KÜLTÜR SANAT - 17 Nisan 2018 Salı 14:23

Geleneksel el sanatları sergisi açıldı

Geleneksel el sanatları sergisi açıldı

Turizm Haftası kutlama programı etkinlikleri kapsamında geleneksel el sanatları sergisi Devlet Güzel Sanatlar Galerisinde düzenlenen törenle açıldı.

İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından başlatılan kurslarda öğrencilerin yaptığı eserlerden oluşan Geleneksel El Sanatları Sergisi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisinde düzenlenen törenle açıldı. Serginin açılış kurdelesini Balıkesir pullusu kurs eğitmeni Nurhan sökmen, İl Kültür ve Turizm Şube Müdürü Mahmut Demir, İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Çaltı, İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Abdullah Poyrazlı ve Keçe Aksesuarları Kurs Eğitmeni Hülya Görmezoğlu birlikte kesti. Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Çaltı yaptığı açılış konuşmasında “Bizim geleneksel el sanatları ürünlerindeki sanatçılarımızdan birisi Balıkesir Pullu su hocamız diğeri de Keçe Aksesuarları hocamızın kurslarımızda öğretmenlik yapmakta. Kursiyerleriyle birlikte kendi ürettikleri eserlerden oluşan sergiyi açacağız. Turizmin önemli aşamalarından biriside bilindiği gibi kültürdür. Müzeler, ören yerleri, geleneksel el sanatları bunlarda bir yerde bizim turizmimize hizmet eden önemli unsurlardır. Bu sergimiz Balıkesir’mize, İl Kültür Turizm Müdürlüğümüze, sergide emeği geçen arkadaşlarımıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum”dedi.

Denizli Denizli’den çıkıp 15 günde Balkanları motosikletle dolaşacaklar Denizli’de yaşayan iki arkadaş, motosikletleriyle balkan ülkeleri turuna çıktı. İki motosiklet tutkunu, 15 günde 7 bin kilometrelik rotayı takip ederek 10 Balkan ülkesini gezecek. Denizli’de yaşayan motosiklet tutkunları Gürcan Ekici ve Yalçın Ekin, 15 günlük Balkan ülkeleri turuna çıktı. Ekici ve Ekin, belirlenen 7 bin kilometrelik gezi parkurunda motosikletleriyle 10 Balkan ülkesini gezecek. İkili gece konaklamalarını da yanlarında götürdükleri çadırda yapacak. Sabah saatlerinde Denizli’den motosikletleriyle hareket eden Ekici ve Ekin, akşam saatlerinde Çanakkale’ye ulaşacak. Geceyi Çanakkale’de çadırda geçirecek olan iki motosiklet tutkunu Balkan turuna yarın başlayacak. Daha öncede ‘Sakin Motorcular’ olarak 10 motosiklet tutkunu ile Yunanistan turu yaptıklarını, yurt içinde de birçok bölgeye motosiklet turu düzenlediklerini anlatan Gürcan Ekici, "Her hafta sonu motorlarımız ile geziler düzenleyip farklı kültürler öğreniyoruz. Ege Bölgesi’nde gitmediğimiz şehir kalmadı. Bölge dışında da geziler yapıyoruz. Gittiğimiz bölgelerde çadırda kalıyoruz. Bugün başladığımız Güney Avrupa turumuzu iki motosikletle 15 gün olarak belirledik. Yaklaşık 7 bin kilometrelik belirlediğimiz güzergâhta Yunanistan, Makedonya, Arnavutluk, Bosna Hersek, Karadağ, Slovenya, İtalya, Hırvatistan, Sırbistan ve Bulgaristan’ı ziyaret edeceğiz, tarihi ve turistlik bölgeleri gezeceğiz. Motosikletlerle yapılan turlarda her zaman olduğu gibi kurallara mutlaka uyulması gerekiyor. Çok dikkatli olmamız şart" dedi.
