GENEL - 14 Eylül 2011 Çarşamba 10:14

112 acil servise lahmacun siparişi!

A
A
A
112 acil servise lahmacun siparişi!

Bursa 112 komuta kontrol merkezine gelen telefonlar arasında 'lahmacun siparişi vermek istiyorum', sesim kaydediliyor mu? şarkı söylemek istiyorum', sevgilimden ayrıldım dertleşmek istiyorum' gibi ilginç çağrılar sağlık personelini bıktırdı.

Bursa 112 komuta kontrol merkezine gelen çağrıların sadece yüzde 4'ünün gercek olduğunun altını çizen Bursa 112 Acil Servisi Başhekimi Dr. Menekşe Şen Duman, günde ortalama 10 bin çağrı aldıklarını söyledi. duman, "Bunların ortalama 400 tanesi gerçek vakkaları içermektedir. Geri kalan ihbarlar ya asılsız oluyor ya da danışmak, konuşmak, sipariş vermek gibi ilginç çağrılar alıyoruz. Vatandaşlarımız bu konuda biliçlendirilmelidir. Çünkü telefonlarımızın hepsi meşgulken diğer arayanlar hatta bekliyor ve bu gerçekten 112'ye ihtiyaçı olan kişi için hayati önem teşkil ediyor. Bizler burada dönüşümlü olarak 20 personel çalışıyoruz. Yaklaşık olarak da 100'e yakın komuta kontrol merkezi çalışanımız var. Buna benzer ilginç telefonlarla da karşılaşıyoruz. Polise, itfaiyeye uluşamayan, okul döneminde arkadaşı ile kavga edenler, sevgilisinden ayrılıp dertleşmek isteyenler, lahmacun siparişi vermek isteyenler, sesim kaydediliyor mu? şarkı söylemek istiyorum diyerek bizi arayanlar bile oluyor" dedi.

GİZLİ NUMARALAR BİLE BİZDE GÖRÜNÜYOR

112 komuta kontrol merkezinde çalışanların bakanlık tarafından öfke ve kriz yönetimi eğitimi aldığını belirten Duman, "Gelen asılsız ve ilginç ihbarlardaki konuşmalarda karşı taraftaki vatandaşın psikolojisi bozuk olduğunu bilerek baş etmeyi başarabiliyorlar. Bizleri ankesörlü ve gizli numaralardan arayanları buradan anında tespit edebiliyoruz. Sistememiz gizli olan numaraları ve ankesörlü telefonları gösterme özelliğine sahiptir. Herhangi bir uygunsuz çağrı aldığımızda çıkan telefonu polise, adliyeye ve gerekli yerlere tutanak halinde bildiriyoruz. Bizim vatandaştan istediğimiz 112'yi meşkul etmemesi çünkü onlarla konuşmak için çaba sarf ettiğimiz süre içerisinde hatlar dolu olduğuda sıra bekleyen vatandaşın gerçekten hasta ve kendi yakını olabilir. Bu yüzden vatandaşlarımızın daha duyarlı olmalarını istiyoruz" diye konuştu.

ABDULLAH CİBİR-BURSA

Bunlar Da İlginizi Çekebilir