GÜNDEM - 10 Mayıs 2023 Çarşamba 09:24

Polisler dolandırıcılık olaylarına karşı kahvehaneleri gezerek vatandaşları uyardı

A
A
A
Polisler dolandırıcılık olaylarına karşı kahvehaneleri gezerek vatandaşları uyardı

Bayburt İl Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü ekiplerince vatandaşlar iletişim yoluyla gerçekleştirilen dolandırıcılığa karşı uyarılarak, bilgilendirildi. Bayburt'ta bulunan tüm kahvehaneleri gezerek vatandaşları tek tek uyaran ekipler, önemli hatırlatmalarda bulundular.

Dolandırıcılıkla ilgili detaylı bir şekilde bilgiler aktaran polisleri can kulağıyla dinleyen vatandaşlar, verilen bilgilerden dolayı memnun olduklarını söyleyerek polislere teşekkür ettiler.

Vatandaşların sorularını yanıtlayan ve merak ettiği konulara açıklık getiren ekipler "Bankanın değil, karakolun, emniyetin yolunu tutun" diyerek vatandaşlara karşı uyarılarını sürdürdü.

Sohbetlerini yarıda bırakarak dikkatle polisleri dinleyen vatandaşlar anlaşılmayan yerleri kendilerince birbirlerine anlatarak yardımcı oldular o anlar ise yüzlerde tebessüm oluşturdu.

Ekipler, "Sizleri ısrarla arayabilirler, gün içerisinde belki 100 kere bile arayabilirler. Sizi arayan şahıslar sizlerden acaba bu numara kimin diye merak edip aramalara geri dönmenizi bekliyorlar. Bu tuzağa düşmeyin ve sizi arayan yabancı numaralara geri dönmeyin" şeklinde konuşarak bilinmeyen numaralara karşı tedbirli olunması çağrısında bulundular.

Bununla birlikte bilgilendirme faaliyeti yürüten ekipler İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğünün 'dikkat yüklü miktarda para veya ziynetle tapu, noter, banka, döviz bürosu, kuyumcu vb. yerlerde yapacağınız işlemlerinizde’ başlıklı uyarıcı afişi kahvehanelerin görünen kısımlarına, duvarlara astılar.

"Ayaklarınız bankaya değil, karakola gitsin"

'Adınız, bankanız terör örgütüne karıştı' diyerek mesaj gönderen, para isteyen şahıslara karşı dikkatli davranılması gerektiğine vurgu yapan polisler, "Suç örgütlerine adınız karışırsa sizi polis, asker, savcı adıyla kimse arayıp bilgi vermez. Böyle bir uygulamamız yok. Bize para yatırın, şu kadar meblağı verin sizi aklayalım kimse demez" ifadeleriyle hatırlatmalarda bulundular. "Ayaklarınız karakola değil de bankaya gidiyorsa dolandırıldınız demek. Ayaklarınız daima karakola gitsin" diyerek uyarılarını sürdüren polisler, "Böyle bir durum olursa ilk müracaat edeceğiniz yer polis merkezimiz, inşallah bu gibi şeylerle karşılamazsınız" sözlerini kullanarak vatandaşları ikaz ettiler.

Öte yandan yürütülen çalışmalar neticesinde bir hayli bilinçlenen vatandaşlar, gelen aramalara dönmediklerini, polislerin uyarılarını dikkate aldıklarını vurgulayarak, arayanlara karşı tedbirli olacaklarını ve dolandırıcıların tuzaklarına düşmeyeceklerini söylediler. "Allah devletimize zeval vermesin" şeklinde konuşan bir vatandaş ise polislerin uyarılarından memnun olduğunu belirterek, "Bizim için yapıyorlar, bizler kandırılmayalım diye emek veriyorlar. Allah devletimizden, polisimizden, askerimizden razı olsun" dedi.

Öznur Demir

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.