GENEL - 07 Aralık 2017 Perşembe 16:12

Manavgatlı Muhtarlar yemekte buluştu

A
A
A
Manavgatlı Muhtarlar yemekte buluştu

Antalya’nın Manavgat ilçesi’ndeki Muhtarlar yemekte bir araya geldi.

Antalya’nın Manavgat ilçesi’ndeki Muhtarlar yemekte bir araya geldi.


Manavgat Belediyesi Boğaz Otel’de düzenlenen yemeğe, Manavgat mahalle muhtarlarının yanısıra Manavgat Kaymakamı Mustafa Yiğit, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Başkontrolörü (Müfettiş) Ali Balkan ve Manavgat Kaymakamlığı Yazı İşleri Müdürü Hasan Çelik katıldı.


Yemekte konuşan Manavgat Muhtarlar Derneği Kurucu Başkanı Aydınevler Mahalle Muhtarı Tahsin Yılmaz, derneği 7 kurucu üye ile birlikte kurduklarını söyledi.


Manavgat Kaymakamı Mustafa Yiğit ise Muhtarlığın büyük sorumluluk isteyen bir görev olduğuna dikkat çekerek “Cumhuriyetin kuruluşundan önceki dönemlere dayanan muhtarlık mekanizmasının sağlıklı çalışması mahallelerimizin sorunlarını ortadan kaldıracaktır. Bugün burada dernek çatısı altında bir araya gelen Manavgat mahalle muhtarlarımıza derneklerinin hayırlı olmasını, güzel hizmetlere vesile olmasını diliyorum” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Yeni müfredatta matematik dersi için yapılacak değişiklikler belli oldu Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) internet sitesi üzerinden yaptığı paylaşım ile matematik dersi için müfredatta yapılan değişiklikleri duyurdu. MEB, matematik derslerinde ’Algoritma-Bilişim’in ön planda tutulacağı müfredat değişikliğini internet sitesi üzerinden yapılan yazılı açıklama ile duyurdu. MEB kamuoyunun görüşüne sunulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat taslağında, matematik ve algoritma-bilişim ilişkisi matematik öğrenme ve öğretme süreçlerine hizmet edecek şekilde kurgulandı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde, matematik alan becerileri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyini kapsayan ve süreç bileşenleri ile modellenebilen beceriler dikkate alınarak belirlendi. Yeni müfredatta yer verilen 5 matematik alan becerisi, "matematiksel muhakeme", "matematiksel problem çözme", "matematiksel temsil", "veri ile çalışma" ve "veriye dayalı karar verme", "matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma" olarak planlandı. Matematik dersi öğretim programları hazırlık sürecinde ilkokul, ortaokul ve lise komisyonları Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bütüncül yapısı gereğince birlikte çalıştı. Öncelikle "sayılar", "geometri" ve "istatistik ve olasılık" konularının ilkokuldan liseye kadar ilişkisel ve tutarlı bir biçimde nasıl yerleştirilmesi gerektiğine odaklanıldı. Sonrasında komisyonlar yatayda çalışarak düzeyin matematik öğrenme hedeflerine ilişkin içerikleri belirledi ve bu içeriklere ilişkin tema düzenlerini oluşturdu. Bu sayede, örneğin ortaokul matematik dersi öğretim programında işlemsel yönüyle öğrencileri zorlayıcı içerikler ortaöğretime taşındı ve bu sayede ortaokul düzeyinde daha kavramsal ilişkilere yer verildi, disiplinler arası ilişkileri destekleyecek içerik ve yaklaşımlar daha çok ön planda tutuldu. Yapılan yazılı açıklamada, ilkokul, ortaokul ve lise müfredatına dair değişiklikler, ayrıca limit ve türevin kapsamlı bir şekilde işleneceği belirtilerek şu ifadeler yer aldı: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde yeni hazırlanan ilkokul matematik müfredatında, öğrenme hedefleri tahmin, zihinden işlem ve prosedür şeklinde devam eden öğrencinin matematiksel muhakeme gücünü ve düşünme becerilerini