GENEL - 03 Mayıs 2019 Cuma 09:45

Yeme gelen zam, üreticileri kesime yönlendiriyor

A
A
A
Yeme gelen zam, üreticileri kesime yönlendiriyor

Aksaray’da, son 1 ayda yem fiyatlarına gelen yaklaşık yüzde 20 oranındaki zam hayvancılık sektörü üreticilerini zor durumda bırakırken, hayvanları yetiştiremeyen üreticiler artık kesim yoluna gidiyor.

Aksaray’da, son 1 ayda yem fiyatlarına gelen yaklaşık yüzde 20 oranındaki zam hayvancılık sektörü üreticilerini zor durumda bırakırken, hayvanları yetiştiremeyen üreticiler artık kesim yoluna gidiyor.


Nüfusunun yüzde 80’inin tarım ve hayvancılıktan geçimini sağladığı Aksaray’da son günlerde yem fiyatlarına gelen yüzde 20’lik zam, üreticileri yetiştirmeye değil, hayvanları kesime yönlendirdi. Yem fiyatlarının artışından dolayı hayvanları yetiştiremeyen üreticiler kesimhanenin yolunu tutarken, süt konseyi tarafından süte yapılan zam da üreticinin cebine gitmedi.


Konuyla ilgili bilgiler veren Aksaray Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği Başkanı Bekir Kayan, hayvancılığın ciddi anlamda köşeye sıkıştığını belirterek, bir an önce önlem alınması gerektiğini söyledi. Yem fiyatlarına 13 TL gibi bir zam geldiğine dikkat çeken Başkan Kayan, “Son zamanlarda yem fiyatlarına gelen zamlar gerçekten üreticiye çok zor durumda bıraktı. Şu anda üretici ne yapacağını bilemez durumda. Süt fiyatları da 1 Mayıs itibariyle 2 TL yapılarak zam geldiği söylendi. Ama yeme son 1 ayda gelen 3 ayrı zam 13 TL yem fiyatlarını artırarak yüzde 20’lik bir zam oranı oldu. Bu zam gerçekten üreticiyi zor duruma soktu. Tabii sütümüze gelen zam ile yem fiyatlarına gelen zammı kıyasladığımızda süte gelen zammın hiçbir önemi kalmamıştır. Yani, Ulusal Süt Konseyinin verdiği fiyat şu anda üreticinin cebine değil, otomatik olarak yem sanayicisinin cebine gitmiştir. Burada devletimiz gerçekten hayvancıların zor durumda olduğunu da biliyor ama gerekli destekleri, gerekli çalışmaları biran evvel başlatması gerektiğini düşünüyorum. İnşallah devletimiz, yılbaşından bu tarafa vermiş olduğu 25 kuruşluk desteği sürdürürse, yıl boyunca bu destek devam ederse bir nebze de olsa ayakta durma ihtimali var. Yoksa bütün hayvanları üreticilerimiz yavaş yavaş kestirme yoluna gidecekler ve şu anda da müthiş bir kesim var. Özellikle dişi hayvanların kesimi. Yani artık insanların dayanacak gücü kalmadı. Bu yüzden devletimizin bir an evvel önlem ve tedbir almasını istiyoruz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara İYİ Parti Genel Başkan Adayı Aydın: "Toplumun sesine, parti teşkilatlarımıza ve tabanımızın taleplerine kulak tıkayarak asla ve asla siyaset yapılmaz" İYİ Parti Genel Başkan Adayı Koray Aydın, "Toplumun sesine, parti teşkilatlarımıza ve tabanımızın taleplerine kulak tıkayarak asla ve asla siyaset yapılmaz" dedi. 31 Mart Mahalli İdareler Genel Seçimleri’nin ardından olağanüstü kurultay kararı alan İYİ Parti’de yeni genel başkan belli oluyor. 