- 24 Mayıs 2021 Pazartesi 13:45

Bakan Karaismailoğlu: "Demiryollarında seferberlik başlattık"

A
A
A
Bakan Karaismailoğlu: "Demiryollarında seferberlik başlattık"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Demiryollarımızda yerli ve milli teknolojilerini üretmek, hat kapasitemizi genişletmek, mevcut hatlarımızı rehabilite etmek, hizmet odaklı, akıllı ve katma değerli taşımacılık yapmak için seferberlik başlattık” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Demiryollarımızda yerli ve milli teknolojilerini üretmek, hat kapasitemizi genişletmek, mevcut hatlarımızı rehabilite etmek, hizmet odaklı, akıllı ve katma değerli taşımacılık yapmak için seferberlik başlattık” dedi.


Bir dizi ziyaret ve incelemelerde bulunmak üzere Çankırı’ya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ilk olarak Çankırı Valisi Abdullah Ayaz’ı ziyaret etti. Daha sonrasında TCDD Çankırı Makas Fabrikası’nda yetkililerden fabrika hakkında bilgi alan Bakan Karaismailoğlu, incelemelerde bulundu.


Burada açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, “Çankırı Makas Fabrikamız, Devlet Demiryollarımızla birlikte aynı zamanda diğer özel ve resmi kurumların demiryolları hatlarında kullanılmak üzere makas ve bunlara ait yedek parça ve malzemelerini imal etmektedir. 1992 yılında hizmete giren ve yıllık 250 makas üretim kapasitesi ile çalışan fabrikamızda ahşap ve beton traversli makaslar üretilmektedir. Kurulduğu yıldan itibaren kendini sürekli yenileyen gerek teknoloji gerekse personel eğitimi olsun yeniliğe açık olan fabrika tek tip makas üretiminden 17 tip farklı makas üretme kapasitesine ulaşmıştır. Üretilen makaslar yüzde 93 oranında yerli ve millidir. Uluslararası standartlara uygun olarak üretilen makaslar kurumun ihtiyacını karşılamaktadır. 3 bin 600 metrekarelik ilave alan ile Makas Rehabilitasyon Merkezi kurularak demiryolu sektöründe Avrupa’nın en büyük Makas Geri Kazanım Merkezlerinden biri haline getireceğiz” dedi.



“Ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 86 milyar lira harcandı”


Demiryollarının önemine değinen Bakan Karaismailoğlu, “Demiryolları, bu toprakların ekonomi ve sosyal hayıtının ötesinde, tarihsel ve stratejik bir öneme sahiptir. Asya ile Avrupa arasında, Çin’den Avrupa’ya giden demir ipek yolunun orta koridorunda olmamız nedeniyle, demiryollarının yeniden canlanması için hükümetlerimiz döneminde ‘seferberlik’ ilan ettik. 2020’de İstanbul’da düzenlediğimiz Türk Demiryolu Zirvesi’nde de ifade ettiğimiz üzere, önümüzdeki dönem için ‘Demiryolları Reformu’nu başlattık. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, hükümetlerimiz döneminde ülke genelindeki ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 86 milyar liranın üzerinde harcama yaptık. Bu devasa yatırımlarımız içinde demiryolları 202,2 milyar lira ve tüm yatırımlar içindeki yüzde 18,6’lık oran ile ikinci sırada yer almaktadır” ifadelerini kullandı.



“Ülkemizi dünyada 8’inci, Avrupa’da da 6’ncı yüksek hızlı tren işleticisi ülkesi yaptık”


Demiryollarında, bin 213 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı inşa ettik. 11 bin 590 kilometreye yükselttik. Toplam demiryolu ağımızı, 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 2003’deki sinyalli hat uzunluğumuzu, yüzde 161 artışla 6 bin 526 kilometreye, elektrikli hat uzunluğumuzu da yüzde 176 artışla, 5 bin 753 kilometreye çıkardık. Hızlı Tren sistemi ile tanıştırdığımız ülkemizi, dünyada 8’inci, Avrupa’da da 6’ncı yüksek hızlı tren işleticisi ülkesi yaptık. Asrın projesi Marmaray’ı 2013’de hizmete açtık. Ankara’da Başkentray, İzmir’de toplu taşımacılıkta İZBAN hattı, vatandaşlarımıza hizmet veriyor. Gaziantep’te GAZİRAY projesi yapımı devam ediyor” şeklinde konuştu.