öğretme-öğrenme uygulamalarını öne çıkaran bir aşamayla verildi. Daha önceki programlarda ayrı ele alınan 4 işlemden, toplama çıkarma bir arada toplamsal durumu vermek; çarpma ve bölme bir arada çarpımsal durumu vermek için ilişkisel olarak verildi. Mevcut öğretim programında sezgisel karşılaştırma toplama ve çıkarma işleminden sonra verilirken yeni öğretim programında sezgisel karşılaştırma 4 işlemden önce verilerek öğrenenlerin 4 işlem becerileri ile alakalı öğrenme hedefleri arasında köprü kurmaları sağlandı. Ayrıca yeni program çocuklardaki sayı hissi ve sayı kavramının gelişimi dikkate alınarak tasarlandı. Yeni öğretim programının öğrenme hedefleri, ilkokul öğrencilerinin geometrik düşünce düzeylerinin görsel düzeyde olmasından dolayı buna göre yapılandırıldı. Bu kapsamda gelişimsel süreç dikkate alınarak parça-bütün ilişkisi ön plana çıkarıldı ve öğrencilere farklı nesne modelleri ile nesnelerin geometrisinin kavratılması amaçlandı. Öğretme öğrenme süreci daha somut bir yapıda ilerletildi ve öğrencilerin algılayabildikleri geometrik cisimlerden yola çıkılarak şekillerin anlamlandırılması hedeflendi. Veriye dayalı araştırma temasında bilim ve teknolojinin de artmasından dolayı ilkokul 1. sınıftan itibaren istatistiksel araştırma sürecinin tüm adımları kullanıldı. Olasılık konusu da çocukların bilişsel ve duyuşsal özellikleri dikkate alınarak basitten karmaşığa doğru ilkokul 4. sınıftan itibaren verilmeye başlanarak ortaokuldaki olasılık gerektiren içeriklere temel oluşturuldu. Programda, içerik çerçevesinde yapılan sadeleştirmeler kapsamında, ilkokul 1. sınıfta öğrencilerin birinci sınıfta güçlük yaşamaları nedeniyle ’kesirler, zaman, sıvı ölçme, standart ölçme araçları ile işlem süreçleri, takvim okuma’ konuları 1. sınıftan kaldırılarak ikinci sınıftan itibaren verilmeye başlandı. İlkokul 3. sınıfta Romen rakamları öğrenme hedefi olarak verilmedi, zaman ölçme ile ilgili olarak öğretme-öğrenme uygulamalarına yansıtıldı. Sütun grafiği 5. sınıfa aktarıldı, alan ölçme tamamen ilkokuldan kaldırıldı. 4. sınıftaki ışın doğru parçası düzlem konuları 5. sınıfa aktarıldı. İlkokul 1. sınıflara, şipşak (nokta sayılama) sayma, şekil örüntüleri, kodlama ve algoritma aktiviteleri eklendi. İlkokul 3. sınıflara algoritma eklendi. İlkokul 4. sınıflara, denk kesir ve günlük yaşamda karşılaşılan olasılık durumları eklendi. Tema içerikleri ve öğrenme hedefleri öğrencilerin gelişim düzeyi dikkate alınarak, öncüllük-ardıllık, ön koşul ilişkisi gibi matematik disiplinin gerektirdiği ilkeler göz önünde bulundurularak yapılandırıldı. Ortaokul matematik dersi öğretim programı geliştirilirken, parçalanmış kazanım yapısından çıkılarak bütüncül bir içerik yapısına geçildi, başta matematik alan becerileri olmak üzere bütünleşik beceriler, değer, okuryazarlık, eğilim, sosyal-duygusal beceriler odaklı bir program anlayışı benimsendi. Program, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verebilme üst düzey becerilerinin gelişimini de destekleyecek şekilde tasarlandı. Bu bağlamda programda işlemsel yönüyle öğrencileri zorlayıcı içerikler ortaöğretime taşındı, disiplinler arası ilişkileri destekleyecek içerik ve yaklaşımlar ön planda tutuldu. Örneğin, köklü ifadelerle işlemler ortaöğretime taşındı fakat köklü ifadeler bağlamında gerçek sayılar kümesinin anlamlandırılmasına ortaokulda önem verildi. Lisede büyük öneme sahip olan fonksiyon kavramına doğru ve doğrusal oran kavramlarının bir devamı niteliğinde 8. sınıftan itibaren yer verilmeye başlandı. Matematiksel kavramlar ilişkilendirilerek hemen her sınıf düzeyinde araç ve teknolojiden yararlanıldı; veri biliminin ve veri ile çalışma becerisinin gerçek yaşamda, bilim ve teknolojide artan öneminden ötürü, istatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Dijital çağın gereksinimleri doğrultusunda, öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla matematiksel içeriklerle ilişkili algoritma konusu da programa eklendi. Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı, çağın bilimsel gelişmeleri ve beceri temelli program yaklaşımı doğrultusunda yeniden şekillendirildi. Öğrenciler için işlemsel yükü fazla olan, anlamlı öğrenmelere hizmet etmeyen ve programın genel amaçları doğrultusunda ortaöğretim düzeyinde ihtiyaç duyulmayan içerikler gözden geçirildi, bazıları çıkarılarak yerine yenileri eklendi. Bu bağlamda, matematik ve algoritma-bilişim ilişkisi ilk defa bu programda, matematik öğrenme ve öğretme süreçlerine hizmet edecek şekilde kurgulandı. İstatistik konuları ’veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerisi’ bağlamında yeniden ele alındı ve programdaki yeri önemli oranda artırıldı. Sayılar, cebir ve fonksiyonlarla ilgili konular, fonksiyonlar merkeze alınarak yeniden tasarlandı. Disiplinler arası bağlamda fonksiyonların değişimleri inceleme ve problem çözme aracı olma boyutları ön planda tutuldu. Soyut, sembolik ve işlem odaklı bir şekilde ele alınan kümeler ve mantık konuları diğer konulara entegre edilerek yeniden yapılandırıldı. Kümelerle ilgili işlemlerin yanı sıra mantık bağlaçları ve niceleyicilerin matematiksel dil ve sembolizm içindeki yeri ve öneminin fark edilip etkin şekilde kullanımı ile öğrencilerin matematiksel doğrulama ve ispat yapma becerilerinin aşamalı şekilde gelişimini sağlayacak bir program geliştirildi. Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, muhakeme ve problem çözme temelli dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Mevcut haliyle bir hesaplama aracından öteye geçmeyen oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, değişimin matematiğinin temel araçları olarak limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alındı. Türevle ilgili yorum ve çıkarımlara problem çözme odaklı bir yaklaşımla yer verildi. İntegral kavramının programlardaki yeri süregelen revizyon çalışmaları ile önemli oranda daraltılmıştı ve mevcut haliyle anlamlı bir öğrenme gerçekleşmediği ve diğer ortaöğretim derslerinde de integral kavramının kullanılmadığı görüldü. Yeni Ortaöğretim Matematik Programında nicelikler arası değişimleri incelemenin temel araçları olarak limit ve türev kavramları ön plana çıkarıldı. Bu kavramlara beceri odaklı bir yaklaşımla önceki programlardan daha kapsamlı şekilde yer verildi. Lisede, halihazırda oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, limit ve türev kavramları daha kapsamlı şekilde ele alındı. Yeni programda 4 yıl boyunca değişimlerin incelenmesi odaklı bir yaklaşım ortaya konuldu. Bu yaklaşımın üniversitedeki analiz dersleri için sağlam bir temel oluşturacağı ve sonraki eğitim ve kariyer yaşantılarında ihtiyacı olacak öğrencilerin integrali de tam anlamıyla öğrenebilecekleri öngörüldü."
