YEREL HABERLER - 06 Ocak 2012 Cuma 14:39

2011`DE 548 KİŞİ HAKKINI ARADI

A
A
A
2011`DE 548 KİŞİ HAKKINI ARADI

Antalya’nın Manavgat ilçesinde Tüketici Hakem Heyetine 2011 yılında toplam 548 kişi başvurarak hakkını aradığı bildirildi.
Manavgat Kaymakamı Emir Osman Bulgurlu konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “İlçemizde 2011 yılı 12 aylık dönemde Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine yapılan başvurular geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 39 artış göstererek 548 olmuştur. Yapılan bu başvuruların Hakem Heyetlerince değerlendirilmesi sonucunda 349’si tüketici lehine, 28’si tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. 171 şikayet hakkında ise 169’u anlaşma yaparak tüketici lehinde dosya işlemden kaldırılmış, 2 başvuruda görevsizlik kararı verilmiştir. Tüketici şikayetleri yüzde 94 oranında tüketici lehine sonuçlanmıştır” dedi.
2011 yılı Aralık ayı sonu itibariyle, doğrudan olmak üzere toplam 548 tüketici şikayeti yapıldığını ve tüketicilerin sorunlarının çözümüne yardımcı olunduğunu kaydeden Kaymakam Bulgurlu, şunları söyledi:
”Tüketici şikayetleri konularına göre değerlendirildiğinde 189 ayıplı mal ve hizmet, 18 kapıdan satış, 1 tüketici kredisi, konut finansmanı ve kredi kartları, 255 garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri, 85’i ise diğer uyuşmazlık konularıyla ilgili olarak yapılmıştır. İlçemizde tüketici bilincinin artışına paralel olarak tüketici şikâyetlerinde sürekli bir artış gözlemlenmektedir. İlçemizde tüketicilerin korunması ve daha kaliteli hizmet alabilmelerinin temini bakımından piyasa gözetim ve denetimlerimiz aralıksız olarak sürdürülmektedir.”
Tüketiciler satın aldıkları herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiklerinde öncelikle o mal ya da hizmeti aldığı satıcı veya sağlayıcı ile yazılı ve sözlü olarak görüşmesi gerektiğini ifade eden Kaymakam Bulgurlu, “Sorunun çözülmemesi ve sonuç alınmaması durumunda Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemesine başvurulmalıdır. Tüketiciler haklarını aramaktan çekinmemeli, yasalar ile güvence altına alınan haklarına sahip çıkmalıdırlar. Tüketiciler haklarını bildikleri ölçüde ve demokratik örgütlenmelerini sağlayabildikleri oranda kendi hak ve çıkarlarını koruyabilirler. Tüketiciler haklarını aramaktan çekinmemeli, yasalar ile güvence altına alınan haklarına sahip çıkmalıdırlar” dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir