EĞİTİM - 01 Haziran 2020 Pazartesi 15:30

Türkiye’nin ilk doçentlik e-Sözlü Sınavı yapıldı

A
A
A
Türkiye’nin ilk doçentlik e-Sözlü Sınavı yapıldı

Gaziantep Üniversitesi, Türkiye’nin ilk doçentlik e-Sözlü Sınavı’nı yaptı.

Gaziantep Üniversitesi, Türkiye’nin ilk doçentlik e-Sözlü Sınavı’nı yaptı. Yapılan sınavla Dr. İlkay Doğan doçentlik unvanını aldı.


Türkiye’de birçok üniversitenin tercih ettiği bireysel iletişim ve telekonferans yöntemlerinin aksine, doğrudan çevrimiçi dersler için tasarlanmış platformları aynı anda öğretim elemanları ve öğrencilerinin tercihine sundu.


Gaziantep Üniversitesinin Türkiye’de aynı anda iki çevrimiçi ders platformunu başarıyla kullanan nadir üniversitelerden birisi olduğunu belirten Rektör Prof. Dr. Ali Gür, üniversite olarak salgının Türkiye’de görülmesinin hemen ardından 17 Mart’ta başlatılan toplantıların, dijitalleşmesi sürecini fakülte-enstitü-yüksekokul-bölüm başkanlıkları düzeyinde birim toplantılarına kadar inerek gerçekleştirildiğini vurguladı.


Lisansüstü düzeyde ise tez savunma, tez izleme ve yeterlik sınavlarını da çevrimiçi gerçekleştirerek eğitim öğretim faaliyetlerinin her aşamasında başarılı adımlar atıldığını vurgulayan Rektör Prof. Dr. Ali Gür, “Bugün üniversitenin bütün süreçlerine genelleştirilen dijital toplantılara doçentlik e-sözlü sınavı yapılarak bir yenisi daha eklendi. Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı’nın (ÜAK) 15 Mayıs 2020 tarihinde doçentlik sözlü sınavlarının e-Sözlü Sınav şeklinde üniversitelerin yetkili kurullarınca karara bağlanarak yapılabileceğine ilişkin kararının üzerinden 15 gün geçmişken gerçekleştirilmesi Gaziantep Üniversitesi’nin kalite ve gücünü bir kez daha göstermiştir” dedi.


GAÜN Rektörü Prof. Dr. Ali Gür, yıllar öncesinden uzaktan eğitimin fikri hazırlıklarını yaptıklarını ve attıkları adımlarla sürece hazırlıksız yakalanmadıklarını ifade ede etti.


GAÜN Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi İlkay Doğan’ın doçentlik e-Sözlü Sınavı’nın başarılı bir şekilde tamamlandığını belirten Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Can Demirel, sınavın sorunsuz tamamlanmasındaki katkılarından dolayı Uzaktan Eğitim Merkezi çalışanlarına teşekkür etti.


Tıp Fakültesi doçentlik kadrosuna başvuran Doç. Dr. İlkay Doğan ise Türkiye’de ilk doçentlik e-Sözlü Sınavı’na giren kişi olmanın mutluluğunu yaşadığını belirterek, “Pandemi sürecinde, doçentlik sözlü sınavı gibi yoğun stres olabilecek bir sınavın sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilmesinden dolayı mutluyum. Üniversite Rektörü Prof. Dr. Ali Gür başta olmak üzere süreçte emeği olan herkese teşekkür ediyorum. Bu duyguları benimle aynı yoğunlukta yaşayan eşim ve doğacak çocuğumuza da hayırlı olmasını temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.


