına sordukları 19 soruya şimdiye kadar cevap alamadıklarını vurgulayan Pekşen, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sorduğumuz 19 sorunun hiçbirisine neden cevap veremedi. Trabzonluların sorunlarını cevaplamaktan niye kaçındı. Siz bunları cevaplamayarak Trabzonlunun size ilişkin iddialarından kurtulduğunuzu sanmayın. Karadenizli, Karadeniz’de olup bitenden haberdar. Sizi Artvin’den Sinop’a kadar takip ediyoruz."
YEŞİL YOL TARTIŞMASI
Pekşen’e, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’nun Trabzon ziyareti sırasında Yeşil Yolda 13 ağaç kesildi açıklamaları soruldu. Pekşen de, bunun üzerine şu ifadeleri kullandı: "Karadeniz sahil yolunda Karadeniz’deki 2 bin 600 kilometrelik yolun hangilerinin Yeşil Yol olduğunu vatandaşlarımız çok rahatlıkla öğrenebilir. Büyük bir mücadele sonrasında Doğu Karadeniz mastır planı ve Yeşil Yol haritasını artık internet sitelerine koydurduk. Devletin resmi sitelerinde var. Merak eden yurttaşlarımız elektronik ortamda bu haritaları inceleyebilir. Oradan Trabzon-Şiran, Bayburt, Giresun-Kürtün yolunun yine Fatsa, Amasya yolunun, Hopa-Erzurum yolunun Yeşil Yol kapsamında olduğunun hepsini duble nitelikte yollar olduğunu sayın bakanın söylediği gibi yaylalara yapılan ufak tefek yollar olmadığını vatandaşlarımız görecektir."
"ZİGANA TÜNELİ İHALESİ AÇIK İHALE USULÜYLE YAPILMALIDIR"
Zigana Tüneli yolu iptal olmasaydı konuyu Yüce Divana kadar taşıyacaklarını anlatan Pekşen, şunları söyledi: "CHP son derece kararlı bir tutum takındı, çünkü tünelin ihalesinde hile yapılmıştır. Buradan yetkilileri uyarıyoruz açık ihale usulüyle ihaleye çıkmalı, o ihalede yeniden davet söz konusu olur ise o daveti çıkaran kurum dahi herkesi yargıya taşıyacağız. Bu konuda CHP olarak çok kararlıyız."
Pekşen, "Sera gölünde yaşanan kazada ihmal var ise sorumluluk kime düşüyor" sorusuna şöyle yanıt verdi: "Daha önce burası Karayolları’nın mülkiyetinde olan bir yol. Onun döneminde yaşanan kazalardan dolayı Karayolları’nın bir ihmali var. Kurumsal sorumluluk önce Karayolları’na ait. Sonra bu yol büyükşehir belediyesine devredilmişse ki öyle olması gerekiyor. Büyükşehir belediyesinin sorumluluğu vardır. Yol kenarında gördüğünüz gibi geçerli bariyerlerin hiçbirisi yok. Birkaç teneke parçası koymuşlar insanlar geçerken ölüyor. Bizim insanlarımızın ölmesine de hemen bir şey uyduruyorlar. Buna da fıtrat demediklerine şükrettik. İnsanlar ölüyor Allah rahmet eylesin geri kalanlara sabır diliyoruz. Mekanları cennet olsun ama birileri daha ölmesin burada alınacak son derece basit tedbirlerle yol kenarına yapılacak olan bariyerlerle belki başkalarının hayatı kurtulacaktır. Biz buna vesile olursak ne mutlu."
