EKONOMİ - 01 Nisan 2023 Cumartesi 12:09

Vodafone Vitrin ve Endeavor Türkiye’den mobil oyun girişimleri için güç birliği

A
A
A
Vodafone Vitrin ve Endeavor Türkiye’den mobil oyun girişimleri için güç birliği

Vodafone Vitrin, bu yıl da Endeavor ana iş ortaklığında yürütülecek. Nisan ayında başlatılacak ortak program kapsamında seçilecek 10 girişimciye mentorluk desteğinin yanı sıra ölçeklenme odaklı atölyelere katılma imkânı sunulacak. Programla, Mart 2024’e kadar en az 5 mobil oyun stüdyosuyla gelir ve opsiyonel hisse ortaklığı yapısı kurulması hedefleniyor.

Vodafone, startup ekosistemine destek olmayı sürdürüyor. Vodafone’un 5 yıl önce hayata geçirdiği girişim hızlandırma programı Vodafone Vitrin, bu yıl da Endeavor Türkiye işbirliğiyle yürütülüyor. Nisan ayında başlatılacak ortak program kapsamında seçilecek 10 girişimciye mentorluk desteğinin yanı sıra ölçeklenme odaklı atölyelere katılma imkânı sunulacak. Programla, Mart 2024’e kadar en az 5 mobil oyun stüdyosuyla gelir ve opsiyonel hisse ortaklığı yapısı kurulması hedefleniyor. Ayrıca, Vodafone Yanımda uygulaması altında kurulacak Mobil Oyun Pazaryeri platformu üzerinden ayda 300 milyon trafik oluşturulması ve 15 milyon aktif Vodafone kullanıcısına erişilmesi öngörülüyor. Programa başvurular vodafone.com.tr/vitrin adresinden yapılabilecek.

Vodafone Türkiye Pazaryeri ve Yeni Yatırımlar Genel Müdürü Yusuf Aysal, şunları söyledi: “Dijitalleşme vizyonumuz doğrultusunda 2018 yılında ağırlıklı olarak teknoloji alanlarında ürün ve servis geliştiren firmalarla iş birliği yapmak üzere Vodafone Vitrin girişim hızlandırma programına başladık. Amacımız, girişim ekosisteminin bir parçası olarak ekosistemin büyümesine öncülük etmek. Sahip olduğumuz varlıklarla girişimler için önemli bir kitle erişim kaynağı durumundayız. Şirketimiz aynı zamanda satış ve pazarlama alanındaki deneyimi ve bilgi birikimi ile girişimcilere yardımcı olurken, onları 24 milyondan fazla Vodafone müşterisiyle buluşturuyor. Yeni programla, mobil oyun pazarında faaliyet gösteren girişimlerin yeni oyunlar üretmesiyle sektörün büyümesine destek oluyoruz. Oyunlarımızı Vodafone Yanımda uygulaması altında Vodafone’lulara özel sunduğumuz sadakat programımız Fırsatlar Dünyası’nda konumlandırarak aylık 80 milyon trafiği olan 10 milyondan fazla müşterimize ulaştırmayı hedefliyoruz. Bu da kaldıraç etkisiyle mobil oyunlarımızın hızlıca indirilmesi ve aktif olarak oynanmasına katkı sağlayacak. Yıllar içinde sürekli geliştirdiğimiz Vitrin programını Endeavor Türkiye iş birliğiyle yürütmekten mutluluk duyuyoruz. Endeavor ortaklığında Nisan ayında başlatacağımız yeni program kapsamında seçilecek 10 girişimciye mentorluk desteğinin yanı sıra farklı atölyelere katılma imkânı sunacağız. Ayrıca ilk yıl en az 5 oyun stüdyosuyla gelir ve opsiyonel hisse ortaklığı yapısı kurmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin dijital geleceğine yön vermek ve mobil oyun sektöründe büyümek isteyen tüm girişimleri Vodafone Vitrin’e katılmaya davet ediyoruz.”

