YEREL HABERLER - 19 Şubat 2016 Cuma 17:38

Çiftçinin Dostu Başak Traktör

A
A
A
Çiftçinin Dostu Başak Traktör

SANKO HOLDİNG bünyesindeki Başak Traktör, yurt çapındaki bayi ve yetkili servisleriyle yarın Antalya’da düzenlenecek toplantıda buluşacak. Bayiler Antalya’nın doğal güzellikleri ve farklı coğrafyası ile ünlü Belek’te başarılı geçen 2015 yılının yorgunluğunu atacak, 2016 yılı hedeflerini görüşecek.
Düşük yakıt tüketimi ve bakım maliyeti, Türkiye çapında yaygın satış ve servis ağı ile her zaman çiftçinin yanında olan Başak Traktör’ün yeni modelleri ilk kez Antalya’da bayilere tanıtılacak. Bölgesel satışların değerlendirileceği toplantıda, 2015 yılı faaliyetleri değerlendirilecek, 2016 hedefleri üzerinde bayilerle görüş alışverişinde bulunulacak. Başak Traktör Genel Müdürü Ertan Paşa ve Başak Traktör Satış ve Pazarlama Direktörü Gökhan Bayramoğlu, bayilere ve basın mensuplarına yeni modelleri anlatacak. Bayiler 3 gün sürecek etkinlikte, Moderatör Ercüment Şansal’ın renkli sunumu ve Beşiktaş’ın eski futbolcularından Pascal Nouma’nın spor aktiviteleri ve futbol gösterisi eşliğinde gönüllerince eğlenecekler. Başak Traktör Genel Müdürü Ertan Paşa, Antalya Bayii toplantısında, başarılı geçen 2015 yılını ve 2016 planlarını değerlendireceklerini belirterek, “Toplantıda sadece hedeflerimizi ve hizmetlerimizi ele almayacağız. Büyük Başak ailesi olarak, bayilerimizi dinleyeceğiz, istek ve önerilerini değerlendireceğiz, motivasyonlarını artırmak amacıyla çeşitli etkinlikler gerçekleştireceğiz” dedi.
Bereketin sembolü ve Türk çiftçisinin her zaman dostu olma misyonunu sürdürmek için, kaliteden asla ödün vermeyeceklerini belirten Paşa,
“Başak Traktör olarak üç yıl içinde 2 ana modelden 16 ana modele çıktık. 70 varyantımız var. Kullanıcısına kolay kullanım, konfor, verimlilik ve yakıt tasarrufu sağlayan modellerimizin gördüğü ilgiden memnunuz. Mühendislerimizin Ar-Ge çalışmaları ile traktörlerimizin motor ve kalitesi yanında, estetiğini de yenilerken, çiftçi ihtiyaçlarına uygun olarak, 12x12 ve 24x24 şanzıman seçeneği eklendi. Arazi şartlarında lastik şişirilmesi, günlük bakımlarda zorunlu olan hava filtresi temizliği ve diğer ihtiyaçlar için kompresör ve 4x4 diferansiyel kilidi müşteri konforunu artıracak şekilde elektrikli kumanda ile opsiyonel olarak sunuluyor. Ekipman bağlantılarında kolaylık sağlaması amacıyla kancalı kollar ve ekipman hassasiyet ayarını kolaylaştıran hidrolik orta kol opsiyonlar arasına eklendi. Traktör verimliliğini artıran, yakıt tasarrufu sağlayan radyal lastik uygulaması da sunmaya başladık" dedi.
