ASAYİŞ - 12 Kasım 2024 Salı 03:55

Adana’da otomobil ile motosiklet çarpıştı: 1 ölü

A
A
A
Adana’da otomobil ile motosiklet çarpıştı: 1 ölü

Adana’da motosiklet ile otomobilin çarpıştığı kazada 1 kişi hayatını kaybetti.


Kaza, Seyhan ilçesine bağlı Gürselpaşa Mahallesi Öğretmenler Bulvarı’nda meydana geldi. Hasan Yasin’in (58) kullandığı 01 AHH 758 plakalı motosiklet ile Mahmut Ç. idaresindeki 01 AYV 149 plakalı otomobil çarpıştı. Kazayı gören vatandaşlar durumu sağlık ve polis ekiplerine bildirdi.


Sağlık ekipleri motosiklet sürücüsü Yasin’in olay yerinde hayatını kaybettiğini belirledi. Yapılan incelemelerin ardından Hasan Yasin’in cesedi otopsisi yapılmak üzere Adana Adli Tıp Kurumu morguna kaldırıldı.


Otomobil sürücüsü Mahmut Ç. ise gözaltına alındı.




Adana’da otomobil ile motosiklet çarpıştı: 1 ölü

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kırıkkale ÜNİDES ile üniversiteli gençlerin projelerine tam destek: 120 milyon liralık bütçe Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Enes Efendioğlu, Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı çerçevesinde, öğrenci topluluklarına yıl içerisinde toplam 120 milyon TL’lik hibe desteği sağlanacağını belirtti. Gençlik ve Spor Bakanlığı, gençlerin kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı’nı (ÜNİDES) hayata geçirdi. Program çerçevesinde, üniversite öğrenci topluluklarına yıl boyunca toplamda 120 milyon TL hibe desteği sağlanacağı belirtildi. Gençlik Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Enes Efendioğlu, Kırıkkale Üniversitesi’ndeki Genç Ofis’te öğrenci topluluklarının temsilcileriyle bir araya gelerek programın detaylarını anlattı. Toplantıda, öğrenci topluluklarının temsilcileriyle birebir iletişim kuran Efendioğlu, gençlerin merak ettiği soruları yanıtlayarak önerilerini dinledi. Efendioğlu, öğrencilere projelerine yönelik desteklerin artarak devam edeceğini belirterek ÜNİDES programının sağladığı imkanların önemine vurgu yaptı. Toplantıda, Gençlik ve Spor İl Müdürü Hamza Güneş de hazır bulundu. Program çerçevesinde yerel projelere 20 ila 50 bin lira, ulusal projelere ise 50 ila 100 bin lira arasında hibe desteği sağlanacağı ifade edildi. ÜNİDES ile gençlerin projelerini hayata geçirirken maddi destekle birlikte kişisel ve sosyal gelişimlerine de katkı sağlamanın hedeflendiği vurgulandı. "ÜNİDES’i konuştuk" Efendioğlu, program sonrası İHA muhabirine yaptığı açıklamada, her başvuru dönemi için 30 milyon TL’lik bütçe ayrıldığını belirtti. Gençlere ÜNİDES programı hakkında bilgiler verdiğini anlatan Efendioğlu, "Kırıkkale Üniversitesi’ndeki farklı bölümlerden gelen genç arkadaşlarımızla Genç Ofis’te bir araya geldik. Bakanlığımızın (Gençlik ve Spor Bakanlığı) yakın zamanda hayata geçirdiği Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı, yani diğer adıyla ÜNİDES programı hakkında görüştük. Üniversitelerde farklı bölümlerde okuyan ve bir yandan da çeşitli sosyal aktivitelere katılım gösteren gençlerimizle ÜNİDES’i konuştuk" dedi. "120 milyon TL’lik bütçeyi gençlerimizin kullanımına sunuyoruz" Bakanlık olarak gençlerin kendilerini geliştirmelerine önem verdiklerini anlatan Efendioğlu, "Biz, Bakanlık olarak gençlerimizin kendi kişisel gelişimlerini sağlamalarına ve farklı yönlerde kendilerini geliştirmelerine büyük önem veriyoruz. Bu sebeple ÜNİDES programını hayata geçirdik. Gençlik ve Spor Bakanımız Sayın Osman Aşkın Bak’ın lansmanını yaptığı bu programla hayata geçen bu ÜNİDES kapsamında, yıl içinde dört başvuru döneminde öğrenci topluluklarımızdan projelerine ilişkin başvurularını alıyoruz. Her başvuru döneminde 30 milyon TL olmak üzere, toplamda 120 milyon TL’lik bütçeyi gençlerimizin ve öğrenci topluluklarımızın kullanımına sunuyoruz. Bu bütçe ile gençlerimiz, topluluklarıyla birlikte gerçekleştirmek istedikleri ve bizzat uygulayıcı oldukları her türlü proje ve fikri Bakanlığımıza sunabiliyorlar. Proje başvuruları, Bakanlığımızdaki uzmanlar tarafından değerlendiriliyor ve üniversite kampüslerinde yer alan