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İGA gövdesi üzerine iniş yapan kargo uçağını kurtarma çalışmalarıyla ilgili açıklama yaptı İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA, iniş takımları açılmadığı için gövdesi üzerine inen FEDEX kargo uçağının devam eden kurtarma çalışmalarıyla ilgili açıklama yaptı. Ölen ya da yaralananın olmadığı olayda, İGA Hava Tarafı Operasyon Direktörü Ozan Karakış, " Havalimanı yangın söndürme ve kaza kırım kurtarma ekipleri 12-13’ncü saniyede sürtünmeden dolayı ortaya çıkan kıvılcımları ve olayın daha vahim hale gelmemesi için yangın söndürme işlemlerini uyguladılar. Uçak içerisindeki her iki pilot, bir kaç dakika içerisinde sakin bir şekilde uçak içerisinden kokpit camından tahliye edildi. Her iki pilotta ayaklarının üzerinde herhangi bir yaralanma ile karşılaşmadık” dedi. İGA, iniş takımları açılmadığı için gövdesi üzerine inen FEDEX kargo uçağının devam eden kurtarma çalışmalarıyla ilgili açıklama yaptı. Konuya ilişkin açıklama yapan İGA Hava Tarafı Operasyon Direktörü Ozan Karakış, “Hidrolik arızası sebebiyle burun iniş dikmesini açamayan bir kargo uçağı, 1-6 sağ pistimize acil iniş gerçekleştirdi. Acil iniş yapacağı daha önce ATC’ye ilan edilmişti. ATC tarafından bize gelen bilgiyle havalimanı yangın söndürme kaza kırım ekipleri pist girişlerinde yerlerini almış durumdaydı. Uçak pistimize iniş yaptıktan sonra iniş takımları üzerinde belli bir noktaya kadar gövde üzerine bırakıp çok başarılı bir şeklide yaklaşık 371 metre ilerleyerek pistte tam merkez noktada kalarak acil iniş gerçekleştirdi. Havalimanı yangın söndürme ve kaza kırım kurtarma ekipleri 12-13’ncü saniyede sürtünmeden dolayı ortaya çıkan kıvılcımları ve olayın daha vahim hale gelmemesi için yangın söndürme işlemlerini uyguladılar. Uçak içerisindeki her iki pilot, bir kaç dakika içerisinde sakin bir şeklide uçak içerisinden kokpit camından tahliye edildi. Her iki pilotta ayaklarının üzerinde herhangi bir yaralanma ile karşılaşmadık. Bu dakikadan sonra kaza mahallinin emniyete alınması sağlanıp, ulaşım emniyeti inceleme merkezine, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’ne gerekli bilgiler verildi" diye konuştu. “Olmayan bir uygulamayı yapmamızdan dolayı pist köpüklenmeden iniş gerçekleşti” Uçağın pistte emniyetli bir şekilde beklediğini söyleyen Ozan Karakış, " Uçak pist üzerinde emniyetli bir şekilde hareketsiz bekliyor. Uçak inişi esnasında pist, köpükleme ile ilgili bugünün modern havacılığında, uluslararası veya bizim milli mevzuatımızda yer almayan bir uygulama. Özellikle gövde üzerine iniş takımı olmadan gerçekleştirilen bu tür inişlerde, uçağın yansal hareketlerinin ıslaklık ve köpükle kaygan bir yüzeyde olması yerine kuru pist üzerine gerçekleşmesi şuan dünyamızda uygulanan en basit, en temel acil iniş yöntemi. Burada pilotun talep etmemesi, bizimde olmayan bir uygulamayı yapmamızdan dolayı pist köpüklenmeden iniş gerçekleşti. Bu sayede uçak pistin merkez ekseninde duruyor. Yetkili mercilerin kaza ile ilgili yasal soruşturmasının arkasından uçak havayoluna serbest bırakılacak. Havayolu uçak içerisindeki yakıtı, kargoyu nasıl tahliye edeceği ve uçağın nasıl kaldırılacağına karar verecek. İGA İstanbul Havalimanı’nda bizim elimizde A380 uçağını kaldıracak kadar uçak kaldırma takımı mevcut” ifadelerini kullandı. “Havalimanında bir pistin kapalı kalmasını istemiyoruz” Gövde üzerine iniş yapan kargo uçağının kaldırması için ekiplerin şuan beklediğini ifade eden İGA Hava Tarafı Operasyon Direktörü Ozan Karakış, "Uçağın etrafında şuan uçak kaldırma ekipmanları bulunuyor. Süreç işlemesini bekliyoruz. Uçak ne zaman kaldırılacak şimdi söylemek çok zor. Uçak sahibinin soruşturma tamamlanmasının ardından vereceği karara bağlı. Ama önümüzdeki saatler içerisinde ülkemizin HAB’ı, Türk Hava Yolları’nın HAB’ı İstanbul Havalimanı’nda bir pistin kapalı kalmasını istemiyoruz. Bu uçak, şuan bizim ana pistimizde kaldı, Burada mevcut 3 ana pistimiz, 2 yardımcı pistimiz var. Uçak ana pist üzerinde kaldı ama uçaklar bu pistin yanında bulunan yardımcı pistlerden kalkışlarına devam ediyor. Operasyon 4 pist üzerinde aktif şekilde sürmeye devam ediyor” şeklinde konuştu.