BAŞAK TRAKTÖR’ÜN KİLOMETRE TAŞLARI
Temeli 1914 yılında atılan Başak Traktör, 2012 yılında SANKO Holding bünyesine katıldı. Adapazarı’nda, 39 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 275 bin metrekare arazi üzerindeki fabrikada, yılda 10 bin traktör üretilebilecek kapasiteye sahip olan Başak Traktör, Türkiye çapında yaygın satış ve servis ağının yanı sıra, ekonomik ve kolay ulaşılabilir yedek parça stokuyla çiftçisinin ihtiyacına yanıt veriyor. Tesiste traktörün motor, şanzıman, hidrolik gibi tüm ana parçaları işlenip üretilebiliyor. Yüzde 100 yerli sermayeyle üretim yapan Başak Traktör’ün, farklı segmentlerde 2x4 ve 4x4 çekişli 70 çeşit traktör modeli bulunuyor. Başak Traktör’ün temelleri, 1914 yılında Adapazarı’nda kurulan DA-TA (Demir Araba-Tahta Araba) Fabrikası’na dayanıyor. 1944 yılında Türkiye Zirai Donatım Kurumu’na bağlanan şirket, Sakarya Alat-ı Ziraiye adıyla tarım alet ve makineleri üretmeye devam etti. Adapazarı’ndaki fabrikada o dönemlerde Türkiye’nin farklı bölgelerinde kullanılan çiftçi arabaları (at arabası), hayvanla çekilen pulluk, tırmık, motopomp ve traktör ekipmanlarının yedek parçaları üretildi. 1968 yılında Ford marka traktörleri üretmeye başlayan tesis, pulluk ve diskaroların üretimini de sürdürdü. Ford ile yapılan anlaşma doğrultusunda yüzde 65 oranında yerli traktör üretimine ulaşıldı. 1976 yılında 73, 53, 43 ve 33 HP güce sahip traktörlerin üretimi için Avusturyalı Steyr firmasıyla lisans ve yerli üretim anlaşması yapıldı. 1978 yılında 12 ve 17 HP gücünde tamamen yerli bahçe traktörleri üretimi için yatırımlar yapıldı ve projesi de dahil tümüyle yerli “BAŞAK 12” ve BAŞAK 17” modelleri çiftçinin hizmetine sunuldu. Böylece “Başak” markası doğdu. 1994 yılında 45 HP gücünde STEYR 845 traktörleri 2x4 ve 4x4 olarak Avusturya için üretilmeye başladı. Bu proje kapsamında 1000’e yakın traktör ve parçaları Avusturya’ya ihraç edildi. 1996 yılında “Başak Traktör” marka ve logosuyla ilk kez, lisans anlaşması olmadan, kendi bilgi birikimi ve teknolojisini kullanan traktör fabrikası olarak 70, 50, 45 ve 33 HP güçlerinde traktör üretimi başladı. 2003 yılında özelleştirilen Başak Traktör, 2012’de SANKO Holding bünyesine dahil oldu.
SANKO HOLDİNG
SANKO Holding’in temeli 1904 yılında 7 dokuma tezgahı ile atıldı. Dördüncü ve beşinci kuşağın işbaşında olduğu SANKO bünyesinde 14 bini aşkın kişi istihdam ediliyor. Tekstil, enerji, çimento, ambalaj, tarım ve iş makinaları, bilişim, finans, sağlık, eğitim, AVM ve gayrimenkul olmak üzere 11 sektörde faaliyet gösteriliyor.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara İletişin Başkanı Duran’dan düşen uçakla ilgili açıklama İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Libya Genelkurmay Başkanını taşıyan uçağın düşmesi ile ilgili sosyal medya hesabından açıklama yaptı. İletişim Başkanı Duran, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, uçağın elektrik arızası nedeniyle acil durum bildirdiğini belirterek, "23 Aralık 2025 günü Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al Haddad ve maiyetindeki dört kişi ile üç mürettabatı taşıyan bir özel jet, 20:17’de Esenboğa havalimanından kalktıktan sonra 20:33’te hava kontrol merkezine elektrik arızasından kaynaklı acil durum bildirmiş ve acil iniş talebinde bulunmuştur. Uçak hava kontrol merkezi tarafından tekrar Esenboğa havalimanına yönlendirilmiş ve havalimanında gerekli önlemler alınmaya başlamıştır. Acil iniş için alçalmaya başlayan uçak 20:36’da radar ekranından kaybolmuş ve sonrasında irtibat kurulamamıştır" ifadelerine yer verdi. Olay yerinde gerekli çalışmaların devam ettiğini ve sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar edilmesi gerektiğini vurgulayan Duran, "İçişleri Bakanlığımıza bağlı ekiplerce başlatılan arama faaliyetleri sonucunda düştüğü anlaşılan uçağa ait enkaza ulaşılmış olup, ilgili tüm kurumlarımızca gerekli çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir. Bu süreçte başta basın-yayın kuruluşlarımız olmak üzere kamuoyumuzun sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar etmesi; bunun haricinde sosyal medyadaki teyitsiz bilgi, spekülasyon ve komplo teorilerini dikkate almaması, dezenformasyon girişimlerine prim verilmemesi adına oldukça önemlidir" ifadelerini kullandı.