Genç Ofisler aracılığıyla projelerin uygulanmasına destek veriyoruz. Projelerin mali ihtiyaçlarını karşılayarak, gençlerimizin kişisel gelişimlerine projeler vasıtasıyla katkı sağlıyoruz" şeklinde konuştu. "ÜNİDES, Türkiye’deki devlet üniversitelerimizin hemen hemen tamamında bulunuyor" Türkiye genelindeki devlet üniversitelerinde faaliyet gösteren Genç Ofislerin önemine de dikkat çeken Efendioğlu, "Öğrencilerimizi özellikle üniversiteler içerisinde yer alan Genç Ofislerimize mutlaka bekliyoruz. Genç Ofisler, gençlerimizin boş zamanlarını verimli bir şekilde değerlendirebilecekleri, ders aralarını dolu dolu geçirebilecekleri ve aynı zamanda kariyer yolculuklarına destek olacak akademik içerikler ile kariyer motivasyon etkinlikleri düzenleyen merkezlerdir. Şu anda Türkiye’deki devlet üniversitelerimizin hemen hemen tamamında bulunuyor" diye konuştu. Gençlik Hizmetleri Genel Müdürü Enes Efendioğlu, gençleri Genç Ofislerin sunduğu imkanlardan yararlanmaya davet etti. Efendioğlu, "Gençlerimiz ne kadar faydalanırsa biz de Gençlik ve Spor Bakanlığı olarak o kadar mutlu oluruz" dedi.
Malatya Ölmeztoprak yeni terminal binasındaki çalışmaları inceledi Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası inşaat alanını inceleyen AK Parti Malatya Milletvekili İnanç Siraç Kara Ölmeztoprak, kentte yürütülen çalışmaların bir bütün halinde devam etmesi noktasında gayret gösterildiğini belirterek, Malatya’nın ulusal ve uluslararası alanda önemli bir ulaşım merkezi olmasını hedeflediklerini söyledi. AK Parti Malatya Milletvekili İnanç Siraç Kara Ölmeztoprak Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası inşaat alanını inceledi. Milletvekili Ölmeztoprak, yüklenici firma yetkilileri ve Malatya Havalimanı Müdürü Serdar Akyüz’den çalışmaların son durumuna dair bilgiler aldı. Mevcut Havalimanı binasını da inceleyen Milletvekili Ölmeztoprak Asrın Afeti olan 6 Şubat depremlerinde ve sonrasında Malatya Havalimanında yürütülen faaliyetlere ilişkin istişarelerde de bulundu. Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binasında sürdürülen inşa faaliyetlerinde yüzde 70 seviyelerine ulaşıldığı bilgisini veren yüklenici firma yetkilisi Mustafa Harun Özdemir, “Malatya Havalimanı Terminali işinde faaliyetlerimize devam ediyoruz. Yapacağımız işler içerisinde terminal binamız, apron ve nizamiye binamız, itfaiye ve garaj binalarımız ile ilgili çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Terminal binamız havalimanımız için önemli ve kapasite olarak iki katına çıkarılacak. Şu anda inşaat çalışmalarında yüzde 65-70 seviyelerine ulaşmış durumdayız. 2025 yılının sonlarına doğru teslimat yapma çabası içerisindeyiz. Malatya’mıza verdiğimizden hizmetten ötürü mutlu ve gururluyuz” şeklinde konuştu. Ziyaretten ve incelemeden duyduğu memnuniyeti ileten Malatya Havalimanı Müdürü Serdar Akyüz de, “Yeni terminal binamız ve ilave imalatların tamamlanması ile beraber, her şeyin en güzeline layık olan Malatya halkımıza kaliteli ve konforlu bir havayolu ulaşımı hizmeti sunmayı hedefliyoruz. Bizlerde bunun heyecanını yaşıyoruz. İnşallah kısa sürede çalışmaların tamamlanması ile beraber yeni terminal binamızda yolcularımıza hizmet vermeye başlayacağız” ifadelerini kaydetti. Malatya’da çalışmaların bütüncül bir yaklaşımla hız kesmeden devam ettiğinin altını çizen Milletvekili Ölmeztoprak, “Malatya Havalimanı yeni terminal binası ve ek tesislerinin tamamlanması ile Malatya’nın ulusal ve uluslararası alanda önemli bir ulaşım merkezi olma hedefine emin adımlarla ilerleyeceğini belirterek şu ifadelere yer verdi; “6 Şubat Asrın Afeti sonrası yeniden güçlü Anadolu yeniden güçlü Malatya hedefi ile imar, inşa ve ihya çalışmaları hız kesmeden devam ederken, çalışmaların bir bütün halinde ilerlemesine de gayret ediyoruz. Bu kapsamda Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası yapımını da çok önemsiyoruz. Malatya Havalimanı’mızın yeni terminal binası ve ek tesisleri, şehrimizin ulusal ve uluslararası alanda önemli bir ulaşım merkezi olma