YEREL HABERLER - 02 Ocak 2012 Pazartesi 14:01

ŞEHİTKAMİL BELEDİYESİ`NİN PROJELERİ TÜRKİYE YE ÖRNEK OLUYOR

A
A
A
ŞEHİTKAMİL BELEDİYESİ`NİN PROJELERİ TÜRKİYE YE ÖRNEK OLUYOR

Şehitkamil Belediyesi’nin, ’Dijital arşiv’ çalışması ve muhtarlara yönelik oluşturduğu departman, ’Yerel Yönetim Reform Uygulamaları’ programı kapsamında yerel yönetimlere örnek proje olarak gösterildi. Başkan Fadıloğlu, ödülünü İçişleri Bakanı Naim Şahin’den aldı.
Ankara JW Marriott Otelde gerçekleşen LAR 2 kapanış toplantısına, İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Kurumsal Gelişim ve Sivil Toplum Bölüm Başkanı Birinci Müsteşarı Erwan Marteıl, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Daimi Temsilcisi Shahid Najam, Merkezi Finans ve İhale Birimi Başkanı Muhsin Altun, Mahalli İdareler Genel Müdürü Yavuz Selim Köşger, Bakanlık üst düzey yöneticileri, Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, Başkan Yardımcısı Murat Özgüler pilot belediyelerin Başkan ve Başkan Yardımcıları, Proje Sorumluları ve çok sayıda davetli katıldı.
İÇİŞLERİ BAKANI ÖDÜLLENDİRDİ
Türkiye genelinde 11 pilot yerel yönetim arasına girerek programın Gaziantep ayağını oluşturan Şehitkamil Belediyesi ’Yerel Yönetim Reform Uygulamasının devamına destek’ (LAR 2) projesi çerçevesinde ödüllendirildi. LAR 2 projesine Türkiye’den 11 yerel belediyenin katıldığını ifade eden Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, projenin yerel yönetimlerindeki işlem sürecinin hızlandırılması ve reformuna yönelik yapılan bir çalışma olduğunu kaydetti. 1 buçuk yıllık çalışmanın Türkiye Belediyeler Birliği, İçişleri Bakanlığı ve AB ile beraber yürütülen bir proje olduğunu belirten Başkan Fadıloğlu şunları söyledi:
“Yaklaşık 4 buçuk milyon bütçesi olan bu projenin nihai noktasında ödül aldık. Pilot seçilen 11 yerel yönetim, 4 binin üzerinde yerel yönetimden seçilen kuruluşlardı. Belediyedeki yapılan işlerin işletim süreçlerinin hızlandırılması, aksak giden yönlerin düzeltilmesi, bundan sonraki işletim sistemine katkı sağlayacak unsurlara yönelik bir çalışmaydı. 1 buçuk yıllık bir çalışmanın sonucunda sonuç bildirgesi çıktı. Amacımız işletim sürecini kısaltmaktı. Bu projenin Türkiye’nin her tarafa yayılması ile birlikte önemli aşama kaydedilmiş olacak. Çok olumlu bir çalışma oldu. AB uyum süreci içerisinde bazı standartların da gelmesi gerekiyordu. Ona yönelik bir çalışmaydı.”
İKİ PROJE ÖRNEK GÖSTERİLDİ
11 katılımcı belediye arasında yer alan Şehitkamil Belediyesi’nin iki projesinin ön plana çıktığını ifade eden Başkan Fadıloğlu, “Dijital arşive geçtiğimiz proje örnek kabul edildi. Bunun bütün belediyelerde uygulanmasına yönelik bir çalışma yapılmasının öneri karar olarak kararı alınmış. Ayrıca Şehitkamil Belediyesinin örnek gösterilen bir çalışması daha oldu. Bizim muhtarlarla ilgili bir departmanımız ve muhtarların direkt irtibat halinde olduğu personelimiz var. Muhtarlarımız o personelle irtibata geçiyor. Park bahçeler, sağlık, ruhsat, fen işleri gibi hangi ilgili birimle ilgili sorun varsa o birime yönlendirerek bürokrasiyi mümkün olduğu kadar minimize edip sonuca ulaşıyoruz. Mahallelinin sorunlarını çözmek adına böyle bir uygulamamız var. Bu projemizin de uygulamaya geçilmesi yönünde karar verildi” diye konuştu.
11 BELEDİYE ÖDÜL ALDI
Proje ile ilgili teknik ekiplerin Gaziantep’e gelerek Şehitkamil Belediyesi’nde incelemelerde bulunduklarını belirten Başkan Fadıloğlu, şunları söyledi:
“Teknik ekip belediyemize geldi bizim işyeri ruhsatı, bina ruhsatı verme gibi vatandaşa direkt hizmet verilen birimlerdeki işletim süreçlerini kontrol ettiler. Artıları aldılar, eksileri rapor olarak tuttular. Çalışmanın sonucunda tüm yerel yönetimlerin içerisinden 11 belediyeye ödül verildi. Biz de Gaziantep adına ödül aldık. Zaman insan yaşamında çok önemli bir faktör. Zamanı değerlendirmek adına neler yapılabilir diye çalışıyoruz.”
