GENEL - 05 Ocak 2012 Perşembe 13:04

KAN BAĞIŞINDA TEKNOLOJİK DEVRİM

A
A
A
KAN BAĞIŞINDA TEKNOLOJİK DEVRİM

Kan bağışında teknolojik devrim. Bundan böyle aklı cep telefonuna sahip kan bağışı gönüllüleri, kan verebilecekleri en yakın sabit veya mobil Kızılay kan merkezini harita üzerinde görebilecek, Kızılay’ın gönderdiği bilgileri alabilecekler.
Türkiye Vodafone Vakfı, mobil teknolojinin insanların iyiliği için kullanılması misyonuyla gönüllü kan bağışçı sayısını arttırmak ve kan bağışının sadece acil durumlara özgü değil düzenli bir alışkanlık haline gelmesi için farkındalık oluşturmak üzere Türk Kızılayı ile önemli bir işbirliğine imza attı. İşbirliği çerçevesinde, Vodafone "Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi"ni müşterilerine ücretsiz olarak sunacak. Servise üye olan Vodafone aboneleri, hem bulundukları lokasyona gezici Kızılay Bağış
Araçları geldiğinde haberdar olacak; hem de kan verme ve düzenli kan bağışıyla ilgili bilgilere ulaşabilecekler.
Vodafone ve Türk Kızılayı işbirliğinde geliştirilen mobil uygulama ile tüm operatör kullanıcıları kan verebilecekleri en yakın sabit veya mobil Kızılay kan merkezini harita üzerinde görebilecek, Kızılay’ın gönderdiği bilgileri alabilecekler. Hem iOS hem de Android işletim sistemli akıllı telefon sahipleri operatör sınırlaması olmadan bu uygulamadan yararlanabilecek.
Bu işbirliği, ülkenin yıllık kan ihtiyacı olan 1 milyon 800 bin ünite kanın gönüllü, güvenli ve düzenli kan bağışçılarından sağlanmasına önemli katkı sunacak.
KAN BAĞIŞ SMS SERVİSİ
Halen Kızılay’a yapılan kan bağışları; "Türk Kızılayı Kan Bağış Merkezleri" ve gezici olarak hizmet veren "Mobil Kan Bağış İstasyonlarında" kabul ediliyor.
Vodafone, Türk Kızılayı ile işbirliği çerçevesinde "Sabit veya Mobil Kan Bağış Noktası" bilgilendirme servisini müşterilerine ücretsiz sunuyor. Vodafone, servise abone olan kullanıcıların o anki lokasyon bilgisine erişerek; kullanıcıya en yakın Kan Bağış İstasyonu ya da Merkezi’nin bilgilerini bir SMS ile iletecek. Böylece kan vermeye gönüllü olan Vodafone müşterileri, bu hızlı bilgilendirme ile en yakın noktaya kolayca erişebilecek.
Servisi kullanabilmek için abonenin kayıt olması gerekiyor. Bunun için "NULLU" yazarak 5262 kısa numarasına SMS göndermek yeterli oluyor. Kayıt gerçekleştiği anda aboneye kendisine en yakın sabit kan bağış merkezinin iletişim bilgileri gönderiliyor. Ayrıca kayıtlı aboneler, mobil Kızılay kan bağış araçlarının yakınında oldukları takdirde bir SMS ile bu durumdan otomatik olarak haberdar edilerek kan bağışı yapmaya teşvik ediliyorlar.
MOBİL UYGULAMA
Türkiye Vodafone Vakfı ve Türk Kızılayı işbirliği kapsamında ayrıca tüm operatörlerin abonelerine Vodafone tarafından geliştirilen bir uygulama sunuluyor. iOS ve Android işletim sistemli akıllı telefon sahiplerinin kullanabileceği bu uygulama kan vermek isteyenlere birçok kolaylıklar sunuyor.