Denizli Motosiklet kazasında hayatını kaybeden iki arkadaştan son bakış Denizli’de seyir halindeki motosikletin sollama yaptığı esnada önüne çıkan otomobile çarpması sonucu meydana gelen kazada hayatını kaybeden iki gençten geriye anıları kaldı. Son yolculuklarına yan yana uğurlanan iki arkadaşın ‘son bakış’ notuyla paylaşılan videosu duygusal anlar yaşattı. Pamukkale ilçesi Zeytinköy Mahallesi Acıpayam Bulvarı’nda meydana gelen kazada; Zekeriya Akhan (21) yönetimindeki 34 VG 8057 motosiklet, bulvar üzerinde ilerlerken aynı yöne seyir halinde olan midibüsü geçmek istedi. Sollama yapan genç sürücünün kullandığı motosiklet, önüne çıkan otomobile arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle motosiklet sürücüsü ve yanında yolcu konumunda bulunan arkadaşı Rahman Çabuk yola savruldu. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalede bulunduğu iki genç, ambulansla Pamukkale Üniversitesi Hastanesi’ne sevk edildi. Durumları ağır olan Zekeriya Akhan ve Rahman Çabuk, hastanede doktorların tüm müdahalesine rağmen kurtarılmadı. Gezinti için çıktıkları motosiklet kazasında hayatlarını kaybeden Zekeriya Akhan ve Rahman Çabuk’un cenazeleri, Güzelyurt Mahalle Mezarlığında yan yana kazılan kabirlerde dualarla son yolculuklarına uğurlandı. Çok iyi arkadaş olan Zekeriya Akhan ve Rahman Çabuk’un arkadaşları tarafından sosyal medyada ‘son bakış’ notuyla paylaşılan videosu duygusal anlar yaşanmasına neden oldu. Kaza yaptıkları motosikletle Çameli ilçesine giderlerken başka bir sürücü tarafından cep telefonu kamerasıyla kayda alınan görüntülerde, iki arkadaşın kendilerini çeken sürücüyü fark ettikleri ve ona doğru bakarak selamlaştıkları anlar yer aldı.
Ordu 70 kişilik otobüsün Ayşegül kaptanı Ordu’da, Büyükşehir Belediyesi özel halk otobüsünde dolmuş şoförlüğü yapan Ayşegül Kurt, bu meslekte ildeki tek kadın olarak görev yapıyor. 8,5 metre uzunluğunda ve 70 kişi kapasiteli otobüsü kullanan Ayşegül Kurt, yolcular ve meslektaşlarından da tam destek alıyor. Geçen yıllarda İstanbul’da memleketi Ordu’da servis şoförlüğü yapan evli ve 3 çocuk annesi Ayşegül Kurt (47), bir arkadaşının tavsiyesi üzerine dolmuş şoförü olmaya karar verdi. Geçen yıllardan da gelen tecrübesi ile direksiyonun başına geçen Kurt, 8,5 metre uzunluğunda ve 70 yolcu kapasitesine sahip Ordu Büyükşehir Belediyesi Özel Halk otobüsü 1. etapta şoför olarak göreve başladı. Yaklaşık 2 haftadır 52 numaralı otobüsü kullanan kadın kaptan, meslektaşları ile yolcuların kendisine destek verdiğini belirtiyor. “Çocukluktan bu yana hevesti” Büyük araç kullanmayı çok sevdiğini, geçmişte de farklı araçlar kullandığını söyleyen Ayşegül Kurt, “Çocukluktan gelen bir heves. 15 gün önce bu mesleğe başladım, ilk defa görenler şaşırıyor ve tebrik ediyorlar. Genel olarak iyi gidiyor, ilk kez bu meslekte Ordu’da kadın görüldüğü için tebrik ediyorlar. Şoför arkadaşlar da gayet yardımcı oluyor, şu an için iyi gidiyor” diye konuştu. “Büyük sorumluluk üstleniyoruz” Trafikte bu araçları kullanmanın zor olduğuna, bir de yolcu sayısı fazla olunca daha çok dikkatli olunması gerektiğine değinen Kurt, “Ayakta, çocuk, yaşlı ve engelli yolcu oluyor, tüm bunları takip ederek araç kullanmak gerekiyor. Ayakta oldukları için ani fren gibi davranışları yapmamak gerekiyor, büyük bir sorumluluk alıyoruz” ifadelerine yer verdi. "Diğer sürücüler trafikte bizi sıkıştırınca zorlanıyoruz" Trafikteki diğer sürücülerin özellikle toplu taşıma araçlarının olduğu noktalarda daha çok dikkat etmeleri gerektiğini söyleyen Kurt, “Ani sollamalar, makas atma gibi davranışlarda özellikle toplu taşıma araçlarından uzak durmalarını rica ediyorum. Biz de kendimizi risk altına alıyoruz, sonuçta can taşıyoruz. Sinyal vermeden önümüze kırıyorlar, bu noktalarda da zorlanıyoruz çünkü ani fren yapamıyoruz” şeklinde konuştu. “Eşimle gurur duyuyorum” Eşine her zaman destek olduğunu ve bundan sonraki süreçte de olmaya devam edeceğini söyleyen Ahmet Kurt, “Her zaman arkasındayım, gurur duyuyorum. İnşallah Allah’ım kazasız ve belasız araç kullanmayı nasip eder. İnsanlarımız da artık çok olumlu sonuçlar veriyorlar” ifadelerine yer verdi. Yolcular ise kadınları bu tür sektörlerde görmekten dolayı mutlu olduklarını dile getirdiler.