Muğla Başkan Köksal; “Mahallelerimize ortak akılla eşit, adil hizmet ulaştıracağız” Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Muhtarlar Federasyonu Başkanı ve Kiramettin Mahallesi Muhtarı Hayrettin Akay ile birlikte Menteşe Mahalle muhtarları ile bir araya geldi. Toplantıda yeni bir dönemin başladığını belirten Başkan Köksal, “Her bir mahallemize eşit, adil bir anlayışıyla hizmet ulaştıracağız. Talepleriniz Ahmet Başkanımla benim yol haritamızı oluşturacaktır. Sizlerden ricamız ihtiyaçlarınızı, taleplerinizi öncelik sırasına göre bize ulaştırmanız. Birlik, beraberlik ve uyum içinde hizmet üreteceğiz.” dedi. Konakaltı İskender Alper Kültür Merkezinde gerçekleştirilen muhtarlar buluşması Muhtarlar Federasyonu Başkanı ve Kiramettin Mahallesi Muhtarı Hayrettin Akay’ın konuşmasıyla başladı. Akay, “Yeni dönemde birlik ve beraberlik içinde Ahmet Aras Başkanımızla, Gonca Köksal Başkanımızla vatandaşlarımıza güzel hizmetler yapacağımıza inanıyorum.” dedi. Başkan Köksal, “Muhtarlar, mahalllerimizdeki gözümüz kulağımız” Menteşe Belediye Başkanı Şehir Plancısı Gonca Köksal, muhtarlardan mahallelerdeki ihtiyaçların aciliyet ve önceliğine göre bildirmelerini istedi. Başkan Köksal, “Çok değerli muhtarlarımız, hepiniz hoş geldiniz. Seçim dönemi bitti. Hizmet dönemine başladık. Mahalle ziyaretlerimizde hep söyledik; ‘Mahallelerimizi ziyaret edecek, tüm ihtiyaçları, eksikleri yerinde tespit edeceğiz’ dedik. Bunu göreve gelir gelmez hızlıca planladık. İlişki ve iletişimi her daim canlı tutacağız. Sizler mahallelerimizdeki gözümüz, kulağımızsınız. Bizim birlikte uyum içinde çalışmalarımızı yürütmemiz gerekiyoruz. Bunun için bütün taleplerinizi en acil olanlardan başlayarak, Muhtarlık İşleri Müdürlüğümüze bildirmenizi istiyoruz. Organizasyonu Muhtarlık İşleri Müdürlüğümüz üzerinden yürüteceğiz. Bütün talepler bize gelecek, aciliyetine göre sıraya koyup ilgili birimlere ileteceğiz. Muhtarlık İşleri Müdürlüğümüz bu süreçte daha aktif bir rol oynayacak. Belediye bütçemiz şu aşamada biraz kısıtlı. O yüzden muhtarlarımızdan ricam en acil ihtiyaçları öncelikli olarak bildirmeniz olacaktır. Bizler artık parti rozetlerimizi çıkardık. Bir kamu kurumunun yöneticileriyiz. Sizler de tabi siyasi figürler değilsiniz. Her bir mahallemize eşit, adil hizmet anlayışıyla çalışacağız. Bu süreçte sizlerin talepleri de Ahmet Başkanımla benim yol haritamızı oluşturacak. Bir koordinasyon içinde hep birlikte hizmetlerimizi üreteceğiz.” diye konuştu. Büyükşehir Belediye Başkanı Aras, “Menteşe bizim kalbimiz” Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, sözlerine muhtarlara teşekkür ederek başlayarak, “Güzel bir seçim dönemi geçirdik. Misafirperverliğiniz için muhtarlarımıza ve vatandaşlarımıza çok teşekkür ediyorum. Bize güvendiniz, bize inandınız ve bize bir kredi verdiniz. Biz de bu krediyi en iyi şekilde kullanmak için çalışmalara başladık. Tüm ilçelerimizde, Menteşe tabi bizim kalbimiz sayılır, iyi ilişkiler içinde süreci başlattık. Muhtarlarımızla da ilişkimizi hep sıcak tutacağız, birbirimizden uzaklaşmayacağız. Muğla’da iki muhtarlar federasyonu var. Ayrılık olsun istemiyoruz. Bu konuyu Sayın Valimizle de konuştuk. Hizmetlerin doğru ve eksiksiz bir şekilde ulaştırılması bakımından muhtarlarımızın tek bir çatı altında toplanması çok önemli” dedi. Başkan Aras, konuşmasını şöyle sürdürdü; “İlçe belediyelerin genel anlam da bir sıkıntısı var. Bununda nedeni son dönemlerde artan maliyetler. Büyükşehir Belediyesi olarak Gonca Başkanımızın yetişemediği yerlerde biz olacağız. Yapılacak hizmet protokolleri ile biz bunları çözeriz. Sonuçta bu halkımız için yapılacak ortak bir hizmet. Birlikte yapacak, destek vereceğiz. Telefonlarımız her zaman açık. Bundan sonraki süreçte her zaman iç içe olalım.” Başkan Köksal, toplantının sonunda Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Tahça’ya bağlı olduğunu belirterek muhtarları bilgilendirdi.