EĞİTİM - 18 Mayıs 2016 Çarşamba 14:28

"sağlam Bir Milli Eğitim İçin Önce Evrensel Eğitim"

A
A
A
"sağlam Bir Milli Eğitim İçin Önce Evrensel Eğitim"

Prof. Dr. Ziya Selçuk, mevcut müfredat anlayışının doğanın ilkelerine aykırı olduğunu söyledi.
Türk ve Avrupalı eğitimcilerin İstanbul’da düzenlediği panelde sağlam bir milli eğitim için önce evrensel eğitim modeli gerektiği belirtildi. Tarabya İngiliz Okulları ve Cambridge Uluslararası Sınavları tarafından düzenlenen panelde konuşan Prof. Dr. Ziya Selçuk, mevcut müfredat anlayışının doğanın ilkelerine aykırı olduğunu belirterek, başarı yerine mutluluk ve sevgiyi, hafıza yerine zekanın öne çıkarılmasını, şimdiye odaklanmayı, kişiselleştirme ve esnek müfredatı önerdi.
Türk ve Avrupalı eğitimciler, Horizon Eğitim Grubu ve Cambridge Uluslararası Sınavları (CIE) tarafından İstanbul’da ortak düzenlenen ’Uluslararası müfredatın ulusal eğitimle birlikte nasıl yürütülür’ konulu etkinlikte ’Milli Eğitim için önce Evrensel Eğitim’in önemine vurgu yaptılar. İstanbul’da Tarabya İngiliz Okulları’nın Yeniköy kampüsünde düzenlenen etkinlikte öğretmenlere özel bir eğitim de verildi. Program kapsamında düzenlenen konferansa TED Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Ziya Selçuk, İtalya Eğitim Bakanlığı’ndan Gisella Lange, Cambridge Üniversitesi Yayınları yazarı Tim Chadwick, Cambridge Uluslararası Sınavları Avrupa Bölge Müdürü Burcu Benderli ve Cambridge Associate Okulları Akademik Direktörü Janet Williams konuşmacı olarak katıldı.
Panelin açılış konuşmasını gerçekleştiren Tarabya İngiliz Okulları kurucusu Mehmet Gültekin, yurtdışında eğitim görmek için başvuran Türk öğrencilerin yaşadıkları en büyük sorunlardan bir tanesinin diploma akreditasyonu olduğunu söyledi. Gültekin, Cambridge eğitim müfredatlarının hem devlet, hem de özel okullarda ulusal müfredata başarıyla uygulandığını da belirtti.
Prof. Dr. Ziya Selçuk konuşmasında müfredatla ilk tanışma deneyimlerine yer verirken, eğitimcilerin ’her çocuk parmak izi kadar farklıdır’ düşüncesine sahip olduğunu ancak her çocuğa aynı müfredat, aynı ders, aynı sınav ve aynı ödevin verildiğini belirtti. Bunun varoluşsal bir çelişki olduğunu ifade eden Dr. Selçuk informel eğitimin formel eğitimden daha önemli hale geldiğini aktardı.
“Sağlam bir milli eğitim kurmak için önce evrensel bir eğitim modeli gerekir” diyen Prof. Dr. Selçuk, mesajı insana olan her faaliyetin önce evrensel bir renk taşıması gerektiğinin altını çizdi. Çocuğun doğasına uygun eğitim yapabilmek için, ilham, cesaret ve heyecanın ön koşul olduğunu belirttikten sonra okulun gelecekteki rollerine de değindi.
Müfredatın etkisinin bilgi, ölçme ya da öğrenen merkezli olmasına göre farklılaşabileceğine değinen Ziya Selçuk, önemli olanın çocuğa dışardan bilgi yüklemek değil, çocuğun içinde var olanın desteklenmesi olduğunu belirtti. Mevcut müfredat anlayışının doğanın ilkelerine aykırı olduğunu örneklerle vurguladıktan sonra çözüm önerilerini de ortaya koydu. Şimdiye odaklanmak, öğrenmenin kişiselleştirilmesi, esnek müfredat yaklaşımı, hafıza yerine zekanın bütünsel öne çıkarılması, başarı yerine mutluluk ve sevgi temelli yaklaşım önerilerinde bulundu.
Türkiye’nin yaşadığı bazı toplumsal sorunları müfredata koyarak çözme kolaycılığını, neden sonuç bağlantısı açısından yanlış bulduğunu vurgulayan Prof. Dr. Selçuk uluslararası deneyimlerin önemli fakat yeterli olmadığını da ilave etti.
Daha sonra İtalya’daki eğitim reformunu anlatan Gisella Lange, İtalyan Parlamentosu kararıyla yapılan reformun sebeplerinden, içeriğinden, öncesi ve sırasında okullarda yapılan çalışmalardan bahsetti. Uluslararası eğitim müfredatlarının bu eğitim reformu için ne kadar önemli olduğuna da değinen Lange, bu tür bir reformun yoğun bir çalışma ve uluslararası müfredat ortaklığıyla her ülkede uygulanabileceğini söyledi. Ardından, Cambridge Uluslararası Sınavları Avrupa Bölge Müdürü Burcu Benderli, uluslararası müfredatın Türkiye’de nasıl uygulandığına dair Cambridge Associate Okulları Akademik Direktörü J. Williams’a bir soru yönelterek Türkiye örneğini vurgulamasını istedi. Williams uluslararası müfredatların Milli Eğitim müfredatı yanında uygulanabileceğinden ve öğrencilerin mezun olduklarında her iki diplomaya da sahip olabileceklerinden bahsetti.
