YEREL HABERLER - 21 Kasım 2013 Perşembe 16:49

Rizeli Vatandaş Bu Sefer Uyanık Davrandı

A
A
A
Rizeli Vatandaş Bu Sefer Uyanık Davrandı

Telefonla dolandırıcılık yapanlar her gün yeni bir yönteme başvuruyor. Onca uyarı ve çağrıya rağmen vatandaş dolandırılmaya, işgüzarlar ise dolandırma çalışmaları devam ediyor.
Meclis'ten her an geçmesi beklenen ve bu tarz olayların önünü kesecek olan yasa, bir taraftan dolandırıcıları paniğe iterken, öte taraftan ise köşeyi dönmeden ne kaparımın derdine düşürdü.
Son günlerde artan dolandırıcılık olaylarına bir yenisi daha eklendi. Sözde 7/24 Çağrı merkezi hizmeti verdiklerini ifade eden dolandırıcılar bu yolla vatandaşlardan haksız kazanç elde ediyor.
Rize’de esnaflık yapan Ensar Başlantı adlı vatandaş, “Bugün 0850 ile başlayan numaradan arandığını sözde 7/24 acil hizmet servisindeki 1 yıllık ücretsiz üyeliğimin olduğunu, 1 yılın sonunda üyeliğimin belli bir ücret karşılığında uzatılması için onay vermem gerektiğini söylediler. Böyle bir hizmetten faydalandığımı ve 1 yıl öncede böyle bir onay verdiğimi hatırlamıyorum. Adres bilgilerimden tutun T.C Kimlik numarama kadar her şeyimi öğrenmişler. Bunlar bu bilgileri nereden temin ediyor. Ben durumdan şüphelenerek hemen savcılığa konu ile ilgili suç duyurusunda bulundum. Bugün beni aradılar. Yarın bir başkasını da arayarak dolandırmak isteyebilirler. Bu konuda çok duyarlı olmamız gerekiyor” dedi.
Dolandırıcıların görüşmeye başlamadan önce sözde konuşmaların kalite standartları gereğince kayda alındığını söyleyen Başlantı, “Bende kalite standartlarım gereğinde bu konuşmayı kaydediyorum. Bana yetkili birini bağlayın. Yetkili kim ise onunla görüşmek istiyorum diyince bekleyin aktarıyorum diyerek çağrıyı sonlandırıyorlar. Onlar uyanık davranıyor. Ama ben onlardan daha uyanığım” diye konuştu.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir