GÜNDEM - 23 Eylül 2017 Cumartesi 10:35

41 bin liraya kanarya

A
A
A
41 bin liraya kanarya

Kanarya ve Kafes Kuşları Yarışması Adana Anadolu Kupası’nda dereceyelendirilen 5 bin 23 kuş Adana TÜYAP Fuar Alanı’nda sergilenmeye başlandı. Derece yapan bazı AGİ türü kanaryalar 10 bin euro (41 bin 700 lira) fiyata kadar alıcı buluyor.

Çukurova Ornitoloji Derneği ve Kanarya Kafes Kuşları Federasyonu'nun organizasyonu ve Adana Büyükşehir Belediyesi'nin desteğiyle düzenlenen Kanarya ve Kafes Kuşları Yarışması Adana Anadolu Kupası Adana TÜYAP Fuar Alanı'nda başladı.

2'si yabancı, 35 tane hakemden oluşan jüri tarafından 5 bin 23 kuş derecelendirildi. Derecelendiriilen binlerce kuşun satışa da sunulacağı fuar, ziyaretçilerine kapısını açtı.
Türkiye Kanarya ve Kafes Kuşları Federasyonu Başkanı Yılmaz Çakmak, İzmir, Antalya, Bursa, Ankara ve son olarak İstanbul'da yapacakları organizasyona Adana'da başladıklarını söyledi. Yarışmaların sonunda dereceye giren kuşların Türkiye ve Dünya şampiyonasına katılacağını kaydeden Çakmak, yeni yetişen çocukların bilgisayar, internet, telefon peşinde koştuklarını ve yaptıkları bu organizasyonla çocuklara hayvan sevgisi aşılamayı hedeflediklerini söyledi.

Kadın ve çocuklara giriş ücretsiz

Anne ve babaları çocuklarıyla birlikte fuara davet eden Çakmak, kadın ve çocukların fuara ücretsiz girebileceğini kaydetti.
Çukurova Ornitoloji Derneği Başkanı Ufuk Güleş ise yarışmanın ırk standartları müsabakası olduğuna değinerek, kanaryanın haricinde muhabbet kuşları, papağanlar, egzotik kuşlar ve espinoz türlerin yarışmaya katıldığını söyledi. Yarışmanın ardından kuşların sergilendiğini aktaran Güleş, üreticilerin bu sunumlar sayesinde ürettikleri kuşların eksikliklerine göre damızlıklar temin ettiğini ve daha kaliteli kuşlar ürettiklerini bildirdi.

Tüm türler Türkiye'de üretiliyor

Kuşların fiyatlarının ırkının güzelliğine göre değiştiğine değinen Güleş, şöyle devam etti:
“Agi ırkının fiyatları 4-5 bin euro aralığında değişiyor. Üreticiler verdiği emeğe göre fiyat biçiyor. Derece yapan kuş üreticisinin 6-7 bin euro beklentisi olabilir. 5 bin euroya veren de var 10 bin euro isteyen de var. Ortalama olarak bu rakamlar dönüyor. Bazı kuşlar var gerçekten hatra binaen veriliyor. Üretimi zor ve ırk kalitesi yüksek bir kuş. Gözde rağbet, görselde gayet şık duran bir kuş. Fiyatı üretim zorluğundan dolayı yüksek. Alıcısını tabii ki buluyor. İlgi gayet yüksek. Ülkemizde son zamanlarda revaç gören bir kuş. Dünya ülkelerinde de beğenisi talebi yüksek bir kuş. Alıcısı sürekli var. Yorkshire türleri, tepeli, kambur, kıvırcık kuşlar da 3-4 bin liraya satılıyor. Genel anlamda bu işi hobi için yaptığımızdan dolayı işin maddi boyutu ikinci planda kalıyor.”
Kanaryaların iyi bakılması halinde 8-10 yıl yaşadığını sözlerine ekleyen Ufuk Güleş, “Muhabbet kuşu gibi kafesten çıkartılan bir kuş değildir. Daha naziktir. Kafes ortamında büyümeleri, beslenmeleri önerilir. Nadiren de olsa kanaryayı evcilleştiren var ama bunlar çok pahalı ırklar olduğu için o tolerans bunlara gösterilmiyor. Kafesinde olmaları daha sağlıklı” diye konuştu.

Fuar, 24 Eylül Pazar günü akşamına kadar ziyaretçilerini bekliyor olacak. Pazar günü dereceye giren kuş üreticilerine kupaları verilecek. 

