KÜLTÜR SANAT - 12 Ocak 2021 Salı 10:02

(Özel) Lahit tarlası işte böyle korunuyor

A
A
A
(Özel) Lahit tarlası işte böyle korunuyor

UNESCO’ya aday İznik’te çok sayıda lahit çıkmasının ardından kamulaştırılarak sit alanı ilan edilen zeytin tarlasının etrafı tel örgülerle çevrildi.

UNESCO’ya aday İznik’te çok sayıda lahit çıkmasının ardından kamulaştırılarak sit alanı ilan edilen zeytin tarlasının etrafı tel örgülerle çevrildi. Yüksek teknolojili ve gece görüş özelliği bulunan 6 kamerayla tarla 7 gün 24 saat izleniyor. Tarlada çıkarılmayı bekleyen lahitlerin üstü özel brandalar ile kapatıldı.


Bursa’nın İznik ilçesinde bir yıl da 5 lahit bulununca bakanlık tarafından kamulaştırılan alanda kameralı tedbir alındı. Kaçak kazıların arttığı ilçede, ‘lahit tarlası’ olarak anılan alan yüksek teknolojili ve gece görüş özelliği bulunan 6 kamera ile 7 gün 24 saat izleniyor. Jandarma ise 30 dakikada bir devriye atıyor. Özel korunan alanın girişinde ‘Yasak bölgedir girilmez ve bu alan kameralarla izlenmektedir’ tabelaları dikkat çekiyor.


İznik ilçesinin kırsal Hisardere Mahallesi mevkiinde son bir yılda 5 lahit bulundu. Bu gelişmenin ardından Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından lahitlerin bulunduğu 10 dönümlük zeytinlik, 1 milyon 94 bin TL karşılığında kamulaştırıldı.


Kraliçe Nikaia’nın mezarı halen aranıyor


Makedonya Kralı Büyük İskender’in kumandanlarından General General Lysimakhos, M.Ö. 301’de General Antigonius’u mağlup ederek şehrin adını "Antigonia" olan karısı Nikaia’nın ismiyle değiştirdi. O günden sonra Nikaia olarak anılan İznik’te bugün kazıların yapıldığı alanda kraliçenin mezarının da olabileceği düşünülüyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce Mavi Saat sergisi sanatseverleri bekliyor Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Resim Bölümü tarafından düzenlenen “Mavi Saat” adlı kişisel resim sergisi, Mihri Müşfik Sanat Galerisi’nde ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Hacettepe Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Aslı Işıksal’a ait kişisel resim sergisinde, kağıt üzerine karışık teknikten oluşan çalışmalar yer alıyor. “Mavi Saat” diğer adıyla alaca karanlık, güneş doğmadan önceki veya battıktan hemen sonraki zamanı ifade eder. Üst atmosferin, alt atmosferi aydınlatması sonucu oluşan bu zaman diliminde, yeryüzü ne tamamen aydınlık, ne de tamamen karanlıktır. Geçmişten günümüze pek çok sanatçıyı etkileyen ve olağandışı olarak tanımlanan bu ortam ışığı, “Mavi Saat” olarak da adlandırılır. Kısaca, gün ve gece arasındaki bu aralık, canlıların kendi dünyasına çekilmeye başladığı zamanı temsil ettiği kadar, habitatın taze bir uyanışa hazırlık yaptığına da işaret eder. “Mavi Saat” başlıklı serginin, yeryüzünün adeta sıfır noktasını çağrıştıran bu aralıktan hareketle kurgulandığını belirten Aslı Işıksal, “Bu zaman dilimi, başlangıcı ve sonu temsil ettiğinden, günün diğer saatlerine nazaran düşünmeyi de derinleştirebileceğimiz bir perspektif sağlar. Özünde Mavi Saat, görünmeyenlerin görünür olduğu bir saattir ve gün içinde karşılaştığımız tüm üretimlerin arkasındaki yoğun emeği temsil eder. Kepenklerin açılışı, ekmeklerin yapılışı, sokakların süpürülüşü, çöplerin toplanışı ya da şalterlerin kaldırılışı gibi pek çok işlerliği başlatır. Görünmez insanların bu çabalarına paralel, sokak hayvanları da aynı telaş ve görünmezlik içindedir. Örneğin sokak köpeklerinin sürüleştiği, yemek/su aradığı, soğuktan ve tehlikeden korunmak için yer aradığı bir saattir, alaca karanlık. Kısaca ihtiyaçların karşılanması için verilen hayati çabanın zamanıdır. Sergide yer alan işlerin tamamı kağıt üzerine karışık tekniktir” ifadeleriyle sergi hakkındaki düşüncelerini paylaştı. Mavi Saat adlı kişisel resim sergisi, 17 Mayıs 2024 tarihine kadar ziyaretçilere açık olacak.