EKONOMİ - 26 Ağustos 2025 Salı 11:13

10 yıldır süren "Turkish Towels" yolculuğunda THY ile gökyüzüne imza atılıyor

A
A
A
10 yıldır süren "Turkish Towels" yolculuğunda THY ile gökyüzüne imza atılıyor

DENİZLİ (İHA) – Denizli’nin Türk havlusunu dünya markası haline getirmek amacıyla başlattığı "Turkish Towels" markalaşma projesinde, 10 yıldır yurt içi ve dışında tanıtım yapılan havluların Türk Hava Yolları’nın (THY) business sınıfındaki yolcuların deneyimine sunulması adına iş birliği görüşlerinde önemli bir mesafe alındı.


İlk ihracatını 2000 yıl önce tekstil sektöründen yapan ve bugün hala ev tekstili üretimi ve ihracatının merkez üssü olan Denizli, geçmişten aldığı ilham ile geleceğe emin adımlarla yürüyor. Havlu, bornoz ve nevresim ihracatında ülke çapında yıllardır zirvede olan Denizli, Türk havlusunu dünya markası haline getirmek amacıyla başlatılan "Turkish Towels" markalaşma projesi 10 yıldan bu yana değişen yeni yüzü ile farklı iletişim çalışmalarına odaklanıyor; ABD’den Körfez ülkelerine, Avrupa’dan Orta ve Uzak Doğu’ya kadar dünya sahnelerinde yolculuğunu sürdürüyor. Bu yolculukta ‘Turkish Towels’ gökyüzüne uzandı şimdi de yolcularla buluşmaya tanışma fırsatı için gün sayıyor. Turkish Towels logolu havluların business sınıfındaki yolcuların deneyimine sunulması adına işbirliği görüşlerimiz tamamlanma aşamasına geldi.


Ticaret Bakanlığı’nın Turquality desteğiyle Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) tarafından yürütülen proje, bugüne kadar dünyanın en prestijli fuarlarında, uluslararası spor organizasyonlarında ve küresel ölçekte ses getiren tanıtım kampanyalarında yer aldı. Son olarak Türk Hava Yolları uçuşlarında yayınlanan reklam kampanyaları ve özel stüdyo çekimleri ile marka yolculuğunu daha da ileriye taşıyan "Turkish Towels", Türk havlusunun kalitesini tüm dünyaya tanıtmaya devam ediyor.


Turkish Towels markası ve yürütülen Turquality projesine yönelik değerlendirmelerde bulunan DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu, şunları söyledi:


"Bugün dünya ticaretinde rekabetin en önemli unsurlarından biri güçlü markalar oluşturmaktan geçiyor. Güçlü markalar, daha fazla pazar payı, daha yüksek katma değer ve sürdürülebilir büyüme anlamına geliyor. Biz de bu anlayışla, Ticaret Bakanlığımızın Turquality desteğiyle ‘Turkish Towels’ projemizi başlattık. Hedefimiz, Türk havlusunu dünyada hak ettiği konuma taşımak, bilinirliğini artırmak ve tüketicinin gözünde güvenilir bir marka algısı oluşturmaktı. Aradan geçen 10 yılın ardından bugün gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz ki ‘Turkish Towels’ artık sadece bir marka olmanın ötesine geçti. Türk havlusunun üstün kalite anlayışı, zarif estetik değerleri ve eşsiz üretim ile tasarım kültürünü dünya çapında temsil eden bir vitrin haline geldi. Fuarların yanı sıra uluslararası sponsorluklarla da markamızın adını dünyaya taşıdık. Özellikle Euroleague Final Four sponsorluğu kapsamında Turkish Towels logolu havluların sahada kullanılması, küresel ölçekte milyonlarca kişiye ulaşmamızı sağladı. 200’ün üzerinde canlı yayınlanan maçlar sayesinde birçok tüketici ‘Turkish Towels’ markasıyla tanışmış oldu. Yine, WTA Tenis Turnuvası karşılaşmalarında Turkish Towels logolu havluların tercih edilmesiyle markamızın, sporun dinamizmi ve enerjisiyle özdeşleşmesini sağladık. Böylece, Türk havlusunun yalnızca kaliteyi değil; uluslararası sahnede prestij, güç ve küresel bir yaşam tarzını temsil eden bir marka olduğunu tüm dünyaya göstermiş olduk. Bu çalışmalarla Türk havlusunun yalnızca bir tekstil ürünü değil, yaşam tarzı ve kalite göstergesi olduğunu vurguladık."



Gökyüzünde "Turkish Towels" imzası


THY ile yapılacak iş birliğinin proje için önemine işaret eden Memişoğlu, "Son dönemde ise bizi en çok heyecanlandıran adımlardan biri, Türk Hava Yolları uçuşlarında yayınlanan tanıtım ilanlarımız oldu. THY sayesinde milyonlarca yolcuya ulaşma fırsatı buluyoruz. Kısacası, THY iş birliğiyle markamızı gökyüzünden dünyaya yazıyoruz. Yine THY ile farklı iletişim çalışmalarımız kapsamında görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Önümüzdeki dönemde, Turkish Towels logolu havlularını Türk Hava Yolları’nın ABD uçuşlarındaki business sınıfında yolcuların deneyimine sunulması adına görüşmelerimiz tamamlanmak üzere ve çok yakında yolcular Türk havlusu ile tanışma fırsatı bulacaklar. Bu uygulamayla, markamızın yüksek kalite algısını doğrudan nihai tüketicilerle buluşturmayı ve Türk havlusunu deneyimleyerek tanımalarını sağlamayı hedefliyoruz. Böylece hem Türk havlusunun prestijini hem de markamızın uluslararası bilinirliğini artırmış olacağız" diye konuştu.



10 yıldır süren "Turkish Towels" yolculuğunda THY ile gökyüzüne imza atılıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Girişimci Kadınlar ve El Emeği Festivali dolu dolu geçti Merkezefendi Belediyesi tarafından düzenlenen ve üç gün süren Girişimci Kadınlar ve El Emeği Festivali, Denizlililerin yoğun ilgisiyle birlikte sona erdi. Merkezefendi Belediye Başkanı Şeniz Doğan, "Gerçekleştirmekten büyük mutluluk ve heyecan duyduğumuz Girişimci Kadınlar ve El Emeği Festivali’miz üç gün boyunca üretimin, emeğin ve dayanışmanın en güzel örneklerine ev sahipliği yaptı" dedi. Merkezefendi Belediyesi, girişimci kadınlara destek olmak amacıyla başlattığı ve sonrasında geleneksel hale getirdiği Girişimci Kadınlar ve El Emeği Festivali, Merkezefendi Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Denizlililerin sahiplendiği ve yoğun katılım gösterdiği üç günlük festivalde, sevilen sanatçı Cem Belevi, darbuka gösterisiyle Ceren Özdemir, şarkıcı Güvenç Yıldırım, Suna Dumankaya, Psikolojik Danışman ve Aile Danışmanı Kevser İrdem, Uzman Doktor Betül Yılmaz ve Ritmin Melekleri sevenleri ve dinleyicileri ile buluştu. Festivalde kadın girişimcilerin el emeği ürünlerinin satışa sunulduğu stantlar üç gün boyunca saat 22.00’ye kadar açık kaldı. Denizlililer el emeği, göz nuru ürünlere büyük ilgi göstererek alışveriş yaptı. Hem kadın girişimciler hem de vatandaşlar festivalden duydukları memnuniyeti dile getirdi. Festivale, Cumhuriyet Halk Partisi Denizli İl Başkanı Ali Osman Horzum, Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, Bozkurt Belediye Başkanı Birsen Çelik, Tavas Belediye Başkanı Kadir Tatık, Denizli Büyükşehir Belediye Meclisi Başkan Vekili Ali Marım, Cumhuriyet Halk Partisi Merkezefendi İlçe Başkanı Müjdat İlhan, Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu’nun eşi Nilgün Çavuşoğlu, Merkezefendi Belediyesi Girişimci Kadınlar Mentörlüğü’nü üstlenen Sevda Karaali, Merkezefendi Belediye Başkan Yardımcıları, muhtarlar, meclis üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı. "Kadınlarımız burada çok güzel