GENEL - 15 Temmuz 2019 Pazartesi 11:01

Temmuz ayında Uludağ’a çıkanlar kışı yaşadı

A
A
A
Temmuz ayında Uludağ’a çıkanlar kışı yaşadı

Uludağ’a Temmuz ayında çıkanlar yağan yağmur ve soğuk hava sebebiyle kıştan kalma bir gün yaşadı.

Uludağ’a Temmuz ayında çıkanlar yağan yağmur ve soğuk hava sebebiyle kıştan kalma bir gün yaşadı.


Pazar günü Uludağ’a çıkarak hem Bursa manzarası izlemek hem de piknik yapmak isteyen ziyaretçiler aşırı soğuk sebebiyle kıştan kalma bir gün yaşadı. Temmuz ayının sıcağına güvenen tatilciler üzerlerine kalın bir şey almadan kısa kolluyla Uludağ’a çıktıklarına pişman oldu. Yağan yağmur ve hava sıcaklığının ani düşüşüyle birlikte adeta kıştan kalma bir gün yaşayan tatilciler soğuktan tir tir titredi.


Uludağ’da kıştan kalma bir gün yaşadıklarını ifade eden ziyaretçiler, "Temmuz ayının sıcağına güvenerek Uludağ’a hazırlıksız çıktık. Burada kıştan kalma bir hava var şu an soğuktan tir tir titriyoruz" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Yalova YAFEM Kuzey Makedonya’da gönülleri fethetti Yalova Folklor Eğitim Merkezi Gençlik ve Spor Kulübü Derneği (YAFEM) Kuzey Makedonya’nın Valandova şehrinde düzenlenen 31. Uluslararası Hıdırellez Bahar Şenlikleri’nde Türkiye’yi temsil etti. Valandova’ya bağlı Çalıklı köyünde düzenlenen şenliğin açılış törenine Türkiye Üsküp Büyükelçisi Fatih Ulusoy konuşma yaptı. Ulusoy, sözlerinin başında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını iletti. Büyükelçi Fatih Ulusoy, konuşmasında, “Aynı coğrafyayı ve tarihi paylaşan, kültürleri iç içe geçmiş bulunan ülkelerimiz arasındaki müstesna ilişkilerin bir tezahürü de her yıl baharın gelişini kol kola kutlamamızdır. Türkiye’nin sınırlarının ötesinde olsa da gönlümüzde yer alan Makedonya Türkleri ilişkilerimizi daha da özel kılmaktadır” ifadelerine yer verdi. Büyükelçi Ulusoy, Türklerin Makedonya ve Balkanlar’daki yerli halklardan olduğunu belirterek, “Türkler bu coğrafyanın zengin kültürünü inşa eden milletlerdendir. Kadim kültürümüze sahip çıkarak bu toprakların zenginliğine katkı sunmaktadırlar” dedi. Kuzey Makedonya’da yaşayan Türklerin yaşadığı bazı sorunlara da dikkat çeken Büyükelçi Ulusoy, “Doğu Makedonya’daki uzun yıllardır yaşanan ve kronik hale gelmiş bir sıkıntıya temas etmek istiyorum. Bugün baharın gelişini beraber kutladığımız güzel Çalıklı köyümüz olmak üzere, Doğu Makedonya’da Yörüklerimizin yaşadığı birçok köyde ne yazık ki su sıkıntısı yaşanmaktadır. Türkiye’den Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğümüzden uzmanlar geçtiğimiz yıl bu bölgedeki 23 köyün suya kavuşturulması amacıyla incelemelerde bulunmuştur. Türkiye olarak buradaki köylerimizin en yakın zamanda suya kavuşmasını arzu ediyoruz. Bu hususta ilgili Makedon makamları ile temaslarda bulunuyor, gerekli bilgilendirmeyi yapıyoruz” ifadelerini kullandı. Festivalin merkezi töreni gün boyunca yapılan sergi, folklor gösterileri ve güreş turnuvasıyla devam etti. Festivale katılan YAFEM halk oyunları ekibi de katılarak bir gösteride gerçekleştirdi. YAFEM oyuncularının gösterisi izleyicilerden uzun süren alkış aldı. Program sonunda Özer Koyuncu, Makedon ve Türk yetkililere teşekkür plaketi ile Yalova’dan getirilen hediyelerden takdim etti. Programa Eski K. Makedonya Cumhurbaşkanı Gorge İvanov, Kültür Bakan Yardımcısı Onur Ali, Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakan yardımcısı, Enver Hüseyin, Milletvekilleri Beycan İlyaz, Aleksandar Nikolovski, Valandova Belediye Başkanı, Pero Kostadinov, TİKA Makedonya koordinatörü Mehmet Bayrak, Türksoy Genel Sekreter Yardımcısı Sayit Yusuf, MATÜSİTEB Genel Başkanı