EKONOMİ - 17 Mart 2018 Cumartesi 12:58

Başkan Kafaoğlu iş adamlarıyla buluştu

A
A
A
Başkan Kafaoğlu iş adamlarıyla buluştu

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu iş adamlarıyla bir araya geldiği toplantıda belediye çalışmaları ve hayata geçirilecek projeler hakkında bilgiler verdi.

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu iş adamlarıyla bir araya geldiği toplantıda belediye çalışmaları ve hayata geçirilecek projeler hakkında bilgiler verdi.


Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu MÜSİAD Balıkesir Şubesi tarafından düzenlenen toplantıda iş adamlarıyla bir araya gelerek belediye çalışmaları ve projeleri hakkında sunum eşliğinde bilgiler verdi. AK Parti Balıkesir Milletvekili Ali Aydınlıoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda konuşan Başkan Kafaoğlu Balıkesir’in yeniden değiştiğini belirterek “Yeni bir anlayışla, insanı merkeze oturtan ve insanların mutluluğunu ve huzurunu esas kabul eden bir anlayışla yola çıktık. Öncelikle kendimizle, çalışma arkadaşlarımızla, teşkilatlarımızla, kurum kuruluş ve müesseselerle ve halkımızla mutlaka barışık olmamız lazım. Mutlaka onları da bu işin içine katmak lazım. Hani katılımcı belediyecilik diyoruz ya insanların enerjisini, sinerjisini, fikrini, projelerini mutlaka belediye başkanları alması lazım. Alan belediye başkanları yolunu şaşırmaz, alan belediye başkanları mutlaka hedefe daha kolay ulaşır ve insanlar yapmış olduğu işlerden o kadar mutlu ve huzurlu olur. bir belediye başkanını projeleri mutlaka halkın talepleriyle, istekleriyle ve ihtiyaçlarıyla örtüşmesi lazım. Örtüşmüyorsa ne yaparsanız yapın bir kıymeti yok. Belediye başkanının yapmış olduğu işler, eylemler, fiiller insanların hayatını kolaylaştırmalı, standardını yükseltmeli, insanları mutlu ve huzurlu hissetmeli. Bir belediye başkanı başarılı olabilmesi için kendini o şehre adanmış kabul etmesi lazım. Adanmış insanlarla zafer kazanılır. Eğer o şehre kendinizi adanmış hissedemiyorsanız, gece rüyalarınıza o şehir girmiyorsa o şehirle yatıp o şehirle kalkamıyorsanız başarınız düşük olu. Ne kadar fazla o şehre kendinizi verebiliyorsanız, o şehrin insanlarıyla ne kadar fazla olabiliyorsanız mutlaka başarı da o oranda yüksek olur.”



Belediye başkanı teşkilatlarla uyum içinde olmalı


Projelerin tanıtımını basın mensupları ile beraber düzenledikleri toplantıda kamuoyuna duyurduklarını söyleyen Başkan Kafaoğlu “Önce bütün teşkilatlarımızı topladık, basın mensuplarıyla beraber. Öncelikle teşkilatlarımız bu projelerde haberdar olsunlar. Çünkü teşkilatlar bizim elimiz ayağımız, gören gözümüz, duyan kulağımız. Belediye başkanı da teşkilatlarıyla uyum içerisinde çalışması lazım. Birbirimizi tamamlamamız lazım. Bir elmanın yarısı gibi onların enerjisinden, onlarından kabiliyetlerinden ve onların tabandaki teşkilatçılığından mutlaka istifade edilmesi lazım dedik ve öncelikle onlarla paylaştık. Daha sonra tabi ki bu şehrin dinamikleri var. İş adamlarıyla projelerimizi paylaşmaya devam ediyoruz. Balıkesir’de tabi ki kurulmuş iş adamları dernekleri var. Kimseyi ötekileştirmiyoruz. Tabi ki onlarla da buluşuyoruz. Bu şehrin geleceği için onlarla da projelerimizi paylaşıyoruz. BASİAD’la bir araya geldik. Balıkesir’deki ticaret odaları, borsaları ve sanayi odasıyla bir araya geldik. Balıkesir ölçeğinde 15 tane bunların tamamı. Bugün sizlerle bir araya geliyoruz. Önümüzdeki hafta da BASİAD’la bir araya gelerek Balıkesir’de yapacağımız projeleri ve belediyecilik anlayışımızı da onlarla paylaşmış olacağız”dedi.


Kaynakların adil paylaşılmasını istiyoruz


İnsan merkezli yönetime önem verdiklerini dile getiren Başkan Kafaoğlu “Yönetime aktif katılım diyoruz, sürekli iletişim ve erişim kanallarının açık olmasını istiyoruz, kaynakların adil paylaşımını istiyoruz, kalkınma ve istihdam da bir şehrin gelişmesi için olmazsa olmazlarımız arasında yer alıyor. 7 Kasım itibariyle meclisimizde seçilerek geldik. Meclisimizde AK Partili, MHP’li ve bağımsız meclis üyelerinin tamamının oylarını alarak seçildik. O günden bu güne kollarımızı sıvadık. Yapacağımız projelerle ilgili ciddi çalışmalar yaptık. Projelerimizi açıklarken sadece proje olarak açıklamayalım, animasyon olarak göstermeyelim, ihale tarihleriyle beraber verelim diye ciddi gayretlerimiz oldu. Ve lansman yaptığımız gün projelerin ihale tarihlerini de vermiştim”şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.