Üniversite Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (GAUZEM) Müdürü Doç. Dr. Metin Özkan da, adı sınav olsa da farklı üniversitelerden bilim insanlarının bir araya gelebildiği platformun, bilginin paylaşımı ve çoğaltılması açısından aday ve jüri üyelerini mutlu ettiğini görmenin kıvancını yaşadıklarını vurguladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Kuşadası’nda UNESCO onaylı eğitim programı MUNACS’24 başladı Aydın’ın Kuşadası ilçesinde, öğrencilerin gerçek bir Birleşmiş Milletler (UN) delegesi gibi giyinip, fikir alışverişinde bulundukları eğitim programı olan MUNACS 24 başladı. Üç gün sürecek olan programda 22 farklı okuldan yerli ve yabancı 200 öğrencinin yanı sıra öğretmen ve akademisyenler de yer alıyor. Kuşadası’nda Amerikan Kültür Kolejleri Genel Merkezi ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle 5 yıldızlı bir otelde düzenlenen eğitim programı MUNACS 24 başladı. ‘Dünya için Yapay Zeka: Etik ve Sürdürülebilirliği Yenilikçi Yaklaşımlarla Geliştirme’ ana temasıyla gerçekleştirilen etkinliğe ortaokul ve lise dengi okullardan 200’den fazla yerli ve yabancı öğrenci katılıyor. Üç gün sürecek etkinlikte öğrenciler ülke delegeleri olarak katılacakları konferanslarda, Birleşmiş Milletlerdeki komisyonları temsil eden çeşitli komitelerde yer alacaklar. Komitelerde görev alacak öğrenci delegeler, yapay zekanın etik ve sürdürülebilirlik boyutlarını temsil ettikleri ülkeler olarak ele alacaklar. Delegeler, günümüzün en önemli küresel sorunlarından biri olan yapay zekanın insanlık için sunduğu fırsatları ve riskleri tartışacak, yenilikçi çözümler üretecek ve uluslararası iş birliğinin önemini kavrayacaklar. Bu sayede öğrenciler, uluslararası ilişkiler, diplomasi ve küresel sorunlar hakkında bilgi edinirken, problem çözme, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini de geliştirme imkanı bulacaklar. “Öğrencilerimizi yapay zekanın yer aldığı dünyaya hazırlıyoruz” Teknolojinin hızla ilerlediği dünyada yapay zeka eğitimine dikkat çeken Amerikan Kültür Kolejleri Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yaraş, “Bu yıl konferansımızın ana konusu yapay zeka. Hızla değişen dünyada yapay zeka giderek hayatlarımızda yer ediyor. Öğrencilerimizi yapay zekanın yer aldığı bir dünyaya hazırlamak için konferansımızı gerçekleştiriyoruz. UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle gerçekleştirdiğimiz bu konferansın sonuç bildirgelerinin de, ülkemiz ve dünya çapında büyük ilgi göreceğine inanıyoruz” dedi. “Diplomasi açısından çok önemli bir konferans” UNESCO Türkiye Eğitim Komitesi Başkan Vekili Prof. Dr. Mustafa Sever ise, “Çocuklarımızın her açıdan geleceğe hazırlanması bizler için çok önemli. Ayrıca bu konferansın diplomatik yönü de büyük önem taşıyor. Burada farklı komiteleri temsil ederken diplomasi dilini de öğreniyorlar. Farklı ülkeleri, farklı kültürleri tanıma imkanı buluyorlar. Çocuklarımız üç gün boyunca, çağımızın en önemli ürünü yapay zekayı etik ve sürdürülebilirlik kavramları çevresinde tartışma imkanı bulacaklar” diye konuştu. MUNACS 24’ün amacı MUNACS 24’ün, yapay zekanın etik ve sürdürülebilirlik boyutlarını ele almak. Türkiye’nin her bölgesinden ve farklı ülkelerden katılım sağlayacak öğrencilerin bir araya gelerek küresel sorunlara çözüm bulmak için işbirliği yapmalarını sağlamayı da amaçlayan programda, öğrencilerin uluslararası ilişkiler, diplomasi ve küresel sorunlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak amaçlanıyor. Bunun yanında programda problem çözme, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak gibi amaçları bulunuyor. Konferansın ardından yazılacak sonuç bildirgesinin ise Paris’e gönderilerek Unesco Milli Komisyonu’na iletileceği belirtildi.