YEREL HABERLER - 08 Kasım 2012 Perşembe 11:16

P`TAN YENİ BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ DAHA

A
A
A
P`TAN YENİ BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ DAHA

Gaziosmanpaşa Belediyesi, bünyesinde kurulu Aile Danışma Merkezi himayesinde ``Benim Yaşlım`` adlı bir proje başlattı. Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Dr. Erhan Erol, ``Proje ile genç yaşlı uyumu yeniden canlandırılacak`` dedi.
Gaziosmanpaşa Belediyesi, ilk kez bu yıl uygulamaya konulan Gümüşyaka Eğitim Kampı ve 6 kente gerçekleştirilen online uygulamalı kültür turlarından sonra bünyesinde kurulu Aile Danışma Merkezi himayesinde ``Benim Yaşlım`` adlı bir projeye daha start verdi. Temel amacı yaşlılara değişmeye başlayan toplum yapısında ihtiyaçları olan psikososyal ve duygusal desteği vermek olan projenin özel amaçları arasında ise genç nüfusla yaşlı nüfusu kaynaştırma, birbirlerini anlamalarına ve tanımalarına fırsat verme, birbirlerinin ihtiyaçları ile ilgili farkındalık kazandırma, birlikte vakit geçirme becerilerini geliştirme yer alıyor. Proje yetkilileri, işleyişin ilk adımda ağırlıklı olarak sosyal bilimler ve eğitim bilimlerinden mezun ya da öğrencilere yaşlılığın özellikleri ve ihtiyaçlarını içeren bir eğitim sonrası yaşlı birey ile tanıştırılmasının geldiğini belirtti. Projenin ikinci adımında ise eğitimden geçirilen genç, birlikte olacağı yaşlının evini haftada bir gün bir saatten az olmamak kaydıyla ziyaret edip vakit geçirecek. Tanışıp birbirlerini anlamaya başlayan genç ve yaşlıdan oluşan ikili daha sonra birlikte sinema, tiyatro, gezi, tatil gibi etkinliklere de birlikte katılacak.
Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Dr. Erhan Erol, amaçlarının ülkenin toplum yapısında yavaş yavaş çözünmeye ve gerilemeye başlayan genç yaşlı uyumunun yeniden canlandırılması ve bu toplumsal soruna dikkat çekmek olduğunu belirterek, ``Projenin geliştirilmesi ve hedeflerine ulaştırılmasıyla birlikte toplumumuzun daha dengeli bir yaşlılık anlayışına kavuşacağına inanıyoruz`` dedi.
Aile Danışma Merkezi`nde görevli psikolog eğitmenler, ülkemizin Asya toplumları gibi toplulukçu kültürlere dayalı bir geçmişten geldiğini belirterek, ``Birlikte yaşam, hareket, dayanışma bu toplumların özellikleridir. Toplumda birey değil bireyler, topluluk ön plandadır. İstanbul gibi metropol hayatının yaşandığı şehirlerde kişilerin birbirlerine ayırdıkları vakit, gösterdikleri hoşgörü, özen zamanla azalmaktadır. Bu projede amaçlanan da toplumun önemli iki katmanı olan yaşlı ve gençlerin birbirlerini tanımalarına katkıda bulunmak`` dedi.
Eğitmenler, bu değişimin "genç nüfusta" uyum problemlerine minimal düzeyde etkili olurken, "yaşlılarda" geçmişe bağlı alışkanlıkların ve yaşlılığın gereksinimleri yan yana geldiğinde daha büyük uyum sorunu oluşturduğuna dikkat çekerek, projenin sonunda yaşlı ve genç kuşak arasındaki uyumun önemli oranda gelişeceğini vurguladı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce Avrupa’daki okullar arasında işbirliği DÜZCE(İHA) – Düzce Üniversitesi’nde "ELT Days: Mesleki Gelişim ve Farkındalık Eğitimleri" atölye çalışması gerçekleştirildi. Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Kariyer Geliştirme ve Mezun İzleme Uygulama Araştırma Merkezi ile İngilizce Topluluğu iş birliğinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) tarafından desteklenen "ELT Days" projesi kapsamında düzenlenen "ELT Days: Mesleki Gelişim ve Farkındalık Eğitimleri" başlıklı atölye çalışması İstiklal Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. "eTwinning: Fikirden Projeye" başlığıyla düzenlenen programa; Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Osman Dülger, Dr. Öğr. Üyesi Ammar Tekin ile çok sayıda öğrenci katılım sağlarken; programda YEĞİTEK Düzce eTwinning Proje Koordinatörü İngilizce Öğretmeni Elif Fergane ile 15 Temmuz Şehitler Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Serdar Karadağ eğitmen olarak yer aldı. Programın ilk bölümünde konuşan Elif Fergane, eTwinning platformunun temel yapısı, amaçları ve sunduğu imkanlar hakkında katılımcılara kapsamlı bilgiler aktardı. eTwinning’in, Avrupa’daki okullar arasında iş birliğini teşvik eden, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Ulusal Destek Servisi tarafından denetlenen güvenli bir çevrim içi öğrenme platformu olduğunu ifade eden Elif Fergane, proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla öğretmen ve öğrencilerin aktif etkileşim içinde üretim yapabildiğini ifade etti. Başarılı bir eTwinning projesinin; pedagojik yaklaşım, iş birliği, dijital araçların etkili kullanımı üzerine inşa edildiğini belirten Fergane, bu süreçlerin öğrencilerin dijital yetkinlik, kültürler arası farkındalık ve girişimcilik gibi temel beceriler kazanmasına katkı sunduğunu dile getirerek eTwinning proje yazım sürecini uygulamalı olarak katılımcılara anlattı. Programın ikinci konuşmacısı Serdar Karadağ ise, öğretmenlik kariyerine dair deneyimlerini paylaşarak, kendi öğrencileriyle birlikte hayata geçirdiği "Friends Forever" isimli eTwinning projesini anlattı. Proje sürecinde farklı ülkelerden öğrencilerle yürütülen iş birlikleri, gerçekleştirilen etkinlikler ve elde edilen kazanımlar hakkında bilgiler veren Karadağ, öğrencilerinin proje sürecinde hem akademik hem de sosyal becerilerinin geliştiğini vurguladı. Program, plaket takdimi ve fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.