Vodafone Vitrin ve Endeavor Türkiye’den mobil oyun girişimleri için güç birliği

Endeavor Türkiye Genel Sekreteri Aslı Kurul Türkmen ise şöyle konuştu: “Endeavor Türkiye olarak ekosistemde 15 seneyi geride bıraktık. Hedefimiz, Türkiye’nin en hızlı büyüyen girişimlerini bulmak ve global çapta büyümelerine destek olmak. Bu anlamda yerel ve uluslararası deneyimimizi ve bilgi birikimimizi atölyeler, buluşmalar ve forumlar yoluyla farklı sektör ve aşamadan girişimcilere sunmanın çok değerli olduğunu düşünüyoruz. Kurumsal sektörün girişimcilerle işbirliği yapması, kurulduğumuzdan beri savunduğumuz, girişimcilere ve ekosistemin büyümesine ciddi anlamda katma değeri olan bir konu. Vodafone Türkiye de birlikte çalışmaktan heyecan duyduğumuz, sektöre çok değerli katkıları olan bir iş ortağı. Vitrin’i ikinci defa birlikte yürütmek ve oyun sektörüne odaklanmak ise ayrıca mutluluk verici. Vodafone ile birlikte Vitrin kapsamında destek sunacağımız 10 girişime çok sayıda kapı açmayı ve bu girişimlerin programdan en üst seviyede fayda sağlamalarını amaçlıyoruz. Girişimcilerin başvurularını heyecanla bekliyoruz.”

Girişimcilere destek

Yapılan açıklamaya göre, program kapsamında, ilk müşterilerine ulaşmış, yeni satış ve pazarlama kanallarından faydalanarak iş modellerini ölçeklendirmek isteyen ve tercihen bir mobil uygulama üzerinden müşterilerine dijital ürün ya da servis sağlayan firmalarla iş birliği yapılıyor. Bu firmalara satış, pazarlama, operasyon ve teknoloji alanlarında destek veren Vodafone, onları program yöneticileri ve alanında tecrübeli yöneticileri ile bir araya getirerek iş modellerini ileri seviyeye taşıma fırsatı sunuyor.

2023 yılı etkinliği mobil oyun odaklı

Vodafone Vitrin’in 2023 yılı etkinliği mobil oyunlara odaklanıyor. Vodafone’un dijital kanalları aracılığıyla milyonlarca Vodafone müşterisine ulaşma imkânı bulan Vitrin üyeleri, geliştirecekleri mobil oyunları pazara sürüp hızlı bir şekilde oyunlardaki kullanıcı sayısını ve gelirlerini üst seviyeye taşıyabilecek. Endeavor Türkiye’nin programa özel olarak tasarlayacağı seçim süreci ve program süresince sunacağı ölçeklenme odaklı mentorluk ve atölyeler ile programa katılan girişimlere daha hızlı büyümelerine yarayacak araçların sağlanması amaçlanıyor.

Vodafone Vitrin üyeleriyle “kazan-kazan” yaklaşımıyla çalışan Vodafone, verdiği destekler karşılığında ek bir talep oluşturmadan gelir paylaşım modelini ve opsiyonel hisse ortaklık planını girişimlere olanak olarak sunuyor. Üyeler, Türkiye pazarında kendilerini kanıtladıkları takdirde dünyaya açılarak mobil oyunlarını Vodafone'un faaliyet gösterdiği Avrupa ülkelerine sunma fırsatı yakalayabiliyor.

250 milyon TL’lik ekonomik değer

Yeni program kapsamında, Mart 2024 sonuna kadar toplam 5 firmayla iş birliği yapılarak bu firmalara 50 milyon TL değerinde pazarlama iletişimi desteği sağlanırken, Vodafone müşterilerine erişme olanağı da sunulacak. Söz konusu destekler sayesinde firmalar için ek 250 milyon TL’lik ekonomik değer oluşturulması hedefleniyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.