Uygulama ile kullanıcı etrafındaki sabit ve mobil Kızılay kan merkezlerinin konumunu ve iletişim bilgilerini harita üzerinde görebilecek ve bulunduğu noktadan ulaşmak için yol tarifi alabilecek. Ayrıca kullanıcının uygulamadaki kan bağışı takvimine kan bağışında bulunduğu tarihleri kaydetmesi de mümkün olacak. Böylece, tekrar kan bağışı yapabilecek kadar süre geçtiğinde uygulama kullanıcıyı otomatik olarak uyaracak.
Uygulamanın başka bir özelliği de kullanıcının, Türk Kızılayı tarafından hazırlanan kan bağışı ile ilgili önemli bilgileri okuyabilmesi ve Türk Kızılayı’na bağışta bulabileceği hesap numaraları veya PTT havalesi gibi bilgileri alabilmesi olacak.
HASAN SÜEL: SOSYAL SORUNLARA MOBİL TEKNOLOJİLERLE ÇÖZÜM HEDEFLİYORUZ
Türkiye Vodafone Vakfı ile Türk Kızılayı arasında gerçekleştirilen bu işbirliğinin, Vodafone Grup Vakfı’nın sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm getirme vizyonunun bir yansıması olduğunu kaydeden Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel şunları söyledi:
"Türk Kızılayı ile yapmış olduğumuz işbirliği, Vodafone Grup Vakfı’nın tüm dünyada benimsediği, sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm üretilmesi ve sosyal değişim yaratma vizyonu kapsamında atılmış bir adımdır. Bu uygulamaların devamını başka sosyal alanlarda da getireceğiz. Türk Kızılayı ile yaptığımız işbirliği sonucunda ülkemizde kan bağışında yeni bir sayfa açılacağına inanıyoruz. Mobil teknolojilerin yardımı ile artık kan bağışı etkin bir şekilde teşvik edilecek ve bilinçli bağışçılar
yaratılması hedeflenecektir. yaklaşık 18 milyonluk abone sayımızla, gelişmiş ülkelerde nüfusun yüzde 5’ine tekabül etmesine karşılık ülkemizde çok düşük seviyelerde olan bağışçı sayısına da olumlu katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Sağladığımız teknik altyapı desteği ile Vodafone olarak bu projede yer almaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz."
AHMET LÜTFİ AKAR: YENİ BİR SAYFA AÇIYORUZ
Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar ise konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:
"Türkiye’de ilk defa geleneksel kan vermenin ötesine geçerek mobil iletişim teknolojisinin kullanımıyla yeni bir sayfa açıyoruz. Bunun önemi büyüktür. Teknoloji Vodafone ile "sağlık için" hizmete sunuluyor. Ülkemizin bir yıllık kan ihtiyacı 1 milyon 800 bin ünitedir. Kararlılıkla uyguladığımız program sayesinde bugün, yıllık 1 milyon 300 bin ünite kan bağışı rakamına ulaştık. Vodafone’un yüksek sosyal duyarlılığı ve teknolojik altyapısı katkısıyla, 2013 yılında ülkemizin kan ihtiyacının tamamını
gönüllü, güvenli ve düzenli bağışçılardan karşılamayı hedefliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı’na, toplum ve kişi sağlığı açısından sonsuz öneme sahip olan bu çalışmaya verdiği büyük destek için ihtiyaç sahipleri adına teşekkürlerimi sunuyorum."
