EĞİTİM - 06 Aralık 2018 Perşembe 13:53

2018 VGM Başbakanlık Bursu Sonuçları Sorgula| VGM Burs Sonuçları Açıklandı Mı?

A
A
A
2018 VGM Başbakanlık Bursu Sonuçları Sorgula| VGM Burs Sonuçları Açıklandı Mı?

Başbakanlık Burs Sonuçları için başvuran öğrenciler büyük bir merak içerisinde 2018 VGM burs sonuçlarının açıklanıp açıklanmadığını merak ediyorlar ve bu konu hakkında bilgi sahibi olmak istiyorlar. İşte konuyla ilgili detaylı bilgiler...

VGM Başbakanlık Burs Sonuçları Sorgula... 2018 VGM Burs Sonuçlarını merak eden milyonlarca öğrenci  büyük bir merak içerisinden sonuçların açıklanmısı bekliyorlar. VGM, 2017-2018 eğitim dönemi yükseköğrenim burs başvuru değerlendirmeleri geçtiğimiz dönem ocak ayında açıklanmış ve burs almaya hak kazanan öğrencilere 2017 senesinin Ekim ayından itibaren geriye dönük ödemeleri yapılmıştı. Bu yıl ise henüz konu ile ilgili resmi bir açıklama bulunmuyor. Güncel açıklamalar olduğu andan itibaren haberimiz içerisine eklenecektir.

2018 VGM Başbakanlık Bursu Sonuçları Sorgula| VGM Burs Sonuçları Açıklandı Mı?

VAKIFLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN RESMİ SİTESİNE ULAŞABİLMEK İÇİN TIKLAYINIZ

1- Vakıflar Genel Müdürlüğü eğitim yardımları nelerdir?

Vakıflar Genel Müdürlüğü eğitim yardımları Türkiye’de eğitim gören ihtiyaç sahibi yükseköğrenim ve
ortaöğrenim öğrencilerine verilen karşılıksız burslardır. Yükseköğrenim bursu ön lisans ya da lisans
programı öğrencilerine yılda 8 ay (Ekim-Mayıs), ortaöğrenim bursu ise ilkokul, ortaokul ve lise
öğrencilerine yılda 9 ay (Ekim-Haziran) süre ile verilir.

2- Burs başvuruları hangi tarihlerde, nasıl alınır?

Ortaöğrenim burs başvuruları her yıl eğitim döneminin başladığı tarihte başlar ve 1 ay boyunca devam
eder. Yükseköğrenim burs başvuruları ise her sene 15 Eylül – 30 Ekim tarihleri arasında alınır.
Her iki bursun başvuruları internet üzerinden elektronik ortamda alınır.

3- Burs miktarı ne kadardır?

Ortaöğrenim öğrencilerine aylık 60,00 TL, yükseköğrenim öğrencilerine aylık 250,00 TL, Türkiye’deki
eğitim kurumlarında okuyan yabancı uyruklu yükseköğrenim öğrencilerine ise 500,00TL burs
verilmektedir.

4- Öğrencilere bursları nasıl ödenir?

Burs almaya hak kazanan öğrencilere bursları okullarının bulunduğu ilin bağlı olduğu Vakıflar Bölge
Müdürlüğünce ödenir. Burs almaya hak kazanan öğrenciler ilgili Vakıflar Böle Müdürlüğüne gerekli
evraklar ile öğrenci adına açılmış banka hesap numaralarını belirtir dekontları iletmelidirler. Öğrenci
adına açılacak hesap öğrenci için uygun bir Vakıfbank Şubesinden açılmalıdır. Eğer bulunulan yerde
Vakıfbank Şubesi yoksa Ziraat Bankası şubelerinden de hesap açılabilir. Vakıflar Genel Müdürlüğüne
bağlı 25 Vakıflar Bölge Müdürlüğünün iletişim bilgilerine www.vgm.gov.tr adresinden erişilebilir.

5- Burs başvuruları nasıl değerlendirilir?

Yükseköğrenim Bursu:

- 4 Numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (RG: 15/07/2018 – 30479)
- 5737 sayılı Vakıflar Kanunu (RG: 27/02/208 – 26800)

- Vakıflar Genel Müdürlüğü Yükseköğrenim Burs Yönetmeliği (RG: 20/08/2013 – 28741)
hükümleri gereği Türkiye’deki eğitim kurumlarında eğitim gören yükseköğrenim öğrencilerine burs
verilmektedir.