DİJİTAL ARŞİV TAMAMLANMAK ÜZERE
Tüm belediyelere örnek gösterilecek olan dijital arşiv çalışmasının tamamlanmak üzere olduğunu söyleyen Başkan Fadıloğlu, projenin ilk etabının tamamlandığını, teknik donanımı tamamlamak üzere yeni ihale sürecinde olduklarını söyledi. Fadıloğlu, “Kendi taramamızı kendimiz yapabilme noktasındayız. Özellikle konut alımlarında eksperler gelip projelerin fotoğrafını çekme noktasında bayağı bir emek sarf ediyorlardı. Şimdi cüzi bir miktar yatırarak taranmış fotoğrafı bastırıp alıp gidiyorlar. İlk zamanlar buna bir tepki oldu ama şimdi kolaylığı görünce iyi ki yaptınız diyorlar. Dijital arşivlemenin tamamı bittikten sonra belediyeye gelmeden bile işlemlerin yürümesini hedefliyoruz. Web tabanlı sistem üzerinden eksper bizden kontör satın alacak. O şifreyi girdiğinde kaç şifrelik hakkı varsa o kadar gayrimenkulun baskısını yapabilecek. Kendi ofisinden bu evrakı alabilecek” diye konuştu.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Nevşehir Okuma yazmayı öğrendi, ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürüne yazdı Nevşehir Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu’nda 1. sınıfta öğrenim gören Sevde Oğul, ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’a yolladı. Nevşehir Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu 1. sınıf öğrencisi olan ve okuma-yazmayı öğrenen Sevde Oğul; ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’a yazarak, 10 Nisan Polis Haftasını kutladı. Nevşehir’den kendisine gelen mektubu okuyan Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar da, Sevde Oğul’un mektubuna kayıtsız kalmadı. Emniyet Müdürü İpar, aynı şekilde Sevde Oğul’a mektupla karşılık verdi. Nevşehir Emniyet Müdürlüğü personelince okulunda ziyaret edilen minik öğrenci Sevde’ye Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar tarafından gönderilen mektup ve hediyeler takdim edildi. Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar, 1. sınıf öğrencisi Sevde Oğul’a gönderdiği mektubunda, "Ağrı İl Emniyet Müdürlüğü olarak, şehrimizin huzurunu ve güvenliğini sağlamak için gece gündüz çalışıyoruz. Suçlularla mücadele ediyor, kazaları önlüyor ve ihtiyaç duyan herkese yardımcı olmaya çalışıyoruz. Görevimizi yerine getirirken, minik kalplerden gelen sevgi ve destek bizim için çok büyük bir güç kaynağıdır" ifadelerine yer verdi. Kendisini "Kapadokya’nın başkenti" Nevşehir’e davet eden minik öğrenci Sevde Oğul da, İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’dan gelen mektubu sınıfında açarak heyecanla okudu. Minik öğrence Sevde Oğul yaptığı açıklamada, “Okuma-yazmayı yeni öğrendim. Öğretmenimin tavsiyesi ile ilk mektubumu yazdım. Yazarken çok heyecanlandım. Mektubumda tüm polislerin polis bayramını ve Ramazan bayramlarını kutladım” dedi.
İstanbul Aslan: "‘Bütüncül Eğitim’ yaklaşımının esas alınması önemli" Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredat değişiklikleri hakkında değerlendirme yapan Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Özge Aslan, “Bütüncül Eğitim Yaklaşımı”, okuryazarlık becerilerinin kazandırılması, sadeleşmiş eğitim programı uygulamaları, farklılaştırılmış eğitim, huzurlu aile ve toplum hedeflerinin önemli olduğunu söyledi. Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2025 Eğitim - Öğretim Dönemi’nde okul öncesi, ilkokul birinci, ortaokul beşinci ve lise dokuzuncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak yeni öğretim programını kamuoyuyla paylaşılmak üzere askıya çıkardı. “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni öğretim programlarını değerlendiren, Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Özge Aslan, yeni programın öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimini esas alan “Bütüncül Eğitim” Yaklaşımı” esas alınmasının önemine dikkat çekti. Sadeleşmiş öğretim programı Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları karşılandığında en iyi şekilde öğrendiklerini kabul eden bu yaklaşımla konu içeriklerinin, değerlerin, eğilimlerin ve okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasının bağlam olarak kabul edildiğini belirten Aslan, şunları söyledi: “Bu anlamda öğretim programlarının içerik alanında konu alanları ile ilgili genellemelere, ilkelere ve anahtar kavramlara yer verilmektedir. Bu yaklaşım, öğrencilerin merak duygusunun beslenmesi ve