Konu yabancı dil yeterlilik sınavlarına geldiğinde, Williams öğrencilerin lise birinci ve ikinci sınıfta takip ettikleri ve lise ikinci sınıfın sonunda girdikleri IGCSE English sınavlarının dünya üniversiteleri tarafından dil yeterliliği olarak kabul edildiğinin ve öğrencilerin her hangi başka bir dil sınavı almasının gereği olmadığının altını çizdi. Cambridge Üniversitesi Yayınları yazarı Tim Chadwick ise dünyada diğer çift diploma eğitim yapan okullarda yürütülen projelerden söz etti. Bu projelerde başarı için, dil ve branş öğretmenlerinin birbirlerini nasıl yardım edebileceğini anlattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kastamonu Kastamonu Üniversitesi’nde önemli ’afet’ projesi Kastamonu Üniversitesi’nde hayata geçirilen proje çerçevesinde farklı üniversitelerden gelen 20 kursiyere ’afetlerde tedarik zinciri’ konusunda eğitim verildi. Kastamonu Üniversitesi’nde TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı çerçevesinde desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi tamamlandı. Proje yürütücülüğünü Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Erol Tekin’in yaptığı ve BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı tarafından desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi çerçevesinde eğitimler düzenlendi. 15-18 Nisan tarihleri arasında Kastamonu Üniversitesi’nde düzenlenen eğitimlerde Kastamonu Üniversitesi, Bartın Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Maltepe Üniversitesi’nin yanı sıra AFAD ve Sosyal Yardımlaşma Vakfından katılım gösteren 12 uzman tarafından dersler verildi. Eğitimlere farklı üniversitelerden katılan 20 kursiyer, 3 gün boyunca insani yardım kuruluşları, insani yardımın önemi, tedarik zinciri yönetimi, coğrafi bilgi sistemleri, insani yardım konusunda dijitalleşme ve insani yardımlarda lojistiğin önemi ve lojistiğin rolü ile ilgili konularda teorik dersler aldı. Proje çerçevesinde çerçevesinde bilimsel araştırma fikri geliştirme ve etkili sunum derslerine de yer verildi. 1 gün boyunca insani yardımlarda tedarik zinciri ve lojistik faaliyetler üzerine yaklaşımlar geliştirmeye yönelik araştırma konusu belirlenmesi için uygulamalar gerçekleştirildi. Gruplar halinde çalışan kursiyerler oluşturdukları araştırma fikirlerini jüri üyelerine sundu. Etkinlik sayesinde farklı üniversitelerden katılım gösteren katılımcıların başta afetler olmak üzere insani yardımlarda tedarik zinciri yönetimi ve lojistik konularında farkındalıklarının artırılması sağlandı. Türkiye’nin doğa kaynaklı afetlerde insani yardımların ulaştırılmasında lojistiğin önemi üzerinde durulurken, Maltepe Üniversitesi öğretim üyesi ve LODER Lojistik Derneği Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş tarafından lojistiğin geleceğine ve lojistik sektöründe kariyer imkanlarına yönelik lisans öğrencilerine de bilgilendirme sunumu yapıldı. Eğitimler, kursiyer sunumları ve katılım belgelerinin kursiyerlere takdimi ile sona erdi. Etkinliğe katılan tüm kursiyerler ise Kastamonu Üniversitesi’ne misafirperverlikleri için teşekkür etti.
Bitlis Bitlis’te bir yılda 522 kilo atık pil toplandı BİTLİS (İHA) – Bitlis il merkezi ve ilçelerinde düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması"nda 522 kilogram atık pil toplandı. 14 yıldır Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması" ödülleri sahiplerini buldu. Pillerin neden olduğu çevre kirliliğini en aza indirmek ve doğaya gelişigüzel atılan pillerin neden olduğu ciddi tehlikeleri önlemek amacıyla yürütülen kampanya ile hem çevreye katkı sağlanıyor hem de çocuklara çevre bilinci aşılanıyor. Bu yarışma ile düzenli olarak il merkezi ve ilçedeki okullara dağıtılan atık pil toplama kutularına öğrenci ve öğretmenler topladıkları pilleri atarak çevreye büyük katkı sağlıyor. 14 yıldır her sene düzenli olarak yapılan yarışmada dereceye giren okul ve öğrenciler ise Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından ödüllendiriliyor. Öğrencilerin bir yılda 522 kilo atık pil topladıklarını söyleyen Bİ-KA Teknik Personeli Yunus Gözeten, "Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak yaklaşık 14 yıldır atık pil yarışması düzenliyoruz. İl merkezi ve ilçe bazında 220 okulda yarışmayı yaptık. Yarışma sonucunda kazanan okullarımıza çeşitli hediyeler veriyoruz. Toplanılan atık pilleri de okullardan alıp Kocaeli’nde bulunan geri dönüşüm fabrikasına gönderiyoruz. Atık pillerin etrafındaki kalan metallerden geri dönüşüm, içerisindeki malzemelerle de petrol üretimine katkıda bulunuyoruz. Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneğinin (TAP) gönderdiği ödüllerin yanında kendimiz de ödüller ekliyoruz. Okullarımıza özveriyle çalışmalarından dolayı plaket ve hediyelerini veriyoruz" dedi.