hedefini desteklemektedir. Bu projemizle, mevcut 8.814 metrekarelik terminal alanı 26.765 metrekareye çıkarılarak, yıllık yolcu kapasitesi 1.2 milyondan 2.5 milyona yükseltilecektir. Projemiz kapsamında inşa edilen ek binalar arasında Isı ve Güç Merkezi Binası, Genel Maksatlı Garaj Binası, Apron Bariyer Binası ve Kanopisi, Giriş Nizamiye Binası, 498 araç kapasiteli açık yolcu otoparkı, arıtma tesisi, çevre ve istinat duvarları, iki adet altgeçit (battı-çıktı), havalimanı iç bağlantı yolları ve hava tarafı servis yolları bulunmaktadır. Ayrıca, ARFF (Havalimanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele) Hizmetleri Binası da projeye dahil edilmiştir. ARFF birimleri, havalimanı ve çevresinde meydana gelebilecek uçak kaza-kırım ve yangınlarına müdahale ederek insan hayatını kurtarmayı amaçlamaktadır. İnşaat çalışmaları devam ederken, teknik, teçhizat donanımı, doğal afet riskleri ve kış şartlarına karşı alınacak tedbirler de gözetilmektedir. Yeni terminal binası ve ek tesislerin tamamlanmasıyla, hemşehrilerimize ve misafirlerimize sunulan uçuş ve hizmet kalitesinin artmasını hedefliyoruz. Bu önemli projede emeği geçen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımıza, İl Müdürlüğümüze ve tüm kamu kurum ve kuruluşlarına teşekkür ediyoruz. Malatya’mızın ulusal ve uluslararası alanda parlayan bir yıldız olma yolundaki bu adımı, hepimize hayırlı olsun” diye konuştu.
İstanbul Kalp ameliyatlarında yeni dönem: Küçük kesi ve kalbi durdurmadan müdahale Medipol Sağlık Grubu’ndan Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Köksal, kalp ameliyatlarında küçük kesi ve kalbi durdurmadan yapılan müdahalelerin hastalara büyük avantaj sağladığını belirtti. Prof. Dr. Köksal, “Kalp ameliyatlarımızın yüzde 90’ını bu yöntemle gerçekleştiriyoruz” dedi. Medipol Acıbadem Bölge Hastanesi’nden Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Köksal, kalp ameliyatlarındaki gelişmeleri ve hastalar için sağladığı avantajları anlattı. Kalbi durdurmadan küçük kesi ile yapılan kalp ameliyatlarında yenilikçi yaklaşımların rolüne de değindi. Prof. Dr. Köksal, bu tekniklerin hastaların daha hızlı iyileşmesi ve daha konforlu bir tedavi süreci geçirmesine imkan sağladığını söyledi. Küçük kesiyle ameliyatın avantajları Kalp ameliyatlarının küçük kesiyle yapılmasının enfeksiyon riskini azalttığını, hastaların daha az kan kaybı yaşadığını ve hastanede kalış sürelerinin kısaldığını belirten Prof. Dr. Köksal, “Küçük kesiyle yapılan kalp ameliyatları, hastaların günlük hayatlarına daha hızlı dönmelerini sağlıyor. Ayrıca, kalbi durdurmadan yapılan müdahaleler, hastaların hayati risklerini önemli ölçüde azaltıyor. Koroner bypass, mitral ve triküspit kapak ameliyatlarını küçük kesiyle ve kalbi durdurmadan gerçekleştiriyoruz. Şu ana kadar hastalarımızın yüzde 90’ını bu yöntemle tedavi ettik. Hastaya konfor sunan bu yenilikçi yöntemler için belli bir cerrahi birikim ve tecrübe mutlaka gerekmektedir” dedi. Avrupa standartlarında başarı oranları Kalp cerrahisinde başarı oranlarının Avrupa ve Amerika’daki standartlarla benzer olduğunu söyleyen Prof. Dr. Köksal, “Hastalarımız, Almanya ve Amerika’daki hastalarla aynı konforla tedavi ediliyor. Özellikle yaşlı ve ek hastalıkları bulunanlar için küçük kesiyle yapılan kalp ameliyatları çok daha faydalıdır. Bu yöntemle ameliyat sonrası iyileşmenin daha hızlı olduğunu görüyoruz. Hastalar enfeksiyon riskiyle daha az karşılaşıyor. Yaşlı hastalarımız, kalp ameliyatlarını daha hızlı atlatıyor, günlük yaşantılarına çabucak dönüyorlar” diye konuştu. İleri yaş ve ek hastalıklar varlığında kalp cerrahisi Özellikle akciğer hastalıkları olan yaşlı hastalar için bu yöntemleri önerdiklerini belirten Prof. Dr. Köksal, “Belli bir yaşa gelmiş, akciğer hastalıkları gibi ek sorunları olan hastalar için kalbi durdurmadan yapılan ameliyatlar, çok değerli bir yöntem haline geliyor. Bu ameliyat tekniği, hastaların genel iyileşme sürecini hızlandırıyor ve onlara daha konforlu bir tedavi süreci sağlıyor” şeklinde ifade etti.