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Tekirdağ Teleferikte ailesiyle mahsur kalan makine teknisyeni: "Kazadan 10 dakika önce arayıp uyarmıştım" Antalya’da yaşanan teleferik kazasında ailesiyle birlikte mahsur kalan ve Çorlu ilçesinde yaşayan Makine Teknisyeni Cezmi Türkyılmaz, “Henüz olay yaşanmamıştı, ben arayıp uyardım ama maalesef 10 dakika sonra kaza meydana geldi. Çok üzücü bir olay fakat önüne geçilebilirdi” dedi. 12 Nisan tarihinde Antalya’nın Konyaaltı ilçesindeki Sarısu-Tünektepe teleferik hattında bulunan bir teleferik direği devrilip seyir halindeki bir kabine çarptı. Kabinin parçalanması sonucu Avukat Memiş Gümüş hayatını kaybederken, 17 kişi de yaralanmıştı. Kaza sonrası tamamen duran teleferik kabinlerinde mahsur kalan 174 kişi, yaklaşık 1 gün süren çalışmalardan sonra tahliye edildi. Çorlu ilçesinde yaşayan Cezmi Türkyılmaz, üniversitede okuyan kızını ziyaret için gittiği Antalya’da yolculuk için bindiği teleferikte, kabinlerde mahsur kalan 174 kişi arasında yer aldı. Türkyılmaz ve ailesiyle yaklaşık 7 saat sonra helikopter vasıtasıyla mahsur kaldığı kabinden kurtarıldı. Olayla ilgili konuşan Makine Teknisyeni Cezmi Türkyılmaz, “Gezi amaçlı teleferiğe bindik ve geziyi tamamladıktan sonra dönüş için teleferiğe bindik. Bu sırada direklerden bizim kabinin üzerine kıvılcım sıçradı. Bunu kızım fark etti ve bana da söyledi. Ben de bu konulara karşı bilgisi olan bir makine teknisyeniyim. Kafamı kaldırıp baktığımda direğin üzerinde makaralar kilitlenmiş dönmüyordu. Hemen kabinde yazan irtibat numarasını arayarak, görevlilere ulaştım ve kazaya sebebiyet verilmesin diye teleferiği durdurmalarını ifade ettim. Arayıp, ‘direğin üzerindeki makaralar dönmüyor. Bu yüzden çelik halat kıvılcım çıkarıyor, teleferiği hemen durdurun’ dedim. Telefonu kapattılar 5 dakika sürdü, herhangi bir durdurma olmadı. 5 dakika sonra tekrar aradım ve ‘sakın yolcu almayın, teleferiği hemen durdurun, kıvılcım ve duman çıkıyor’ dedim. 3-4 dakika sonra teleferik tekrar start alınca bir baktım arkaya etrafı toz bulutu kapladı. Telefon kayıtlarına bakılabilir muhtemelen ilk ben arayıp uyardım. Benim aradığımda stop edilip bırakılsaydı bu olay yaşanmazdı” diye konuştu.
Antalya Deniz kaplumbağaları ilk yuvayı yaptı Antalya’nın Manavgat ilçesi Sorgun-Side sahilinde ilk yetişkin deniz kaplumbağası yuvası tespit edildi. Manavgat’ta nesli tükenme tehlikesi altındaki deniz kaplumbağalarının yuvalama alanlarından Sorgun- Side sahilinde, yeni sezonun ilk kaplumbağa yuvası tespit edildi. Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan aldığı araştırma izinleriyle izleme faaliyetlerini yürüten DEKAFOK Kıyı Koruma Derneği tarafından belirlenen kaplumbağa yuvası, korumaya alındı. Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeler ve genelgelerle nesli koruma altına alınan deniz kaplumbağalarının yuvalama alanları, her yıl olduğu gibi bu yıl da çeşitli uyarı ve tedbirlerle korunacak. Bunların başında yuvalama alanlarından motorlu araçların geçmesi, sahilde ateş yakılması, yavruların deniz yönüne gitmesini engelleyebilecek yapay ışıklar, havai fişekler ve çöpler gibi faktörlerin yasaklanması geliyor. İlk yuva, geçtiğimiz yıldan 18 gün önce tespit edildi DEKAFOK Kurucu Başkanı Seher Akyol, bu yıl beşinci koruma ve izleme sezonuna hazırlandıklarını belirterek, "2020 yılında bu işe başladığımızda