Kars Masalsı yolculuğun son durağı: Turistik Doğu Ekspresi Kars’ta coşkuyla karşılandı Türkiye’nin en prestijli demiryolu rotalarından biri olan ve Ankara’dan yola çıkan Turistik Doğu Ekspresi, kış sezonunun en yoğun seferlerinden birini tamamlayarak son durağı olan Kars’a ulaştı. Yaklaşık bin 300 kilometrelik etkileyici bir parkuru geride bırakan tren, Kars Garı’nda büyük bir coşkuyla karşılandı. Yolcuları Kars Garı’nda karşılayan Vali Ziya Polat, yolculara hoş geldin dileklerini ileterek karanfil takdim etti. Kars’a Ankara’da geldiğini ifade eden İrem Büğrü, "Ankara’da Kars’a turistik tren ile geldik. Her şey çok güzeldi. Çok güzel karşılandık. Kars halkına teşekkür ediyorum" dedi. "Sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik" Turistik Doğu Ekspresi ile Kars’a gelen TCDD Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Şems Çakıroğlu, "Biz Kars’a trenimizi dün Ankara’dan 13.55’de yola çıkardık. Yüzlerce kişiyle beraber inanılmaz keyifli, neşeli bir yolculukla buraya kadar geldik. Öncesinde Erzincan’a uğradık. Erzurum’a uğradık. Kars’a geldik, inanılmaz sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik. Çok teşekkür ediyorum" diye konuştu. Kars’ın marka şehir olduğunu dikkat çeken Vali Ziya Polat, "Kars’ın soğuk gecesinde sıcak bir karşılama ile Turistik Doğu Ekspresi Kars’a, Kars’ta Turistik Doğu Ekspresi’ne kavuştu. Tabi Kars’ın en önemli turizm markalarından biri olan Turistik Doğu Ekspresi buraya yolcu edenlere teşekkür ediyoruz. Gazi Kars’ımız Ani, Çıldır, Sarıkamış, Şehitler diyarı Baltık mimarisi ile bu bölgenin, ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biri artık, bu turizm merkezi olma yolunda tabi ki Turistik Doğu Ekspresi başlangıç noktası, buraya çok büyük bir marka kattığını hepimiz biliyoruz. Kars’a gelen misafirlerimize hoş geldiniz diyoruz" şeklinde konuştu. Daha sonra gar binasına geçen yolcuları burada aşıklar türküleriyle karşıladı. Yolcular son olarak çıkıştı ateşle yakılan Kars yazısıyla otellerine uğurlandı. Öte yandan, Turistik Doğu Ekspresi’nin şehre gelişiyle birlikte Kars’taki otellerde doluluk oranları yüzde 100 seviyesine ulaştı. Geceyi Kars’ta geçirecek olan yolcular sabahın ışıklarıyla sırasıyla UNESCO Dünya Miras Listesi’ndeki tarihi şehir Ani Ören Yerini gezecek. Donmuş Çıldır Gölü üzerinde atlı kızak keyfi yapacak. Kars Mutfağının olmazsa olmazı Kaz eti ve gibi yöresel lezzetlerin tadına bakacak.