Aydın Başkan Doğanca’dan belediyenin mali durumu açıklaması Aydın’ın Kuyucak İlçe Belediye Başkanı Uğur Doğanca, 1 Nisan’da devraldıkları belediyenin mali durumu hakkında açıklama yaptı. Bankada belediyenin parası olduğuna dair çıkan dedikodular üzerine çalışma başlatan Başkan Doğanca, belediyenin mali durumunu açıklayarak dedikodulara son noktayı koydu. 31 Mart 2024 mahalli seçimlerinde partisi CHP’den aday olan ve seçimi kazanan Başkan Uğur Doğanca ve ekibi, son günlerde Kuyucak Belediyesi’nin kasasında 20 milyon 366 bin TL bulunduğu yönündeki açıklamalara karşı mali durum ile ilgili yaptığı çalışmayı pankart yoluyla vatandaşlara duyurdu. “Açıklama yapma zorunluluğu ortaya çıktı” Başkan Doğanca vatandaşlar arasında çıkan dedikodular nedeniyle bu çalışmayı yapma zorunluluğu duyduklarını ifade ederek: “Seçimlerden sonra geçen 35-36 günlük süre içerisinde belediyedeki görev aldığımız tarihten itibaren çalışmalarımıza başladık. Bu anlamda bu gecen süreç içerisinde vatandaşlarımız arasında bazı dedikodular ve söylentiler kulağımıza gelmekteydi. Bizde bununla ilgili olarak halkımızın gerçekleri öğrenmesi ve doğruları anlaması anlamında bazı çalışmalar içerisine girdik. Birçok belediyemizde belediye başkanı arkadaşlarımız belediyenin borçları ilgili olarak bazı çalışmalar yaptı. Ve gerçeklerin gün yüzüne çıkması adına da bunları bir afiş ve pankart olarak belediye alanı önüne asma yoluyla halka duyurma yoluna gitti. Geçen süreç içerisinde vatandaşlarının doğruları görmesi ve vatandaşlarımızın arasında dedikodu mekanizmasıyla oluşacak yanlış bilgilendirmelerin önüne geçmek için biz de bu çalışmalarımızı bir pankart yaptırarak belediye binamızın önüne astık. Tabi ki belediyemizin borçları olacaktır. Bunda hiçbir sıkıntımız yoktur. Ancak devir teslim töreninde de olduğu gibi vatandaşımıza yanlış bilgiler verildiğinden dolayı vatandaşımızın da doğruyu görmesi adına böyle bir çalışma yapmak istedik. Böyle bir çalışmayı yaptıktan sonra pankart haline getirip belediye önüne astık. Çünkü devir teslim töreninde verilen ifadelerde, 20 milyon 360 bin lira gibi bir rakamın devredildiği ve bize bırakıldığı, yine resmi kurumlara herhangi bir borç olmadığı söylendiğinden dolayı vatandaşlarımızın doğruları bilmesi anlamında bu çalışmayı yaptık. Evet, yaptığımız incelemeler noktasında bankada 20 milyon 366 bin lira değil, 14 milyon civarında rakamın olduğunu gördük. Belediye tabi ki yaptığı hizmetler karşılığında borçlanabilir. Ancak bunları da doğru şekilde vatandaşımıza aktarmamız gerekiyor. Bize de bu belediyeyi devreden arkadaşlarımızın da doğruları söylemesini isterdik. Ama yaptığımız incelemeler noktasında doğrular olmadığı, yanlış ifadeler kullanıldığını, yanlış bilgilendirmenin yapıldığını fark ettik. Bu anlamda da yaptığımız çalışmalar noktasında da belediyemizin taksitlendirilmiş borçları ile beraber piyasaya olan borçlarının toplam 31 milyon civarında olduğunu tespit ettik” “Daha faturalandırılmayan borçlar da gelecek” Başkan Doğanca konuşmasının devamında, “Tabi bu arada şunu da belirtmek isterim ki devam eden işlerle ilgili olarak henüz daha tarafımıza faturalandırılmamış yaklaşık olarak 5-6 milyon liralık daha bir fatura tutarı ile karşı karşıya kalacağız. Bu vermiş olduğum rakamın içersin de henüz karşımıza gelmediği için bunlar yok. Buradaki amacımız; ‘belediyenin borcu var. Böyle bir belediye devraldık’ demekten ziyade söylenenlerle gerçeklerin vatandaş vezninde