bize ’Burada caretta mı olur?’ demişlerdi. İlk yıl burada carettaların olduğunu, ikinci yıl ise deniz analarının en büyük avcısı carettaların aslında buradaki en büyük çalışma alanı olan turizm için ne kadar önemli olduğunu gösterdik. Üçüncü yıldan itibaren ise çevreye duyarlı halkımızın muhteşem çabalarıyla daha da güçlendik. Bu yıl beşinci sezonumuza hazırlanırken çok daha müsterihiz çünkü vicdani duyguları son derece gelişmiş olan halkımız artık ne yapması ve yapmaması gerektiğini çok iyi biliyor. Geçmiş dönemlere bakarak duyarlılığıyla beni çok etkileyen off-road sürücülerimiz ekim ayının ortalarına kadar sahillerimizde araçla geçmemesi gerektiğini, kampçılarımız ateşin deniz kaplumbağalarına ne gibi zararlar verdiğini çok iyi biliyor. Bölgedeki otellerimiz bu konuda tam destekçimiz ve bu dönemde onlarla ve duyarlı personelleriyle muhteşem bir uyum yakalıyoruz" dedi. DEKAFOK tarafından yapılan açıklamada; ilk yuvanın geçtiğimiz yıldan 18 gün önce tespit edildiği belirtilirken, yetişkin deniz kaplumbağalarının ağustos ortalarına kadar yuvalamaya devam etmesinin beklendiği, yavruların ise ilk yuvadan yaklaşık 50 gün sonra çıkmaya başlayacağı ve geçen yıl olduğu gibi ekim ayının ortalarına kadar çıkışlarını sürdüreceği kaydedildi.
Hatay Küçük Barış Manço takma saçı, bıyığı ve sahne performansıyla beğeni topladı Depremin vurduğu Hatay’da açılan Barış Manço temalı kütüphane hizmete açıldı. Kütüphanenin açılışında Barış Manço’ya benzemek için takma saç ve bıyık takan küçük çocuk, sahne performansıyla beğeni topladı. Asrın felaketinin ilk saatlerinden itibaren bölgeye yardıma koşan Antalya İl Sağlık Müdürlüğü’nde görevli 38 yaşındaki Acil Tıp Teknisyeni Havva Aydanur Ertuğrul, afetzede vatandaşlara umut olmaya devam ediyor. Hatay’da bir çok projeye imza atan Ertuğrul, kurucusu olduğu Ülkem Okuyor Derneği öncülüğünde 21. Kütüphanesinin açılışını gerçekleştirdi. Antakya ilçesinde bulunan Katar - 4 konteyner kentte açılan Barış Manço temalı kütüphane vatandaşlara hizmet etmeye başladı. Barış Manço severler ve Ülkem Okuyor Derneği işbirliğinde açılan kütüphanenin açılışı renkli görüntülere sahne oldu. Barış Manço’ya benzemek için peruk ve bıyık takan ilkokul 2. sınıf öğrencisi Ayaz Nalçak, açılışa katılanlardan büyük beğeni topladı. Lale Manço, kütüphanenin eşinin ismini taşıyacak olmasından dolayı mutlu olduğunu belirterek, “Havva hanım önderliğinde bu gün Ülkem Okuyor Derneği’nin 21 kütüphanesini açıyoruz. Bu kütüphane Barış Manço’ya ithaf edildi. Tabii bizim buraya katkımız da var. İzmanço ve Barış severler katkıda bulundu. Burası Havva hanımın emekleriyle bizim eserimiz oldu. Kütüphanemiz Barış Manço adıyla anılacak ve gerçekten mutlu oldum. Depremzede çocukların Barış Manço’yu tanıyabilecekleri bir ortam oluşturmaya çalıştıklarını belirten Ertuğrul, “Depremin ilk gününden beri sahadayım. Ancak sağlıkçı olarak değil deprem bölgesine kitap yığan kadın olarak biliniyorum. Ülkem Okuyor Derneği olarak 21. Kütüphanemizi açtık. Derneğimiz açtığı kütüphanelerde artık iş birlikleri yapıyor. Lale hanım ve Barış severler olarak 21. Kütüphanemizi birlikte açmak istediklerini söylediler. Hatay’ın Antakya ilçesinde bulunan konteyner kente Barış Manço temalı bir kütüphane kazandırdık. Çocukların girdiklerinde Barış Manço’yu hatırlayabilecekleri bir ortam oluşturmaya çalıştı” şeklinde konuştu.