Tahsin İbrahim, Eski K. Makedonya Anayasa Mahkemesi Başkanı Sali Murat, TMHP başkanı Erdoğan Saraç, HKAK başkanı, Dr. Salih Ünver, rektörler, MATÜSİTEB üye dernek başkanları, parti başkanları ve temsilcileri, MATTO temsilcileri, TÜRKSOY Temsilcileri, Yunus Emre Enstitüsü temsilcileri, Türk kurum ve kuruluşlarının temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Malatya Battalgazi, yeni imar yoluyla değer kazanıyor Battalgazi Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, Orduzu Mahallesi Pınarbaşı bölgesinde 5 bin metrelik yeni imar yolunu açmasının ardından çalışmaların sonuna geldi. Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın çalışmaları yerinde inceledi. İlçenin her köşesinde ulaşım yatırımları çerçevesinde çalışmalarına aralıksız devam eden Battalgazi Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, vatandaşların yaşam standartlarını yükseltmek için ilçenin birçok noktasında yol yapım ve üst yapı çalışmalarına devam ediyor. Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın’ın talimatlarıyla ilçenin dört bir yanına yeni imar yolları kazandıran ekipler, son olarak Orduzu Mahallesi Pınarbaşı mevkiinde 5 bin metrelik yeni imar yolu açma çalışmalarını sürdürüyor. Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın, çalışmaları yerinde inceleyerek kısa sürede imar yolunun vatandaşların hizmetine sunulacağını ifade etti. Ekiplerin çalışmalarına seri bir şekilde devam ettiğini söyleyen Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın, “Mevcut yollardaki kaliteyi artırma çalışmaları bir yandan devam ederken bir yandan da yeni imar yollarının açılmasıyla vatandaşımızın daha rahat olmasının önünü açıyoruz. Açılan imar yollarının bir an önce kullanıma hazır hale getirilmesini hedefliyoruz. İnşallah kısa sürede buradaki çalışmalarımız bitmiş olacak. Vatandaşımız gelip imarlı arsasında çalışmasını yapacak. Ekiplerimiz sadece burada çalışmıyor. Hem yeni imar yolunun açılması hem de depremden hasar gören, kışın da etkilediği yollarımızda da çalışmalarımız hummalı bir şekilde devam ediyor. Her sokağa, her mahalleye dokunacağız; hizmet üreteceğiz” dedi. Başkan Taşkın: “Büyük İşler Bizi Bekliyor” Bundan sonra sahadaki çalışmaları yakın bir şekilde takip edeceklerini ifade eden Başkan Taşkın, “Bir taraftan ‘hayırlı olsun’ ziyaretine gelen vatandaşlarımızı ağırlarken bir taraftan da arazide ekiplerimizle birlikte saha çalışması yapıyoruz. Battalgazili hemşerilerimizden ricamız, ‘hayırlı olsun’ ziyaretleri için taleplerini karşılayamazsak kusurumuza bakmasınlar. Araziye de çıkmamız gerekiyor. Büyük işler bizi bekliyor. Hem kıştan çıkmanın getirdiği yıpranmışlık hem de deprem sonrasında yapılması gereken işler nedeniyle bizim mesaimizin çoğunu arazide geçirmemiz gerekiyor. ‘Hayırlı olsun’ ziyaretlerini bir ayla sınırlı tuttuk; bundan sonra bu ziyaretlere çok zaman ayıramayacağız; gelen hemşerilerimiz notlarını iletirlerse, telefonlarını bırakırlarsa biz geri dönüş sağlayacağız. Battalgazili hemşerilerimize hizmet etmek için ekiplerimizle birlikte sahada olacağız. Hemşerilerimize gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ederim. Birlikte Battalgazi’ye hizmet etmek için çalışacağız” diye konuştu.