vücut bulması. Onun için böyle bir çalışma yaptık. Ayrıca iki tane de çöp kamyonumuzun geleceği söylenmişti. Biz de o ifadelere bakarak sanki hibe olarak geliyor zannettik. Ama onu da gördük ki yine iller bankasından kredi çekme yoluyla bu çöp kamyonlarımız hizmetimize girecek. İlk anlaşmalarını bizden önceki yönetim yapmış. Kredi sözleşmesini de biz imzaladık. Bunun da bilgisini vermek isterim. Vatandaşlarımızın doğru bilgilerle ve şeffaf bir şekilde bilgilendirilmesini istiyoruz. Sosyal medya birçok şeyler yazılıyor, çiziliyor. Biz bunlara takılıp kalmayacağız. Bundan sonrasında ki süreç içerisinde de biz şeffaf bir belediyecilik anlayışını da vatandaşlarımıza da göstereceğiz. Yaklaşık üçer dörder aylık periyotlarla belediyenin çeşitli gider kalemlerindeki değişimleri, gider farklılıklarını vatandaşımızla beraber izleyeceğiz, göreceğiz. Tüm vatandaşlarımızı sevgi ve saygı ile selamlıyorum. Onları hep doğru bilgilere kavuşturacağımızın sözünü veriyorum” dedi. Öte yandan 2014-20124 yılları arasında satılan taşınmazların listesi ise 2 pankartla vatandaşlara sunuldu.
İstanbul İşsizlik oranı Mart ayında yüzde 8,6 oldu İşsiz sayısı Mart ayında bir önceki aya göre 19 bin kişi azalarak 3 milyon 57 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 0,1 puan azalarak yüzde 8,6 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Mart ayı İşgücü İstatistikleri’ni paylaştı. Hanehalkı İşgücü Araştırması sonuçlarına göre; 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı 2024 yılı Mart ayında bir önceki aya göre 19 bin kişi azalarak 3 milyon 57 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 0,1 puan azalarak yüzde 8,6 seviyesinde gerçekleşti. İşsizlik oranı erkeklerde yüzde 6,8 iken kadınlarda yüzde 12,0 olarak tahmin edildi. Mevsim etkisinden arındırılmış istihdam oranı yüzde 49,5 oldu İstihdam edilenlerin sayısı 2024 yılı Mart ayında bir önceki aya göre 139 bin kişi artarak 32 milyon 588 bin kişi, istihdam oranı ise 0,2 puan artarak yüzde 49,5 oldu. Bu oran erkeklerde yüzde 66,9 iken kadınlarda yüzde 32,5 olarak gerçekleşti. Mevsim etkisinden arındırılmış işgücüne katılma oranı yüzde 54,2 olarak gerçekleşti İşgücü 2024 yılı Mart ayında bir önceki aya göre 121 bin kişi artarak 35 milyon 645 bin kişi, işgücüne katılma oranı ise 0,2 puan artarak yüzde 54,2 olarak gerçekleşti. İşgücüne katılma oranı erkeklerde yüzde 71,8 iken kadınlarda yüzde 36,9 oldu. Genç nüfusta mevsim etkisinden arındırılmış işsizlik oranı yüzde 15,1 oldu 15-24 yaş grubunu kapsayan genç nüfusta işsizlik oranı bir önceki aya göre 0,4 puan azalarak yüzde 15,1 oldu. Bu yaş grubunda işsizlik oranı; erkeklerde yüzde 11,7, kadınlarda ise yüzde 21,2 olarak tahmin edildi. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış haftalık ortalama fiili çalışma süresi 43,8 saat oldu İstihdam edilenlerden referans döneminde işbaşında olanların, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış haftalık ortalama fiili çalışma süresi 2024 yılı Mart ayında bir önceki aya göre 0,3 saat artarak 43,8 saat olarak gerçekleşti. Mevsim etkisinden arındırılmış atıl işgücü oranı yüzde 24,1 oldu Zamana bağlı eksik istihdam, potansiyel işgücü ve işsizlerden oluşan atıl işgücü oranı 2024 yılı Mart ayında bir önceki aya göre 0,4 puan azalarak yüzde 24,1 oldu. Zamana bağlı eksik istihdam ve işsizlerin bütünleşik oranı yüzde 16,1 iken işsiz ve potansiyel işgücünün bütünleşik oranı yüzde 17,3 olarak tahmin edildi.