“Demiryolundaki taşınan yük miktarında bir önceki yıla göre yüzde 35 artış oldu”


Pandemi döneminde uluslararası yük taşımacılığının ağırlıklı olarak demiryoluna yöneldiğinden bahseden Bakan Adil Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:


“2020 yılına damgasını vuran pandemi döneminde özellikle uluslararası yük taşımacılığı ağırlıklı olarak demiryoluna yönelmiştir. 2020 yılı sonu itibarıyla, demiryolundaki taşınan yük miktarında bir önceki yıla göre yüzde 35 artış olmuştur. Demiryolu taşımacılığında, 25 adet lojistik merkezde toplam 14,8 milyon metrekarelik alanda, 60,6 milyon ton taşıma kapasitesi oluşturmayı planlıyoruz. Türkiye’nin en büyük demiryolu modernizasyon projesi olan Samsun-Sivas (Kalın) demiryolu projesini tamamlayarak, hattı ticari işletmeciliğe açtık. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı Projemiz, Edirne’den Kars’a kadar uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun önemli bir bölümü oluşturmaktadır.”



“2023’de yatırımlardaki demiryolu oranını yüzde 60’a, demiryolu ağımızı, 16 bin 675 kilometreye çıkaracağız”


Demiryollarındaki yatırımlara ivme kazandıracaklarını bildiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Demiryollarındaki yatırımlarımıza ivme kazandıracak önemli bir yapılaşmayı gerçekleştirmiştik. TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜVASAŞ’ı, TÜRASAŞ çatısı altında birleştirdik. Türkiye raylı sistem sektöründe, demiryolu araçlarının üretiminde, lokomotif kurum olma hedefiyle sektör paydaşlarını bir çatı altında toplayarak, sinerji oluşturmayı amaçlıyoruz. Millî Elektrikli Tren Setleri üretimi çalışmalarından edinilen tecrübelerle, 225 km/saat hızında Elektrikli Tren Seti Proje çalışmalarına başladık. Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. Dizel elektrikli, Lokomotif, Demiryolu bakım araçları, demiryolu araçlarının modernizasyonları, Tren Kontrol Yönetim Sistemi, Vagon, Dizel Motor üretimlerine devam edilirken aynı zamanda millî demiryolu araçlarının geliştirilmesi için Ar-Ge çalışmalarını yürütüyoruz. 2023’de yatırımlardaki demiryolu oranını yüzde 60’a, demiryolu ağımızı, 16 bin 675 kilometreye çıkaracağız. Yolcu taşımacılığımızın da yüzde 1,3’ünü oluşturan demiryolları payını Cumhuriyetimizin 100’üncü kuruluş yıldönümünde yüzde 5’e yükselteceğiz” dedi.



“Demiryollarında seferberlik başlattık”


Bakan Karaismailoğlu son olarak şunları kaydetti:


