SAĞLIK - 03 Nisan 2024 Çarşamba 20:14

Çankırı’da kanser farkındalığı etkinliği düzenlendi

A
A
A
Çankırı’da kanser farkındalığı etkinliği düzenlendi

Çankırı’da ‘Kanser Haftası’ etkinlikleri çerçevesinde kanser taramalarının ve erken teşhisin önemine dikkat çekmek amacıyla etkinlik düzenlendi.


Çankırı’da ‘Kanser Haftası’ dolayısıyla İl Sağlık Müdürlüğü koordinesinde ‘Kanseri Birlikte Yenebiliriz’ temalı etkinlik düzenlendi. Selçuklu Dönemi’nden kalma en önemli yapılarından olan ve şifahane ve darulhadis olarak yapılmış Taşmescitin önünde düzenlenen programda, kanser taramalarının ve erken teşhisin önemine dikkat çekildi.


Programa katılan İl Sağlık Müdürü Dr. Hüseyin Sarıkaya, hafta boyunca eğitim ve farkındalık çalışmalarını yürüten tüm çalışanlara teşekkür etti.



Çankırı’da kanser farkındalığı etkinliği düzenlendi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Hatay Uzmanından, internetten ucuz altın almak isterken binlerce lira dolandırılmamak için kritik uyarı HATAY (İHA) – Hatay’da sarraflık yapan Ahmet Güney, vatandaşların internet üzerinden binlerce liralık mücevher alışverişi yaparken dolandırılmamaları konusunda önemli uyarılarda bulundu. Sarraf Güney, fiziki satış noktası bulunmayan firmalardan yapılan alışverişlerde; sahte, gramajı ve ayarı düşük mücevherlerle karşı karşıya kalındığını belirterek fiziki satış noktası olan firmalardan alışveriş yapılması gerektiğini söyledi. İnternetin hayatımıza girdiği günden bu güne kadar binlerce eşya internet üzerinden alınır ve satılır hale geldi. Vatandaşlar, son dönemlerde binlerce liralık mücevher alışverişlerini de internet üzerinden yapar hale geldi. İnternet üzerinden yapılan mücevherat alımında sıklıkla yaşanan sorunlara değinen Güneyler Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güney, vatandaşlara dikkat etmeleri gerekenler konusunda uyarıda bulundu. Altının uluslararası bir değeri olduğunun altını çizen sarraf Güney, vatandaşların ucuz altın yanılgısına kapılmamaları konusunda özellikle dikkat çekti. Sarraf Güney, yaşanabilecek dolandırıcılık olaylarına karşı internetten mücevher alışverişlerinde fiziki satış noktası olan firmaların tercih edilmesi gerektiğini söyledi. “İnsanlar internetten ucuza altın aldığı zaman; ayarı, gramajı düşük veya sahte çıkabiliyor” İnternet üzerinden alınan mücevherlerin sahte, gramajı ve ayarı düşük çıkabileceğine değinen sarraf Güney, “Günümüzde hemen her şeyi internetten almaya başladık. Altın, mücevher, çeyrek ve her ne önümüze gelirse internetten alışverişi bir alışkanlık haline getirdik. Fakat altını internetten almanın bir takım handikapları var. Bu handikaplar içerisinde değerinden çok aşağıya satılan bir takım altınlarla karşı karşıya kaldığınızda bu altınları ucuza aldığımızı zannederken biz burada yanılıyoruz. Çünkü altın uluslararası arenada karşılığı olan, değeri olan ve bilinen bir değerle satılan bir maden. Dolayısıyla çok ucuza alınan altınların aslını yansıtmadığı ve bu sebepten dolayı da bu altınların zarar olarak karşımıza geldiğini görüyoruz. İnsanlar ucuza altın aldığı zaman; ayarı, gramajı düşük çıkabiliyor veya sahte çıkabiliyor” dedi. İnternet üzerinden gerçekleştirilen mücevher alışverişinde mağazanın fiziki satış noktasının