GÜNDEM - 27 Nisan 2024 Cumartesi 13:51

Başkan Zencirci Ortaklar pazarında vatandaşlarla buluştu

Germencik Belediye Başkanı Burak Zencirci, eşi Saliha Özel Zencirci ile birlikte Cumartesi günleri Ortaklar Mahallesinde kurulan pazarı gezerek esnafa hayırlı işler dileklerinde bulunarak, vatandaşlara da bereketli günler diledi.

Pazar esnafının isteklerini dinleyen Zencirci pazarda alışveriş yapan vatandaşlarla da sohbet edip, isteklerini ve taleplerini dinledi. Germencik Pazarcılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Şükrü Doğan ve yönetiminin Ortaklar Mahallesi’nde kurulan pazarın 2 güne çıkarılması talebini olumlu karşılayıp, bu sözü veren Zencirci’ye halk ve pazarcı esnafından tepkiler de pozitif yöndeydi.

Pazar esnafı ve vatandaşların her zamanki gibi büyük ilgi gösterdiği Başkan Zencirci, "Pazarlar, ülke ekonomisinin ve yerel gündemin nabzının attığı özel bölgelerdir, fırsat buldukça Pazar esnafımızı ziyaret ederek isteklerini dinliyoruz. Her zaman vatandaşlarımızın yanında olmaya devam edeceğiz, seçim bittikten sonra bizleri pazarda gören hemşehrilerimiz şaşırıyorlar fakat biz bu toprakların evladıyız, çocuklarımıza da bu topraklarda üretilen ürünleri pazarlardan alıp yedirmeye gayret ediyoruz. Dün nasılsa bugün de öyle olacak" dedi.