“Demiryollarımızda yerli ve milli teknolojilerini üretmek, hat kapasitemizi genişletmek, mevcut hatlarımızı rehabilite etmek, hizmet odaklı, akıllı ve katma değerli taşımacılık yapmak için seferberlik başlattık. Pekin’den başlayan, Hazar Denizi’ni geçip, ülkemizden Avrupa’ya ulaşan demir ipek yolu üzerinde yer alan demiryolu ağlarımızı yenilemek, akıllı sistemlerle donatmak, demiryolu rayı ile birlikte lokomotif, vagon ve sinyalizasyon sistemlerinin yerli ve milli olarak yenilenmesi temel hedefimizdir.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Gediz’de 3.sınıf öğrencilerin yetenekleri keşfediliyor Kütahya’nın Gediz İlçesinde Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı ortaklığıyla tüm Türkiye’de hayata geçirilen ve iki gün sürecek olan Türkiye Sportif Yetenek Taraması ve Spora Yönlendirme Projesi başladı. Gediz Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü tesislerinde gerçekleştirilen testlerde 20 uzman antrenör ve beden eğitimi öğretmeni tarafından öğrencilerin 8 farklı istasyonda ölçümleri alındı. Tarama testlerine katılan 3.sınıf öğrencilerle yakından ilgilenen ve tarama testlerini takip eden İlçe Spor Müdürü Muhammed Keskin, sporcularla spor ve hedefleri hakkında sohbet etti, tavsiyelerde bulundu. Testler kapsamında 3.sınıf öğrencilerin 8 ayrı teste tabi tutulduğunu söyleyen Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Muhammed Keskin, “Köy ve beldelerde dahil 3.sınıfda okuyan tüm gençler bu seneden başlayarak 4 yıl boyunca yetenekli oldukları branşlarda eğitimlere tabi tutuluyor. Bu testler; boy- kilo ölçümleri, esneklik ölçümleri, kulaç uzunluğu-oturma yüksekliği ölçümleri, dikey sıçrama testi, kavrama kuvveti testi, geriye doğru sağlık topu atma testi, çeviklik testi, 20 metre sürat testi” dedi. Müdür Keskin, “Uygulanan testlerin ölçümleri tamamen elektronik ortamda yapılıyor. Alınan veriler sistem üzerinden Ankara’da bulunan genel merkeze iletilerek bu merkezde toplanıyor. Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne destekleri için teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
Nevşehir Okuma yazmayı öğrendi, ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürüne yazdı Nevşehir Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu’nda 1. sınıfta öğrenim gören Sevde Oğul, ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’a yolladı. Nevşehir Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu 1. sınıf öğrencisi olan ve okuma-yazmayı öğrenen Sevde Oğul; ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’a yazarak, 10 Nisan Polis Haftasını kutladı. Nevşehir’den kendisine gelen mektubu okuyan Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar da, Sevde Oğul’un mektubuna kayıtsız kalmadı. Emniyet Müdürü İpar, aynı şekilde Sevde Oğul’a mektupla karşılık verdi. Nevşehir Emniyet Müdürlüğü personelince okulunda ziyaret edilen minik öğrenci Sevde’ye Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar tarafından gönderilen mektup ve hediyeler takdim edildi. Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar, 1. sınıf öğrencisi Sevde Oğul’a gönderdiği mektubunda, "Ağrı İl Emniyet Müdürlüğü olarak, şehrimizin huzurunu ve güvenliğini sağlamak için gece gündüz çalışıyoruz. Suçlularla mücadele ediyor, kazaları önlüyor ve ihtiyaç duyan herkese yardımcı olmaya çalışıyoruz. Görevimizi yerine getirirken, minik kalplerden gelen sevgi ve destek bizim için çok büyük bir güç kaynağıdır" ifadelerine yer verdi. Kendisini "Kapadokya’nın başkenti" Nevşehir’e davet eden minik öğrenci Sevde Oğul da, İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’dan gelen mektubu sınıfında açarak heyecanla okudu. Minik öğrence Sevde Oğul yaptığı açıklamada, “Okuma-yazmayı yeni öğrendim. Öğretmenimin tavsiyesi ile ilk mektubumu yazdım. Yazarken çok heyecanlandım. Mektubumda tüm polislerin polis bayramını ve Ramazan bayramlarını kutladım” dedi.
İstanbul Aslan: "‘Bütüncül Eğitim’ yaklaşımının esas alınması önemli" Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredat değişiklikleri hakkında değerlendirme yapan Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Özge Aslan, “Bütüncül Eğitim Yaklaşımı”, okuryazarlık becerilerinin kazandırılması, sadeleşmiş eğitim programı uygulamaları, farklılaştırılmış eğitim, huzurlu aile ve toplum hedeflerinin önemli olduğunu söyledi. Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2025 Eğitim - Öğretim Dönemi’nde okul öncesi, ilkokul birinci, ortaokul beşinci ve lise dokuzuncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak yeni öğretim programını kamuoyuyla paylaşılmak üzere askıya çıkardı. “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni öğretim programlarını değerlendiren, Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Özge Aslan, yeni programın öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimini esas alan “Bütüncül Eğitim” Yaklaşımı” esas alınmasının önemine dikkat çekti. Sadeleşmiş öğretim programı Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları karşılandığında en iyi şekilde öğrendiklerini kabul eden bu yaklaşımla konu içeriklerinin, değerlerin, eğilimlerin ve okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasının bağlam olarak kabul edildiğini belirten Aslan, şunları söyledi: “Bu anlamda öğretim programlarının içerik alanında konu alanları ile ilgili genellemelere, ilkelere ve anahtar kavramlara yer verilmektedir. Bu yaklaşım, öğrencilerin merak duygusunun beslenmesi ve disiplinler arası bir anlayışla derinlemesine öğrenmeleri ve ayrıca öğretmenlerin yoğun müfredatı yetiştirme kaygısı taşımadan sadeleşmiş bir öğretim programını uygulamaları açısından çok değerlidir” dedi. Yeni öğretim programlarında dijital yetkinliğe ve hayat boyu öğrenme kültürüne sahip fertler yetiştirmeyi hedeflendiğini belirten Aslan, öğrencilerin disiplinler üstü ve disiplinler ötesi deneyimler ile ilgi alanlarını keşfetmeleri, yeteneklerini geliştirmeleri, toplum bilincine sahip aktif vatandaşlar olmaları için okul dışı öğrenme deneyimleri sunan etkinliklere yer verildiğini belirtti. Uluslararası değerlendirmeler için olumlu bir adım Okul öncesinden lise sonuna kadar okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasının hedeflendiğini vurgulayan Özge Aslan, şöyle konuştu: “Bu beceriler, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı ve veri okuryazarlığı becerileridir. Okuryazarlık becerilerinin öğretim programlarında yer alması, öğrencilere 21’inci yüzyıl yaşam becerilerini kazandırmak ve ayrıca PISA, TIMSS gibi uluslararası değerlendirmelerde ön plana çıkan okuryazarlık becerilerinde öğrencilerimizin daha iyi noktalara gelebilmeleri açısından çok olumlu bir adımdır.” Erdem, adalet, sorumluluk, saygı Öğretim programlarında değerler eğitimine temel oluşturacak “Erdem-Değer-Eylem” modeline dikkat çeken Aslan, burada hedefin “Huzurlu Aile ve Toplum” ile “Yaşanabilir Çevrede Huzurlu İnsan” yetiştirmek olduğunu söyledi. Aslan, “Modelin merkezinde erdemler bulunmakta; erdemden sonraki halkayı adalet, sorumluluk ve saygı değerleri oluşturmaktadır. Bu üç ortak değerden sonra alanlara göre sınıflandırılmış değerler gelmektedir. Modelin son halkasında erdem temelli değerler eğitiminin ana hedefleri olan ‘Huzurlu İnsan’, ‘Huzurlu Aile ve Toplum’ ile ‘Yaşanabilir Çevre’ bulunmaktadır” şeklinde konuştu. Öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınıyor Programların uygulanmasında temel alınan öğrenme yaklaşımlarının yaşantısal öğrenme, proje temelli öğrenme, bağlamsal öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme ve iş birlikli öğrenme olarak belirlendiğini belirten Aslan, öğretim programlarında farklı öğrenme yaklaşımlarına yer verilmesi ile öğrencilerin bireysel farklılıklarına duyarlı bir öğretme-öğrenme sürecinin sağlanması yönünde önemli bir adım atıldığı düşünüldüğünü söyledi. Aslan, “Farklılaştırılmış öğretim, yeni öğretim programlarının ön plana çıkan bir diğer özelliğidir. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alan bu yaklaşım, yeni öğretim programlarının en güçlü yanlarından biri olup Bahçeşehir Koleji olarak uyguladığımız ve her öğrencinin kendi öğrenme hızı, ilgisi ve öğrenme profili doğrultusunda öğrenmesine olanak sağlamayı amaçlayan “Kişiye Özgü Öğretim Modeli” ile örtüşmektedir” dedi. Sürekli değerlendirme anlayışı Aslan, eğitim programında ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin öğrencilerin, bilgi, beceri, eğilim ve değerlerdeki düzeylerini belirlemenin yanı sıra öğrenme eksiklerinin ve bunların nedenlerinin tespit edilmesi amacıyla yapıldığının belirtildiğini, beceri tabanlı olacak şekilde planlandığının vurgulandığını söyledi. Bütüncül programda, öğrencilerin öğrenmesini iyileştirmek için sürekli değerlendirme anlayışı üzerinde durulduğunu belirten Aslan, “Programda, öğrencilerin kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri, eğilim ve değerler konusunda ne durumda olduklarını ve öğrenmelerini geliştirmeye yönelik yapılabilecekleri belirlemek için kullanılacak farklı ölçme ve değerlendirme araçlarından elde edilen sonuçlar için “Öğrenme Kanıtları” kavramı kullanılmıştır. Bu kapsamda portfolyolar, ödevler, projeler, performans görevleri, sunumlar, kontrol listeleri, sınavlar, gözlem ve görüşme formları, öz/akran/grup değerlendirmeleri, sınıf içi tartışmalar, yansıtma yazıları gibi kanıtların öğrenci performansını ölçmek ve geliştirmek amacıyla kullanılabileceğinden bahsedilmiştir. Ayrıca ön değerlendirme / hazırbulunuşluk uygulamalarına vurgu yapılmış; öğrencilerin hangi konularda bilgi sahibi olduklarının ve neleri öğrenmek istediklerinin belirlenerek değerlendirme sonuçlarının eğitimin içeriğinin farklılaştırılması, zenginleştirilmesi ve öğrenci gereksinimlerine uygun hale getirilmesi için kullanılmasına değinilmiştir” şeklinde konuştu.