disiplinler arası bir anlayışla derinlemesine öğrenmeleri ve ayrıca öğretmenlerin yoğun müfredatı yetiştirme kaygısı taşımadan sadeleşmiş bir öğretim programını uygulamaları açısından çok değerlidir” dedi. Yeni öğretim programlarında dijital yetkinliğe ve hayat boyu öğrenme kültürüne sahip fertler yetiştirmeyi hedeflendiğini belirten Aslan, öğrencilerin disiplinler üstü ve disiplinler ötesi deneyimler ile ilgi alanlarını keşfetmeleri, yeteneklerini geliştirmeleri, toplum bilincine sahip aktif vatandaşlar olmaları için okul dışı öğrenme deneyimleri sunan etkinliklere yer verildiğini belirtti. Uluslararası değerlendirmeler için olumlu bir adım Okul öncesinden lise sonuna kadar okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasının hedeflendiğini vurgulayan Özge Aslan, şöyle konuştu: “Bu beceriler, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı ve veri okuryazarlığı becerileridir. Okuryazarlık becerilerinin öğretim programlarında yer alması, öğrencilere 21’inci yüzyıl yaşam becerilerini kazandırmak ve ayrıca PISA, TIMSS gibi uluslararası değerlendirmelerde ön plana çıkan okuryazarlık becerilerinde öğrencilerimizin daha iyi noktalara gelebilmeleri açısından çok olumlu bir adımdır.” Erdem, adalet, sorumluluk, saygı Öğretim programlarında değerler eğitimine temel oluşturacak “Erdem-Değer-Eylem” modeline dikkat çeken Aslan, burada hedefin “Huzurlu Aile ve Toplum” ile “Yaşanabilir Çevrede Huzurlu İnsan” yetiştirmek olduğunu söyledi. Aslan, “Modelin merkezinde erdemler bulunmakta; erdemden sonraki halkayı adalet, sorumluluk ve saygı değerleri oluşturmaktadır. Bu üç ortak değerden sonra alanlara göre sınıflandırılmış değerler gelmektedir. Modelin son halkasında erdem temelli değerler eğitiminin ana hedefleri olan ‘Huzurlu İnsan’, ‘Huzurlu Aile ve Toplum’ ile ‘Yaşanabilir Çevre’ bulunmaktadır” şeklinde konuştu. Öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınıyor Programların uygulanmasında temel alınan öğrenme yaklaşımlarının yaşantısal öğrenme, proje temelli öğrenme, bağlamsal öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme ve iş birlikli öğrenme olarak belirlendiğini belirten Aslan, öğretim programlarında farklı öğrenme yaklaşımlarına yer verilmesi ile öğrencilerin bireysel farklılıklarına duyarlı bir öğretme-öğrenme sürecinin sağlanması yönünde önemli bir adım atıldığı düşünüldüğünü söyledi. Aslan, “Farklılaştırılmış öğretim, yeni öğretim programlarının ön plana çıkan bir diğer özelliğidir. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alan bu yaklaşım, yeni öğretim programlarının en güçlü yanlarından biri olup Bahçeşehir Koleji olarak uyguladığımız ve her öğrencinin kendi öğrenme hızı, ilgisi ve öğrenme profili doğrultusunda öğrenmesine olanak sağlamayı amaçlayan “Kişiye Özgü Öğretim Modeli” ile örtüşmektedir” dedi. Sürekli değerlendirme anlayışı Aslan, eğitim programında ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin öğrencilerin, bilgi, beceri, eğilim ve değerlerdeki düzeylerini belirlemenin yanı sıra öğrenme eksiklerinin ve bunların nedenlerinin tespit edilmesi amacıyla yapıldığının belirtildiğini, beceri tabanlı olacak şekilde planlandığının vurgulandığını söyledi. Bütüncül programda, öğrencilerin öğrenmesini iyileştirmek için sürekli değerlendirme anlayışı üzerinde durulduğunu belirten Aslan, “Programda, öğrencilerin kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri, eğilim ve değerler konusunda ne durumda olduklarını ve öğrenmelerini geliştirmeye yönelik yapılabilecekleri belirlemek için kullanılacak farklı ölçme ve değerlendirme araçlarından elde edilen sonuçlar için “Öğrenme Kanıtları” kavramı kullanılmıştır. Bu kapsamda portfolyolar, ödevler, projeler, performans görevleri, sunumlar, kontrol listeleri, sınavlar, gözlem ve görüşme formları, öz/akran/grup değerlendirmeleri, sınıf içi tartışmalar, yansıtma yazıları gibi kanıtların öğrenci performansını ölçmek ve geliştirmek amacıyla kullanılabileceğinden bahsedilmiştir. Ayrıca ön değerlendirme / hazırbulunuşluk uygulamalarına vurgu yapılmış; öğrencilerin hangi konularda bilgi sahibi olduklarının ve neleri öğrenmek istediklerinin belirlenerek değerlendirme sonuçlarının eğitimin içeriğinin farklılaştırılması, zenginleştirilmesi ve öğrenci gereksinimlerine uygun hale getirilmesi için kullanılmasına değinilmiştir” şeklinde konuştu.