Başvuruların tamamlanmasın ardından başvurular, doğruluk kontrolleri yapılarak, Vakıflar Genel
Müdürlüğü Yükseköğrenim Burs Yönetmeliği ve bu yönetmeliğin eki olan Yükseköğrenim Öğrenci
Burs Yardımı Değerlendirme Kriterleri (Ek-2)’ye göre değerlendirilmektedir. Başvuru doğruluk
kontrolleri ilgili kamu kurumlarından yapılmaktadır.
Ortaöğrenim Bursu:

- 4 Numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (RG: 15/07/2018 – 30479)

- Vakıflar Yönetmeliği (RG: 27/09/2008 – 27010)
ilgili hükümleri gereği Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde öğrenim gören
öğrencilere burs verilmektedir.
Başvuruların tamamlanmasının ardından başvurular, doğruluk kontrolleri yapılarak, Vakıflar
Yönetmeliği ve bu yönetmeliğin eki olan Vakıflar Genel Müdürlüğü Eğitim Yardımı
Değerlendirme Kriterleri (Ek-16)’ya göre değerlendirilmektedir. Başvuru doğruluk kontrolleri
ilgili kamu kurumlarından yapılmaktadır.

6- Kimler yükseköğrenim bursundan yararlanamaz?

Vakıflar Genel Müdürlüğü Yükseköğrenim Burs Yönetmeliğinin “Burs Verilmeyecek
Öğrenciler” başlıklı 5. Maddesinin (1) fıkrasına göre;
a) Sürekli bir işte çalışarak en az asgari ücret düzeyinde ücret alan veya gelire sahip
öğrencilere,
b) Yabancı uyruklu öğrencilere,
c) Polis Akademisi ile askeri okul öğrencilerine,
ç) Ek süre öğrenim gören öğrencilere,
d) Yüksek lisans ve doktora öğrencilerine,
e) Kamu kurumlarından karşılıksız eğitim yardımı ve burs alan öğrencilere
f) Genel Müdürlükten muhtaç aylığı alan öğrencilere
yükseköğrenim bursu verilmez. Ancak aynı maddenin (2) fıkrasına göre;
(Değişik:RG-11/1/2016-29590) Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakanın onayı ile Türkiye’ye
eğitim için gelmiş yabancı uyruklu öğrencilere Genel Müdürlükçe belirlenecek burs
kontenjanının \%10’u kadar kontenjan ayrılarak burs verilebilir.

7- Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumundan (KYK) burs almak Vakıflar Genel Müdürlüğü Yükseköğrenim Bursundan yararlanmaya engel midir?

Evet. Vakıflar Genel Müdürlüğü Yükseköğrenim Burs Yönetmeliğinin 5. Maddesine göre KYK
Bursu alan öğrenciler yükseköğrenim bursundan yararlanamaz. Bu nedenle “Kurumumuz
Burs Başvuru Sonuçları”, KYK’nın burs başvuru sonuçlarını açıklamasının ardından
duyurulmaktadır.

Hem KYK’ya hem de Vakıflar Genel Müdürlüğüne burs başvurusu
yapılabilir. KYK bursu almaya hak kazanan öğrencilerin Vakıflar Genel Müdürlüğü
Yükseköğrenim Bursu başvurusu iptal edilir ve halen Vakıflar Genel Müdürlüğü
Yükseköğrenim Bursu almakta olan öğ

8- Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumundan (KYK) öğrenim kredisi almak Vakıflar Genel Müdürlüğü Yükseköğrenim Bursundan yararlanmaya engel midir?

Hayır. KYK’dan öğrenim kredisi alan öğrenciler Vakıflar Genel Müdürlüğü Yükseköğrenim
Bursundan yararlanabilirler.

9- Kimler ortaöğrenim bursundan yararlanamaz?

Özel okulda, açık öğretim ortaokulunda, açık öğretim lisesinde ya da mesleki açık öğretim
lisesinde okuyan öğrenciler ile kardeşi Vakıflar Genel Müdürlüğü Ortaöğretim Bursundan
yararlanmakta olan öğrenciler, Kamu kurumlarından karşılıksız eğitim yardımı ve burs alan
öğrenciler ve Vakıflar Genel Müdürlüğünden muhtaç aylığı alan öğrenciler ortaöğrenim
bursundan yararlanamazlar.

