YEREL HABERLER - 24 Nisan 2017 Pazartesi 10:00

Öğrenciler için empati odası oluşturuldu

A
A
A
Öğrenciler için empati odası oluşturuldu

Antalya’nın Kumluca ilçesinde Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleri “Değerler Eğitimi Projesi” kapsamında ‘Saygı’ değeri konulu bir etkinlik düzenlendi.

Antalya’nın Kumluca ilçesinde Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleri “Değerler Eğitimi Projesi” kapsamında ‘Saygı’ değeri konulu bir etkinlik düzenlendi.


Kumluca Şehit Ömer Halisdemir öğrencilerine farklılıkları sevmenin önemini anlatmak amacıyla okulun spor salonunda bir “Empati Odası” hazırlandı. Çalışma ile ilgili bilgi veren Kumluca Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu Okul Müdürü Hüseyin Orhantekin, “Bu çalışmamız ile engelli kardeşlerimizi unutmadığımızı onları her zaman daha iyi anlamamız gerektiğini, Öğrencilerimizin engellilerin yaşadıkları zorlukları daha iyi anlamalarını sağlamak için oluşturduğumuz Empati Odası’nda onların görmeden, duymadan, bacaklarını kullanmadan hareket etmelerini; oluşturduğumuz parkurlarla engellilerin günlük hayatta karşılaştıkları zorlukları anlamalarını sağladık. Öğrencilerimizin bu sayede hem bakış açılarını değiştirdik hem de kendilerini karşıdaki insanın yerine koyma ve onları anlama becerisini geliştirdik” dedi.


Orhantekin, “Yapılan etkinlikler sonunda öğrencilerimizin düşüncelerini ve hislerini dile getirdiği duygu defterinde gördük ki engellileri anlamak için onlara uzaktan bakmak yetmiyor, onlar gibi karanlıkta yaşamak, onların bindiği tekerlekli sandalyeye binmek, o koltuk değneklerini kullanmak gerekiyor.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Türk Dünyası PAÜ’de buluştu Pamukkale Üniversitesi’nde (PAÜ) Uluslararası Türk Dünyasında Değerler ve Kültür Aktarımı Sempozyumu gerçekleştirildi. PAÜ Altay Toplulukları Dil ve Kültürleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (ALTAY DİLMER), Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü, Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (DSBMYO) ile paydaşlığını Almatı Eğitim Ataşeliği, El-Farabi Kazak Millî Üniversitesi, Türk Tarih ve Kültür Vakfının (TÜRKTAV) ve Avrasya Yazarlar Birliği’nin üstlendiği Pamukkale Üniversitesi Hierapolis Konferans Salonunda gerçekleşen sempozyumda Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nergis Biray, çocukların milli ve kültürel değerlere sahip çizgi filmler ve dizi filmlerin rolü, kültür aktarımının önemine değindikten sonra sempozyumun düzenlenmesine katkı sağlayan tüm paydaşlara teşekkürlerini sundu. Almatı Başkonsolosu Evren Müderrisoğlu, Türk Dünyasındaki kültür politikaları ve kültürel değerlerin Türk topluluklarının bütünleşmesindeki önemi üzerinde durdu. Kazakistan Cumhuriyeti Denizli Fahri Konsolosu Okan Oğuz konuşmasında, Türk dünyasının ortak mirasının gelecek kuşaklara taşınmasında kültür aktarımının önemini vurguladı. Kazakistan Almatı Eğitim Ateşesi Ayhan Korkmaz, Türk Dünyasının ortak mirasının önemli değerleri olan Dede Korkut ve Oğuz Kağan gibi şahsiyetlerin çizgi filmler aracılığıyla Türk çocuklarına ve tüm dünya çocuklarına tanıtılması gerektiğini belirtti. PAÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Durmuş Akalın ise konuşmasında Pamukkale Üniversitesi olarak bu sempozyuma ev sahipliği yapmaktan onu duyduklarını ve küreselleşen dünyada kültür politikalarının belirlenmesi açısından bu tür sempozyumların önemini ifade etti. Sempozyum, açış oturumundan sonra bilimsel oturumlarla devam etti. Bilimsel oturumlarda Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan ve ülkemizden bilim insanları ve animasyon, çizgi film, reklamcılık ve eğitim, radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki uzmanlar tarafından kültür aktarımı konusunu sinema, çizgi film, dizi film, dil, edebiyat, tarih ve turizm gibi çeşitli alanlarda ele alan çalışmaları sunuldu. Sempozyumda yüz yüze 4, çevrim içi 7 olmak üzere, iki gün süresince 11 oturum, 65 katılımcı ile toplamda 56 bildiri sunuldu. Sempozyumda Türk kültür ve değerler aktarımı konusunda yapılması gerekenlere ışık tutmak ve farkındalık oluşturmak, yol gösterici olabilecek kültür aktarım araçlarına (yazılı, sözlü, taşınabilir, somut olan ve olmayan vd.) ve ögelerine vurgu yapmak, bu ögelerin doğru kullanımı ve yaygınlaşmasını sağlamak hedeflendi.