Gaziantep Kolej Vakfı (GKV) Özel Okulları tarafından uygulanan aile katılım programı çerçevesinde 4 yaş Gelincikler Sınıfı öğrencileriyle bir araya gelen Ölçal ailesi, mutfağını minik aşçılara açarak besinlerin pişirilmesi ve servis teknikleri hakkında uygulamalı eğitim yapılmasını sağladı.
Eğitimin en önemli ayaklarından birisi olan aile katılım basamağını hayata geçiren GKV’liler sınıfta tespit ettikleri bir arkadaşlarının evine misafir olarak kolları sıvadı ve mutfağa geçerek makarna pişirmeyi öğrendi. GKV Özel Okulları tarafından uzun yıllardır başarıyla uygulanan aile katılım projesi kapsamında gelincikler sınıfı öğrencileri sınıf arkadaşları Şahin Ölçal’ın evinde buluşarak annelerinin de izniyle mutfağa girerek kolları sıvadılar. Etkinlikteki amacın, besinlerin piştiklerinde değişime
uğradığını gözlemlemek, makarnanın nasıl piştiğini öğrenmek, yemek yeme kurallarını öğrenmek ve birlikte güzel vakit geçirmek olduğu belirtildi.
GKV’li miniklere bu hafta kapılarını açan Ölçal ailesi miniklerin heyecan içerisinde makarnanın pişirilmesi, sos ve diğer hazırlıkların yapılmasını izlemesine de izin verdi. Yapılan etkinlik kapsamında makarnaların sıcak suyla teması sonrasında şekil değiştirmesi yanında birçok sebze ve katkı maddeleriyle hazırlanan sosun yapılığını da öğrendiler. Etkinlik kapsamında tüm öğrenciler makarnanın yapılışını gözlemlemek üzere mutfakta yerlerini aldılar. Kaynayan suyun içine atılan makarnaların süzüldükten
sonra ne kadar kocaman olduklarını gözlemlediler. Daha sonra sebzelerle sos yapıldı ve peynir ilave edildikten sonra minikler makarnayı büyük bir iştahla yediler. Makarnalar yendikten sonra tüm öğrenciler oyunlar oynadılar. Bol bol eğlendiler. Hediyelerini alan öğrenciler büyük bir mutlulukla okula döndüler.
Yapılan çalışmaların birçok sosyal boyutu olduğuna dikkat çeken uzmanlar, öğrencilerin arkadaşlarının yaşadığı evleri görme, onların aileleriyle ilişki kurma ve birlikte ortak birçok etkinliği gerçekleştirme yanında ekip ruhuyla hareket etme olgularının geliştirildiğini de vurgulayarak, "Eğitim bir bütündür, okul, aile ve öğrenci denklemi iyi kurulmak zorundadır" yorumunu yaptılar.