ASAYİŞ - 16 Aralık 2011 Cuma 21:18

"ASKERİ CASUSULUK VE ŞANTAJ" DAVASINDA 2 TAHLİYE

A
A
A
"ASKERİ CASUSULUK VE ŞANTAJ" DAVASINDA 2 TAHLİYE

"Askeri Casusluk ve Şantaj" davasında mahkeme heyeti, sanıklardan Tübitakçı Merdan Metin ve Astsubay Ali Haydar Eser’in tahliyesine karar verdi.
"Askeri Casusluk ve Şantaj" davasına, İstanbul 11.Ağır Ceza Mahkemesinde devam edildi. Müştekilerin dinlenilmesiyle sabah saatlerinde başlayan duruşmanın öğlenden sonraki oturumunda taleplere geçildi. Talepler sırasında söz alan tutuklu sanıklardan Üsteğmen Burak Çetin, duruşma salonunda projeksiyon cihazı ile Rus Ajan Anna Chap’nın yakalanması görüntülerini izletti. Görüntülerin izlenmesinin ardından sanık Çetin, "İşte casusluk böyle olur, casus ta böyle yakalanır" diyerek casusluk iddialarına tepki
gösterdi.
Tutuklu sanıklardan Üsteğmen Deniz Mehmet Irak ise, fuhuş yapmakla yargılandıklarını ancak şikayetçi olan veya sanık olan bir kadının olmadığını söyleyerek, "Benim onurum çalındı. Bana onurumu geri verin. Ben vatana ihanet etmedim. Ben vatan kelimesini Mustafa Kemal Atatürk’ten öğrendim. Vatana ihanet kelimesini zul sayarım" dedi.
Sanık ve avukatların talepleri ile devam eden duruşmada, savcı Celal Kara, tutuklu sanıklardan Üsteğmen Burak Çetin, Üsteğmen Deniz Mehmet Irak, Ekrem Saltuk Baysal ve Tübitakçı Merdan Metin’in tahliye edilmesini talep etti.
Verdiği aranın ardından kararını açıklayan mahkeme, Tübitakçı Merdan Metin ve Astsubay Ali Haydar Eser’in tahliyesine karar verdi. Diğer tutuklu sanıkların tutukluluk hallerinin devamına karar veren mahkeme duruşmayı 15 Şubat’a erteledi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türkiye e-ticarette seviye atladı: "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" Türkiye’de e-ticaret sektörü, dijital dönüşümle birlikte yalnızca büyüme değil, yönetim kalitesi odaklı yeni bir döneme giriyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticarette nicelikten çok nitelik kazandığını belirterek, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor, olgunlaşıyor" dedi. Son 5 yılda Türkiye’de e-ticaret, satış hacminin ötesinde işletme yönetimi ve operasyonel kalite açısından önemli bir dönüşüm yaşadı. Sektörde rekabeti artık yalnızca satış adetleri değil; yönetim becerisi, müşteri deneyimi ve dijital altyapı belirliyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticareti doğru yöneten bir ülke olduğunu vurguladı. Pandemi döneminde hızla artan e-ticaret alışkanlıklarının, bugün işletmelerden daha profesyonel bir yönetim anlayışı talep ettiğini belirten Bayır, başarının yalnızca sipariş sayısıyla ölçülmediğine dikkat çekti. Bayır, "Hızlı teslimat, şeffaf müşteri hizmetleri, sorunsuz iade süreçleri ve dijital entegrasyon rekabetin ayrılmaz parçaları haline geldi. Hız başlangıçtı. Kalite ve yönetim becerisi artık oyunun kurallarıdır" dedi. 13 milyon e-fatura kesildi Kasım 2025 kampanya döneminde BirFatura üzerinden 13 milyonun üzerinde e-fatura kesildiğini açıklayan Bayır, geçen yıl aynı dönemde bu rakamın yaklaşık 10 milyon seviyesinde olduğunu ifade etti. Bu artışın e-ticaret hacmindeki büyümeyi gösterdiğini belirten Bayır, aynı zamanda işletmeler üzerindeki operasyonel yükün de ciddi şekilde arttığını vurgulayarak, "Kasım ayı adeta bir stres testidir. Dijital altyapısı sağlam olan işletmeler bu dönemde öne çıkıyor" diye konuştu. Müşteri deneyimi ve güven ön planda Türkiye’de e-ticaret tüketicisinin daha bilinçli ve seçici hale geldiğini ifade eden Bayır, müşterinin artık yalnızca ürünü değil, hizmeti ve güveni satın aldığını söyleyerek, "Markaya bağlanan müşteri, o markayı büyütür. Uzun vadeli başarı, sadakat oluşturan işletmelerin olacak" ifadelerini kullandı. "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" E-ticarette verinin en değerli unsur haline geldiğini kaydeden Bayır, doğru veri takibinin tedarik planlamasından nakit akışına, pazarlama verimliliğinden ürün stratejilerine kadar birçok alanı doğrudan etkilediğini ifade ederken veri odaklı yönetimin rekabet avantajı sağladığını da aktardı. Türkiye e-ticaretinin artık yalnızca iç pazara değil, bölgesel rekabete odaklandığını dile getiren Bayır, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor; olgunlaşıyor. Bu dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" derken Türkiye’nin güçlü üretici altyapısı, genç nüfusu ve artan e-ticaret deneyiminin bu hedef için önemli avantajlar sunduğunu belirtti.