Seçim sürecinden bu yana gün geçtikçe halkın daha fazla sempatisini ve sevgisini kazanan Başkan Burak Zencirci ve eşi, evleri için alışverişlerini yapıp pazar alanından ayrıldılar.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Mersin Mersin’de 50 yeni itfaiye eri göreve başladı Mersin Büyükşehir Belediyesince ocak ayında alım için sınavları gerçekleştirilen 50 itfaiye personeli, 4 aylık eğitimin ardından göreve başladı. Yazılı ve uygulamalı sınavların ardından itfaiye erleri, 4 ay süren eğitim sürecini tamamladı. Ata Eğitim Merkezi’nde gerçekleşen programla, sınavlardaki toplam başarı derecelerine göre 50 itfaiye eri görev yeri tercihi yaptı. Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Olcay Tok, İtfaiye Dairesi Başkanı Fuat Tuğluoğlu, şube müdürleri ve ailelerin katıldığı programda, konuşmaların ardından itfaiye erlerinin 4 aylık eğitimlerinden kesitler izlendi. Ardından itfaiye erleri, alanda kurulan parkurlarda çeşitli kaza senaryolarında kurtarma tatbikatları yaptı. Grup amirliklerindeki ihtiyaçlar doğrultusunda ve alınan puanlara göre yapılan yerleştirmeye göre merkezde 32, Tarsus’ta 8, Anamur’da 6 ve Mut’ta 4 kişi görevlendirildi. “Tamamen şeffaf ve liyakate uygun olarak personel alındı” Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Olcay Tok, alımı yapılan 50 itfaiye erinin eğitimlerini tamamlayarak göreve başladıklarını ifade etti. Personel alımının tamamen şeffaf ve liyakate uygun olarak yapıldığını kaydeden Tok, “Büyükşehir Belediye Başkanımızın öncülüğünde Ata Eğitim Merkezi’ni kurduktan sonra, uygulamalı eğitimler tüm personelimize verilmeye başlandı. Personelimiz ilk yardım, kuleden indirme, yaralı kişiyi yüksek yerden indirme, yüksek yere çıkma ve yangına müdahale yaptılar. Geçen sene de 100 memur almıştık. Toplam 150 personelin 106’sı, burada gördüğünüz tüm eğitimin hepsini yapabilecek düzeyde. Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesini daha da kuvvetlendirdik. Olaylara çok seri ve uygun bir şekilde müdahale edecek düzeye geldiler. Bu eğitimler düzenli olarak devam edecek” dedi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına, 133 itfaiye eri, 60 zabıta memuru alımı için 2. kez yazı yazdıklarını ve onay beklediklerini belirten Tok, “Talep ettiğimiz memurları da alırsak, onların eğitimlerini de vereceğiz. Mersin’deki tüm yangınlarda, arama-kurtarmalarda, geçen sene yaşadığımız gibi büyük afet olaylarında, güçlü bir Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi olacak. Evet şu anda da güçlüyüz ama daha da güçlenmek istiyoruz” diye konuştu. “Halkımızın malını, canını kurtaran teşkilat olarak görevimize devam edeceğiz” İtfaiye Daire Başkanı Fuat Tuğluoğlu, ilk yapılan alımlarda itfaiye erlerini direkt göreve başlattıklarını ve bu süreçte eğitimlere devam ettiklerini, son alımlarda ise 4 aylık eğitim sonrası göreve başlattıklarını ifade etti. Tuğluoğlu, Başkan Vahap Seçer’in itfaiye teşkilatının gerek personel gerek araç ve malzeme ihtiyacı konusunda hiçbir zaman kendilerini yalnız bırakmadığını belirterek, “Ata Eğitim Merkezi’ni de başkanımızın sayesinde Mersinimize kazandırdık. Umarım burada hem kendi itfaiyeci arkadaşlarımızı eğiteceğiz hem de diğer kurum ve kuruluşlardan gelen talepleri karşılayacağız” şeklinde konuştu. Programda itfaiye erlerine de seslenen Tuğluoğlu, “Bileğinizin hakkıyla, Türkiye’nin en liyakatli sınavını geçerek geldiniz ve 4 ay eğitim aldıktan sonra kadroya katılacaksınız. Biz sizi Mersin’in 30-35 yılına hizmet edecek personel olarak görüyoruz. Zaten iyi olduğunuz için buradasınız. Mersin’e en iyi hizmet personeli kazandırdığımıza inanıyoruz. Bizim inanmamızdan öte, sizin bunu hareketlerinizde, faaliyetlerinizde veya girdiğiniz olaylarda göstermeniz gerekecek. O yüzden size güvenimiz ve inancımız tam. Her zaman halkımızın malını, canını kurtaran teşkilat olarak görevimize devam edeceğiz. Biz her zaman Mersin halkının yanında olacağız” ifadelerini kullandı. Mersin’in yeni itfaiye erleri görevlerine hazır İtfaiye Eri Emirhan Yücel, itfaiye eri alımı için Ordu’dan geldiğini ve çok başarılı bir sınav süreci geçirdiğini anlatarak, Tarsus’ta görev yapacağını söyledi. Yücel, “Buraya geldiğim zaman korkularım vardı ama alımın çok şeffaf ve liyakatli bir şekilde olacağını gördüm. Sınava ve ardından parkura girdik. Herkesin fiziki yeteneklerini ölçtüler. Sonra bu puanları harmanlayıp, liyakatli bir şekilde bizi buraya aldılar. 4 aylık eğitim sürecimiz oldu ve güzel bir mezuniyetle de eğitimimiz bitti. Yangın söndürme, yüksekten iniş, araç içinden kurtarma ve araç altındaki yaralıyı çıkartma gibi parkurlarla, gelen velilerimize ve konuklarımıza bunu gösterdik” dedi. Son alımda kazanan tek kadın itfaiye eri Eda Avşar ise “Bu alımın şeffaflığından dolayı Başkanımız Vahap Seçer’e çok teşekkür ederim. Her şey göz önündeydi. Burada çalışma arkadaşlarımız, ekip amirlerimiz çok iyiydi, çok şeffaf davrandılar. Herkes eşit bir şekilde parkur denedi. 15 Ocak’ta sınavı kazandık ve 4 aylık bir eğitim sürecimiz oldu. Çok güzel bir eğitimdi” dedi.
