EKONOMİ - 17 Kasım 2022 Perşembe 14:04

Pazarın 1,5 katı büyüdü

A
A
A
Pazarın 1,5 katı büyüdü

Soğuk kahve markası OBSESSO, reklam ve pazarlama stratejileriyle, pazarın 1,5 katı büyüme elde ettiği bilgisini paylaştı.

Soğuk kahve markası OBSESSO’nun TV ve dijital platformlarda yayınlanan, Wunderman Thompson imzası taşıyan yeni reklam filmi, hayatı koşturmadan yaşayıp güzel anların keyfini çıkarmak üzerine kurulu mesajıyla başarılı sonuçlara imza attığı ve marka bilinirliğine önem katkı sağladığı duyuruldu. Yapılan açıklamaya göre, lansmanı 4 yıl önce gerçekleşen markanın bilinirliği, reklam kampanyasının ve marka aktivasyonlarının başarısıyla yüzde 90’ı aştı. Ürün satışlarındaki artış ise soğuk kahve pazar büyümesinin 1,5 kat üzerinde gerçekleşti.

Ürünün, yoğun kıvam ve lezzetiyle tüketicisine keyifli bir soğuk kahve deneyimi yaşattığını aktaran DİMES Kıdemli Marka Yöneticisi Merve Ekem Dumanoğlu, “Tüketicilerimizin genç, havalı ve keyif veren bir marka olarak tanımladığı OBESSO’nun sunduğu keyif, soğuk ve yavaş içildiğinde daha da zenginleşiyor. Bu deneyimin keyfinin, soğuk ve yavaş içimle çıkarıldığını, kendimize özgü anlatım dilimizle reklam filmimizde anlattık. Ayrıca reklam filmimizi, farklı marka aktivasyonlarımızla zenginleşen 360 derece bir kampanya kurgusuyla destekledik ve başarılı sonuçlar elde ettik. Farklı bir bakış açısı ile markamızı keyif algısı üzerine konumlandırıyoruz ve bu konumlandırmanın tüketicimizle başarılı etkileşimi, bizi rakiplerimizden ayrıştırıyor” dedi.

“Yüzde 93 marka bilinirliği, pazarın 1,5 katı büyüme ivmesi”
Reklam filminin hedef kitlesine çok başarılı bir şekilde ulaştığını belirten Merve Ekem Dumanoğlu, “Yoğun bir TV yayın dönemi yaşadık. Reklamda ana hedef kitlemiz olan 15-25 yaş aralığı, yaklaşık 9,7 milyon kişiye denk geliyor ve bu yaş grubunda reklam filmimizi en az 3 kez gören kişi sayısı 7,4 milyon kişi oldu. Medya planlamaları genel uygulamada kadın izleyici kitlesi üzerinden yapılıyor ve 15,4 kişiden oluşan kadın izleyici kitlesinin 14,2 milyonu, reklamlarımızı en az 3 kez gördü. TV ayağına paralel olarak 6 farklı dijital mecrada 17 milyon erişim, 41,5 milyon görüntüleme elde ettik. Kampanyamızı radyodan açık hava reklamlarına geniş bir 360 derece kurgusu ile planladık ve bunu etkinliklerle destekledik. Hedef kitlemize yönelik etkinliklerde, festivallerde yer aldık, ürün ile alkolsüz kokteyl deneyimleri yaşattık; 200 binin üzerinde erişim elde ettik ve bu etkinliklerde influencer paylaşımları ile 10 milyondan fazla erişim elde ettik. Bunların yanı sıra kendi imzamızla kendi etkinliğimizi de düzenledik. Reklam yüzümüz Burak Yörük ev sahipliğinde gerçekleştirdiğimiz OBSESSO partimiz için özel parti kiti ile davetiyelerimizi ilettik ve ünlü isimleri ağırladık. Partiye katılamayanlar için Instagram Close Friends özelliğiyle özel içerikler yayınladık. Bu etkinlikte yapılan organik paylaşımlarla çok yüksek medya değeri elde ettik. PR çalışmalarımızla kampanyamız ve etkinliğimiz TV, dijital ve yazılı basında da yansıma aldı. Kampanya öncesi yüzde 72 düzeyinde olan marka bilinirliğimiz, yüzde 93’e ulaştı. Sosyal medyada konuşulma oranımız, iki katın üzerine çıkarken, marka değerlerimizde de önemli yükseliş oldu. Kampanyamız sonucunda, bağımsız araştırma verilerine göre pazarın 1,5 katı kadar büyüme elde ettik, bu da pazar payımıza yansıdı” şeklinde konuştu.