5. Olağanüstü Kurultay’da Koray Aydın, Müsavat Dervişoğlu, Tolga Akalın ve Günay Kodaz genel başkanlık için yarışıyor. Kura sonucu üçüncü konuşmacı olan İYİ Parti Genel Başkan Adayı Koray Aydın, partilerinin sarsıldığını belirterek, "Bu sarsıntıyı en az hasarla atlatabilmek için bir durum muhasebesi yapmamız elzemdir, kaçınılmazdır. Ne oldu? Partimizin oyları yüzde 4’lere geriledi. Elbette yerel seçimlerin dinamikleri farklı, elbette İYİ Parti’nin asıl oyu bu değil. Doğru bir değerlendirme yapmaz, acil bir müdahalede bulunmazsak, bu kötü tablo sürekli hale gelecek. Toplumun sesine, parti teşkilatlarımıza ve tabanımızın taleplerine kulak tıkayarak asla ve asla siyaset yapılmaz" diye konuştu. "Cumhuriyetin ikinci yüzyılına yön verecek olan kadrolar olarak görüyorum" Millete rağmen siyaset yapılamayacağını söyleyen Aydın, "Seçim sonuçlarından çıkarmamız gereken ilk ders budur. Sayın Genel Başkanımız, bu olumsuz tablonun farkındadır. Genel Başkanımızın olağanüstü kurultay yolunu açmış olması ve kendisinin de aday olmaması, demokratik bir olgunluktur, örnek bir tavırdır. Şimdi sıra bizdedir, sizlerdedir, şimdi sıra iyilerdedir. Sizleri sadece İYİ Parti’nin genel başkanını belirleyecek delegeler olarak değil, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundaki ruhu temsil eden, cumhuriyetin ikinci yüzyılına yön verecek olan kadrolar olarak görüyorum" ifadelerini kullandı. "Tüzüğümüzde antidemokratik olarak nitelenen tüm maddeler gözden geçirilecek ve tadil edilecektir" "İyiler ve cesurlar hareketi olarak hürriyete aşık insanlarız ve demokrasiden yanayız" diye konuşan Aydın, şunları aktardı: "Bizler, hürriyetlerin kısıtlanmasına, antidemokratik düzenlemelere tahammül edemeyiz. Bu inançla ne partimizde ne de ülke yönetiminde antidemokratik düzenlemeleri onaylayamayız. Buradan ilan ediyorum ki; parti tüzüğümüzde antidemokratik olarak nitelenen tüm maddeler gözden geçirilecek ve tadil edilecektir. Ülkede demokrasi talep ediyorsak, bunu önce kendi içimizde sağlamamız gerekmektedir."
İstanbul İBB Başkanı İmamoğlu, elektrikli yeni metrobüsün test sürüşüne katıldı İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu; çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne katıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İETT ve Metro İstanbul A.Ş’nin Metrobüs hattında yoğunluğu azaltmak için Çin’den aldığı 100 adet elektrikli metrobüsün test sürüşlerini başlattı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Edirnekapı’da bulunan İETT Garajı’ndaki test sürüşüne katıldı. Test sürüşüne Eyüpsultan Belediye Başkanı Mithat Bülent Özmen, Avcılar Belediye Başkanı Utku Caner Çaykara, İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy da eşlik etti. 100 bin kilometrede 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor Dizel metrobüslere göre yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu yatırımla 300 ton karbondioksit salınımının önüne geçmeyi planlayan İBB hem çevreyi hem de belediye bütçesini korumuş olacak. Ayrıca elektrikli metrobüs; sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçecek. Çift yönlü sürüş imkanı tanıyan yeni nesil elektrikli metrobüs, 40 metre uzunluğunda ve 4 vagonlu. Yolcu taşıma kapasitesi, metrobüs filosundaki en uzun araçtan yüzde 50 daha fazla ve 420 kişi taşıma kapasitesine sahip. Test aracının menzili yaklaşık 80 kilometre. Modüler batarya yapısı sayesinde, daha uzun menzil için, daha fazla batarya eklenebiliyor. 