GÜNDEM - 27 Nisan 2024 Cumartesi 15:11

ETÜ YÖKAK tarafından 2 yıl süreyle akredite edildi

A
A
A
ETÜ YÖKAK tarafından 2 yıl süreyle akredite edildi

Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yükseköğretim kurumlarındaki niteliğin yükseltilmesi ve kalite güvencesine katkı sağlanması amacıyla uygulanan Kurumsal Akreditasyon Programı kapsamında 2 yıl akredite oldu.


ETÜ, yükseköğretim kurumlarındaki kalite güvencesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi süreçlerinin “planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma” döngüsü kapsamında değerlendirildiği Kurumsal Akreditasyon Programına (KAP) yönelik yapmış olduğu çalışmalar sonucunda 2 yıl süre ile akredite olma başarısı gösterdi.


ETÜ Rektörü Prof. Dr. Bülent Çakmak, akreditasyon belgesini Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Itri Kongre ve Kültür Merkezinde düzenlenen törenle Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar ve YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak’ın elinden aldı.


Programın ardından değerlendirmede bulunan Rektör Çakmak, ETÜ’nün ilk kez akredite olduğuna dikkat çekerek: “Kalite süreçleri bizim için son derece önemli. Göreve geldiğimiz günden itibaren bu bilinçle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2023 yılında gerekli şartları yerine getirerek YÖKAK’a başvurumuzu yaptık ve 2 yıl süreyle akredite olduk. Önümüzdeki süreçte hedefimiz 5 yıllık tam akreditasyon belgesini almak. Bu başarının elde edilmesinde emeği geçen başta kalite kurulumuz olmak üzere tüm personelimize emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.



ETÜ YÖKAK tarafından 2 yıl süreyle akredite edildi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İkinci el araç piyasasında geleneksel cam ilanları yeniden popülerlik kazandı İkinci el araç piyasasında yaşanan durgunluk ve ilan sitelerindeki sınırlı gün verilen ilan hakları, araç sahiplerini geleneksel yöntemlere yönlendirdi. Aracını satmak isteyen birçok vatandaş, eski yöntem cam ilanları ile alıcı bulmaya çalışıyor. İstanbul’da birçok araç sahibi eski yönteme geri dönerek, araç özelliklerini kağıda yazıp araç camına yapıştırarak satışlarını gerçekleştiriyorlar. Bir süredir devam eden ikinci el araç piyasasındaki durgunluk ve etkileşimi düşük ilanlar vatandaşları alternatif yöntemlere itiyor. İlan sitelerinde bir aylık ücretsiz ilanların etkileşiminin düşük olması ve bir aydan sonraki dönemde artan ilan maliyetleri eski yöntemlerden biri olan ’cam ilanları’nın tekrar popülerlik kazanmasına neden oldu. Öte yandan, uygulama içinde algoritma tarafından ilanları daha görünür hale getiren sistemler de ücretli olarak sunuluyor. “Eski sisteme dönerek aracımın camına ilan yapıştırdım” Otomobilini araç camına ilan yapıştırarak satışa çıkardığını belirten Orhan Akkaya, “Araç satış sitelerinde araçlar sınırlı süre ile ücretsiz bir şekilde ilanda kalıyor. İkinci kez attığın zaman ise ücret ödüyorsun. O yüzden bende eski sisteme dönerek aracımın camına ilan yapıştırdım. Ayrıca sitelerde ilanı öne çıkartmak içinde ayrı bir ücret ödüyorsun. Araç camına ilan yapıştırarak daha fazla kişiye ulaşmış oluyorum. Normal sitelere göre aranma imkanı da fazla oluyor. Sitelerde görüntüleme ve aranma sayısı sınırlı oluyor. Trafikte giderken bile araç camındaki ilanı daha fazla kişi görüyor. Ben bu tarz ilanları yollarda da çok fazla görmeye başladım. Bunun nedeni de sitelerde olan fiyatlardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum” ifadelerini kullandı. “Araç satış sitelerindeki ücret nedeniyle aracımın camına ilan yapıştırdım” Yaklaşık 1,5 aydır aracını satmaya çalıştığını belirten Zafer Kıran, “İlk aracımı siteye koymuştum. Bir ay sonunda ikinci ay için site ücret talep etti. Bende bu yüzden eski sisteme dönerek aracımın camına ilan yapıştırdım. Bu şekilde arayan soran daha çok olmaya başladı. Ben yollarda da çok fazla görmeye başladım. İnsanlar bu şekilde aracı canlı görmüş oluyor ve ona göre numaradan arayabiliyorlar” şeklinde konuştu.