Nuri Pir - Süleyman Cenk İdaye
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul ’’Yedek parça sektörü 2030’da 1 trilyon dolar değere ulaşacak’’ Otomotiv sektörünün önde gelen isimlerinden Saim Aşçı, ’’Daha çok otomobil, daha çok yedek parça anlamına gelir. Geçtiğimiz yıl dünyada 700 milyar dolar olarak ölçülen yedek parça pazarı büyüklüğü, 2030’a geldiğimizde 1 trilyon dolara ulaşacaktır’’ dedi. Otomotivin önemli yapıtaşlarından biri olan satış sonrası hizmetleri ve yedek parça pazarı, istikrarlı biçimde büyümeye devam ediyor. Tedarik ve ham madde krizlerine karşın gerçekleşen büyümedeki en önemli unsur ise ikinci el araçlara olan talepteki patlama oldu. Pandemide başlayan toplu taşımadan kaçış, tüketicilerde otomobil sahibi olma motivasyonunu artırırken, bir yandan Türkiye’de yatırım amacıyla da satın alınan otomobillerde, değer kaybının önüne geçmek adına bakımlara önem verilmesi, yedek parça ve servis ihtiyaçları da artırdı. Türkiye araç parkının ortalama yaşının 15 olduğunu hatırlatan sektör temsilcilerinden Saim Aşçı, yaşlanan parkla birlikte ülkemizdeki yedek parça ihtiyacının katlanarak büyüdüğünün altını çizdi. Aşçı, “Otomobiller eskidikçe, yaşam döngülerinin gereği olarak yedek ihtiyaçları da artıyor. Covid-19 ile başlayan bireysel araç sahibi olma trendi ile ikinci el araçlara olan talep eklenince, sadece ülkemizde değil, tüm Dünya’da istikrarlı büyüme gösteren bir pazar ortaya çıkıyor. Dünya çapında ise ortalama araç parkı yaşı 12,5 yıl, bu da yedek parçanın önemine işaret ediyor” dedi. Araç sahipleri basit parçaları tek başına değiştirme eğiliminde Avrupa ülkelerinde yapılan kapsamlı araştırmalara atıfta bulunan Aşçı, halen offline kanalların yedek parça tarafını domine ettiğine, ancak online kanalların istikrarlı büyüme gösterdiğine de dikkat çekti. Aşçı, sözlerine şöyle devam etti: “Örneğin önümüzdeki yıl yapılan araştırmalar ışığında online-web kanalları üzerinden yedek parça satışlarının payı yüzde 20’ye ulaşacak öngörüsü hâkim. Özellikle fiyat hassasiyeti çok yüksek seviyede olan nihai tüketiciler, basit bakımlar için yedek parça teminini kendileri web siteleri, pazaryerleri ve uygulamalar üzerinden gerçekleştiriyor. Online kanallarda nihai tüketici ağırlığı ise yüzde 60 yani çok yüksek seviyede. Tercih edilen parçalar ise genelde silecek, hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi, yağ, fren balatası gibi değişimi kolay unsurlardan oluşuyor.” ’’Yedek parça sektörü 2030’da 1 trilyon dolar değere ulaşacak’’ Satış sonrası hizmetlerinin temelini oluşturan yedek parça sektörünün Amerika’da ve birçok ülkede önemli bir ivme kazandığını hatırlatan Aşçı, “Globalde bu ivmenin 2030 yılına kadar devam edeceğini öngörüyoruz. Geçen yıl 700 milyar dolar olarak ölçülen pazar büyüklüğünün 2030’da 1 trilyon dolar değere ulaşacağı sektör tarafından öngörülüyor. Ülkemizde ise durum biraz daha farklı ilerleyecek gibi görünüyor. Parka dahil olan yeni araç sayısı ortalama her yıl 800 bin - 1 milyon aralığında gerçekleşirken 10-20 yaşındaki otomobiller halen yoğun bir şekilde kullanılıyor ve servis ihtiyaçları her geçen yıl artıyor. Türk tüketicisi alışkanlıklarını koruduğu takdirde içten yanmalı motora sahip araçlar için yedek parça ihtiyacı 2040 yılına kadar devam edecektir” şeklinde konuştu.
Düzce İş başvurusunda istenen deneyim Düzce Üniversitesi Ziraat Fakültesi ile Kariyer Geliştirme ve Mezun İzleme Uygulama Araştırma Merkezi’nin birlikte düzenlediği “İş Başvurusunda İstenen "Deneyim" ve Yeni Mezun Ben: Mezuniyet Sonrası Özel Bir Firmada Deneyim Kazanma Fırsatları-II” başlıklı program gerçekleştirildi. İstiklal Konferans Salonu’nda; Düzce Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ayşe Yazlık’ın yönetiminde gerçekleştirilen programda; özel bir firmanın Bitki Koruma Teknik Müdürü Can Akdeniz “Değişim Yönetimi Metodolojisi” başlıklı sunumu ile değişimin önemi, gerekliliği ve etkileri konusunda ayrıntılı bilgiler aktardı. Neyi, ne zaman, ne şekilde ve neden değiştirmemiz gerektiğini, değişimin günlük yaşama olan duygusal yansımalarının neler olduğunu vurgulayan Can Akdeniz, kişinin kendi değerini farkına varması, temel ve ince becerilere sahip olması, karşılıklı paylaşımlar ve sürekli gelişmeler ile kendini bir adım öteye taşımasının çok önemli olduğunu dile getirdi. Bu kapsamda istenen başarının sağlanabilmesi için işverenler ile çalışanlar arasında dengenin sağlanmasında değişimin gücüne ve ekip çalışmasının önemine ayrıca vurgu yaptı. Can Akdeniz son olarak; firmada işe alım süreçleri ve stajyer seçim kriterleri hakkında katılımcılara detaylı bilgiler aktardı. Akadeniz’in paylaşımlarından sonra, firmanın pazarlama Müdürü Hüseyin Gül ve Satış Sorumlusu Salih Piker, Düzce Üniversitesi öğrencilerine kişisel deneyimlerini ve kendilerini geliştirmelerine yönelik neler yapabilecekleri konularında önerilerde bulundu. Program katılımcılardan gelen soruların cevaplanmasıyla son buldu.