800 kilowatt güçte, 20 dakika şarjla, ortalama 50 kilometre menzil yapılabiliyor. Test sürüşünden önce gazetecilere açıklamalarda bulunan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Hem İETT kurumumuz hem de araçların farklı özelliklerine binaen Metro İstanbul’un müşterek çalışmalarıyla bizim metrobüs hattındaki yenileşme kavramına uygun araç arayışlarıyla gördüğünüz bu araçla ilgili önümüze sonuç gelmişti. Sonuç bunun denenebileceği ve özellikle hattaki performansı bu noktada metrobüsün önümüzdeki zaman diliminde devam ettiği sürece bu araçlarla daha kolay yolcu birikmeden yolcu konforunu önceleyen aynı zamanda hava kirliliğini de çok ciddi seviyede sıfır emisyonlu bir araç olmasıyla bize sunumu yapıldı. Arkadaşlarımızla bunun ciddi bir deneme sürecinden geçmesine karar verdik. Hazırlıkları yapıldı, bu araçların nakli gerçekleştirildi. Bir ayı aşkın süredir bu hatta önce trafiğin olmadığı gece vakitleri başlandı. Daha sonra gündüz zaman dilimi içinde de denemeler yapıldı. Yolculu, yolcusuz, yüklü ve yüksüz şekilde denemeleri yapıldı ve yapılmaya devam ediyor” dedi. “Yüksek sayıda 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip” Elektrikli metrobüsün özellikleri hakkında açıklamalarda bulunan Başkan İmamoğlu, “Metrobüs hattının verimliliği, konforu, yolcu yığılmasını azaltan bir şekilde insanlarımıza hizmet etmesi. Şunu söyleyeyim; metrobüs tabii şu anda biliyorsunuz Avcılar’dan Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan, önemli bir ulaşım aracımız. Milyonu aşan yolcuya sahip günlük kapasitesi var. Tabii bu hat üzerinde olası, şu anda yapımı bitmek üzere olan, yapımı devam eden ve başlanacak olan metro hatlarımız da var. Ama bütün onların, yıllara sarih bir şekilde İstanbul ulaşımına katkısı ne olacak? Metrobüs hatlarından beklentimiz ne olacak? Kısa, orta, uzun vadede bu iyileşmeyi sağlayıcı, bu tarz araçların sayısı ne olmalı? Bütün bu verimlilik hesapları üzerinden, bu araçla ilgili kanaatlerimizi olgunlaştıracağız. Günün sonunda, en doğru kararı vermek istiyoruz. Bizi cezbeden tarafı, yüksek sayıda yolcu kapasitesine sahip olması, sahadaki performansı. Yüksek sayıda 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip. Ki şu an bizim en yüksek kapasiteli aracımız 280 yolcu kapasitesine sahip. Onun 1,5 katına yakın bir kapasiteye sahip olması ve tabii sıfır emisyonlu bir araç olması. Diğer koşulları da olgunlaştırdığımızda, sizleri bilgilendireceğiz. Bir görelim performansını bakalım” şeklinde konuştu. “Vereceğimiz her kuruş milletimizin parası” Açıklamalarına devam eden Başkan İmamoğlu, “Bizim bu tür olaylardaki temel prensibimiz; bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı. Daha önce, biliyorsunuz, çok olumsuzluklar yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Parçası bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Tabiri caizse, hurdaya dönüşecek şekilde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir talihsiz hikayesi. Ama biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak gayretindeyiz. Çünkü vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en doğru şekliyle yatırım yapma gayreti içerisindeyiz. Umarım hayırlısı olur” ifadelerini kullandı. Açıklamanın ardından İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve beraberindeki heyet, gazetecilerle birlikte elektrikli metrobüse bindi. Edirnekapı İETT Garajı’ndan başlayan yolculuk Avcılar Kampüs Durağı’nda son buldu.