olmasının önemine değinen sarraf Güney, “Bunların hepsinin önüne geçebilmek için internetten mücevher alımında satışı yapan firmanın fiziki bir satış noktasının veya mağazasının olup olmadığının soruşturulması gerekir. İlerleyen süreçte mağdur olmamak ve aldığımız ürünün arızası, eksiği olduğu zaman internetten aldığımız altın için başvurabileceğimiz bir yerin olmasına önem vermemiz lazım. Aksi takdirde aldığımız altında yaşanan sıkıntılar bizi mağdur eder. Söz konusu ürünü diğer internet sitelerinden de süzdükten sonra çok daha hesaplı bir şekilde bulduk, aldık ve geldik diyorlar. Fakat karşılarına çıkan manzara o kadar şaşırtıcı ki ya altın olmuyor, ya da ayarıyla oynanmış oluyor veya hatta gramajıyla oynanmış oluyor. Buda kişinin avantajlı ticaret yaptığının belirtisi değil, bilakis zarara uğradığının belirtisidir” dedi.
Malatya Malatya’da ‘Usta Bilgilendirme ve Ürün Tanıtım’ programı gerçekleştirildi MALATYA (İHA) – Koloğlu Holding iştiraklerinden olan Arslanlı Alçı, Malatya’da inşaat sektörü ve bayi temsilcilerine yönelik "Usta Bilgilendirme ve Ürün Tanıtım" programı gerçekleştirildi. Etkinlikte, üretimine 2 ay önce başlanan Arplak Alçı Plaka Ürünleri tanıtıldı. Bir otelde düzenlenen Usta Bilgilendirme ve Ürün Tanıtım programında, şirket yöneticileri, inşaat sektörü ve bayi temsilcileri bir araya geldi. Arplak, yangına dayanım testinden 60 puanla geçti Arslanlı A.Ş.’nin yemi ürünü olan ve kısa sürede gerek yurt içi ve gerekse yırt dışı pazarda tercih edilen ürünler arasına giren Arplak, dünyada en saygın test laboratuvarlarından biri olan Efectis Era’ya yangına dayanım testini yaptırdı. 60 dakika çeşitli derecelerde yüksek ısıya maruz bırakılarak yakılan Arplak, yangına dayanım testini de başarıyla geçerek, iç pazar ve dış pazarda tercih edilme sebebi arasına bir yenisini daha eklemiş oldu. Deprem sonrası yapılarda plaka kullanımı Özellikle Malatya, Elazığ, Kahramanmaraş, Adıyaman, Gaziantep gibi depremle iç içe yaşayan şehirlerde, bu ürünlerin kullanımının önemine işaret edilirken, toplantıda kalite, esneklik ve üstün performansa sahip ürünler, inşaat sektörü temsilcileri bayiler ve ustalardan tam not aldı. Arslanlı Alçı Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Gökçal Keleş, “Şuanda hali hazırda 50 ilde 150 bayi ile inşaat sektöründe hizmet vermekteyiz. Bunların en başında da deprem bölgesi yer alıyor. Malatya’da da yapı kimyasalları, alçı, boya ve diğer mantolama ürünlerinde aktif olarak bulunmaktaydık. Şuanda Arplak alçı ürünleri ile de varız. Ustalarımızla bayilerimizle bir arya gelerek ürünlerimizi tanıtmak istedik. Sizlerden aldığımız güç ve kalite politikamız doğrultusunda boya üretimine başlamış ve 2024 yılının Arplak alçı tesisimizi sizlerin huzuruna sunmuş bulunuyoruz. İlk günlerden bugüne kadar başarımızda emeği olan tüm çalışma arkadaşlarıma, bayilerimize ve değerli ustalarımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu. Programda Üretim Müdürü Cem Yılmaz ise bayiler ve ustalara ürün hakkında bilgi vererek, yeni ürünlerle ilgili merak edilen soruları cevaplandırdı. Yurt içinde yaygın bir bayi ağı olan ve bağlantılı olarak 82 ülkeye ihracat yapan şirketin programlarını diğer illerde de gerçekleştireceği bildirildi.