ASAYİŞ - 26 Nisan 2018 Perşembe 16:16

Elindeki iple kavak ağacına çıkınca ekipleri alarma geçirdi

A
A
A
Elindeki iple kavak ağacına çıkınca ekipleri alarma geçirdi

Bartın’da ailevi sorunları olduğu öne sürülen Hasan B.

Bartın’da ailevi sorunları olduğu öne sürülen Hasan B., ağaca çıkarak kendini asmaya çalıştı.


Edinilen bilgilere göre, Hasan B. adlı bir kişinin Kanlıırmak Caddesi’nde bir ağaca çıkarak elindeki iple kendini asmak istediği öğrenildi. Vatandaşların polise haber vermesi üzerine olay yerine gelen polis ekipleri vatandaşı ağaçtan indiremeyince itfaiye ekiplerinden yardım istedi. İtfaiye ekipleri de Hasan B.’yi ikna edememesi üzerine ağaca uzatılan merdiven yardımıyla itfaiye erleri Hasan B.’nin yanına yaklaştı. Bir anlık dalgınlığından faydalanan itfaiyeciler, Hasan B.’yi yakalayarak ağaçtan indirdi. Olay yerine gelen 112 ekiplerinin müdahale ettiği Hasan B., Bartın Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı.


Hasan B.’nin ailevi sorunları nedeniyle intihara kalkıştığı öğrenilirken, olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Vehbi Koç Ortaokulu öğrencilerinden bilimsel ve sportif başarı İnönü Vehbi Koç Ortaokulu öğrencileri, bilimsel ve sportif alandaki başarılarıyla ön plana çıkıyor. İnönü Vehbi Koç Ortaokulu öğrencileri 22 Nisan ile 28 Nisan tarihleri arasında iki büyük başarıya imza attı. Bu yıl 18’incisi düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokullar Arası Araştırma Projesi Yazma Yarışması’nda tarih alanında ’Türk Damgalarına Can Suyu’ adlı proje ile Bursa Bölge Birinciliği elde edildi. Vehbi Koç Ortaokulu 6.sınıf öğrencileri Azra Gök, Irmak Karagöz ve Zehra Ecrin Aslan’ın, Türkçe öğretmeni Sema Şeker danışmanlığında hazırladığı proje, Bursa bölge sergisinde başarı göstererek birinciliğe layık görüldü. Bu sayede 26 Mayıs ile 30 Mayıs tarihleri arasında Ankara’da düzenlenecek olan ve Türkiye’nin 12 ayrı bölge birincilerinin yarışacağı Türkiye finaline katılmaya hak kazandı. Beden eğitimi öğretmenleri Tuğba Koç ve Esabil Ballı ile bilek güreşine hazırlanan sporcular, Eskişehir il ve bölge müsabakalarında başarı elde ederek katıldıkları Türkiye şampiyonasında 1 altın, 3 gümüş ve 1 bronz madalya kazandı. Sol kolda 60 kilogram Eylül Karaardıç Türkiye Şampiyonu, 35 kilogram Hayrunnisa Karademir Türkiye İkinciliği, 35 kilogram Emine Bozkurt Türkiye İkinciliği, sağ kolda ise 60 kilogram Eylül Karaardıç Türkiye İkinciliği, 40 kilogram Eminenur Yeniçay Türkiye Üçüncülüğü elde etti. "Gelecek yıllarda da başarılarımızın üstüne koyarak çalışmalarımıza devam edeceğiz" Öğretmen ve öğrencilerinin başarıları hakkında konuşan Okul Müdürü Fazıl Özkara “Bizi diğer meslek gruplarından ayıran en önemli özelliğin gelişiminde rol oynadığımız evlatlarımızın başarıları olduğuna inanıyorum. Eğitimin her alanında öğretmen ve öğrencilerimizin yanında olmanın gururunu yaşıyoruz. Son yıllarda okulumuzun başarıları sadece Eskişehir’de değil ülke çapında ses getirmeye başladı. Öğretmenlerimizin özverili yaklaşımları, öğrencilerimizin ise büyük gayretleri ile İnönü’den tüm Türkiye’ye açılımın öncüsü olduğumuza inanıyorum. Gelecek yıllarda da başarılarımızın üstüne koyarak çalışmalarımıza devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Ankara Eğitim Bir-Sen: “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ yeni müfredat taslağı değerlendirmemizi