10- Yurtdışında okuyan öğrenciler ortaöğrenim ya da yükseköğrenim bursundan yararlanabilir
mi?

Hayır. Ortaöğrenim ve yükseköğrenim bursları sadece yurtiçinde bulunan eğitim
kurumlarında okuyan öğrencilere verilmektedir.

11- Vakıflar Genel Müdürlüğü burslarından yararlanmaktayım. Her eğitim döneminde başvuru
yapmam gerekir mi?

Hayır. Ortaöğrenim ya da yükseköğrenim bursu alan öğrencilerin durumları, ilgili mevzuat
gereği burs almaya uygun olduğu sürece bursları normal eğitim süresi boyunca devam eder.

12- Kardeşler aynı burs türünden yararlanabilir mi?

Hayır. Kardeşler aynı anda aynı burs türünden yararlanamazlar. Ancak kardeşlerden biri
ortaöğrenim bursu alırken, diğer kardeş yükseköğrenim bursundan yararlanabilir.

13- Almakta olduğum burstan artık yararlanmak istemiyorum. Ne yapmalıyım?

Bursunuzu akmakta olduğunuz Vakıflar Bölge Müdürlüğüne kimliğinizi gösterir bir belge ile
müracaat ederek, durumu anlatan bir dilekçe vermeniz bursunuzun kesilmesi için yeterlidir.

14- Burs başvurumu nasıl yapabilirim?

Vakıflar Genel Müdürlüğü ortaöğrenim ve yükseköğrenim burs başvuruları kurum web sitesi
www.vgm.gov.tr üzerinden alınır. Ortaöğrenim bursu için başvurular her yıl eğitim
döneminin başladığı ilk gün başlar ve 30 gün devam eder. Yükseköğrenim bursu için
başvurular ise her yıl 15 Eylül – 30 Ekim tarihleri arasında alınır. Başvuru tarihi duyuruları,
başvuru alma ve sonuç açıklama www.vgm.gov.tr adresi üzerinden takip edilebilir.
Başvurular bilgisayar, akıllı telefon ve tablet üzerinden yapılabilir. Ancak akıllı telefon ve
tabletlerde cihaz işletim sisteminin sürümünden kaynaklı sorunlar yaşanabilmektedir. Bu
nedenle başvurunuzu masaüstü bilgisayar ya da laptop üzerinden yapmanız önerilir.
Bilgisayarda başvuru yaparken Internet Explorer, Google Chrome ve Mozilla FireFox
tarayıcılarını kullanarak başvurunuzu sorunsuz bir şekilde yapabilirsiniz.

15- Başvurumda iletişim bilgilerimi neden doğru vermeliyim?

Burs başvurularında iletişim bilgileri olarak sizlerden posta adresi, telefon numarası
(cep/diğer) ve e-posta adresi bilgisi istenmektedir. Burs başvuru değerlendirmeleri ve burs
kazanılması halinde yapılması gereken işlemler için Bölge Müdürlüklerimizce belirli
zamanlarda sizlerle iletişime geçilmektedir. Bölge Müdürlüklerimiz, sizlerle telefon, kısa
mesaj (sms), yazışma ya da e-posta ile iletişime geçebilirler. Bu nedenle vermiş olduğunuz
iletişim bilgilerinizin tamamının doğru ve kullanılıyor olması önemlidir.

16- Burs başvurumda nüfus cüzdanı yerine kimlik kartını kullanabilir miyim?

Evet. İster nüfus cüzdanı bilgileri ile ister yeni kimlik kartı bilgileri ile burs başvurusu
yapabilirsiniz. Başvuru giriş ekranında hangi kimlik belgesi ile işlem yapılması isteniyorsa o
kimlik belgesinin doğru seçilmesi yeterlidir.

17- Yükseköğrenim bursu başvuru formunda okumakta olduğum üniversite/myo/fakülte/bölüm adını göremiyorum. Ne yapmalıyım?