dostluklar oluşturuyor" Merkezefendi’de kadınların ayrıcalığının olmasını belirten Merkezefendi Belediye Başkanı Şeniz Doğan, "2019’da başlayan bu süreçte, artık kadınlarımızın biraz daha sesinin çıkması gerekiyor, biraz daha kendine güvenmeleri gerekiyor, biraz daha özgürlüklerini eline alması gerekiyor dedik. Birçok kadının desteğiyle bugüne geldik. Ürünlere baktığımda birbirinden güzel, el emeği olan hayal dünyasını gerçekleştiren, hayalleri için adım atan birçok kadını görüyorum. Geçmişte de bu festivale katılıp da kendini ihracata adayan ya da dükkân açan birçok kadın ile yol arkadaşlığı yaptık. Hem el emeği üreten kadınlarımızın ürünlerini göreceğiz. Hem onları ziyaret edeceğiz. Kadınlarımız burada çok güzel dostluklar oluşturuyor. Üç gün boyunca hem eğleneceğiz hem güleceğiz hem de girişimci kadınlara destek olacağız. Merkezefendi’de sizlerle birlikte değişimi, dönüşümü gerçekleştiriyoruz. Bizim için buranın en önemli kısmı yıllardır emek veren kadınların ürünlerini göstermek ve onların satışında yardımcı olmak" dedi. "Kadınların emeğine sağlık" Kadının olduğu her yerin mutlu ve huzurlu olduğunu belirten Tavas Belediye Başkanı Kadir Tatık, "Bütün kadınlara saygılarımı sunuyorum. Umarım güzel bir festival olur. Her şey düşünülmüş her şey güzel bir şekilde ayarlanmış. El emeği üretip festivale gelen kadınlarımızın ellerine sağlık. Başta Merkezefendi Belediye Başkanı Şeniz Doğan olmak üzere bütün hanımefendilere saygılarımı sunuyorum" diye konuştu.
Antalya Başkan Ali Çandır: "Tarım girdi maliyetleri ortalamanın altında arttı" Antalya Ticaret Borsası ve Antalya Tarım Konseyi Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, TÜİK’in açıkladığı Ekim ayı Tarımsal Girdi Fiyat Endeksi verilerine göre tarımsal girdi maliyetlerindeki artışın hem aylık hem de yıllık bazda uzun dönem ortalamalarının altında gerçekleştiğini, Ekim ayında üretici lehine bir tablo oluştuğunu söyledi. Antalya Ticaret Borsası (ATB) ve Antalya Tarım Konseyi (ATAK) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı Ekim ayı Tarımsal Girdi Fiyat Endeksi’ni (Tarım-GFE) değerlendirdi. Tarım-GFE’nin Ekim ayında aylık yüzde 2,04 ilan edildiğini belirten Çandır, "Bu rakam, endeksin ölçülmeye başlandığı 2015 yılından itibaren Ekim ayları ortalamasının (2,31) yüzde 15 altında ilan edilmiştir. Böylece son 5 aydır sürekli artış gösteren aylık girdi fiyatları, Ekim ayında ortalama altı yükseliş göstermiştir" dedi. Tarım-GFE’nin Ekim ayında yıllık yüzde 33,66 arttığını kaydeden Çandır, "Bu yıllık rakam, son 10 yılın Ekim ayları ortalamasının (34,22) altında kalmıştır. Son 7 ayda ise Ağustos ayı hariç yükseliş gösteren yıllık enflasyon Ekim ayında ortalama altı artmıştır. TÜİK tarafından Ekim ayı için açıklanan tarımsal girdi fiyatları maliyetleri enflasyonu, 10 yıllık Ekim ayı ortalamalarına göre aylıkta ve yıllıkta ortalamanın altında artış göstermiştir" değerlendirmesinde bulundu. Ekim’de en yüksek artış veteriner hizmetlerinde Ekim ayı Tarım-GFE’nin alt kalemlerine bakıldığında, tarımda kullanılan mal ve hizmetlerin fiyatlarında aylık yüzde 2,12, yıllık