Denizli PAÜ’de Mentorluk Programı başladı Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencileri mentorluk programı kapsamında PAÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kutluhan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Necip Atar, Tavas Kaymakamı Tarık Yerlikaya ve Denizli’nin önde gelen firmaların temsilcileri ile bir araya geldi. PAÜ İİBF bünyesinde başlatılan ve kariyer hedeflerinde öğrencilere yol göstermeyi amaçlayan mentorluk programı kapsamında, 2023-2024 döneminde mentorlar ve öğrenciler ilk buluşmalarını gerçekleştirdi. Bakış açısı kazanma, kariyerlerini şekillendirme ve akademik başarılarını artırma yönünde önemli kazanımlar elde etmeleri amaçlanarak planlanan mentorluk programına katılan öğrencilerin, deneyimli mentorlar sayesinde iş hayatı ile ilgili fikir edinmeleri hedeflendi. Program kapsamında İİBF öğrencileri ile ilk toplantısını gerçekleştiren PAÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kutluhan başarıya giden yolda hedef belirlemenin önemini vurgulayarak, kariyer planlama ve iş yaşamı hakkında bilgi ve tecrübelerini aktardı. Rektör Prof. Dr. Kutluhan kendi eğitim hayatından örnekler vererek akademik kariyer süreci hakkında öğrencileri bilgilendirdi. Mentorluk programı kapsamında öğrencilerimiz ile bir araya gelen PAÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Necip Atar ise akademik hayatta ve iş hayatında başarı elde etmek için nelere dikkat edilmesi gerektiği, iyi bir bilimsel araştırmanın gereklilikleri konusunda tecrübelerini aktardı. Program kapsamında öğrenciler ile buluşan Tavas Kaymakamı Tarık Yerlikaya kamu sektöründe edindiği deneyimleri, mülakat süreçlerini ve bu süreçlerde karşılaşabilecekleri durumları öğrencilere aktardı. Kamu sektörü, özel sektör ve akademide deneyimli birçok isim de mentorluk faaliyetleri çerçevesinde öğrencilerimiz ile ilk toplantılarını gerçekleştirdi. Mentorlarımızdan Pamukkale Üniversitesi Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. İsmail Ovalı, Denizli Ticaret Odası YİK Üyesi Oktay Mersin, DSO Başkan Yardımcısı Mehmet Serter, iş insanları; Ahmet Yavuzçehre, Mehmet Samur ve çeşitli şirketlerde üst düzey yöneticilik yapan Bahir Dibekoğlu, Duygu Köseoğlu, Gamze Solmaz, İsmail Çerçi, Mehmet Ünal, Melike Yalçınkaya, Nevin Özdemir ve Zehra Er Sezer program kapsamında mentorluk yapacakları öğrencileriyle bir araya geldiler.