Eğer okumakta olduğunuz yükseköğrenim eğitim kurumu yeni açılmış ya da adı yeni değişmiş
ise okumakta olduğunuz okulu başvuru formunda göremeyebilirsiniz. Bu durumda Vakıflar
Genel Müdürlüğü Hayır Hizmetleri Daire Başkanlığını arayınız.

18- Ortaöğrenim bursu başvuru formunda okumakta olduğum okulu göremiyorum. Ne
yapmalıyım?

Okumakta olduğunuz okul özel okul ise Ortaöğrenim bursu başvuru formunda göremezsiniz.
Okulunuz özel okul değil ve başvuru formunda yoksa Vakıflar Genel Müdürlüğü Hayır
Hizmetleri Daire Başkanlığını arayınız.

19- Burs başvurumu yaptım. Ancak burs başvurumda bazı bilgilerin yanlış olduğunu fark ettim.Burs başvurumu değiştirebilir miyim?

Evet. Burs başvurunuzu yaptıktan sonra değiştirmeniz mümkündür. Bunun için ilk kez
başvuru yapıyormuş gibi burs başvuru giriş ekranında kimlik bilgilerinizi girebilir ve daha önce
vermiş olduğunuz bilgilerinizi değiştirebilirsiniz. Değişiklik sonrası başvuru değişikliğinizi
onaylayarak kaydetmeniz gerekmektedir. Başvurunuzu başvurusu süresi boyunca
değiştirebilirsiniz. Başvuru süresi bittikten sonra başvuru beyanınızda değişiklik yapılamaz.

20- Burs başvurumu yapmadan önce nelere dikkat etmeliyim?

Burs başvurunuzu doğru ve sorunsuz bir şekilde tamamlayabilmeniz için Başvuru Kılavuzları
hazırlanmıştır. Burs başvuru giriş ekranlarında başvuru kılavuzlarına erişebilir ve
başvurunuzu yapmadan önce okuyabilirsiniz.

21- Başvurumu yaptıktan sonra ne yapmalıyım?

