EĞİTİM - 23 Nisan 2024 Salı 13:37

Van’da 23 Nisan coşkusu

A
A
A
Van’da 23 Nisan coşkusu

Van’da ‘23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ coşkuyla kutlandı.


Valilik bahçesinde bulunan Atatürk heykeline çelenk bırakılmasıyla başlayan program, saygı duruşu ve akabinde İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Edremit Van Gölü Anaokulunda düzenlenen etkinliklerle devam etti. Burada da anasınıfı öğrencilerinin gösterisi ve şiirlerin okumasıyla devam eden etkinlikler; koro ve halkoyunları gösterisiyle son buldu.


Etkinlik kapsamında günün anlam ve önemine ilişkin bir konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Nurettin Aras, Cumhuriyet’in bir güneş gibi vatan ufkunda doğduğu TBMM’nin açılışının 104. yıl dönümüne ulaşmanın heyecanıyla 23 Nisan’ın daha sevinçle ve coşkuyla kutlandığını belirtti. İl Müdürü Aras, “23 Nisan, milletimizin sıradan bir tarihi değildir. Bağımsızlığımızın nişanesi, esaret zincirinin kırılışıdır” dedi.


Yapılan konuşmanın ardından il protokolünün katılımıyla Van Gölü Anaokulunun açılışı da gerçekleştirildi. Anaokulu açılışında bir konuşma yapan Vali Ozan Balcı, “Van’da güç birliğiyle eğitimden sağlığa, sosyal politikalardan kültür turizme yaşamın her alanına dair işler yapıyoruz. Bunların asıl gayesi halkımızın huzur ve refahını sağlamak, özellikle de çocukların geleceğe hazırlanmasından hayallerini gerçekleştirmesine katkı sağlamaya yönelik bu çalışmalar yapılmaktadır. Bugün de güzel bir açılış için bir aradayız. Van’ımız da son 2 yıl içerisinde tam 111 anaokulu açtık. 7 anaokulumuz da inşaat halindedir. İnşallah eylül ayı itibariyle tam 118 anaokulunu açmış olacağız. Bugün açılışını yaptığımız anaokulumuz da çok özel bir okuldur” diye konuştu.


Etkinliklere Van Valisi Ozan Balcı, Cumhuriyet Başsavcısı Harun Karahan, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Adem Şen, Emniyet Müdürü Murat Mutlu, Milli Eğitim Müdürü Mehmet Nurettin Aras, öğrenci, öğretmen ve veliler katıldı.



Van’da 23 Nisan coşkusu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Kuşadası’nda UNESCO onaylı eğitim programı MUNACS’24 başladı Aydın’ın Kuşadası ilçesinde, öğrencilerin gerçek bir Birleşmiş Milletler (UN) delegesi gibi giyinip, fikir alışverişinde bulundukları eğitim programı olan MUNACS 24 başladı. Üç gün sürecek olan programda 22 farklı okuldan yerli ve yabancı 200 öğrencinin yanı sıra öğretmen ve akademisyenler de yer alıyor. Kuşadası’nda Amerikan Kültür Kolejleri Genel Merkezi ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle 5 yıldızlı bir otelde düzenlenen eğitim programı MUNACS 24 başladı. ‘Dünya için Yapay Zeka: Etik ve Sürdürülebilirliği Yenilikçi Yaklaşımlarla Geliştirme’ ana temasıyla gerçekleştirilen etkinliğe ortaokul ve lise dengi okullardan 200’den fazla yerli ve yabancı öğrenci katılıyor. Üç gün sürecek etkinlikte öğrenciler ülke delegeleri olarak katılacakları konferanslarda, Birleşmiş Milletlerdeki komisyonları temsil eden çeşitli komitelerde yer alacaklar. Komitelerde görev alacak öğrenci delegeler, yapay zekanın etik ve sürdürülebilirlik boyutlarını temsil ettikleri ülkeler olarak ele alacaklar. Delegeler, günümüzün en önemli küresel sorunlarından biri olan yapay zekanın insanlık için sunduğu fırsatları ve riskleri tartışacak, yenilikçi çözümler üretecek ve uluslararası iş birliğinin önemini kavrayacaklar. Bu sayede öğrenciler, uluslararası ilişkiler, diplomasi ve küresel sorunlar hakkında bilgi edinirken, problem çözme, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini de geliştirme imkanı bulacaklar. “Öğrencilerimizi yapay zekanın yer aldığı dünyaya hazırlıyoruz” Teknolojinin hızla ilerlediği dünyada yapay zeka eğitimine dikkat çeken Amerikan Kültür Kolejleri Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yaraş, “Bu yıl konferansımızın ana konusu yapay zeka. Hızla değişen dünyada yapay zeka giderek hayatlarımızda yer ediyor. Öğrencilerimizi yapay zekanın yer aldığı bir dünyaya hazırlamak için konferansımızı gerçekleştiriyoruz. UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle gerçekleştirdiğimiz bu konferansın sonuç bildirgelerinin de, ülkemiz ve dünya çapında büyük ilgi göreceğine inanıyoruz” dedi. “Diplomasi açısından çok önemli bir konferans” UNESCO Türkiye Eğitim Komitesi Başkan Vekili Prof. Dr. Mustafa Sever ise, “Çocuklarımızın her açıdan geleceğe hazırlanması bizler için çok önemli. Ayrıca bu konferansın diplomatik yönü de büyük önem taşıyor. Burada farklı komiteleri temsil ederken diplomasi dilini de öğreniyorlar. Farklı ülkeleri, farklı kültürleri tanıma imkanı buluyorlar. Çocuklarımız üç gün boyunca, çağımızın en önemli ürünü yapay zekayı etik ve sürdürülebilirlik kavramları çevresinde tartışma imkanı bulacaklar” diye konuştu. MUNACS 24’ün amacı MUNACS 24’ün, yapay zekanın etik ve sürdürülebilirlik boyutlarını ele almak. Türkiye’nin her bölgesinden ve farklı ülkelerden katılım sağlayacak öğrencilerin bir araya gelerek küresel sorunlara çözüm bulmak için işbirliği yapmalarını sağlamayı da amaçlayan programda, öğrencilerin uluslararası ilişkiler, diplomasi ve küresel sorunlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak amaçlanıyor. Bunun yanında programda problem çözme, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak gibi amaçları bulunuyor. Konferansın ardından yazılacak sonuç bildirgesinin ise Paris’e gönderilerek Unesco Milli Komisyonu’na iletileceği belirtildi.