“İş birliği uzun soluklu olacak”
Markanın reklam filminde yer alan, başarılı işlere imza attığı kariyeri ve duruşuyla hayranlarının beğenisini kazanan genç aktör Burak Yörük ile uzun soluklu bir iş birliği hedeflediklerini belirten Merve Ekem Dumanoğlu, şöyle konuştu: “Yoğun kıvam ve lezzetiyle, bu lezzeti çeşitlendiren yeni tatlarımızla Türkiye’de kahve kültürüne yeni bir boyut katan OBSESSO, aynı zamanda pazara da yön veren bir marka ve yeni kampanyamız da bu konumu iyice perçinledi. Kahve zindelik veren bir içecek, ancak kahve deneyimi bir keyif anını, hayatın koşturmasında keyifli bir molayı da simgeliyor. Konumlandırmamız bunu ifade ediyor, Wunderman Thompson iş birliğinde hazırladığımız yeni kampanyamızın ve reklam filmimizin öyküsü de bunun üzerine kurulu. Bu öyküye eşlik eden isim Burak Yörük’ün imajı ve seyircisi ile bağı, markamızla iyi bir birliktelik oluşturdu. İş birliğimiz, daha bu iş birliğini duyurmadan önce ‘anın keyfi yavaşladığında çıkar’ sloganımızın ve marka konumlamamızın Burak Yörük tarafından tease edilmesiyle başladı. Yine o dönemde, başrolde olduğu dizide marka mesajlarımızla yer aldık, Burak Yörük ve ürünün doğal bağını kurduk. Bu süreçte Burak Yörük, kendi sosyal medya hesaplarından paylaşımlar da yaptı. Burak Yörük’le iş birliğimiz, 2023 yılında da devam edecek. ‘İşte Bu Yüzden’ kampanyamız sonucunda ürün, tüketicisiyle “keyif için yavaşlık” söylemi, kıvam ve lezzet deneyimi üzerinden çok güçlü bir bağ kurdu ve bu bağ giderek güçleniyor. Yakın zamanda bu bağın gücüyle kahve tutkusunu besleyecek muhteşem sürprizlerimiz olacak, bunların hazırlığı içerisindeyiz.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Otomobile çarpan motosiklette bulunan iki genç hayatını kaybetti: Araçtaki yolcu kaza anını şans eseri kayda aldı Denizli’de hatalı sollama yaptığı esnada önüne çıkan otomobile arkadan çarpan motosiklet sürücüsü ile yolcu konumundaki arkadaşı yaşamını yitirdi. Motosikletin çarptığı otomobildeki yolcu, şans eseri cep telefonuyla kaza anını kayda aldı. Kaza, Pamukkale ilçesi Zeytinköy Mahallesi Acıpayam Bulvarında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre; Zekeriya Akhan (21) yönetimindeki 34 VG 8057 motosiklet, bulvar üzerinde ilerlerken aynı yöne seyir halinde olan midibüsü geçmek istedi. İddiaya göre hatalı sollama yapan genç sürücünün kullandığı motosiklet, önüne çıkan Veli Çakmak yönetimindeki 20 ANA 451 plakalı otomobile arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle motosiklet sürücüsü ve yanında yolcu konumunda bulunan arkadaşı Rahman Çabuk yola savruldu. Metrelerce sürüklenen motosiklet ise park halindeki bir kamyonete çarparak durabildi. Çevredeki vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalede bulunduğu iki genç ambulansla Pamukkale Üniversitesi Hastanesi’ne sevk edildi. Durumları ağır olan Zekeriya Akhan ve Rahman Çabuk, hastanede doktorların tüm müdahalesine rağmen yaşamlarını yitirdiği öğrenildi. Otomobil sürücüsü Veli Çakmak ise ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldü. Motosikletin çarptığı otomobilde ise yolcu konumunda bulunan bir kişi cep telefonu ile video kaydı aldığı sırada kazayı da çekti. Görüntülerde seyir halinde olan otomobile arkadan çarpıldığı ve aracın savrulduğu görülüyor. Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.