tamamladık” Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim Bir-Sen), “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat taslağı konusunda detaylı ve veri temelli titiz bir değerlendirme yapıldığını ve Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşmak üzere çalışmanın tamamlandığını açıkladı. Eğitim Bir-Sen Sendikası, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat taslağı kapsamında öğretim programları ortak metni ve 26 ders öğretim programının kamuoyu ile paylaşılarak, görüş ve önerilere açıldığını hatırlatarak, konu ile ilgili veri temelli çalışmalar gerçekleştirdiklerini açıkladı. Sendika tarafından yapılan açıklamada, yürütülen çalışmalarda sendika üyelerine gönderilen ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Yeni Müfredat Taslağı Değerlendirme Anketi’ ile 4 bin 630 üyenin fikir ve önerilerinin alındığı ve bu doğrultuda analizlerin hazırlandığı belirtildi. “Ders kitaplarından toplumsal gelişim ve gerçeklere uygun olması ve bu kapsamda değer aktarımına katkıda bulunması beklenmektedir” Açıklanan öğretim programının felsefesi, yönü, pedagojik yaklaşımları ve bağlamı da ele alınarak incelendiği ve Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşmak üzere çalışmanın tamamlandığı belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi: “Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim sistemlerinin aktarımında önemli bir yere sahip olan öğretim programlarının, müfredatın bir felsefesinin olması gerekmektedir. Bu felsefenin meydana gelmesinde ise toplumun sosyolojik, psikolojik ve fiziksel unsurlarının bir arada olduğu bağlamın oluşturulması gerekmektedir. Öğretim programlarından, ders kitaplarından sosyal yapıya uygun olması, pedagojik gereklilikleri karşılaması, toplumsal gelişim ve gerçeklere uygun olması ve bu kapsamda değer aktarımına katkıda bulunması beklenmektedir. Mevcut öğretim programlarımızın değerlere yaklaşımı sistematik ve planlı olmaktan uzaktır. Evrensel, millî ve manevi değerler kapsamında yapılan analizlerde özellikle milli ve manevi değerler bakımından programların genellikle çok sınırlı bir içeriğe sahip olduğu anlaşılmaktadır. Programlarda değer eğitiminin sistematik bir şekilde ele alınmadığı, program açıklamalarında belirtilenlerle kazanım düzeyindeki durumun birbiriyle örtüşmediği, dolayısıyla değerlere yaklaşımı bakımından iç tutarlılığı yüksek olmayan programlarla karşı karşıya olduğumuz görülmektedir.” Öğrencilere belli değerlerin kazandırılması sürecinin sadece belirli derslerle sınırlı olmaması gerektiği vurgulanan açıklamada, “Okulda değerler eğitimine bütünsel bir anlayışla yaklaşılmalıdır. Bu kapsamda değerler ilgili tüm derslerde verilmeli ve değer aktarımı okuldaki genel atmosfere yansıtılmalıdır. Değerler sadece bilişsel alanda ele alınmamalı, duyuşsal açıdan da ele alınmalı ve beceri boyutu ihmal edilmemelidir. Programlarda değerlerin duyuşsal alanla ilişkilendirilmesi yapılmalı ve sadece bilişsel boyutta kalan değer aktarımının uzun vadede etkili olamayacağı unutulmamalıdır” ifadelerine yer verildi. Açıklamada Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredat Taslağı’na yönelik yaptığı çalışmalar ve emekleri dikkate alıp milli, manevi ve evrensel değerlerine önem veren, fiziksel, bedensel, zihinsel, ruhsal ve ahlaki gelişimini sağlayacak, nitelikli nesillerin yetiştirilmesine katkıda bulunacak bir müfredat oluşturmasının temenni edildiği dile getirildi.