Trabzon Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM), Trabzon ili içerisindeki üstün zekalı öğrencileri yeteneklerine göre planlanan özel eğitimlerle geleceğe hazırlıyor.
2001 yılında kurulan Trabzon Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM), uzman kişilerce bilimsel testlerle belirlenmiş ilk ve ortaöğretimdeki çeşitli yaş gruplarından yüksek zeka seviyesine sahip 223 öğrenciye bireysel eğitim imkanı sunuyor. BİLSEM’e okul dışındaki zamanlarını bireysel yeteneklerine göre ders almak isteyen, Trabzon ili merkez, ilçe ve köylerden gelen öğrenciler buradaki çalışmalarıyla büyüklerine parmak ısırtıyor. BİLSEM’ de öğrencilerin azim ve kararlılığını yükselterek, öğrenme isteği uyandırma, eğitim konusunda motive etme ve yaşamsal süreçlerde başarılarını yükseltmelerine yardımcı olunuyor. 96 farlı çalışma grubuna ayrılan öğrencilere haftanın belirlenen günlerinde yeteneklerine göre bireysel dersler veriliyor.
Bilim Sanat Merkezi Müdürü Mehmet Faik Kayagil, BİLSEM’ de temel amaçlarının öğrencilerde olumlu davranış değişiklikleri meydana getirmek ve öğrencilerin, bir bilim insanı veya sanatçı gibi çeşitli tutumlar sergilemesini sağlamak olduğunu söyledi. Kayagil “Bu amaçla yola çıkan bilim merkezi öğretmenleri öğrencileriyle geliştirdiği çok sayıda proje ile sanat ve bilim alanında, yurt içinde ve uluslararası yarışmalarda 12 birincilik ve çok sayıda ikincilik dereceleri kazandı. Bilim insanlarının ve sanatçıların çalışmalarında doğanın ve canlıların önemini de göz ardı etmeyen BİLSEM yetkilileri çeşitli aralıklarla doğa ile iç içe olan mekanlarda kamplar düzenleyerek öğrencilerinin kent kalabalığından ve gürültüsünden uz uzaklaşmasına böylece daha başarılı çalışmalar üretmelerine zemin hazırlıyorlar. Öğrencilerin eğitimine büyük önem gösteren bilim merkezi, yüksek zeka seviyesine sahip öğrencilerin ailelerine de yıl içerisinde 10’a yakın seminer vererek öğrencilerin farklılıkları hakkında velileri bilinçlendiriyor” dedi.
Trabzon ili merkezi, ilçeleri ve köylerinden gelen öğrencilerin BİLSEM’ e kaydedilme aşamaları ise şöyle gelişiyor: “Öğrencinin okulundaki öğretmeninin çocuğu üstün yetenekli olabilir diye aday göstermesi; Öğrencinin grup tarama testine tabi tutulması; Grup tarama testinde başarılı olan öğrencilerin bireysel inceleme testine alınması.”