İstanbul Sarıyer’de uygulamadan kaçan otomobil sürücüsü, park halindeki araçlara çarptı: 2 yaralı Sarıyer’de uygulama yapan polislerin ‘Dur’ ihtarına uymayarak kaçan şüpheli sürücü, ara sokakta park halindeki araçlara çarparak durabildi. Kazada, otomobilde bulunan 2 kadın yaralanırken otomobilde bir adet silah ve bıçak bulundu. Şüpheli sürücü, kelepçelenerek ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldü. Olay, saat 01.30 sıralarında Sarıyer Bahçeköy Merkez Mahallesi İnönü Caddesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, Bahçeköy Yolu’nda uygulama yapan polis ekiplerinin ‘Dur’ ihtarına uymayan 34 GVP 053 plakalı otomobil sürücüsü, ’Dur’ ihtarına uymayarak uygulamadan kaçtı. Polis ekipleri kaçan şüphelinin peşine düşerken şüpheli sürücü, ara sokaklara girerek izini kaybettirmek istedi. İnönü Caddesi’ne aşırı hızlı girdiği iddia edilen şüpheli bilinmeyen bir nedenle direksiyon hakimiyetini kaybedince park halindeki araçlara çarptı. Çarpmanın etkisiyle park halindeki bir araç bina girişindeki doğalgaz kutusuna çarparken, yaşanan kazada 5 araç hasar gördü. Uygulamadan kaçan otomobilde bir adet silah ve bıçak bulundu Polis uygulamasından kaçan ve ara sokakta araçlara çarparak duran otomobilde bulunan 2 kadın hafif yaralandı. İhbar üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. Olay yerine gelen sağlık ekipleri yaralılara ilk müdahaleyi olay yerinde yaptı. İsmi öğrenilemeyen araç sürücüsü ise aracı kullanmadığını iddia ederken, polis ekipleri çelişkili ifade veren sürücüyü kelepçeleyerek ifadesi alınmak gözaltına aldı. Öte yandan araçta yapılan incelemelerde, bir adet silah ve bıçak bulundu. Yaralılar ise ilk müdahalenin ardından tedbir amacıyla hastaneye götürüldü. Yaşanan kazada, park halindeki 4 otomobil, şüphelinin kullandığı otomobil ve doğalgaz kutusu hasar gördü. Polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
İstanbul İstanbul Havalimanı’nda gövdesinin üzerine inen uçak bulunduğu yerden kaldırıldı İstanbul Havalimanı’nda gövdesi üzerine inen kargo uçağı, çekici yardımıyla bulunduğu yerden kaldırıldı. İstanbul Havalimanı’nda Fedex Havayolları’na ait kargo uçağı, ön iniş takımları açılmayınca gövdesi üzerine piste iniş yaptı. İniş sırasında sürtünmenin etkisiyle kısa süreliğine alevlere teslim olan uçak ekiplerin müdahalesi ile söndürülürken, olayda ölen ya da yaralanan olmadı. Kaza kırım ve İGA İstanbul Havalimanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele ekibi (ARFF) yaptığı çalışmalarının ardından, önce uçakta bulunan yükler boşaltıldı ardından da kargo uçağı, çekici araçlarla bulunduğu yerden kaldırıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medyada yaptığı paylaşımda, "İstanbul Havalimanı’mızda gövdesi üzerine inen kargo uçağının ekiplerimiz tarafından kaldırılma çalışmaları başarıyla tamamlandı. Pistimiz, uçağın çekilmesinin ardından hassasiyetle temizlendi. Gerçekten işinin ehli olan ekiplerimiz, pist alanında saatler süren, organize ve çok titiz bir çalışmaya imza attı. Elim sonuçlara varabilecek bu tarz durumların önlenmesine örnek teşkil edecek bir müdahale ve çalışma performansı sergilediler. Olayın yaşanmaya başladığı ilk dakikadan itibaren soğukkanlı bir şekilde, strateji ve eylem planı oluşturarak hareket eden her bir görevlimizi kutluyorum. Kargo uçağının personeline ve İstanbul Havalimanı çalışanlarımıza yeniden geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Rabbim; her türlü kaza ve beladan ülkemizi, milletimizi ve tüm insanlığı korusun" ifadelerine yer verdi.