Balıkesir Kyzikos’un mirası sanatla günümüze taşınıyor Balıkesir’in Bandırma ilçesinde faaliyet yürüten Mysia Sanat Grubu’nun Kyzikos Antik Kenti’nden esinlenerek hayata geçirdiği eserler Bandırma Müzesi’nde sergilenecek. Mysia Sanat Grubu’nun hayata geçirdiği “Kyzıkos’u Aramak” isimli yağlı boya resim sergisinin basın lansmanı Bandırma Müzesi’nde yapıldı. Kyizkos Antik Kenti’nden esinlenerek yapılan yaklaşık 30 eserin yer aldığı sergi, “Müzeler Haftası” etkinlikleri kapsamında, 18 Mayıs 2024 Cumartesi günü Bandırma Müzesi’nde sergilenecek. Sergide Aynur Ergen, Bülent Sezgin, Nail Yurdusev, Emrah Ergen, Fatma Çayırkuşu, Münevver Bülbül, Remzi Özkara, Remziye Kurttürk, Sevginur Beytaş ve Türkan Atalay Aydın eserleri yer alıyor. Lansmanda konuşma gerçekleştirerek basına bilgilendirmede bulunan Mysia Sanat Grubu Sözcüsü Nail Yurdusev, “Bizler Mysia denilen bölgenin adını yaşatmak isteyen ve bu mirası sahiplenen bir coğrafyanın çocuklarıyız. Mızraklarımız yok ama çıplak ellerimizle sanatımızı sürdürecek irademiz ve karanlıkla savaşmak için çarpan yüreklerimiz var. Yaşadığımız şehir olan Bandırma’da 10 sanatçı bir araya geldik. Sanat için mücadele ediyoruz. Şehrimizin sanatla ve bilimle aydınlanması için birlikte üretmeye kararlıyız. Çıktığımız ilk yolculukta Kyzıkos Antik Kenti’ ne uğramak istiyoruz. Kyzıkos, Antik Çağ’ın büyük coğrafya bilgini Amasyalı Strabon’a göre bir ada olup, kıtaya iki köprü ile bağlıdır. Strabon, “Kyzikos için köprülerin yakınında aynı ismi taşıyan, gerektiğinde kapatılabilen iki limanı ve iki yüzden fazla gemiyi alabilecek büyüklükte barınağı bulunan bir kenttir” der. Kyzikos’un büyüklüğünden, güzelliğinden, yönetiminin mükemmelliğinden söz eder. Mükemmelliği aramak ve bu güzelliği yakından tanımak için sergimizin ismini “Kyzikos’u Aramak” olarak koyuyoruz. Müzeler haftası kapsamında, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Bandırma Arkeoloji müzesinde sergilenmek üzere yaklaşık 30 eser yapmayı planlıyoruz. 18 Mayıs’ta etkinlik programıyla beraber izleyiciyle buluşacak eserlerin yegâne esin kaynağını olarak Kyzikos Antik Kenti’ni seçiyoruz,” dedi. Sergide eseri bulunan Remzi Özkara, sergiye katılan herkesin 3’er eserle katkı sunacaklarını belirterek, “Çalışmalarımız bundan sonrada devam edecek. Bandırma’da ilk kez böyle bir grup kuruluyor. İlk kez böyle bir çalışma yapılıyor. Yurt içinde ve yurt dışında bu tür faaliyetler yaparak Bandırma’yı tanıtmak istiyoruz,” dedi. Kyzikos kazılarında gün yüzüne çıkarılan antik sütun başlığını reşmenden Fatma Çayırkuşu, “Kyzikos Antik Kenti’nde bulunan Roma dönemine ait en büyük sütun başlığını resmediyorum. 2 buçuk metre yüksekliğinde, 1.90 metre çapında ve 20 ton ağırlığında olmasıyla döneminin en büyük sütun başlığı. Toprak altından bütün olarak çıkartılan tek sütun başlığı olma özelliğini de taşıyor. Amacımız genç nesillere bu görkemli yapıları tanıtmak,” ifadesinde bulundu. Remziye Kurttürk, serginin kendileri için çok özel olduğunu dile getirerek, “Konumuzun Kyzikos olması ve bu etkinliğin arkeoloji müzesinde yapılıyor olması çok mutluluk verici. Gurur duyuyorum,” diye konuştu. Eserinde, Kyzikos Antik Kenti’nin o dönemki sosyal yaşamını resmetmek istediğini anlatan Bülent Sezgin, “Üzüm bağlarından üzüm toplayanlarla birlikte antik kenti vurgulamaya çalıştım,” dedi. Emrah Ergen, Kyzikos’ta bulunan ve çok ünlü olan aslan başı heykelini biraz soyutlayarak tuvale aktarmak istediğini söyledi. Aynur Ergen ise eserinde Kyzikos dönemindeki tanrılardan esinlendiğini anlatarak, “Biliyorsunuz ki o dönemin insanları Yunan Tanrılarına inanıyorlardı. Ben de eserime Athena ile başlamak istedim. Toplam 3 tane heykel çalışmam da olacak. Resmimde gün batımını kullandım. Çünkü Mysia halkının büyük depremden sonra Erdek’e göç ettiği söylenir ve Erdek’te dünyanın en güzel gün batımlarından birine sahip,” ifadelerini kullandı. (UOS-