İstanbul “Dijital tüketim çılgınlığı, Finansal okur-yazarlık ile önlenebilir” Enflasyonla mücadelede tüketimin azaltılması önem kazanmışken günümüzde yaşanan dijital tüketim çılgınlığının nasıl önlenebileceği hakkında bilgilendiren Dr. Murad Canbulut, kişinin ihtiyacı olsun olmasın satın alma dürtüsünü kontrol edememesinin onyomaniyi yani alışveriş bağımlılığını da tetiklediğini dile getirdi. Dr. Murad Canbulut, finansal okur-yazarlığın, gereksiz harcamaların önüne geçebileceğini savunarak yapılması gerekenleri anlattı. Günümüzde alışveriş alışkanlıkları değişti. Tüketicilerin büyük çoğunluğu artık internet üzerinden alışverişi tercih ediyor. Ancak teknolojinin sağladığı bu avantaj, tüketiciyi zaman zaman ihtiyaç dışı harcamalara da yöneltiyor. Enflasyonla mücadelede tüketimin azaltılması önem kazanmışken bu dijital tüketim çılgınlığının nasıl önlenebileceği hakkında konuşan Altınbaş Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Murad Canbulut, “Günümüzde tüketici mağazaya gitmek yerine internet üzerinden alışverişi daha çok tercih ediyor. Bu durum, zamandan tasarruf ve ürüne çabuk ulaşılabilirlik gibi birçok avantaj sağlıyor. Bu durum, tüketiciyi rahat ettiren faktör olmasına rağmen israfı da beraberinde getiriyor” açıklaması yaptı. Yıllık e-ticaret hacmi 1 trilyon liranın üzerine çıktı Tüketicilerin artık mağaza ya da AVM’lere gitmeden de alışveriş yapabildiğini belirten Dr. Canbulut, “Salgın sonrası hayatımızda daha fazla kullanılmaya başlayan e-ticaret ile ihtiyaç dışı harcamalar da artıyor. 2023 yılı istatistiklerine bakıldığında yıllık e-ticaret hacminin 1 trilyon liranın üzerine çıkmış durumda” dedi. Rakamsal verilere bakıldığında tablonun daha net ortaya çıktığını vurgulayan Dr. Canbulut, “Pandemi döneminde en çok kullanılan ödeme yöntemi ’kredi kartı’ oldu. Toplam alışverişlerin yüzde 62’si kredi kartı; yüzde 38’i banka kartı ile yapıldı. 2021 yılının ilk yarısında e-ticaret hacmi 161 milyar lira oldu, bu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 49’luk bir artış demek. E-ticaret ile ödeme yöntemlerinde birinci sırada yüzde 56 ile kredi kartı yer alıyor. 2021 toplam hacim 400 milyar liraya vardı. 2022’de ise E-ticaret sektörünün 560 milyar lira hacme ulaşması öngörülüyor” bilgisini verdi. “Tüketicinin ihtiyacını belirlemesi önemli” “Çünkü gereksiz harcamalarımız var” tespitini yapan Dr. Murad Canbulut, bunu önlemek için öncelikli olarak tüketicinin ihtiyaçlarını belirlemesi gerektiğini belirtti. Canbulut’a göre ihtiyacın ne olduğunun belirlemesi ve daha sonrasındaki aylık bütçelerin oluşturulması tüketici için önemli. Her indirim, her kampanya aslında indirim veya kampanya değildir Aylık ne kadarlık bir harcama yapılacağının, hangi kalemde harcama yapılacağının belirlenmesinin çok önemli olduğuna da değinen Dr. Canbulut, “Bu noktada finansal okuryazarlık bilincinin gelişmesi büyük öneme sahip” dedi. Finansal okuryazarlığın artmasıyla ihtiyaç dışı harcamaların azalacağı belirten Canbulut, “Finansal okuryazarlık dediğimizde; fiyatları, etiketleri, kampanyaları doğru okumak önem kazanıyor. Her indirim, her kampanya aslında indirim veya kampanya değildir. Bunun da altını çizmek istiyorum” uyarısını yaptı. Ürünlerdeki fiyat değişimlerinin görülebileceği uygulamalar takip edilmelidir Bazı markaların sürekli indirim yapıyormuş gibi reklamlar yaptığına dikkat çeken Canbulut, özellikle bu markalardan alışveriş yapmadan önce ürünün farklı mağazalardaki fiyatlarıyla ilgili karşılaştırmalar yapmak gerektiğini vurguladı. Piyasa fiyat ortalamalarını dikkate alarak hareket etmenin tüketiciye büyük fayda sağlayacağını anlattı. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konunun da özellikle kampanya dönemlerinde tüketicileri satın almaya motive etmek için önce fiyat artışı sonra indirimlerin yapıldığını kaydetti. Bu durumun önüne geçmek için ürünlerdeki fiyat değişimlerinin görülebileceği uygulamaları takip edilmesini ve kampanya dönemlerinde ihtiyaç dışı satın alma yapılmamasını önerdi.