Başvurusunu tamamlayan öğrenciler burs başvuru sürelerinin tamamlanmasını beklemelidirler. Burs başvuru süreleri tamamlandıktan sonra Bölge Müdürlüklerimizce başvuru değerlendirme işlemlerine başlanacaktır. Değerlendirme işlemleri sırasında internet sitemiz üzerinden gerekli duyurular sizlerle paylaşılacaktır. Ayrıca değerlendirme işlemleri sırasında ilgili Bölge Müdürlüğü yetkili personeli tarafından bilgilendirme ya da belge
tamamlama işlemleri için başvurunuz sırasında vermiş olduğunuz iletişim kanalları kullanılarak sizlere ulaşılabilir. Değerlendirme işlemleri tamamlandıktan sonra başvuru sonuçları yine internet sitemiz üzerinden duyurulacaktır.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Işıkhan’dan yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarına müjde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının çalışma ve sosyal güvenlik işlerine ilişkin, “Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın çalışma ve sosyal güvenliğe ilişkin işlerini dijital olarak yapabilmesi için çalışmalara başladık” dedi. Uluslararası Demokratlar Birliğince (UID) Kapasite Geliştirme ve Eğitim Çalıştayı düzenledi. Ankara’da gerçekleşen çalıştaya Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, AK Parti Kadın Kolları Başkanı Ayşe Keşir, bazı kamu kurum ve kuruluşlarından yetkililer ve yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları katıldı. Çalıştayın açılış konuşmasını gerçekleştiren Bakan Işıkhan, “Bu toplantıyı, Anayasa’mızda yer alan ‘vatandaşlarımızın anavatanla bağlarının korunması’, diğer bir ifade ile Türk diasporasını koruma sorumluluğumuza yapacağı katkı noktasında büyük bir fırsat olarak görüyorum. Zira Bakanlık olarak, bu sorumluluğun belki de en önemli alanlarından biri olan ’çalışma ve sosyal güvenlik’ boyutuyla doğrudan muhatabız. Bakanlık olarak bir yandan yurt dışında bulunan vatandaşlarımızın çalışma ve sosyal güvenlik alanlarındaki hak ve menfaatlerini korurken, diğer taraftan yurt dışındaki Türk işgücünün istihdamına yönelik işlemleri yürütüyoruz” dedi. Bakanlığın görev alanına giren konularda faaliyet gösteren uluslararası kuruluşlar ile ilişkileri yürüttüğünü ifade eden Işıkhan, ikili ve çok taraflı anlaşmaların müzakere ve uygulanma süreçlerini de yakından takip ettiklerini belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarına büyük önem atfetmekte ve kendilerine sunulan hizmetleri yakından takip ettiğini hatırlatan Işıkhan Türkiye’nin yurttaşlarla ve kardeş topluluklarla irtibat ve ilişkilerini, son 21 yılda, Cumhuriyet tarihi boyunca hiçbir dönemde olmadığı kadar yoğun ve samimi bir noktaya taşıdığını söyledi. “Türk Diasporası’nın son 21 yılda çok daha güçlendiği ve özgüven kazandığı yadsınamaz bir gerçektir” Cumhurbaşkanının liderliğinde, AK Parti hükümetlerinin küresel yönetim vizyonu sayesinde sadece Türkiye’nin geleceği ile değil aynı zamanda 7 kıtada yaşayan Türk vatandaşlarının geleceği ile de yakından ilgilenildiğini kaydeden Işıkhan, “Özellikle Türk Diasporası’nın son 21 yılda çok daha güçlendiği ve özgüven kazandığı yadsınamaz bir gerçektir. Hiç kuşkusuz bu sağlam bağları geliştirmemizdeki en büyük etken, yurt dışındaki her bir kardeşimizin ve akraba topluluklarımızın sorunlarıyla, ihtiyaçlarıyla birebir ilgilenmemiz olmuştur. Özellikle çalışma hayatı bağlamında çok önemli adımlar atılmıştır. Bu hususta izninizle, sizlere, Bakanlığımızın yurt dışında yaşayan vatandaşlarımıza sunduğu hizmetlere ve yürüttüğü çalışmalardan söz etmek istiyorum” ifadelerini kullandı. “2023 yılı içerisinde yurt dışı teşkilatımız üç yüz yedi bin vatandaşımıza hizmet vermiştir” 29 ülkede 57 yurt dışı birimi ile çalışma, istihdam, sosyal güvenlik, ailevi ve sosyal konular başta olmak üzere; ayrımcılık, aile birleşimi, ikamet ve çalışma izinleri, yurtdışı müteahhitlik işleri gibi alanlarda, vatandaşlara hizmet sunduklarını aktaran Işıkhan, “Bununla birlikte, görev yapılan ülkenin ulusal mevzuatı, taraf olunan uluslararası sözleşmeler incelenerek çalışma hayatından ve sosyal güvenlikten kaynaklanan sorunlarına yönelik Müşavirliklerimiz/Ataşeliklerimiz aracılığıyla vatandaşlarımıza destek oluyoruz. Yurt dışı birimlerimizin ulaştığı toplam vatandaş sayısı yurt dışı kadroların doluluk oranına göre yılda iki yüz bin ile beş yüz bin arasında değişmektedir. 