yüzde 34,79 artış olduğunu belirten Çandır, "Ekim ayları itibariyle bu rakamlar, aylıkta ve yıllıkta 2022 yılından sonraki en yüksek rakamlar olmuştur" dedi. Çandır, Ekim ayı Tarım-GFE’nin aylıkta tohumda yüzde 4,71, enerjide yüzde 0,09, gübrede yüzde -0,60, ilaçta yüzde 2,26, veteriner hizmetlerinde yüzde 5,61, yemde yüzde 3,19 ve diğer kalemlerde ise yüzde 0,51 değişim gösterdiğini kaydederken, yıllık ise tohumda yüzde 36,86, enerjide yüzde 22,30, gübrede yüzde 47,39, ilaçta yüzde 18,91, veteriner hizmetlerinde yüzde 64,33, yemde yüzde 35,53 ve diğer kalemlerde ise yüzde 38.69 artış olduğunu belirtti. Çandır, "Tarımsal yatırıma katkı sağlayan mal ve hizmetlerin fiyatlarında ise aylık yüzde 1,57 ve yıllık yüzde 27,19’luk artış ilan edilmiştir" dedi. Üretici lehine seyrediyor TÜİK tarafından Ekim ayı tarımsal üretici fiyat endeksi Tarım-ÜFE’nin, aylık yüzde 4 arttığını, bu rakamın 10 yıllık Ekim ortalamasının (2,56) üzerinde olduğuna dikkat çeken Çandır, yıllıkta ise yüzde 45,40 ile 10 yıllık ortalamanın (25,29) üzerinde ilan edildiğini kaydetti. Çandır, "Tarımsal faaliyetlerde bulunanlar açısından son bir yıllık eğilim, genel olarak üretici aleyhine seyretmiştir. Ancak Mayıs, Haziran ve Eylül aylarında olduğu gibi Ekim ayında da üretici lehine gerçekleşmeler ilan edilmiştir. Bu 4 ay dışında yıllık gerçekleşmeler üretici aleyhinde olmaya devam etmiştir" dedi. Yurtiçi ve yurtdışı üretici enflasyonlarının tarım sektörünü dolaylı olarak etkilediğini belirten Çandır, yurtdışı üretici enflasyonu YD-ÜFE’nin Ekim’de aylık yüzde 0,90 ve yıllık yüzde 28,75 arttığını kaydetti. Yurtiçi üretici enflasyonu Yİ-ÜFE’nin aylık yüzde 1,63 ve yıllık yüzde 27 arttığını kaydeden Çandır, "Üretici düzeyindeki gıda kalemi ise aylık yüzde 2,87 ve yıllık yüzde 35,73 artmıştı. Bu durum, Ekim ayında da tarıma dayalı imalat sanayiindeki enflasyonun, tarımdan daha yüksek seyrettiğini göstermektedir" dedi. Manşet enflasyon yüksek Ekim ayında üretici kesimdeki bu enflasyonlara karşılık tüketici enflasyonu TÜFE’nin aylık yüzde 2,55 ve yıllık yüzde 32,87 arttığına dikkat çeken Ali Çandır, "Son 20 yıllık Ekim ayı ortalamalarının aylıkta yüzde 2,24 ve yıllıkta yüzde 18,53 olduğu hatırlanırsa manşet enflasyonun hala ne kadar yüksek seyrettiği daha iyi anlaşılır" dedi. Makas daraldı Tüketici gıda enflasyonunun Ekim ayında aylık yüzde 3,41, yıllık yüzde 34,87 arttığını belirten Başkan Ali Çandır, "İşlenmemiş gıda enflasyonu ise Ekim’de aylık yüzde 4,52 ve yıllık yüzde 34,66 düzeyinde ilan edilmişti. Yaş meyve sebze enflasyonu ise aylık yüzde 5,49, yıllık yüzde 35,84 artmıştır. Tüketici taraftaki bu rakamlar, üreticilerin maruz kaldığı yıllık enflasyon civarında bir tüketici enflasyonu olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla aradaki makas daralmaya başlamıştır. Yani yıllık olarak yüzde 33,66 düzeyindeki tarımsal girdi maliyet artışına karşılık yüzde 45,40’lık tarım üretici fiyat artışı ve yüzde 32,87’lik tüketici fiyat artışı söz konusu olmuştur. Ekim ayında tarımsal üreticiler, aylıkta ve yıllıkta lehte rakamlarla karşılamışlardır" dedi.