2023 yılı içerisinde yurt dışı teşkilatımız tarafından toplam 546 bilgilendirme toplantısı düzenlenmiş, yaklaşık üç yüz yedi bin vatandaşımıza hizmet verilmiştir. Sunduğumuz hizmetlerin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılmasına yönelik de yoğun mesai harcıyoruz” dedi. Bilişim sistemlerinin çok hızlı ilerlemesi sebebiyle devletin vatandaşlarına sağladığı hizmetlerin, bu hıza ayak uydurmasının uzaktan hizmet alan vatandaşlar için büyük önem arz ettiğinin altını çizen Işıkhan, yurt dışında yaşayan vatandaşların Türkiye’ye gelmeleri, burada yaşamaları, vatan hasretlerini gidermeleri kendilerini her zaman mutlu ettiğini ifade etti. “Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın çalışma ve sosyal güvenliğe ilişkin işlerini dijital olarak yapabilmesi için çalışmalara başladık” Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarına müjde veren Işıkhan, “Bakanlık olarak, yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın, çalışma ve sosyal güvenliğe ilişkin tüm işlem ve başvurularını Müşavirlik ve Ataşeliklerimiz vasıtasıyla dijital olarak yapabilmesi için çalışmalara başladık. Bu kapsamda, tüm başvuruları elektronik ortama taşıyarak, vatandaşlarımızın zaman ve maddi açıdan tasarruf yapmaları şu an en önemli gündem maddelerimizden birisidir. Bunun hukuki ve teknik altyapı hazırlıklarını Sosyal Güvenlik Kurumumuz, İş Kurumu Genel Müdürlüğümüz, Dışişleri Bakanlığımız ve Ticaret Bakanlığımız ile birlikte yürütmekteyiz” diye konuştu. Hükümet olarak, yurt dışından emekli olan Türk vatandaşlarının Türkiye’ye araçlarıyla gelmeleri durumunda, 2 yıl olan araç bulundurma süresini 4 yıla çıkarttıklarını belirten Işıkhan bu işlemler için Konsolosluklara onaylatılan yurt dışı emeklilik belgesinin de sistem üzerinden (YTYBS) doğrudan ilgili gümrük idarelerine gönderilmesini sağlamayı planladıklarını söyledi. Türk vatandaşlarının yurt dışında yaşadığı sıkıntılara değinen Işıkhan, “Vatandaşlarımızın, yaşadıkları ülkelerde ekonomik, sosyal ve kültürel anlamda pek çok sorunla karşılaştığı yadsınamaz bir gerçektir. Vatandaşlarımızın, özellikle son dönemde giderek artan ayrımcılık, yabancı düşmanlığı, ırkçılık, İslamofobi gibi gayriinsani tutum ve davranışlara maruz kaldığına şahit oluyoruz. Özellikle işyerinde ırkçılık ve yabancı düşmanlığından kaynaklanan saldırılar sonrasında mağdur vatandaşlarımızı/işçilerimizi ziyaret ediyoruz, konuyla ilişkili olarak ilgili ülkelerin makamlarıyla görüşüyoruz” diye konuştu.
Manisa Turgutlu Belediyesi ‘En güzel erik’ yarışması düzenliyor Turgutlu Belediyesi, sadece Turgutlu’da yetişen, tadı ve üzerindeki buğusuyla hem Türkiye’de hem de dünyada adından söz ettiren Dumanlı Papaz Eriğinin tanıtımı için “En Güzel Erik Yarışması” etkinliği gerçekleştirecek. Yarışma, 5 Mayıs Pazar günü saat 15.00’de Irlamaz Dinlenme Alanı’nda yapılacak. Turgutlu Belediyesi, Turgutlu Doğa Kültür Yaşam Derneği (YAŞAMDER) ve işbirliği ile Yerel Tohum Takas ve Bahar Şenliği düzenleyecek. Yerel Tohum Takas ve Bahar Şenliği’nde; Turgutlu’da yetişen ve lezzetiyle adından söz ettiren Dumanlı Papaz Erik Hasadı etkinliği de yapılacak. Dumanlı Papaz Erik Hasadı etkinliğinde “En Güzel Erik Yarışması” gerçekleştirilecek. Yarışmada dereceye girenler için birincilik ödülü 2 bin TL mazot, ikincilik ödülü bin TL gübre, üçüncülük ödülü ise bin TL zirai ilaç çeki takdim edilecek. ‘En Güzel Erik Yarışması’na katılmak isteyenler katılımcıların, yarışmaya katılacak oldukları eriklerle birlikte 5 Mayıs Pazar günü saat 15.00’de Irlamaz Dinlenme Alanı’nda olmaları istendi. “Sadece Turgutlu’da yetişen bu eriğimizi herkese tanıtacağız” Turgutlu Belediye Başkanı Çetin Akın, “Yerel Tohum Takas ve Bahar Şenliği’ni bu yıl beşinci kez YAŞAMDER ortaklığında düzenleyeceğiz. Yerel tohum satışını böylesi takas etkinlikleriyle hatırlatacak, çiftçilerimizi bilinçlendireceğiz. Aynı zamanda geçtiğimiz yıllarda bir ilke imza attığımız Dumanlı Papaz Erik Hasadı En Güzel Erik Yarışması’nın ikincisini yapacağız. Gediz Nehri’nin bereketlendirdiği topraklarda sadece Turgutlu’da yetişen bu eriğimizi herkese tanıtacağız. 5 Mayıs Pazar günü gerçekleştireceğimiz Yerel Tohum Takas ve Bahar Şenliği’mize tüm hemşehrilerimizi davet ediyorum” dedi.